Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se vaan löytyy. Tasapainoilu on aika häröä, että "miten siinä voi kehittyä progressiivisesti kun se on niin randomia?" Niinpä! Se on taitopohjanen juttu, ja taitopohjasia juttuja GREASE THE GROOVATAAN aamusta iltaan! Kokeile tehdä frogstandiä pitkin päivää lyhyitä, max 10s pitoja. Vaikka tuntuis että pysyt vaikka 10minsaa, ni tee 10s. Sitten kun seuraavassa "oikeassa" treenissä teet frogstandisarjan niin keho suorastaan PAKOTTAA sut pysymään siinä. Että "Et saatana jätä nyt kesken tätä hommaa."

Tipsejä frogstandiin:

- Paina jaloilla sisäänpäin enemmän = tue käsiä enemmän jalkoihin.
- Kun jalat meinaa koskea maata, työnnä kämmenillä.
- Kun pää meinaa koskea maata, työnnä sormilla.
- henkilökohtasesti mulla painopiste frogstandissa tuntuu jakautuvan aikalailla 50-50 kämmenelle ja sormenpäille. Eli "puristan" maata vitusti. Voi vaikuttaa ranteiden liikkuvuus tähän.

Ja kultainen vinkki en muista keneltä: Älä testaa itteäs joka päivä. Kerran viikossa riittää. Älä pidä niitä 90% 1RM pitoja, ei niistä ole yhtä suuri hyöty kuin 50% max ajasta monta kertaa päivässä kun puhutaan taitopohjasista liikkeistä.

Se vaan löytyy. Tasapainoilu on aika häröä, että "miten siinä voi kehittyä progressiivisesti kun se on niin randomia?" Niinpä! Se on taitopohjanen juttu, ja taitopohjasia juttuja GREASE THE GROOVATAAN aamusta iltaan! Kokeile tehdä frogstandiä pitkin päivää lyhyitä, max 10s pitoja. Vaikka tuntuis että pysyt vaikka 10minsaa, ni tee 10s. Sitten kun seuraavassa "oikeassa" treenissä teet frogstandisarjan niin keho suorastaan PAKOTTAA sut pysymään siinä. Että "Et saatana jätä nyt kesken tätä hommaa."

Tipsejä frogstandiin:

- Paina jaloilla sisäänpäin enemmän = tue käsiä enemmän jalkoihin.
- Kun jalat meinaa koskea maata, työnnä kämmenillä.
- Kun pää meinaa koskea maata, työnnä sormilla.
- henkilökohtasesti mulla painopiste frogstandissa tuntuu jakautuvan aikalailla 50-50 kämmenelle ja sormenpäille. Eli "puristan" maata vitusti. Voi vaikuttaa ranteiden liikkuvuus tähän.

Ja kultainen vinkki en muista keneltä: Älä testaa itteäs joka päivä. Kerran viikossa riittää. Älä pidä niitä 90% 1RM pitoja, ei niistä ole yhtä suuri hyöty kuin 50% max ajasta monta kertaa päivässä kun puhutaan taitopohjasista liikkeistä.

Thanks a lot! Tuo jaloilla painaminen ihan uus juttu ja teen näitä vaan kerran tai kaks viikkoon, iha muun urheilun lomassa. Missä vaiheessa kannattaa alkaa siirtymään tohon advancediin että polvet tulee käsien taakse? Ja itsellä ei toimi tuo kämmenillä työntäminen... Jos jalat meinaa koskea maata niin keskikropalla alan automaattisesti kurottamaan päätä yms. eri suuntaan niin pääsen tasapainoon takas..

Thanks a lot! Tuo jaloilla painaminen ihan uus juttu ja teen näitä vaan kerran tai kaks viikkoon, iha muun urheilun lomassa. Missä vaiheessa kannattaa alkaa siirtymään tohon advancediin että polvet tulee käsien taakse? Ja itsellä ei toimi tuo kämmenillä työntäminen... Jos jalat meinaa koskea maata niin keskikropalla alan automaattisesti kurottamaan päätä yms. eri suuntaan niin pääsen tasapainoon takas..

Mulla tuntuu että keskikroppa on ihan patsas kun frogstandia pitää, mutta se on niin monta mieltä kuin miestä. :) Pääasia että sekunteja tulee lisää. Sitten kun niitä on tarpeeksi ni voi alkaa nussimaan formia kuntoon.

Täytyy myöntää etten koskaan ole advanced frogia pitänyt. Pelottava liike. Omat ylitaipuvat kyynärpäät huutaa hoosianna ku kattoo jo nuita kuvia. Hyppäsin vaan 1.5min frogin jälkeen advanced tuckiin enkä frogia oo sen jälkeen treenannut. Voi olla, että kehitys ois parempi jos pakittaisin ja paikkaisin tekemällä advanced frogia vaikka kuukauden, mutta "why sit on the swings when I've already been to disneyland?!" - Jim Jeffries.

Tänne vois porukka pistää todennäköisyyslaskelmaa ja ajankohtaa omista kesälomahommistaan, jos on saumaa päästä johonkin suurkaupunkiin kokoontumaan (Tre, Turku, Hesa, Kemijärvi ok ei joo joo) niin ois hienoa pitää se WBG miitti. Tosiaan jos täältä on porukkaa tohon pakkisten sinkkumiittiin menossa niin sinne vaan WBG jaosto pomppiin voltteja pihalle.

Mä voisin ehottaa vaikka EDIT: enpä ehotakkaan ku hukkasin taas mun homonpunasen kalenterin. Alustavasti kuitenki ois hauskaa tietää josko täälä tyypeillä ois mielenkiintoa toteuttaa tuota hommaa.

Nyt tuli oikein kokeiltua niin itsellä käy tuossa niin että ikään kuin tiputan olkapäitä vähän ja samalla kumarran eteen niin saan sen tasapainon... Mitä suosittelisit ns. lihas treeninä tuota tuck planchea varten... Meinaa varmaan yleinen ongelma, mutta ne jalat vaan tipahtaa siitä.
ps. Jos meette voltteja pomppiin nii videota! Itse en näillä tuloksilla ja tällä iällä taida vielä ilmestyä paikalle :) Mutta mistäs sitä tietää vaikka viiden vuoden päästä perinteeksi muodostuneeseen suurtapahtumaan tulisin...
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Eikös se olisi hyvä aloitus että aletaan vaatia WBG:lle omaa osiota, kuten voimalulajeilla on :P

Nyt tuli oikein kokeiltua niin itsellä käy tuossa niin että ikään kuin tiputan olkapäitä vähän ja samalla kumarran eteen niin saan sen tasapainon... Mitä suosittelisit ns. lihas treeninä tuota tuck planchea varten... Meinaa varmaan yleinen ongelma, mutta ne jalat vaan tipahtaa siitä.
ps. Jos meette voltteja pomppiin nii videota! Itse en näillä tuloksilla ja tällä iällä taida vielä ilmestyä paikalle :) Mutta mistäs sitä tietää vaikka viiden vuoden päästä perinteeksi muodostuneeseen suurtapahtumaan tulisin...
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Eikös se olisi hyvä aloitus että aletaan vaatia WBG:lle omaa osiota, kuten voimalulajeilla on :P

No ei ehkä ihan niin laaja vielä oo tää suosio että tarvii omaa osiota. Peeloillaan täälä thredissä menemään vaan ni pysyy joku roti täsä hommassa ettei ihan jokapuolella pyöri villejä urbaanininjoja sammakkoasennoissaan bokserisillaan youtubesa yksiösä pimiäsä nälissää.

Jalkojen tipahtamiseen on maaginen ratkaisu: L-sit. Tahkot sitä _vähintään_ yhtä usein ja paljon kuin planchea. Ja tuck planchen alkuasento on vain se jalkojennosto. sitten kun pystyt pitään jalkoja irti maasta ja polvia sylissä vaikka 20s niin alat funtsiin sitä lantionnostoa.

EDIT: Tänään tein muuten penkkiäki ekaa kertaa pariin vuoteen. Näyttäis pahasti siltä, että kun aloin nuita staattisia tekemään niin innolla kuin oli tarkoituskin, lähti into tehdä dynaamisia voimisteluliikkeitä kokonaan. Eli mun treeni rakentuu nyt aika pitkälti maastavedon ja staattisten pitojen välille. Tuntuu että noista rengasliikkeistä ei tahdo löytyä semmosia variaatioita joita kannattaa enään treenata "treeninomaisesti." Tai sitten tää on taas tätä mun sevoilua ohjelmoinnin kans. En keksi liikkeitä mihin keskittyä, kun käsilläseisontapunnerruksia menee jo 5kpl, mitä sitten? Planche ei mene: planchepunnerruksia ei voi tehdä. Germansit on yhtä heijausta: mahdoton gaugettaa tuloksia että meenkö eteenpäin vai taaksepäin.

...Pitäsköhän alkaa tekeen noita multiplane pushing/pullingeja? Vois kuvitella että ne on melko kamalia..

No ei ehkä ihan niin laaja vielä oo tää suosio että tarvii omaa osiota. Peeloillaan täälä thredissä menemään vaan ni pysyy joku roti täsä hommassa ettei ihan jokapuolella pyöri villejä urbaanininjoja sammakkoasennoissaan bokserisillaan youtubesa yksiösä pimiäsä nälissää.

Jalkojen tipahtamiseen on maaginen ratkaisu: L-sit. Tahkot sitä _vähintään_ yhtä usein ja paljon kuin planchea. Ja tuck planchen alkuasento on vain se jalkojennosto. sitten kun pystyt pitään jalkoja irti maasta ja polvia sylissä vaikka 20s niin alat funtsiin sitä lantionnostoa.

L-sit.... Juu-u Voiko tuota tehdä aluksi tangossa roikkuen että nostaa ne jalat 90 asteen kulmaan, kun lattialla ei onnistu vielä. Ei ne tangossakaan pysy kuin n.5s

TuntuuEn keksi liikkeitä mihin keskittyä, kun käsilläseisontapunnerruksia menee jo 5kpl, mitä sitten? Planche ei mene: planchepunnerruksia ei voi tehdä. Germansit on yhtä heijausta: mahdoton gaugettaa tuloksia että meenkö eteenpäin vai taaksepäin.

...Pitäsköhän alkaa tekeen noita multiplane pushing/pullingeja? Vois kuvitella että ne on melko kamalia..

Otat treeneihin mukaan nuo front ja back limbers -progressiot. Ja alat treenaamaan sitä press to handstandia. Etkä lopeta sitä planchen treenaamistakaan.

Meneekö käsilläseisontapunnerruksia 5kpl full rom? Vaapasta seisonnasta? Sitten bowyers ja sitten voitkin alkaa pistää seuraavaa postausta tähän ketjuun ;)

Tottapuhuen kyllä sitä itelläkin välillä tullu sellasia No mitäs nyt sitten? -hetkiä ja treeni ollu pitkän aikaa sellasta monotonista tahkoamista (englanniks steady state cycle? ;)), mutta kyllä sitä aina sitten löytyy uusia juttuja joita on mahollista itekin treenata. Renkailla vaan kaikki on niiiiiiiiiiin paljon vaikeempaa, että leverit, muscle-upit ym. perushommat kun menee niin sitten seuraaviin touhuihin onkin isommat harppaukset. Hyvää tässä hommassa on se että voi tehä kaikkea muutakin mukavaa, kuten lähteä vaikka veteleen ylämäki-intervalleja pururadalle, tai sitten vaan pistää jonkun leffan pyörimään ja venytellä sen 2tuntia, kaikki toimii ja kaikesta on hyötyä. Ei tarvi itkeä jos lähtee 2 grammaa lihasta kun tulee muka "liikaa" aerobista niinkun joskus sillon punttiaikoina.

Ja ainahan se on se yhen käden käsilläseisonta sielä horisontissa siintämässä. Se on mulle sellanen juttu mihin aion todellakin pystyä joskus. Muut hommat tässä touhussa on vaan välietappeja mulle :)

Meneekö käsilläseisontapunnerruksia 5kpl full rom? Vaapasta seisonnasta? Sitten bowyers ja sitten voitkin alkaa pistää seuraavaa postausta tähän ketjuun ;)

Tässä kusee pahasti se, että selälleen ja naamalleen kaatuminen ei oikein sitä dynaamista eikä staattista voimaa rakenna. Eli ei saa semmosta kohtuullista kuormitusta voiman suhteen jos treenaa käsilläseisontapunnerruksia vapaasta ennenkuin se vapaana on niin hyvin selkärangassa että pään asento ei kaada sitä. :/ Tai tää ainaki on mun näkemys. Voi tietenkin olla, että negoilla lähteminen ja kilpajuoksu jalkojen ja pään välillä lattiaa kohti voi rakentaa paremmin voimaa kuin miljoona seinätoistoa, mutta vielä toistaiseksi vältän niin järkkysuurta negatiivista treenivolyymia että se planchenkin treenaus on mahdollista.

Limberit lähtee matkaan.

Tottapuhuen kyllä sitä itelläkin välillä tullu sellasia No mitäs nyt sitten? -hetkiä ja treeni ollu pitkän aikaa sellasta monotonista tahkoamista (englanniks steady state cycle? ;)), mutta kyllä sitä aina sitten löytyy uusia juttuja joita on mahollista itekin treenata. Renkailla vaan kaikki on niiiiiiiiiiin paljon vaikeempaa, että leverit, muscle-upit ym. perushommat kun menee niin sitten seuraaviin touhuihin onkin isommat harppaukset. Hyvää tässä hommassa on se että voi tehä kaikkea muutakin mukavaa, kuten lähteä vaikka veteleen ylämäki-intervalleja pururadalle, tai sitten vaan pistää jonkun leffan pyörimään ja venytellä sen 2tuntia, kaikki toimii ja kaikesta on hyötyä. Ei tarvi itkeä jos lähtee 2 grammaa lihasta kun tulee muka "liikaa" aerobista niinkun joskus sillon punttiaikoina.

Ja ainahan se on se yhen käden käsilläseisonta sielä horisontissa siintämässä. Se on mulle sellanen juttu mihin aion todellakin pystyä joskus. Muut hommat tässä touhussa on vaan välietappeja mulle :)

Sama homma, yhdenkädenleuka ja yhdenkädenseisonta pitää onnistua vuoden 2011 sisällä. Aivan ehottomia. Eikä varmasti mahdottomia kun jo 30-60s pysyy vapaaseisonta. Sulla vielä helpommin kun oot jo yhdellä kädellä keekoillut :)

Ja tässäpä on lisäbuustia käsilläseisontaharjoitteluun, jota en ole nähnyt koskaan missään! Ihan uutena tuli mulle! Eli seisotaan NYRKKIEN päällä! :wtf: pitääpä kokeilla jossain välissä.

Ja kun aina välillä tuntuu, että "massa" (hahah, kaikki 80kg) estää käsilläseisonnan harjoittelun niin palautan tän mieleen:

Assirati.jpg

EDIT: Vielä ATLän kysymykseen tasapainoilusta:

When aproaching the skill of one handed handstand you have to realize it is all about aquiring a big amount of 'inner knowledge' about this position. This knowledge is not something that can be described in words and sold in books, so the only thing that a good book/dvd can do is to present some kind of a progression of skills and exercises that will enable the individual to aquire this 'inner knowledge'. Such work has yet to be published.
Of course anyone can tell you 'stay tight', 'shift over towards your pinky', 'grow tall', etc... But the knowledge and ability required for this skill goes much deeper into understanding the correct positioning of your individual one hander, (it is different in each person following structural issues) control of the tendency to spin off, shifting the balance control to the palms, etc...

Ei varmaan tarvi sanoa keneltä tämä tulee.. :rolleyes:

Tänne vois porukka pistää todennäköisyyslaskelmaa ja ajankohtaa omista kesälomahommistaan, jos on saumaa päästä johonkin suurkaupunkiin kokoontumaan (Tre, Turku, Hesa, Kemijärvi ok ei joo joo) niin ois hienoa pitää se WBG miitti. Tosiaan jos täältä on porukkaa tohon pakkisten sinkkumiittiin menossa niin sinne vaan WBG jaosto pomppiin voltteja pihalle.

Mä voisin ehottaa vaikka EDIT: enpä ehotakkaan ku hukkasin taas mun homonpunasen kalenterin. Alustavasti kuitenki ois hauskaa tietää josko täälä tyypeillä ois mielenkiintoa toteuttaa tuota hommaa.

Näin et ainakin sä ja merkkari olitte tonne sinkkumiittiin ilmoittautunu, ja toi päivä ois mulle varmaan ihan bueno. Mä oon sen verran laiska/saamaton/mukavuudenhaluinen, että en kauas pk-seudun ulkopuolelle jaksais matkustaa, joten paikka on ainakin mulle mieleen. Se miittihän on lauantaina 16.7 klo 14.00 paikkana Suomenlinna, mutta mietin, jos WBG-porukalla (ja miksei muillakin) olisi kiinnostusta yhteistreeneihin esim. ennen tota varsinaista miittiä. Hietsun uimarannalla on kuulemma ulkokuntosali, josta nyt ainakin leuanvetotangot, dippitelineet ja penkit luulis löytyvän, ja siitä pääsee keskustaan todella helposti. Peseytyäkin siellä varmaan voi. Jos on tarvetta niin voin vaikka scoutata ton paikan etukäteen kuvien kera, ja voidaan porukalla arvioida sopiiko se tästä lähtien vuosittain järjestettävän WGB-yhteistreenin pitopaikaksi. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näin et ainakin sä ja merkkari olitte tonne sinkkumiittiin ilmoittautunu, ja toi päivä ois mulle varmaan ihan bueno. Mä oon sen verran laiska/saamaton/mukavuudenhaluinen, että en kauas pk-seudun ulkopuolelle jaksais matkustaa, joten paikka on ainakin mulle mieleen. Se miittihän on lauantaina 16.7 klo 14.00 paikkana Suomenlinna, mutta mietin, jos WBG-porukalla (ja miksei muillakin) olisi kiinnostusta yhteistreeneihin esim. ennen tota varsinaista miittiä. Hietsun uimarannalla on kuulemma ulkokuntosali, josta nyt ainakin leuanvetotangot, dippitelineet ja penkit luulis löytyvän, ja siitä pääsee keskustaan todella helposti. Peseytyäkin siellä varmaan voi. Jos on tarvetta niin voin vaikka scoutata ton paikan etukäteen kuvien kera, ja voidaan porukalla arvioida sopiiko se tästä lähtien vuosittain järjestettävän WGB-yhteistreenin pitopaikaksi. :)

Tämä kuulostaa helvetin oikeelliselta. Käy kato jos ei oo parempaa tekemistä, niin raivaan kalenteriin tilaa. :)

Ohhoh. Odelia paukuttaa menemään.

Hietsun rannalla on ainakin ennen ollu 3x leuanvetotankoja eri korkeuksilla, sit penkkipunnerruspenkki, kyykkyteline voimanostolavalla, 2x levytankoi ja jonkun verran levypainoi. Dippitelineitä ei taida olla. Ja suihkut ja vessat ja pukukopit löytyy hietsusta myös.

Pitää tosiaan itekin harkita tohon miittiin tulemista, jos sellanen kerta saadaan järkättyä.

Mie en valitettavasti pääse tuonne suomenlinnan sinkkumiittiin näillänäkymin. Pakkaan meinaan rinkan viikkoa ennen tota ajankohtaa ja suuntaan vätsäriin kalahommiin kolmeksi viikoksi. Yksin! Otan renkaat mukaan ja ripustan petäjänoksaan ainakun sopiva asentopaikka löytyy niin ei kuse reenitkään :) Ja pari protskupussia mukaan niin homma toimii! Alunperin oli kyllä tarkotus lähteä kesäkuun alusta heti mutta tilanteet muuttuu..

Asiaan: vetasin pitkästä aikaa videolle käsilläseisonta -treeniä, ja kierossahan se oli vähäsen. En tiedä mikä prkl siinä on, mutta pieni kaari oli selässä josta johtuen jalat ei aivan vertikaalisuorassa olleet muuhun kroppaan nähden. Korjailin asentoa ja tunnustelin ja nyt pitäisi olla taas tuntumaa että missä kohtia ollaan täysin suorassa. Sen oikean asennon kun löysi taas niin tuntui että siinähän voi kököttää ikuisuuden..

ChildInTime: tuttua tekstio tuo pätkä. Samassa ketjussa IDO taisi olla sitämieltä että ilman asiantuntevaa valmennusta oikeanlaista hollow -pohjalta lähtevää yhen käden seisontaa ei voi oppia. Aika oudolta kuulostaa, mutta kaipa se jotain jostain tietää. Mutta kyllähän sitä mennään väkisellä siitä mistä aita on korkein!!!

Mitään valamentajia, prkl ... ...

Tämä viikko on nyt tullut tehtyä killroy70 ohjelmaa, joka löytyy tuolta gymnastic bodies foorumilta ring strength osiosta. Huomaa vaan kuinka on tullut treenattua aivan liian kovaa, vaikka tarkoitus olikin ottaa "kevyesti". Koko kroppa on aika lailla jumissa, mut eniten kuitenkin keskivartalo. Nyt täytyy ottaa pääsiäinen lepoa kokonaan kaikesta treenaamisesta.
Ohjelma on siis 4 kertaa viikossa ja aina tehdään 4 staattista liikettä:
Front lever variaatio (tuck)
Back lever variaatio (tuck)
Käsilläseisontaa
Planche variaatio (frog stand)
+1 työntö- ja 1 vetoliike (push, pull)

Kokonaisuutena tästä viikosta täytyy vaan todeta, että mielettömän hauskaa, motivoivaa ja tehokasta! En etukäteen olisi varmaan uskonut, että tää oikeasti on niin rankkaa. Täytyy ensi viikolla mitata nuo maksimipidot uudestaan, kun on liikkeet paremmin hallussa.

Voiko tuck planchea tehdä vaikkei lantio ole ihan samalla tasolla kuin hartiat?

Miksei, mutta noissa (planche) progressioissa (varsinkin juuri tuo advanced frog -> tuck planche -transitio) on se ideana että jotenkin pitäisi onnistua oikeaoppisesti se vaikeampaan liikkeeseen siirtyminen. Ootko tehny froggia ja advanced froggia? Niitä kin voi tehdä tosin vaan tasapainoilemalla, mutta idea on nimenomaan työntää käsiä läpi lattiasta jotta sitten tuo tuck planche onnistuu edes muutaman sekunnin ajan. Kysymys on kuitenkin aika lähellä omiakin kokemuksia, olkapäät ei meinaan tykänny YHTÄÄN tuosta advanced frogin väliinjättämisestä, tuck planche oli aivan liikaa. Mutta jos paikat kestää niin anti mennä vaan, sanon mie. Nopeastipa se lantio rupeaa sieltä varmasti nousemaan.

En ole planche -ekspertti, enkä sitä tällä hetkellä edes treenaa, vaan noudatan kirjaimellisesti sommersin ohjeita ja hoidan frontin kuntoon ennen sitä, mutta tuollasia ajatuksia mulla ko. hommasta on.

Ja kysymykseen ei tietenkään ole KOSKAAN tässä tapauksessa oikeaa vastausta koska jokainen on yksilö.

Otin äsken videolle käsilläseisontaani ja asentohan oli aivan täysin pielessä. Hirveä kaari yläselkä-niskä-pää akselilla. Ens viikolla alkaa asennon parantaminen.

Otin äsken videolle käsilläseisontaani ja asentohan oli aivan täysin pielessä. Hirveä kaari yläselkä-niskä-pää akselilla. Ens viikolla alkaa asennon parantaminen.

Jos korvat ei ole olkapäiden välissä, eli katse suoraan eteenpäin = pää neutraalissa asennossa, niin keholinja ei voi olla täysin suora. Tai no voi, jos on ihan mutanttimaagiset liikkuvuudet niskanikamissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom