Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Viime viikolla aloitin WODien teon taas, ja tulikin sitten alkuun press to handstandeja. Aluksi oli aivan mahdoton edes päälläseisontaan polvet koukussa työntö, mutta ihan parissa päivässä saan jo straddlea kymmenen ja pikea vähän päälle viisi. Kuuluu kyllä lempiliikkeisiin, ja outoa on se etti se edes tunnu oikein missään (verrattuna esim. reverse hyperrin, joka kuitenkin on helpompi). Kohta pitää varmaan ruveta tekemään suorilta käsin noita jalat tuoleilla tai jotain.

Tuo L-sit on kyllä jännä kun ei vaan pelaa. Tuckia menee päälle kymmenen sekuntia, ja yhden jalan suoristusta menee 5-10s, mutta heti kun laitan molemmat suoraksi en saa niitä edes pois maasta, ei vaan tunnu reidet ja lonkat kestävän.. Paralletella saan jollain tavalla sitä tehtyä, mutta ihmetyttää tuo lattiaversio. Onko muilla kokemusta asiasta? Kismittää kun front lever menee hyvin, tuck planchea sain jo n. 3 sekkaa, mutta l-sit junnaa paikoillaan.

Hehe, kaikilla näyttää menevän ristiin noiden liikkeiden kanssa. Mulle frontti tuottaa planchen ohella eniten vaikeuksia, L-sittiä renkaissa menee se minuutti jos vetää aivan piippuun, ja backlever rullaa mainiosti myös vaikka en sitä pysty tekemään tällä hetkellä kun tosi kevyesti (kyynärpää vittuilee).

1. Akka pihalle

Juuri näin. Jos harrastuksista ja elämäntavasta joutuu tinkimään toisen ihmisen takia niin sitten on jokin pahasti pielessä. Eli vituiks menee, parempi nakata pihalle nyt kun kituuttaa monta vuotta ja kattoa sitä kärtypersettä siinä sohvalla ja samalla kelata että "..voisi TÄLLÄKIN HETKELLÄ kiikkua renkaissa, ja hauikset olisi puolet isommat..".

In the end, toista ihmistä ei voi omistaa.

Tuo L-sit on kyllä jännä kun ei vaan pelaa. Tuckia menee päälle kymmenen sekuntia, ja yhden jalan suoristusta menee 5-10s, mutta heti kun laitan molemmat suoraksi en saa niitä edes pois maasta, ei vaan tunnu reidet ja lonkat kestävän.. Paralletella saan jollain tavalla sitä tehtyä, mutta ihmetyttää tuo lattiaversio. Onko muilla kokemusta asiasta? Kismittää kun front lever menee hyvin, tuck planchea sain jo n. 3 sekkaa, mutta l-sit junnaa paikoillaan.

Kramppaako etureidet? Jos ei, niin ongelma on olkapäissä ja ojentajissa. Kaikki joita oon koutsannu tekeen L-sittiä sanoo samaa alussa: "Ehkä mulla on liian lyhyet kädet" :D

Oli mullaki alussa "liian lyhyet kädet" mutta onneksi jatkuvalla harjottelulla sain pienen kasvuspurtin aikaseksi ja nyt kädet on tarpeeksi pitkät tekemään vaikka L-sitistä käsilläseisontapunnerrukseen.

Hehe, kaikilla näyttää menevän ristiin noiden liikkeiden kanssa. Mulle frontti tuottaa planchen ohella eniten vaikeuksia, L-sittiä renkaissa menee se minuutti jos vetää aivan piippuun, ja backlever rullaa mainiosti myös vaikka en sitä pysty tekemään tällä hetkellä kun tosi kevyesti (kyynärpää vittuilee).

Tämä on ihan häröä miten sulla ei onnistu frontti, mulla menee. Mulla ei onnistu backlever ALKUUNKAAN, sä taot niitä suorinkäsin ja kroppa suorana. Molemmille ilmeisesti planche on enemmän tai vähemmän kamala. Specialization? ;)

Ei kestäis tulla tänne lukemaan tyyppien kehityksestä kun ite päätin maanantaina että nyt on viikon voimistelutauko. Tän viikon vedän mavea ja teen käsilläseisontapunnerruksia, mutta staattiset liikkeet on pannassa. Ensviikon tiistaista alkaa taas WODit ihan tolokuttomalla raivolla ja ihan uusin silmin: Olikohan Ido taas vaihteeksi joka jossain tuumas että jokainen voimistelutyyppinen liike tulee eksponentiaalisesti helpommaksi kun opit jännittämään kehoa enemmän. Ja dragondoorin joku RKC tuumas että kun katsot voimistelijan rengasrutiinia ja näet "epäkohtia" tai "notkahduksia" niin ne notkahdukset ja heilahdukset johtuu siitä, ettei voimistelija jaksa jännittää _koko_ _kehoa_. Jännitä, ja liike lakkaa. Tämä pätee kaikkeen. Myös käsilläseisontaan, vaikken sitä aluksi halunnutkaan hyväksyä. Eli ylimääräinen kiire pois rutiineista. Jos loppuu kestävyys kesken (nimim. grippi falskaa jo tokan muscleupin kohdalla) niin puolitetaan rutiini. Pääasia että liikkeet kuten shoulderstand ja L-sit on LIIKKUMATTOMIA. En malta oottaa, että saan tarpeeksi tilaa pitää L-sittiä kädet sivuilla ja renkaat avattuina.

Ja tietenki Idon klassinen: "You're toes aren't pointing. You are weak."

Kramppaako etureidet? Jos ei, niin ongelma on olkapäissä ja ojentajissa. Kaikki joita oon koutsannu tekeen L-sittiä sanoo samaa alussa: "Ehkä mulla on liian lyhyet kädet"

Heh, samaa ajattelin itsekin kun alotin treenaamaan :D Kyllä, etureidet kramppaa. Tuolla "en saa pois maasta" -kommentilla tarkotin, että kun meen suorille jaloille niin heti kramppaa ja tippuu maahan, eikä enää onnistu yhtään suorilla jaloilla. Uskon itse, että järkyttävän huono venyvyys ainakin edesauttaa asiaa. En pysty suorin jaloin olemaan kunnolla istuma-asennossa, vaan L-sit muistuttaa enemmän mannan middle split holdia ilman sitä splittiä.

Mulla on back lever todella huono myös verrattuna tuohon fronttiin. Vaikka alaselän voima tuntuu olevan hyvä, ja German Hangkin sujuu hyvin 3x30s, niin jostain syystä en millään pääse tuckia pidemmälle. En tajua yhtään, millä lihaksilla sen selän saisi kunnolla suoraksi, kun keskikroppaa jännittämällä ei juttu ainakaan suju alkuunsa (veli katsoi kun koein ja kommentoi tyyliä). Joku nauhasysteemi voisi ehkä auttaa.

Meidän täytys selkeesti pitää WBG-miitti.

Mulla on back lever todella huono myös verrattuna tuohon fronttiin. Vaikka alaselän voima tuntuu olevan hyvä, ja German Hangkin sujuu hyvin 3x30s, niin jostain syystä en millään pääse tuckia pidemmälle. En tajua yhtään, millä lihaksilla sen selän saisi kunnolla suoraksi, kun keskikroppaa jännittämällä ei juttu ainakaan suju alkuunsa (veli katsoi kun koein ja kommentoi tyyliä). Joku nauhasysteemi voisi ehkä auttaa.

Kyse on koko kropan jännityksestä. Ja erityisesti alaselkä, pakarat, takareidet, vatsa...:) Oli aika jännä tunne kun ensimmäistä kertaa back lever pysyi muutaman sekunnin. Mietin, ettei tämä olekaan alaselälle niin raskas liike... Kyynärvarsille kylläkin.

WBG meeting olis kova.

Onko kukaan foorumilaisista perillä Sommerin kirjaprojektien aikatauluista? Häneltähän piti tulla Handstand Chronicles, Liquid Steel ym. mielenkiintoista.

Sen tiedän, että Handstand chronicles ja Liquid steel ovat seuraavat kaksi, ja näitä kirjoitetaan samaan aikaan. Tietääkseni kumpikin ovat jo pitkällä, mutta Coachilla on ollut esim. Arizonassa kilpailuja ja muita kiireitä. Sen jälkeen tulossa on The Dynamic Physique.

Kyse on koko kropan jännityksestä. Ja erityisesti alaselkä, pakarat, takareidet, vatsa... Oli aika jännä tunne kun ensimmäistä kertaa back lever pysyi muutaman sekunnin. Mietin, ettei tämä olekaan alaselälle niin raskas liike... Kyynärvarsille kylläkin.

Kiitoksia infosta, ehkä tuota pitäisi harjoitella jotain Grease the Groove -systeemiä käyttäen että tekniikan saa kuntoon. Kyse on sitten varmaan sama kuin alkuongelmani press to headstandin kanssa. Kun tekniikan saa kuntoon, niin yhtäkkiä kaikki tuntuukin sitten itsestäänselvyydeltä...

onnistuuko noi suurin osa kun ostaa kotiin leuanvetotangon johon kiinnittää renkaat. Riittääkö ovenkarmien välinen tila ja mistä porukka hankkinut kamat?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
onnistuuko noi suurin osa kun ostaa kotiin leuanvetotangon johon kiinnittää renkaat. Riittääkö ovenkarmien välinen tila ja mistä porukka hankkinut kamat?

Allekirjoittanut treenaa leuanvetotangossa roikkuvilla renkailla. Karmi on noin 2m korkea ja ei kamalan leveä. Joten hyvin pitäs riittää.

Mulla roikkuu tällä hetkellä renkaat ovileuanvetotangosta. Melko hyvin on pystyny tekee kaiken. Suurin ongelma on tullut esim muscle upeissa, jotka on pakko alottaa kädet koukussa ku muuten osuu pää tankoon ylhäällä, tosin oviaukkojakin on varmaa monen korkusii. Leveyden kanssa ei oo hirveesti tullu ongelmaa, bulgarian dippei ei nyt iha hirveen leveeltä pysty tekeen, mutta muuten ei leveys hirveesti oo mitään estäny.

Mulla on käytössä compact voimistelurenkaat (google löytää), mitkä on toiminu hyvin.

Mullakin (kuten aikaisemmasta viestistä voi ehkä todeta) on renkaat oviaukossa leuanvetotangosta roikkuen. Alkuun riittää hyvin ja (itelle vielä varmaan pitkään) mutta kyllä sitä sivuttaistilaa kaipais vaikka tilan puute ei välttämättä este vielä ole treenille. Ja hieman pilke silmäkulmassa kirjottelin että se akka ei niitä kattoon anna laittaa, kyllähän ne sinne kattoon menee kun ensin keksii järkevän kinnitysmetodin. :) Katto vähän oudosti paneloitu, hankala purkaa ja ei mitään hajua missä menee jotain tukipuita tms. Noh pitää kysyä lähipiirissä olevilta timpureilta josko ne sinne kattoon rykäsis. Ja todellakin, eihän ne siellä koko aikaa roiku vaan reenin ajan pelkästään :)

Meikä alotti tuon l-sitin reenauksen suoraan renkailla ja itse huomasin ainakin että kunnon takareisien venyttely yms. ennen reeniä auttaa ja helpottaa kummasti tuota. Pitäs melkeen ottaa tuo merkkarin venyttelykäytäntö itsellekkin käyttöön ennen treeniä. Kyllähän tähän kehonhallintaan kuuluu erittäin oleellisena osana myös hyvä venyvyys ja osa skilleistä sitä vaatiikin :)

Uskon että venyttely ennen treeniä on ihan ässää, mutta tykkään ite tehdä (kun olen niin laiska ja pyrin kuitenkin tekemään treenit MAX 50minsassa läpi) venyttelyt osana treeniä, eli keskityn vaan L-sitissä aktiivisesti tuomaan selkää suoraksi (joka muuten vaikeuttaa ällää vitusti). Straddlessa pyrin repimään koivet niin horisontaalisiksi kuin voi. Eipähän ainakaan pura lihasten jännitettä tyhjään, ja pysyy taidonomaisina liikkeinä venyttelyt.

Sitten lepopäivinä putkirullauksen ja kiillotuskonehieronnan jälkeen voi pikkusen venytellä, mutta vaan noita tärkeimpiä kuten eteenpäin paikkaus ja straddle.

JJJEEEEEES ja 3 muscleuppia ilman falsegrippiä tangolla! Ja vielä "ruokittuna" tein treenit! Ja IHMISLIPPUA PIDIN 3s! Mitä helsinkiä hei hei mikä meininki hei hei?

Loistavaa! :rock: False gripilläkin noi suoran tangon MU:t on itselle mahdottomia, puhumattakaan tavallisesta gripistä. Oliko heilahdusliikettä mukana?

Itse olen nyt eilen ja tänään saanut vihdoinkin vapaan käsilläseisonnan alkupotkun luonnistumaan niin, että pääsen jo suht hyvin käsilläseisontaan ilman tukea. Aiemmin olen hyvin saanut seinää vasten tehtyä ilman tukea vapaata kymmenen sekkaa, mutta tuo potkaisu vapaaseen on tuottanut pahoja ongelmia. Nyt on voittajafiilis, vaikka kroppa onkin ihan hellänä tän päivän WODista - varsinkin tuntuu, etten kunnolla ole treenannut vatsalihaksia kun polvet kyynerpäihin -tekniikalla HLL oli niin tuskaa tänään. Alaselkä taas vahvistuu koko ajan, nyt meni HeS RLL jo kevyesti viiden toiston sarjoja (viimeisessä kyllä jouduin lopuksi levittämään vähän).

Mie teen joskus L-sitin sormenpäiden varassa. Sais näppeihin lissää voimaa, tuottaa vaikeuksia, varsinkin kun on vielä 84kg elopainoa.

Loistavaa! :rock: False gripilläkin noi suoran tangon MU:t on itselle mahdottomia, puhumattakaan tavallisesta gripistä. Oliko heilahdusliikettä mukana?
No pakko se on myöntää että ihan lievää heijausta oli matkassa kun ton sarjan tein, etten nollannut alhaalla toistoja, mutta veikkaan että kuukauden sisään saan tehtyä ainakin yhden kuoletetun muscleupin. Mulla on salainen treeniase ;) Pitäis myös yhden käden leukakin onnistua kesään mennessä. Vituttaa kun viimekesänä se meni, mutta nyt sitten ei ollenkaan kun painoa on tullut pari kiloa lisää.

Itse olen nyt eilen ja tänään saanut vihdoinkin vapaan käsilläseisonnan alkupotkun luonnistumaan niin, että pääsen jo suht hyvin käsilläseisontaan ilman tukea. Aiemmin olen hyvin saanut seinää vasten tehtyä ilman tukea vapaata kymmenen sekkaa, mutta tuo potkaisu vapaaseen on tuottanut pahoja ongelmia. Nyt on voittajafiilis, vaikka kroppa onkin ihan hellänä tän päivän WODista - varsinkin tuntuu, etten kunnolla ole treenannut vatsalihaksia kun polvet kyynerpäihin -tekniikalla HLL oli niin tuskaa tänään.

Parabens tuosta käsilläseisonnasta! Ei mikään palkitse yhtä paljon kuin parantua tossa luciferillisessä konseptissa mikä on vapaaseisonta käsillä. Joilleki se on niin helppoa, meikäläiseltä tuntuu lähtevän nollapisteestä joka saatanan treenissä.

HLL on AINA tuskaa. Kaikki L/V-sit tyyppiset liikkeet on kamalia, ne ei helpotu koskaan. Johtuu varmaan kun hengittäminen on suht mahdotonta luontevasti siitä asennosta. Pakko vetää napaa sisään ja hengittää yläkeuhkoilla = tuntuu että taju lähtee.

Alaselkä taas vahvistuu koko ajan, nyt meni HeS RLL jo kevyesti viiden toiston sarjoja (viimeisessä kyllä jouduin lopuksi levittämään vähän).

Toi on kyllä brutaali liike, mutta aivan mielettömän hienosti kantaa alaselkään. Tuntuu ettei tuommosesta aerobicjumppaliikkeestä oo mihinkään, mutta auta armias ku lyö lisäpainoa nilkkoihin ja koittaa tehä suorilta jaloin. Tuntuu että selkä katkeaa ja paska lentää kaaressa. Mutta mahtava fiilis kun joka treenikerralla saa rutkasti lisätä toistoja, keho oppii liikkeen ja ekonomian ja se taas sitten kantaa esim maastavetoon, jos sellaisia sattuu haksahtaa tekemään. :rolleyes:

No pakko se on myöntää että ihan lievää heijausta oli matkassa kun ton sarjan tein, etten nollannut alhaalla toistoja, mutta veikkaan että kuukauden sisään saan tehtyä ainakin yhden kuoletetun muscleupin. Mulla on salainen treeniase Pitäis myös yhden käden leukakin onnistua kesään mennessä. Vituttaa kun viimekesänä se meni, mutta nyt sitten ei ollenkaan kun painoa on tullut pari kiloa lisää.

Jos yhden käden leuan saat niin pakko on hattua nostaa. Itsellä on leukojen kestävyyskunto loistava (enkka on kolmenkymmenen pinnassa) mutta jo jotkut kiepit ja L-leuat ovat vaikeita. Nyt olen harjoitellut false gripillä leukoja puunoksalla eikä niitäkään paljoa mene (eikä tätä päivää auttanut jumalaton kaatosade).

Parabens tuosta käsilläseisonnasta! Ei mikään palkitse yhtä paljon kuin parantua tossa luciferillisessä konseptissa mikä on vapaaseisonta käsillä. Joilleki se on niin helppoa, meikäläiseltä tuntuu lähtevän nollapisteestä joka saatanan treenissä.

Tuo on muuten itseklläkin yleensä ollut täysin totta. Joskus tammikuussa oppisin päiväksi tuon potkaisun vapaaseen, ja sitten kaikki meni taas plörinäksi. Nyt tää GTG-tyylinen käsilläseisontaharjoittelu on vihdoinkin ruvennut auttamaan tohon pysyvästi.

HLL on AINA tuskaa. Kaikki L/V-sit tyyppiset liikkeet on kamalia, ne ei helpotu koskaan. Johtuu varmaan kun hengittäminen on suht mahdotonta luontevasti siitä asennosta. Pakko vetää napaa sisään ja hengittää yläkeuhkoilla = tuntuu että taju lähtee.

Saattaa hyvinkin olla, tänään oli eka kerta kun tein kunnolla sarjoja HLL:ssä :) Aikaisemmin olen tehnyt vatsoille joskus crankkeja ja satunnaisia body levereitä, niissä en ole saanut yhtään samanlaista tuntoa vatsalihaksiin.

Toi on kyllä brutaali liike, mutta aivan mielettömän hienosti kantaa alaselkään. Tuntuu ettei tuommosesta aerobicjumppaliikkeestä oo mihinkään, mutta auta armias ku lyö lisäpainoa nilkkoihin ja koittaa tehä suorilta jaloin. Tuntuu että selkä katkeaa ja paska lentää kaaressa. Mutta mahtava fiilis kun joka treenikerralla saa rutkasti lisätä toistoja, keho oppii liikkeen ja ekonomian ja se taas sitten kantaa esim maastavetoon, jos sellaisia sattuu haksahtaa tekemään.

Itse en ole vielä yrittänyt lisäpainoilla, pitäisi ehkä koettaa tehdä jotain minihiekkasäkkejä ja jesarilla kiinnittää. Millasilla painoilla olet saanut toistoja?

Tuo mave on itsellä ollut mielessä usein. Slizzardman hehkuttaa varsinkin yhden jalan SJmavea, kuten myös kahden jalan versiotakin. Voisi olla sinäänsä hyödyllisiä että saisi tuota takareisi-pakara-akselia treenattua muullakin kuin GHR:llä ja sen johdannaisilla. En kuitenkaan yritä olla mikään kilpailukelpoinen voimistelija, vaan haluan tasapainoista voimaa eripuolille kehoa, joten lihasten kasvu jaloissa ei paljoa haittaisi :D Chen Yibingit sun muut Kiinalaisetkin treenaavat paljon painoilla. Ongelmana on salille meno, ja tämän ajattelin ratkaista hiekkasäkeillä. Kunhan vaan jää lähtee niin voisi yrittää esim. takakyykkyjä yhden jalan kyykkyjen apuliikkeenä.

Itse en ole vielä yrittänyt lisäpainoilla, pitäisi ehkä koettaa tehdä jotain minihiekkasäkkejä ja jesarilla kiinnittää. Millasilla painoilla olet saanut toistoja?

Vapaaseisonnassa pää maassa menee 4kg nilkkapainoilla (ihan kaupasta ostetut) 10 toistoa joista kaks viimistä on kyseenalaisia. Hartiat seinää vasten menee 6-8, mutta sitten alkaa ranteet sanoon sopimusta irti.

Slizzardman.

Olen todnäk käsittänyt slizzardin väärin. Hemmo vaikuttaa kunnon bro-scientistilta. Tuntuu tietävän paljon, mutta välillä menee sinne "I was in the navy so I know my stuff ok?" akselille.

Ja ootko vaan salia/kamppeita vastaan? Siis fundamentalistiluolamies kuten minä olin paleon suhteen? Vai eikö vaan ole mitään keinoa saada painoja sinne missä oot? Etkö asu tyyliin jossain korvessa, sinnehän ku roudaat neljä autonrengasta ja niiden päälle nostoalustaksi jonku 2by4rin ja kärkkäiseltä jonku haistapaska tangon + painoja niin teet maastavetoa grease the groovella ja elät aitoa Childintime unelmaa. Jos mulla ois nostoalusta ja tanko kämpässä ni en muuta tekiskään ku vetelisin mavea pitkin päivää ja valvoisin ylikunnossa yöt :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom