Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä taikka Tässä on toimiva tai ei toimiva linkki FB-yhteisöön. Perustelen pakkikselleki yhteisön kunhan hommaan vipit. Tai jos Merkkari hommaa ja perustaa. Ihan miten vaan.

Tonne porukkaa niin saadaan yhteistreeneille alusta ja jotenki jaoteltua jos on enemmän heeboja joilla kiinnostaa kokoontua muulloinki ku tuonne miittiin. Ei tule tätä thrediä sitten floodattua pikkumiiteillä ja sitten on taas joku nobo kysymässä ohjelmastruktuuria.

No hemmetti, ChildInTime oot just se jäbä jonka näin kuukaus pari sitte tuolla urheilutalolla smithissä vetelemässä kaikkea siistiä. Sillo en vielä ees oikee tajunnu mitä teit mut choolia se silti oli. Eikä ollu ees pakkispaitaa päällä ni ei voinu tunnistaa.

Huomenna ois kyllä kans salipäivä. Pitää koittaa tähätä tohon 1730.

Tässä taikka Tässä on toimiva tai ei toimiva linkki FB-yhteisöön. Perustelen pakkikselleki yhteisön kunhan hommaan vipit. Tai jos Merkkari hommaa ja perustaa. Ihan miten vaan.

Perustelkaa vaan, en mie ole vippejä hommaamassa, sitäpaitti asun täälä kurunperseessä mistä ei löydä ees reenikavereita :) Enkä halua mitään yksinoikeuksia mihinkään sen perusteella että kerkesin luomaan tän ketjun ennen sua ;) Että operoikaa sieltä oulusta käsin touhua vaan kaikessa rauhassa kun teitä sielä on enempi treenaajiakin.

Paita olisi kyllä hieno, oon hahmotellu sellasta jo pitemmän aikaa. Osaisi käyttää jotain fotaria vai mitä net nyt onkaan net kuvaohjelmat niin ei veis ku hetken, visio on jo päässä. Voin olla sitten WBG -paitajaoston ylijohtaja kunhan saan joskus aikaseksi :) Olisin ainut WBG rollo -paidan omistaja!

Mutta hieno homma että muitakin ketjulaisia on tulossa sinne studio8:lle, ootan jo innolla, vituttaa vaan kun tuo helsinki on niin helevetin syrjässä, junalla kestää sen 13tuntia vai mitä nyt onkaan..

Njooh, human flag 5sek! tosin ei ollu puolapuut aivan pystyssä, sellaset 10astetta kallellaan, mutta kaksi treenikertaa vasta takana lippuja, eli ei mee kauaa niin onnistuu missä vaan. Ja tein nyt päätöksen takoa tuota adv. frogstandia siihen minuuttiin asti ja sitten tuck plancheen vasta. Ja tein myös päätöksen olla valittamatta tänne ketjuun siitä miten vituttaa se planchen treenaus, sekä muutenkin olla kirjottelematta turhia :)

Nyt kun kuitenkin tuollainen kuntosalinkin vuosikortti taskusta löytyy ja pari kertaa viikossa on mukava ottaa omaa aikaa ja käydä salilla haistelemassa hien hajua, niin mitä liikkeitä tuolla salilla kannattaisi tehdä?
Liikkeiden ei tarvitsisi olla lajinomaisia liikkeitä, vaan onko jotain ihan perusbodausliikkeitä mitä kannattaisi suosia ninjailu silmällä pitäen. Tai erityisiä lihaksia joita tulisi vahvistaa, varmaan vatsa ja selkä lihakset ovat ainakin tuollaisia?

Uskaltaako FB-ryhmään liittyä vaikka toimipaikka onkin Seinäjoki?

Liikkeiden ei tarvitsisi olla lajinomaisia liikkeitä, vaan onko jotain ihan perusbodausliikkeitä mitä kannattaisi suosia ninjailu silmällä pitäen. Tai erityisiä lihaksia joita tulisi vahvistaa, varmaan vatsa ja selkä lihakset ovat ainakin tuollaisia?

Tuo on mulle ainakin vaikea kysymys. En ole missään nähnyt suositeltavaksi erityisemmin mitään perus voimanosto/kehonrakennuspohjalta puhtaasti rautaa hyödyntäviä moninivelliikkeitä kun otetaan huomioon hyötynäkökohdat varsinkin jos/kun tavotteena on puhtaasti kehonhallinta/kehonpainoskillit.

Oma luku on erikseen lisäpainojen hyödyntäminen kehonpainoliikkeissä, esim. nilkkapainot levereissä, l-sitissä, ja lisäpainoja voi käyttää myös jalkojennoston eri variaatioissa (esim. headstand reverse leg lift joka auttaa varsinkin press to handstandiin alaselän osalta). Painoliivit muscle-upissa, dipissä, leuoissa, yhden jalan kyykyissä jne.

Ristiriipuntaa treenatessa taitaa olla jonkinasteista hyötyä hauiskäännöistä, mutta taitaa olla tämäkin tapauskohtasta ja menee jo hifistelyn puolella tavan treenailijalla.

Kaipa sitä ainakin voi kyykkyä ja mavea tehdä, tuskin ainakaan kovinpaljoa haittaa on. Viisaammat kertokoot enemmän. Mulla on ainakin sellanen visio että parempia tuloksia tulee nopeammin jos ei sotke puntteja touhuun mukaan, ennenkuin sellasessa tilanteessa missä oikeasti kokee ja tietää tarvitsevansa niitä.

parempia tuloksia tulee nopeammin jos ei sotke puntteja touhuun mukaan, ennenkuin sellasessa tilanteessa missä oikeasti kokee ja tietää tarvitsevansa niitä.

Tällä kannalla oon itekin, mutta nimenomaan jos haluaa puntilla jotain tehdä, niin ottaa maastaveto/kyykky voimaohjelman tukemaan kehonpainojuttuja. Näin pysyy semmonen raivo päällä, ja mun mavesetup (1x2-3x95% + 4-6 räjähtävää harjoitetta perään) on ainakin ihan hulluna auttanut selkään mm. käsilläseisonnassa. Pysähtyy VIELÄ tehokkaammin noiden sarjojen jälkeen kick-up. En tiedä liekö placeboa, mutta en ainakaan aio lopettaa :D Tällä hetkellä teen 1x2-3x95% + 6 etuheilautusta kahvakuulalla tai tasajalkahyppyä penkin yli.

Vietin melkein 10min nurtsilla harkiten takaperinvolttia. Tulihan siinä tehtyä noin 40 kyykkyä ja pari kertaa ylsin niin pitkälle että muu kroppa totteli, mutta jompikumpi jalka ei tullut ja kaaduin pehmeästi maahan. Mikä tuossa oikeen on, että ihmiselle on niin vaikeaa aluksi tehdä tuollaisia liikkeitä?

Mulla oli ihan samat fiilikset muutama kuukausi sitten. Rakensin jostain kahdeksasta patjasta ympärille linnakkeen, ja yritin vetäistä ekan takaperinvoltin. Puolitoista tuntia siinä sitten psyykkasin itseäni, mutta aina jäi hyppy tekemättä. Kahdesti kävi toi sama, että jompikumpi jalka ei vaan ponnistanut, ja putosin kyljelleni ilmasta. Noi jutut, joissa mennään pää alaspäin on vaan niin friikkeja tai sit olen vain neiti.

Volttimonttuun sitten tein ton ekaa kertaa, vaikka sekin hieman jännitti. Siinä sitten huomasi kuinka pirun nopeasti se voltti pyörähtää ympäri, ja tämän jälkeen ei mennyt kauaa, että sain tehtyä voltin tasaisella. Ilman volttimontun apua en varmaan koskaan olisi takaperinvolttia koskaan uskaltanut yrittää. Nyt menee jo ongelmitta ja ilman suurempia pelkoja ainakin ruoholla ja hiekalla. Kovia alustoja en ole vielä yrittänyt.

Mulla oli ihan samat fiilikset muutama kuukausi sitten. Rakensin jostain kahdeksasta patjasta ympärille linnakkeen, ja yritin vetäistä ekan takaperinvoltin. Puolitoista tuntia siinä sitten psyykkasin itseäni, mutta aina jäi hyppy tekemättä. Kahdesti kävi toi sama, että jompikumpi jalka ei vaan ponnistanut, ja putosin kyljelleni ilmasta. Noi jutut, joissa mennään pää alaspäin on vaan niin friikkeja tai sit olen vain neiti.

Volttimonttuun sitten tein ton ekaa kertaa, vaikka sekin hieman jännitti. Siinä sitten huomasi kuinka pirun nopeasti se voltti pyörähtää ympäri, ja tämän jälkeen ei mennyt kauaa, että sain tehtyä voltin tasaisella. Ilman volttimontun apua en varmaan koskaan olisi takaperinvolttia koskaan uskaltanut yrittää. Nyt menee jo ongelmitta ja ilman suurempia pelkoja ainakin ruoholla ja hiekalla. Kovia alustoja en ole vielä yrittänyt.

.... Korkeushyppy patja toimis muuten, mutta sen päällä vaikee hypätä... Vierumäellä jos on joskus taas treenit niin siellä kun jotain korokkeita niin niitten päältä korkeushyppy patjalle vois onnistuu...

E:Pitääkin ehottaa tota loppu veryttelyks :D ku meillä loppuun on kaikkee käsilläseisontaa tms.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt on zen -olo! Löysin käsien "luonnollisen" asennon vihdoinkin plancheen. Vein käsiä hieman hartioita leveämmälle, ja sormet takaviistoon ja samalla painopiste siirtyi aavistuksen matalammalle, ja löytyi todella tasapainonen olo tuohon adv. tuckiin. 2x30sek meni helposti ilman minkäänlaista horjumista. Otan nyt ainakin kuukauden tuota ja sitten kokeilen tuckiin siirtymistä.

Vaikka kuinka pelleilen ja kokeilen, niin tuntuu että niiden asentojen ja pikku jippojen löytäminen on mulle todella tuskan takana. Mutta ah, tätä riemua! Touhu menee eteenpäin, ja fronttikin rullaa hienosti.

ChildInTime: Mulla tuo kickup pysähtyy aina kun seinään kun heti alkuvaiheesta asti jännitän varsinkin sitä ensinnä ylös ponkasevaa jalkaa. Jos jännitys puuttuu niin on aivan turha kyllä elätellä toiveita pysyä pystyssä vakaana kauaa aikaa. En osaa selittää tuota paremmin, mutta kaipa se jännityksen myötä jalka pysähtyy oikeaan asentoon ja HS on heti alkutekijöistä asti vakaalla pohjalla.

Mikael is an amazing man, the best thing about him is his attitude, very down to earth and approachable.

merkkari - if you have the chance, contact me via the contact page on my blog, i can't pm you.

Thanks

Jes. Straddle Backlever 6s.

Voin kertoa, että nuo kahvakuulaetuheilautukset on avain käsilläseisontaonneen ja samalla backleverin (alaselän) haltsaukseen. Backlever ei tunnu missään kun paukuttaa pari superräjähtävää etuheilautussarjaa lämmittelyksi.

Merkkari: Olen samaa mieltä, mutta erimieltä. Mulle on vieläkin ongelma tuo liikaa jännittäminen joka sitten kantautuu olkapäihin jotka tietoisesti työntävät mut takasin potkuasentoon. Potkasen etujalan ylös nopeasti ja takajalan hitaasti, niin tuntuu että toi seisonta on jämptein. Jos jännitän potkujalkaa niin potkaisen 9/10 liian lujaa.

Kokoajan paranee tosin. Enää ei ole minkäänlaista pelkoa harjoitella käsilläseisontaa missään. Esim tänään keskellä painoräkkejä, penkkejä ja smithlaitteita potkin ittiä ylös semmosessa neliömetrin kokosessa tilassa. aiemmin tarvis vähintään jalkapallokentän ja varmistajan kattomaan ettei mun takana ole mitään, kun sinne kuitenkin rytinällä lennän :) Eli kehitystä on tapahtunut talveen nähden ja olen siitä ÄÄRIMMÄISEN tyytyväinen. Seuraavaksi lähen taklaan tuota käsinkosketeltavan lähellä leijuvaa yhdenkädenseisontaa.

Liikuntaneuvojan pääsykokeissa piti tehdä käsilläseisonta... Aluksi kauhistelin, että eihän mulla mitään mahkuja, mutta kappas kummaa 15s vaikka aiemmin se on pyörinyt juuri siinä 1-3s mailla. Ihmeitä tapahtuu! Frog Standi ja Adv. Frogi ilmeisesti hieman auttanut tuohon...

Handbalancing Workshop with Mikael Kristiansen (85e maksaa)

"The classes will be for those on all levels, and focusing on the fundamentals and progressions which build up to the more advanced balances. Proper hand-spotting, and different key exercises for alignment, balance and strength, as well as 1 arm work will be covered. Since this is only a 2 days workshop, I want to teach how to most effectively train technically challenging elements without a professional coach."

Workshop tulee kyllä tarpeeseen. Nyt kun olen taas ehtinyt lueskella aiheesta hieman enemmän, tuntuu että olen käsilläseisonnan kanssa mennyt aika lailla perse edellä puuhun. Asento on aika lailla pielessä ja muutenkin tasaisuus on kadonnut viimeaikoina. Pientä positiivista on staddle press to handstandin toimiminen kohtuu hyvin.

Ketäs kaikkia WBG threadiläisiä on osallistumassa?

Vihdoin sain perseeni ylös lattiasta ja pidettyä L-sitiä sen 10s. Mukavaa sikäli ettei aikasemmin oo päässy ees ylös. Front lever progressiot etenee huomattavasti paremmin kuin back lever. Tuntuu että kädet ei vaan taivu, eikä saa yhtä helposti tiukkaa pakettia yrittäessä saada selkää suoremmaks (nyt siis vielä ihan perus tuck BL). Onko mitään vinkkiä mihin pitäis keskittyä vai painaa vaan eteen päin niin ku tähänki asti?
Tässä muutaman viikon treenauksen aikana on huomannu sen, että olkapäät on alkanu naksumaan tietyillä liikeradoilla, ei niinkään treenien aikana mutta perus arjessa. Onko muilla kokemuksia tai tietoa johtuuko lihasepätasapainosta vai liikeratojen laajenemisesta? Ja millä taistella tätä vastaan (kiertäjäkalvosintreeniä?)

Suositut

Back
Ylös Bottom