Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Harop on vähän niinku GHR, en oikeastaan muista eroja muuta ku että GHR tais olla suorin jaloin. Mutta voin olla väärässä, enkä jaksa edes googlettaa kun en niitä kumminkaan tee.

Harop curl on BTGB:n Natural leg curl, eli essentrinen osa GHR:ää lattialla.

Tänään sitten pääsin vihdoinkin sinne pihan osaan, jossa nuo mun PVC-renkaiden jäännökset olivat. Mulla oli vielä varastossa sitä muovia niin tekaisin nopeasti uudet vanhojen tilalle. Tein siinä sitten kolmet erikorkuiset: yhdet leuanvetokorkeuteen, yhdet supportia ja L-sitiä varten ja yhdet ihan maanrajaan käsilläseisontaa varten. Hämmästyksekseni sain yhden kippi-muscle-upin suoraan. Heijahdus oli valtava, mutta ai että mikä tunne kun sai sen ekan osumaan kohdalleen... Huomenna saattaa olla WODissa vähän paikat kipiät, voi vaan toivoa että huomenna on jalkapäivä kun noita MU:ita, leukoja ja dippejä ja negatiivisia teki hiukkasen liikaa :D

Itse ajattelin kesällä koettaa mökillä rantavedessä noita flippejä. Saattaa ponnistus vaikeutua, mutta pään sisus ei yksinkertasesti ole tarpeeksi vahva koettamaan tuota kovalla maalla. Ehkä voisi mennä kentälle harjottelemaan patjojen kanssa.

Minusta rengasvariaatiot kaikista staattisista pidoista on HELPOMPIA kuin lattia-. Tää johtuu nimenomaan siitä että asennon ekonomia korostuu lattialla: Kokeile L-sittiä lattialla, ja sit renkailla. Renkailla helpompi koska jalkojen ei tartte olla niin ylhäällä = palikat ei tee niin paljon työtä = kompromissi coren kannalta mutta tehostus käsivoimien kannalta.

Itelle renkailla noi on kyllä vaikeempia kun lattialla, mutta paralleteilla L-sit sujuu. Kyllä se taitaa olla mulla pitkälti työntövoimasta myös kiinni, kun paralleteilla pystyn pitää semi-V-sitiä kädet vähän koukussa, mutta suorilla käsin kädet ja reidet kramppaa täysin.

@Tuomas: Toi sun video oli ihan hyvä tekniikaltaan. Ehkä se, miksi et tule samaan paikkaan sen jälkeen, on se että käännät pääsi turhan taakse. Kun vertaa sun tekniikkaasi näihin hyviin, niin juuri tuo pää pidetään yleensä aika tiukasti rinnassa tai ainakin neutraalina. Ihan vaan maallikkovinkkinä, nimimerkillä viimeksi voltteja tehnyt viisi vuotta sitten ;)

Joo, sinun Child pitää tästedes olla aina sanomisissasi erittäin selvä, koska nyt tiedät, että kaikkia sun tekemisiäsi seuraa sokea ja uskollinen lammasjoukko :hyper:

Mut joo, nyt taitaapi haroppi muistua mieleen jostain Idon videosta. Mä kuitenkin luulen, että omiin tavoitteisiini riittää ainakin tällä hetkellä eri kyykkyvariaatiot jalkojen treenaamiseksi, muta kaipa joku takareiskahomma ois hyvä ottaa mukaan lihastasapainon ylläpitämiseksi. Ja oon itse asiassa tehny jo noita L-sittejä renkailla jonkin verran. Oon myös verrannu eroja punnerruskahvoilla ja lattialla tehtäessä, ja hieman eri paikat kyllä korostuu eri aparaateilla.

Ja jos nyt voin antaa mun tunnin takaperinvolttikokemuksella neuvoja, niin pelot tohon liikkeeseen saa poistettua tosi hyvin, jos vain on mahdollista päästä hyppimään noita juustomereen. Siinä kun sen hypyn saa tehdä rennosti ilman pelkoa maahan mätkähtämisestä niin sen liikkeen perusajatuksen tajuaa aika nopeasti. Sen jälkeen ton tekeminen kovemmalla alustalla onkin sitten ihan piece of cake. En olisi ikinä tänään aamulla kuvitellut, että saan tehtyä saman päivän aikana takaperinvoltin permannolla.

Jos tonne juustomereen ei pääse, niin toinen vaihtoehtoja vois olla hyppiminen altaaseen. Mä silloin kuukausi sitten rakensin jostain 7 patjasta kunnon linnakkeen mun ympärille, mutta aina jänistin ennen hyppyä vaikka joku tunnin yritin itteeni psyykata siihen. Minua rohkeampi sälli tosin voi noita alkaa hyppiä suoraan muutamalla patjalle tai vaikka esim. hiekalla.

Tajusin just et pitää varmaan peruuttaa kesätyö, sillä tarkoituksena olis nyt hyppiä koko kesä voltteja nurmikolla auringon alla :dance:

Edit: @Uzeeh: Joo, kiitti vinkeistä. Mä kyllä huomaan, että toi menee luonnostaan vielä siihen, että hyppään taaksepäin, ja päällä vielä tehostan tota liikettä. Ideanahan hyvässä takaperinvoltissahan taitaa olla juuri päinvastainen liike. Mut tällä hetkellä oon vaan tyytyväinen, että karistin vuosia roikkuneen jänishousun itsestäni ton liikkeen suhteen ja rebecca blackin sanoin: I so excited! :rolleyes:

Ja aikalailla kaikki mitä tänne kirjottelen on Idolta, Sommerilta tai GBn guruilta opittua, kokeiltua ja hyväksi todettua hommaa. :) Jos höpötän jotain omia niin koitan muistaa tehdä sen selväksi.

Tuo Idon bloqi ei ole ollut kovin aktiivinen viimeaikoina. Seurailetko miehen edesottamuksia lähinnä siis idoportal.com forumilla vai löytyykö jotain muuta saittia?

Hollow holdia aikaa vastaan. Testasin just että voiko pitää paikkaansa ettei pysy hollow pidempään kuin 40s, ja reilu minsa meni heittämällä. Ehkä siihen viimetestaukseen (oliko eilen vai toissapäivänä) vaikutti se, että olin alle tunnin sisään syönyt 500g raejuustoa, 400g jauhelihaa, 200g herkkusieniä ja 200g hapankaalta?

Ongelmani hollowissa on se, etten saa kertakaikkiaan millään alaselkää osumaan maahan silloin kun alat on ilmassa. Pitäisi sitten varmaan tehdä tota vaan niin hyvin kun pystyy ja koettaa parantaa lonkkaliikkuvuutta samassa.

Jos tonne juustomereen ei pääse, niin toinen vaihtoehtoja vois olla hyppiminen altaaseen. Mä silloin kuukausi sitten rakensin jostain 7 patjasta kunnon linnakkeen mun ympärille, mutta aina jänistin ennen hyppyä vaikka joku tunnin yritin itteeni psyykata siihen. Minua rohkeampi sälli tosin voi noita alkaa hyppiä suoraan muutamalla patjalle tai vaikka esim. hiekalla.

Tuo altaaseen hyppiminen kauhidtuttaa ehkäpä vielä enemmän, sillä pari kesää sitten koetin vetää volttia ponnulta ja osuin veteen selkä edellä tyäysillä, ja se kipu on semmonen kokemus ettei järin unohda :D Kattelin vähän paikkoja kotona ja varastossa löytyy pari patjaa, niitä voisin varmaan käyttää apuna. Onko sulla kokemusta kaverin avusta bäkkärissä? Eli hyppäät ja kaveri kääntää sut ilmassa. Jenkkifoorumeilla olen tosta kuullut, mutta aika pahalta sekin kuulostaa.

Tuo Idon bloqi ei ole ollut kovin aktiivinen viimeaikoina. Seurailetko miehen edesottamuksia lähinnä siis idoportal.com forumilla vai löytyykö jotain muuta saittia?

Gymnasticbodiesilla Ido luuraa päivittäin.

Höpöhöpö, Merkkarihan tän pisti aluilleen ja sai mutkin messiin tähän hommaan. :) Hienoa että tyypeillä riittää motivaatiota treenata näitä juttuja, alkaa kohta oleen joka salilla yks tai kaks tyyppiä jotka saa kuulla että "ootko kauan telinevoimistellu?" "En päivääkään." :D

Mun on muuten pakko kiittää tän ketjun kirjoittajia, ja varsinkin merkkaria sen aloittamisesta. Vetelin joku vajaa parisen vuotta oikeestaan pelkästään perusjuttuja kuten leukoja ja punnerruksia, ja vaikka pidin tästäkin, niin oli treeni hieman pakkopullaa sen monotoonisuuden takia. Ilman tätä ketjua en varmaan koskaan ois aloittanu näitä voimisteluhommia, ja tällä hetkellä treeni maistuu paremmalta kuin koskaan viimeisten kymmenen vuoden aikana. Näissä jutuissa on myös niin paljon vaikeampia variaatioita, että jos motivaatio vaan säilyy on työmaata varmasti koko loppuelämäksi, eikä siltikään koskaan tule valmista. Sori ku spämmään tätä ketjua mun fanboy-viesteillä, mut en oo ennen ees tajunnu et treeni voi olla näin hauskaa ja antoisaa :dance:

Ja mua hieman lämmitti mieltä ku joku random jamppa tuli kysyyn salilla et oon varmaan joku kiipeilijä tai jotain ku muscle-upit nousee niin kepeästi. Tuolla voimistelusalilla olin kuitenkin ihan noobi ku 5-vuotiaat pikkutytöt veti paljon vaikeampia juttuja kuin mä :D

Sanokaahan kokeneemmat miten isomman kundin kannattaisi ruveta tällaista treeniä vetämään? Pituutta 190+ ja painoa n.100kg josta muutama kilo ois vielä lähdössä dietin myötä, kevyttä musta ei kuitenkaan saa tekemälläkään. Oon nyt aloitellut kotona noita erilaisia pitoja yms. useita kertoja päivässä. Salilla leukoja, dippejä ja käsilläseisontaa seinää vasten. 1-jalan kyykkyvariaatioita (helpotettuja) kotosalla. Venyvyys on ongelma, samoin voiman puute :).

@Thucydid: Lataa ensin jostain Building the Gymnastics body ja lue se, siitä se kaikki olennainen löytyy. Suosittelen itse, että rupeat tekemään täältä http://gymnasticbodies.com/forum/viewforum.php?f=12&sid=0b75c830ba9026ea849c71887ee06871 workout of the dayta, eli MA/TI/TO/PE -jakoista treeniä, jonka sitten laitat omille kyvyille sopivaksi kirjaa apua käyttäen. Niitten treenien lämmittelyksi voit vetää käsilläseisontaa ja staattisia pitoja (planche, L-sit etc.).

Nyt muuten kun sanoit niin ei äijä ole kyllä sitten tammikuun ollut paikalla. Uskoisin, että se on jossain seminaarimatkoilla.

Uzeehan tossa sanoki jo että Ido pyörii facebookissa ja GBllä aktiivisesti (enemmän tai vähemmän) ja sielä on ukkelin tärkeimmät postaukset kuten "Westside Barbell Gymnastics" ja "Judoka Weekly Schedule."
Tuomasd & fanitus
Fanitetaan tätä meidän helvetin hienosti toimivaa yhteisöä jossa samanhenkiset tyypit voi tukea ja motivoida toisiaan treenaamaan. Mulle ainaki antaa hulluna potkua omiin treeneihin kuulla että porukka kehittyy, ja kun tuntuu ettei homma liiku mihinkään ja Merkkari pamahtaa paikalle kertoon miten on taas iron crossissa tehty parinkymmenen minsan ennätys niin kummasti tulee apinanraivo takaisin. :) Se miitti ois hieno järkätä niin pääsis jutustaan livenä ja jotain seminaarityylistä hommaa värkätä!

Uzeeh & Hollow hold
Alota liike niin että laitat sekärangan lattiaan keinolla millä hyvänsä, eli ole vaikka U-asennossa jos siltä tuntuu. Jos et saa selkärankaa maahan millään mistään asennosta, niin ota jumppapallo ja mene sen päälle, lukitse jalat tai kädet jonnekin että saat pallon liikkumattomaksi, ja työnnä alaselkää pallon läpi. Saattaa jopa olla tehokkaampaa kuin perus hollow-hold. Ite tykkään HHsta koska sitä voi tehdä GTG tyyliin missä vaan.

Tuomasd & ketjun vaikuttajat
Ihan yhtälailla sä panostat tähän kertomalla miten oot ratkassu joitain kehitysblokkeja :) Ja tuo on tuttua, tulee tyyppejä kysyyn että "mitä lajia sä harrastat?" "Kilpailetko sä jossain?" "ootko kuin pitkään voimistellu?" Onhan tuo sen verran hassunkurista jotain Yewkissejä paukuttaa jossain voimaräkissä :D

Thucydid & massa
Jos sulla on renkaat niin niillä saisit esim planchen ihan mielettömän hyvin harjoiteltua. Ne ei ole välttämättömiä, mutta auttaa siinä "reach the mark" filosofiassa että aina pitäs pyrkiä vaikeuttaan: Kun meet pseudoplanchepunnerrusasentoon, niin voit renkaita työntää portaattomasti (lue: liikuttaa käsiä olkalinjan taakse) niin paljon että varmasti tuntuu, kun taas lattialla PPP asennon värkkääminen vie puolet energiasta tehdä itse toisto.

Eli PPP on etunojapunnerrusasento jossa sormet käännetään taaksepäin ja lähdetään jaloilla kipittään olkalinjaa eteenpäin: vaikeuttaa ja tuloksena usein faceplant. Slizzzardmanillä on tähän hieno tutska.

Sitten tietenki levereitä ihan normaalisti, ei se massa haittaa jos leukojakin pystyt vetelemään. Ylöspääsy voi olla hankalaa, mutta ihan tolla perus Dragondoor-artikkelilla lähdet liikkeelle ja sieltä alkaa kehitystä tulemaan kuin itestään :)

Uzeeh & ido
Ido on nyt jossain thaimaassa vissiin. Vai shanghaissa. En pysy perässä, mutta sillä on välillä statuspäivityksinä tosi hyviä vinkkejä treenaukseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se miitti ois hieno järkätä niin pääsis jutustaan livenä ja jotain seminaarityylistä hommaa värkätä!

Vois yhdistää WBG-miitin tähän: http://www.pakkotoisto.com/seksi-parisuhteet-deitti/99847-pakkotoiston-sinkkumiitti/

Ei tääl kuitenkaan mitään naisia kellään oo, ku kaikkien aika vaan menee renkaista roikkumiseen päivästä toiseen. Ja mikäs sen hienompaa epäonnistuneen tutustumismiitin jälkeen mennä porukalla hietsun uimarannan ulkokuntosalin leuanvetotangoille veteleen muscle-uppeja paidatta bikinipukeisten naisten keskelle.
:hyper:

Jos ei ole mahista käyttää pehmusteita volttien hyppelyn harjoitteluun mutta on tilaa niin itellä toimii ainaki se että hypitään eka vauhdin kanssa jotain helpompia variaatiota. Siitä ku saa fiiliksen ja "agren" päälle niin menee aika helposti takaperinvolttiki. Itellä toimii ainaki perus vauhdin kanssa tehty arabialainen (liekkö nää oikeita termejä, dunno) josta sitten momentumilla menee melkeen itestään takaperin voltti. Etuperin voltin voi tehä suoraan vauhdin kanssa tai puolivoltin kautta :)

Paras noissa vauhtia käyttävissä volteissa tai jonku liikkeen jatkona tehtävissä volteissa edellisen liikkeen momentumia käyttäen on mulla ainaki se että tehtävää liikettä ei kerkiä miettiä. Jos volttiin keskittyy liikaa nii vituiks menee, varsinki jos ei oo pitkään aikaan tehny :)

Takapihalla on vähän käytetty nurmi kenttä niin ens kesänä pitää kyllä ottaa ehdottomasti omaanki ohjelmaan nuo kaikenlaiset voltit yms. Niissä saa ainaki jonkin verran myös dynaamista venyttelyä riippuen liikkeestä. Otanpa tässä virallisesti tavotteeksi sitten perhosvoltin (aerial lienee virallinen nimi, liike on siis periaatteessa kärrynpyörä ilman käsiä) kesän loppuun mennessä :)

Huhhuh, miten voi olla mahollista että 3pvän pilkkireissulla nousee paino 4,5kg?!??!?! Syömiset oli kyllä päin vittua ja tuli perjantaina otettua pari kaljaakin mutta eihän tää voi olla totta? Eihän?? Just saanu ankaralla pyöräilyllä ja juoksemisella painon laskeen 88kg -> 84kg niin mitä helevettiä, vaaka näytti reissusta tullessa 88,5kg? Ja käveltiin sentään metrin hangessa 2pvää. Phöh, sanon minä. Ja saanu ku yhen taimenen ja säälittävänkokosen matikan. Prkl.

Nyt sitten heitetäänkin kaikki paska pois ja katotaan syömiset niin tarkkaan kun olla ja voi ja treenataan niin ettei tuu ylikuntoa samalla kun painoa pudottelee, eli dynaamiset saa jäädä unholaan vähäks aikaa, pelkästään venyttelyä, staattisia ja skillworkkiä. Ehkä sillontällön parit MU:t ja hspu:t.

Nesteitä ja paskaahan tuo 4,5,kg on suurimmaksi osaksi varmaan, eihän tollasia määriä painoa voi 3pvässä saada millään, vaikka karkkiakin tuli syötyä mutta kuitenkin. Vituttaa! :)

Noh, positiivista on kuitenkin se että heti kotia tultua treeni maistu ja venyvyydessä on tapahtunu huomattavaa edistystä. Otan kyllä nuo lohariliput ja hollow holdin mukaan kuvioihin myös. Kävin fillaroimassa 10km aggrepäissäni, katellaan tota painoa uudestaan aamusella, ehkä paremmalla onnella. Nih!

terveisin pohojosen läski voimistelija.

Ei mitään niin paskaa ettei mitään hyvää! Pysyin tänään noin 3sek. yhen käden käsinseisonnassa ilman tukea! vittu ei tää oo totta!!! tosin ei uudestaan onnistunu, osu varmaan painopisteet kohilleen ton yhen ainoon kerran vahingossa, mutta perskeles mikä fiilis!

^ :hyvä:
Aloin tänään (äsken) tekee frog standia ja meni ekalla kerralla ~40s. Eli kannattasko tässä nyt alkaa vääntää jotain 6x15-20s sarjaa? Ja millasilla palautuksilla?

Merkkari sanoi:
1up.jpg

Tätä juuri hain takaa tossa jokunen posti taaksepäin. :D

Miten ChildInTIme oot toteuttanu niitä sun tabata-treenejäs, ja kuinka usein?

Miten ChildInTIme oot toteuttanu niitä sun tabata-treenejäs, ja kuinka usein?

Nyt en ole vähään aikaan tehnyt, mutta kaks tai kolme kertaa viikkoon 4minsaa viking warrior protokollalla, eli ei tabataa vaan 15:15s tai 35:35s. Tämä on tehokkaampaa aerobisen kunnon ja tasaisen tappavan sykkeen kannalta, kun tabata on huippu-urheilijoillekin "liian raskas" metodi. Tosin se syy miksi se on "liian raskas" tais olla että anaerobinen kynnys ylittyy liian nopeaa, mutta eikö se nimenomaan näissä finishereissä ole se idea? Eihän sitä ole tarkoituskaan 20minsaa tehdä? Jokatapauksessa, parhaalta on tuntunu (eli pahalta mutta ei siltä että siitä ois haittaa) tuo 15:15s työ:lepo jako.

Suosittelen että vaikka joka toisen treenin loppuun vetää sen finisherin. Nyt viimeisimpänä finisherinä tein ööööö eilen tämmösen:

- 10 x doubleunder (hyppynarulla)
- 10 x taputuspunnerrus
- 10 x doubleunder
- 20 x nyrkkeilysäkin kurmotus
- 10 x doubleunder (tässä alko jo jalat lähteen alta)
- 10 x taputuspunnerrus (tässä ei tullu enää yhtään mitään)
- 10 x doubleunder (piti ottaa uusiksi 4 DUta kun kompastelin naruun)
- 10 x criss-crosseja
- 20 x yhenjalanhyppelyitä

Tommonen. En laskenu ees kauan meni, mutta suht kovalla tahdilla tein. Pääasia että syke nousee ja oksettaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom