Harop on vähän niinku GHR, en oikeastaan muista eroja muuta ku että GHR tais olla suorin jaloin. Mutta voin olla väärässä, enkä jaksa edes googlettaa kun en niitä kumminkaan tee.
Harop curl on BTGB:n Natural leg curl, eli essentrinen osa GHR:ää lattialla.
Tänään sitten pääsin vihdoinkin sinne pihan osaan, jossa nuo mun PVC-renkaiden jäännökset olivat. Mulla oli vielä varastossa sitä muovia niin tekaisin nopeasti uudet vanhojen tilalle. Tein siinä sitten kolmet erikorkuiset: yhdet leuanvetokorkeuteen, yhdet supportia ja L-sitiä varten ja yhdet ihan maanrajaan käsilläseisontaa varten. Hämmästyksekseni sain yhden kippi-muscle-upin suoraan. Heijahdus oli valtava, mutta ai että mikä tunne kun sai sen ekan osumaan kohdalleen... Huomenna saattaa olla WODissa vähän paikat kipiät, voi vaan toivoa että huomenna on jalkapäivä kun noita MU:ita, leukoja ja dippejä ja negatiivisia teki hiukkasen liikaa :D
Itse ajattelin kesällä koettaa mökillä rantavedessä noita flippejä. Saattaa ponnistus vaikeutua, mutta pään sisus ei yksinkertasesti ole tarpeeksi vahva koettamaan tuota kovalla maalla. Ehkä voisi mennä kentälle harjottelemaan patjojen kanssa.
Minusta rengasvariaatiot kaikista staattisista pidoista on HELPOMPIA kuin lattia-. Tää johtuu nimenomaan siitä että asennon ekonomia korostuu lattialla: Kokeile L-sittiä lattialla, ja sit renkailla. Renkailla helpompi koska jalkojen ei tartte olla niin ylhäällä = palikat ei tee niin paljon työtä = kompromissi coren kannalta mutta tehostus käsivoimien kannalta.
Itelle renkailla noi on kyllä vaikeempia kun lattialla, mutta paralleteilla L-sit sujuu. Kyllä se taitaa olla mulla pitkälti työntövoimasta myös kiinni, kun paralleteilla pystyn pitää semi-V-sitiä kädet vähän koukussa, mutta suorilla käsin kädet ja reidet kramppaa täysin.
@Tuomas: Toi sun video oli ihan hyvä tekniikaltaan. Ehkä se, miksi et tule samaan paikkaan sen jälkeen, on se että käännät pääsi turhan taakse. Kun vertaa sun tekniikkaasi näihin hyviin, niin juuri tuo pää pidetään yleensä aika tiukasti rinnassa tai ainakin neutraalina. Ihan vaan maallikkovinkkinä, nimimerkillä viimeksi voltteja tehnyt viisi vuotta sitten ;)