Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Haittaa? Oikeintehtynä (oikealla ohjelmoinnilla) ne kantaa dynaamisiin ihan hulluna. Toisinpäin se ei taas toimi (niin paljoa ok), eli staattinen voima > dynaaminen voima.

Sori, huonosti kirjoitin ton. Meinasin, että syökö staattiset tehoja dynaamisista liikkeistä. Olin elänyt luulossa, että näin olisi, mutta kiva kun korjasit asian.

Miten sulla on kantanut staattiset vaikkapa leuanvetoihin?

Sori, huonosti kirjoitin ton. Meinasin, että syökö staattiset tehoja dynaamisista liikkeistä. Olin elänyt luulossa, että näin olisi, mutta kiva kun korjasit asian.

Miten sulla on kantanut staattiset vaikkapa leuanvetoihin?

Enpä muista kyllä muuta kuin että joskus kokeilin kehonpainolla 80kg vetää 5 toistoa 25kg lisäpainoilla ja teki todella tiukkaa. Nyt 81kg 38kg lisäpainoilla menee 4 toistoa.

En kauheasti tee lisäpainohommia muuten kuin noissa staattisissa, nyt oon alkanu tekeen muscleuppeja lisäpainoilla. Maksimivoimaahan nuo lisää, joten ei kannata ehkä testata toistomaksimeja, niihin nuo tuskin kauheasti kantaa. Toistot kasvaa vaan toistamalla.

Etkä edes huonosti muotoillut, kun ihan oikein. Vaan staattiset tosiaan oikein aseteltuna treeniin (esim eka staattiset pidot jonka jälkeen yks voimavetosarja ja yks keventävä, tai yks staattinen pitkä toisto jonka jälkeen 30s-90s lepo ja voimavetosarja ja uusiksi) aktivoi niitä lihaksia joilla teet sen dynaamisen liikkeen = buustaa dynaamisen tekoa. Esim voimavenyttely perustuu siihen, että lihakset mahdollisimman lähellä maksimipituutta koitetaan jännittää, ja tuottaa kokoajan suurempi jännite lihakseen, jonka jälkeen sitten tehdään esim se leuanveto.

Esimerkki tästä loaded stretching tyylistä jos ei halua vaikka tuota "staattinen+dynaaminen=sarja" hommaa toteuttaa:

Leuanvetoon:
- Ota noin lantion korkeudelta kiinni jostain kiinteästä ja paikallaanpysyvästä, esimerkiksi voimarekistä, smithistä, merkkarista tai kyykkytelineestä, ja nojaa taaksepäin käsivarret mahdollisimman suorina, ja pyri tässä asennossa voimakkaasti levittämään siipilihaksia. Pitäs tuntua niinku joku koittais repiä sua siivistä kappaleiksi.
- Pidä tätä asentoa noin 10-15sekuntia, kokoajan jännittäen lujempaa. Työnnä vaikka toisella jalalla itteäs poispäin että saat kunnolla jännitettä.
- Ravistele käsiä pari sekkaa ja vedä leuat.

Googlaa Loaded Stretching. Parasta mitä mulla on tapahtunu koskaan. Venyttely voimatreeninä? Mikäs sen parempaa? Ja mikä sen paremmin sopis tähän treenityyliin? Löytyy loaded stretchingistä mm. German Hang yhtenä penkki/dippibuusterina.

Oon kokenu front leveriä treenatessa jaloilla polkemisen helpottavan asennossa pysymistä, taino, kysehän ei ole kunnollisesta frontista vaan pikkasen mutkalla sitä ollaan, kädet tosin suorina. Onkohan tollasessa mitään järkeä?
Yks mitä on paljon käytetty treenikaverin kanssa on taka ja etuvaaka vuorotellen avustettuna, jollon kropan saa pidettyä ihan tikkusuorana, tolla tuli kyllä kehitystä jo muutaman kerran jälkeen. Myös cross pullseja voi fiilistellä hyvin kaverin kanssa, näistähän voi olla montaa mieltä näistä avustetuista jutuista, että kuinka hyvin ne vie kohti oikeaa suoritusta, mutta kivaa on ainaki ja paikat tulee kipeeks eri tavalla.

Täälläkin on tuo Convict Conditioning-kirja mainittu, mutta onko kukaan kokeillut kirjan ohjeita käytännössä? Itseltä tuo kirja löytyy, mutta periaatteessa ainoa liike mitä teen sen oppien mukaan ja jossa mielestäni on järkevät progressiot on silta. Selkä tuntuu helvetin hyvältä aina kun on treenannut tuota liikettä.

Minua kiinnostaa myös jossain määrin nämä voimistelujutut, mutta ehkä enemmänkin vaan sellainen peruskehonpainoreeni. Haluaisin esim. pystyä tekemään yhden käden leuanvetoa ja punnerruksia käsilläseisonnasta. Ei niinkään kiinnosta renkailla tehtävät erikoisemmat voimisteluliikkeet, mutta saa nähdä jos niistäkin innostuu sitten kun taas jossain vaiheessa renkaat hommaan jo toista kertaa.

Tämän postin informaatioarvo olikin melko lähellä nollaa.

Frontlever 2sek!

VOITTAJAFIILIS! :dance:

Graz! Saateri ku itellä on varmaan jotain seittemän vuotta ennenku saapi edes harkita koittavansa frontleveriä tai backleveriä saati sitte mitään planchea tai vaativampaa. Vaan kiire ei ole mihkää, onneksi tässä iän myötä on vähä karissu se asenne "kaikkimullenytvittuheti" :D

Noh, mun käsilläseisonta junnaa vieläkin paikoillaan. Voi olla että kesällä helpompi treenailla kun voi hietsulla palloilla. Ei kauheasti uskalla kämpässä koikkelehtia, joten oon vaan juntannu nuita press-to-handstandeja ja aina loppua kohti kun ei meinaa pysyä pystyssä, niin ottaa seinästä jalalla kopin.

Moneskohan kerta kun hehkutan, mutta ei perkele tuo Ido pysyy suorassa. :/ Masentavaa miten suora sen käsilläseisonta on.

Tuli nyt vähän asiaa mieleen näistä kaikista omankehonliikkeistä. Itse en omaa paljoa yhtään voimaa, eikä aikaisempi harjoittelu tunnu sitä olevan paljoa parantanut (On junnannut nyt paikallaan, voimaa en tunne omaavani enempää kuin ennenkään), joten ajattelin aluksi lähteä kunnolla sitten tekemään staattisia liikkeitä. Mielessä olisi harjoitella aluksi puolisen vuotta pelkkää L-sitiä, back ja front leveriä sekä planchea, "Starting Strength"-tyyliin ;) 60s liikettä per yksi workout on kulkenut pari päivää. Ajattelin vaan, että mikä voisi olla noille neljälle hyvä rutiini? Joka ikinen tuntuu ottavan paljon keskivartaloon, joten ajattelin että minkälaista rutiinioa sitten uskaltaisi ettei joka päivänä keskikroppaa treenaisi?

Olisiko tämänkaltaisessa ideaa?

MA: 6x10s back lever, 6x 10 s l-sit
TI: 6x10s front lever, 6x10s planche
KE: Lepo
TO: 6x10s back lever, 6x 10 s l-sit
PE: 6x10s front lever, 6x10s planche
LA: Lepo
SU: Lepo

Vai:

Ma: 6x10s back lever, front lever, L-sit, planche
TI: Lepo
KE: 6x10s back lever, front lever, L-sit, planche
TO: Lepo
PE: 6x10s back lever, front lever, L-sit, planche

Eli perjaatteessa, minkäkaltaista jakoa suosittelisitte näihin liikkeisiin? Tuon lisäksi myös juoksisin pari kertaa viikossa.

Ma: 6x10s back lever, front lever, L-sit, planche
TI: Lepo
KE: 6x10s back lever, front lever, L-sit, planche
TO: Lepo
PE: 6x10s back lever, front lever, L-sit, planche

Munsta parempi. Mutta makuasia varmaankin. Tollasella ite tein joskus kun alotin nuita liikkeitä, ja tuntui ainakin että nopeasti kehittyi kun piti nimenomaan järkevänä nuo oheisaktiviteetit. Huomas heti jos vaikka tiistaina ottiki ja tempas kuulahommia, että ei enään pysynykkään frontissa jännite kun käsistä loppu paukut.

Eli jos tohon malliin vedät, plus ne lenkit (ja prionit) [sori, oli pakko] niin eiköhän sitä kehitystä tule tasasesti. Lisäilet vaikka nilkkapainoilla painoja, tai pyrit vaan L-sitistä mannaan jos tuntuu liian helpolta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Päivitelläänpäs tänne miten menee, käsilläseisonta on mennyt vauhdilla eteenpäin, nyt pystyy jo 20s seisontaan ilman liikkumista eli alkaa olla tasapaino kondiksessa, olen keskittynyt tuohon tasapainoon eli ihan paikallaanoloon ja alkaa olla jo luontevaa, tänäänkin meni kivasti seisontaharjoitusten lopuksi 2x40s, kotona on vaan pikkasen tuo tila ahdas, varmaan 1min menee ihan freshinä jos tilaa löytyisi liikkua käsillä kun alkaa väsymään. Renkailla tuli pikkasen takapakkia kun tuo vasen rinta alkoi tykkää kyttyrää noista support holdeista, olen tehnyt vaan renkailla soutuja ja etunojapunnerruksia, yritin alkaa leuanvetoja tekemään mutta kyynärvarret saa liikaa damagea, etenkin vasen, tulee hirveä kipu yläasennossa joten saivat jäädä, staattisista pidoista sen verran että niissäkin otin vähän takapakkia, aloin vaan tekemään german hangii hitaalla alaslaskulla ja sieltä ylös tuck front leveriin hitaaseen alaslaskuun. German hang ottaa pirusti hauiksiin joten ne saavat kivasti treeniä ja vahvistuvat tulevaa varten. Kahvakuuliakin on hommattu 2x12kg ja 2x16kg, treenit olen jakanut 3 päivälle: 1 päivä soutuja+punnerruksia renkailla, 2 päivä staattiset+käsilläseisontaa, 3 päivä kyykky kahvakuulilla+heilautukset+jalkojen nosto renkailla, lepopäiviä pidetty myöskin reilummin mutta ainakin kerta viikkoon nuo lävitse, intoa olisi kyllä enemmän treenata mutta kyynärvarret rajoittavat joten niitten ehdoilla mennään. Ikääkin on jo 40v ja painoa on pudotettu 4kiloa/4 kuukaudessa 77>73, kesäksi tavoite alle 70kg. Kivaa on ollut!!!

Ainii tuossa käsilläseisonnassa oli aluksi nuo ranteet tosi kipeät, otin silloin käyttöön tollasset idealsiteet ranteisiin niin pystyi treenaamaan ja ei pakottanut ranteita treenin jälkeen, nyt en edes tarvi niitä, paitsi välillä kun teen enemmän sarjoja käytän niitä varmuuden vuoksi.

Tänään meni itellä elämäni ensimmäinen puhdas muscle up.. hitaasti alhaalta ylös ilman minkäänlaista heijaria :)
Joutunu muut treenit jättämään vähän vähemmälle, kun tuntuu että kyynärpäät ottaa vähän liikaa hittiä noissa. Nyt sitten kehon tottuessa tuohon voi sitten toivonmukaan ottaa taas muita liikkeitä mukaa.
Back lever menee tangolla ja straddlena renkaissa. Yhen käden leg lift onnistuu. Front lever ja planche tuntuu todelta masentavilta, kun tuntuu ettei niissä kehity ikinä :D Käsillä seisonnassa ennätys jotain 20s. Yhen jalan+käden siltaa oon yrittäny kans kovasti reenailla, mutta ei siinä toistaseks pysy ku muutaman sekunnin.

Joo Puolan sällit vetää aika hiljaseks :D

Perkele ku tuntuu ittellä toi muscle up olevan helvetin hankala liike. Se kääntövaihe tuntuu mahdottomalta. Noh, täytyy jatkaa sen treenaamista jalat penkillä niin eiköhän se siitä vielä ala onnistuun.

Ei oo mikään video tuntunu enää miltään ton jälkeen. Melkoiset voimat kavereilla.

gay_called_its_for_you.jpg

^ pitikö tämäkin ketju homottaa.. ;)

Mutta joo, allekirjottanut ollut aika laiskana treenien suhteen viimeset viikot, jotain ylläpitotreeniä sillontällön. Ollu jotenkin motivaatio hukassa. Mistä sitä tähän hätään ammentais, prkl..? Läskiäkin pitäs tiputella parisen kiloa ainakin pois.

Käsilläseisonta kehittyy kyllä mukavasti kun ei paljoa treenaile, tiedä sitten mistä johtuu. TOsin edellisen juopottelureissun jälkeen ei luonnistunu viikkoon mikään. Tarinan opetus: juo.

Mun motivaatio lisääntyy aina ihan eksponentiaalisesti, ku oon luonteeltani niinku villeviisvee kun keksin jotain uutta ja hienoa kokeiluun. Nyt kun kirjottelen päivät opparia on heleppo tehä consolidation/gtg treeniä, ja Ido (ido, oih, ido) on postannut joskus over 9000 vuotta sitten GBlle näinkin infernaalisen pätevän rutiinin.

Ainoa mikä tuossa ei luonnistu (planchen teen variaationa tietenkin perkele) on tuo full pirouette. En uskalla edes yrittää, kun on jo pakko tehdä seinää vasten tuo sarja että jaksaa tehdä full rom hspu:t. Mutta tsiisus mikä fiilis, vaikka oon syöny aivan päin helvettiä tän viikon ja treenaillukki miten sattuu, niin oli miellyttävää lähteä tuosta V-sitistä liikkeelle kun ihan naurettavan kevyesti taittu press handstandi siihen perään, ja vaikken seisonu suorassa (kädet oli lukittu mutta selkä oli mutkalla ja kantapäät koski perseeseen, eli tämmönen b-luokan scorpion) niin silti oli hienoa huomata että PYSYIN!!!

Olitkos sä LapsiAjassa menossa Idoa kattoon Helsinkiin? Vituttaa kun en itte pääse paikalle, siellä saattais oppia asian jos toisenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom