Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitäisi varmaan alkaa seuraamaan noita Sommerin WODeja, ja miettiä millä korvata itselle liian vaikeat liikkeet. Tulee helposti treenattua muuten liikaa ja/tai liian kovaa, ja seurauksena on taas nivelkipuja ja/tai joku tulehdus jossain.

Ihan sama vika itselläkin, hillitön into reenailla renkailla ja käsilläseisonnassa, pakko vaan toppuutella itseään ja pitää parin päivän taukoja, itse en edes tee muuta kuin käsilläseisontaa ja renkailla vääntöä mutta silti kuljetaan ihan rajoilla että ranteet ja kyynärpäät kestää. Aika hyvä toi 36s käsinseisonta, itse tein aamulla kolme 25sekunnin sarjaa käsinseisontaa.

Tänään vedin paaston jälkeen kevyet treenit:

muscle-up 5 sarjaa ykkösiä 30sek palautuksilla
hespu 5x3 30sek palautuksilla (nenä maahan, ja hiiiitaaaasti)
invert row 5x5 30sek palautuksilla

ja hs renkaissa 3x30sek 90sek palautuksilla (jalat liinoissa, eihän sitä vielä ilman tukea..)

Mistähän lie johtuu että puutuu sormet esim. back leveriä tehdessä. Viimesen "sarjan" jälkee on oikean kädet kohtuu turrana. Tai verenkierron puutteesta se varmaan johtuu mut miten ehkäistä? Muilla mitään vastaavaa? :)

Mistähän lie johtuu että puutuu sormet esim. back leveriä tehdessä. Viimesen "sarjan" jälkee on oikean kädet kohtuu turrana. Tai verenkierron puutteesta se varmaan johtuu mut miten ehkäistä? Muilla mitään vastaavaa? :)

Tai liekkö tuo verenkierrosta. Reenistä alkaa olla jo useempi tunti ja vieläki oikee keskisormi lähes tunnoton. Saunottu on ja venytelty. Oisko joku hermo tykänny kyttyrää :)

Tai liekkö tuo verenkierrosta. Reenistä alkaa olla jo useempi tunti ja vieläki oikee keskisormi lähes tunnoton. Saunottu on ja venytelty. Oisko joku hermo tykänny kyttyrää :)

Varo roikkumasta nivelillä. Kun tunnet että käsien, varsinkin olkavarren jännite "kuolee" backleverin aikana niin olet tehnyt liian pitkän "toiston" = feilaat ja altistat kyynärtaipeen loukkaantumiselle. Itellä on ylitaipuvat kyynärnivelet joten oon ekstravarovainen ton homman kans.

Tostahan se vois olla kiinni. Oon kyllä pyrkiny pitämään sitä jännitettä yllä mutta aika loppuun nuo toistot tulee tehtyä, eli viimeset menee aikalailla failureen asti. Voi olla mahollista että olkavarren jännite ei tuossa petä mutta puristusvoima ei riitä ja ote valuu sormien varaan. Pitää tarkkailla tuota seuraavan kerran.

Makia.

Oon iteasiassa miettiny pidempään, joskus kesästä aloin funtsiin että pitäiskö hypätä tohon wodwagoniin matkaan ja tehdä noita. Jäi sitten siitä kiinni että tosi monet sano ettei ehkä kannata treenata muuta ku nuita wodeja, ne kun tuppaa oleen aika hullunkurisia. Nyt tein ton wodin läpi, ja en lähteny edes yrittämään tuota ensimmäistä ringstrength sarjaa kahdesti, kuten tarkoitus oli, vaan pysäytin tohon frontleveriin nuo vedot ja tein vaan kuus kertaa läpi. Eli ei 3x mu->2bd->BL->FL->mu->jne vaan 6x MU->2BD->BL->FL ja hapokkaalta tuntuu.

AInoa mikä noissa wodeissa kusee on se, että pitäs olla vitusti tilaa ja kaikki härpäkkeet aikalailla kondiksessa että voi progressiot tehdä oikein, ja ärsyttää alkaa vekslaan että "no just nyt en voi tehdä 30m sprinttejä tai SENDEREITÄ (siis mitä vittua kuka niitä oikeasti treenaa?) niin teenpä sitten vaikka hyppynarua ja burpeesejä."

Mutta tuo wodi on huippu :) Loistava!

Nyt tänään alkoi pieni tauko muista lajeista, ja ajattelin, että olisi erittäin hyvä aika treenata näitä oman painon suorituksia. Jotain aiempaa taustaa on, kun on innostunut päiväksi pariksi vetämään näitä liikkeitä, mutta muut lajit eivät anna armoa, jos kädet menee puhki näissä liikkeissä ja pitäisi jaksaa silti painaa muita lajeja, joten no can do. Äsken kokeilin frog standia, ja minuutti meni suoraan, joten päätin kokeilla tuck planchea. Koskaan ennen en ole edes päässyt käsien varaan (eipä ole tasapaino pysynyt minuuttia frog standissakaan), ja nyt meni huimat ~10s tässä! Ehkä ensi vuonna olisi jotain saumaa siis, jos vain jaksaisi treenata. Front lever menee straddlena hyvänä päivänä, ja sitä tässä haluaisi kanssa kehittää, että menisi ihan suorana. Myös flagia olisi kiva koittaa, mutta ei ole aavistustakaan, mistä löytyisi sellainen tanko/tolppa missä sitä voisi edes yrittää. Voimapyörällä myös seisten olisi kiva osata, mutta ei se vielä ihan mene, lässähtää maahan jos sinne asti kurottaa. Mukavaa treeniä kuitenkin, ja voi pitkin päivää koitella kaikenlaista ihan kotonakin :P

Ootko Merkkari testannut miten penkki kulkee nyt kun oot jo pitemmän aikaa treenaillu pelkällä kehonpainolla? Tuolla aloituspostissas totesit että neljän kuukauden treenillä pääsit vanhoihin lukemiin joten olis mielenkiintoista tietää millainen voimakehitys on tullu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hei vaan, itsekin olen hyvin innostunut omankehonliikkeistä. Olen lukenut monta kirjaa aiheesta, mm. Convict Conditioning, Never Gymless, You are your own gym ja Building the gymnastic body. Innostusta on varsinkin tullut todella selkeästä ja hyvästä Convict Conditioningista. Itseltäni menee leukaa parikymmentä, uneveniä 13 ja nyt koetan lever-versiota. Kyykyissä olen edennyt pistoleihin, käsilläseisontapunnerruksissa close push-upeihin, punnerruksissa menee uneven ja siltaa saan jo alaspäin seinää vasten. Mitään kokemusta voimaharjoittelusta ei ole ennen ollut, parissa kuukaudessa olen edennyt tälle tasolle, joten nopeaa on progressio ollut.

Nyt olen tuota Coach Sommersin kirjaa lukenut enemmän ja innostunut paljonkin renkaista. Niinpä kipaisin tänään Rautiaan ja ostin PVC-putkea ja kettinkiä. Kiinnitys sujui ruuvilla ja mutterilla, ja huomenna laitan köyttä läpi. Tässä valmiit "renkaat":

nyttkuva20101227kohtees.png

Kaikkein kauneimmat nuo eivät ole, mutta huomenna ajattelin kokeilla pihapuussa miten toimivat. Ovatko muut tehneet samantapaista?

mm. Convict Conditioning

Loistava kirja.
Kaikkein kauneimmat nuo eivät ole, mutta huomenna ajattelin kokeilla pihapuussa miten toimivat. Ovatko muut tehneet samantapaista?

Varmasti ihan passelisti toimii. Ainoa vaan mikä voi olla hikistä on muscleup. Toivottavasti kestää etkä tipaha. Tuommoset ois toisaalta paremmatkin kuin renkaat, kun tuo PVC on liukas ku mateen mulukku = liikkeet PALJON vaikeampia tehdä ilman että täriseevapiseehölskyy.

Kokeilin tänään noita käytännössä - en sitonut puuhun vaan lopuksi laitin keinunrunkoon kiinni - ja huhhuh kun on eroa tehdä renkailla leukoja verrattuna kiinteeseen tankoon. Kun tangolla sain tehtyä 23 enimmilläni, renkailla meni ainoastaan 10. Liike tuntui myös aivan eri lihaksiin, latsien lisäksi tulessa tuntui olevan rinnan yläosa, trapsit sekä aivan kaulan viereiset etupuolen lihakset, puhumattakaan hauiksista. On se veikeä liike. Joskus pienempänä ollessani telinevoimistelussa opin noita leavereitä tekemään jotenkuten, ja taidot olivat sentään pysyneet sellaisina että advanced tuck back leveri meni... Näitä sitte vaan hiljalleen harjoittelemaan :)

Ootko Merkkari testannut miten penkki kulkee nyt kun oot jo pitemmän aikaa treenaillu pelkällä kehonpainolla? Tuolla aloituspostissas totesit että neljän kuukauden treenillä pääsit vanhoihin lukemiin joten olis mielenkiintoista tietää millainen voimakehitys on tullu.

Ei o tullu testattua, eikä kyllä oikeasti edes kiinnosta oma penkkitulos. Uskon että pääsin niin helposti samoihin lukemiin noitten käsilläseisonnasta tehtyjen punnerrusten ansiosta, ja sentähden etten treenannut sitä penkkiä ollenkaan. Painoa on nyt kahdeksankymmentä kiloa, ehkä kilo päälle, ja joka liikkeessä on tullut runsaasti parannusta; voiko siitä mitään päätellä penkkitulosta ajatellen? En osaa sanoa juuta tai jaata.

Kivasti tullut jerkkua olkapäihin sekä olkapäät saaneet kokoa noista käsilläseisontapunnerruksista, tosin seinää vasten. Mä alotin tekemään niitä lattialla vajaalla liikeradalla eli ilman mitään korokkeita käsien alla ja olen lisännyt kerran kuukaudessa aina 10 senttiä liikerataan.
Nyt käsien alla on 20 senttiä koroketta ja on kyllä ihan eri juttu, kuin nytkyttää vajaalla liikeradalla. Ajattelin vielä lisätä 10 senttiä lisää liikerataan.
Eikö sitten puhuta full rom hspu:sta, kun olkapäät laskeutuvat kämmenten tasolle?

Eikö sitten puhuta full rom hspu:sta, kun olkapäät laskeutuvat kämmenten tasolle?

Kyllä.

Tuli tuossa mieleen tuosta half lay variaatiosta frontleverissä, että miksiköhän se ei tunnu ottavan niin kovasti selkään kuin straddle, vaikka sen pitäis olla paljon vaikeampi (se ON paljon vaikeampi)?

Tuntuu että se pieksää takaolkapäät ja käsivarret ennenkuin selkä ees kerkeää matkaan. Pidän nyt 4s toistoilla 2kg lisäpainoilla (nilkkapainot) half laytä, ja tuntuu ettei ota yhtä kokonaisvaltaisesti kuin straddle. Oisko siksi, että straddlessa joutuu kannattelemaan myös etuketjulla (lonkankoukistajat, vatsat) koko suorien jalkojen painoa? Emt, tuntuu jotenki tosi vammaselta tuo half lay vaikka sitä peräänkuulutetaan lähes pakollisena transitiona straddlesta fulliin.

Straddlen kulmaamista on niin helvetin vaikea pitää tasaisena. Välillä saattaa pitää 15s jollain uber melkeinspagaatikulmalla, ja välillä sitten kun koittaa runnoa väkisin liikettä vaikeammaksi niin kulma pienenee liikaa = liian lähellä full leveriä = failure = FUCK ME!

Ehkä pidän vaan straddlea auringonnousuun ja lisäilen painoja nilkkoihin. Perkele jos ei kohta ala full frontti menemään.

EDIT: Keksin ratkaisun. Ei feilata!

Straddlen kulmaamista on niin helvetin vaikea pitää tasaisena. Välillä saattaa pitää 15s jollain uber melkeinspagaatikulmalla, ja välillä sitten kun koittaa runnoa väkisin liikettä vaikeammaksi niin kulma pienenee liikaa = liian lähellä full leveriä = failure = FUCK ME!

Ehkä pidän vaan straddlea auringonnousuun ja lisäilen painoja nilkkoihin. Perkele jos ei kohta ala full frontti menemään.
En nyt tiedä mikä tuo toinen variaatio oli (half lay), mutta itse saan niin heikosti jalkoja levitettyä sivuille, että straddle ei kyllä juuri onnistu. Siksi suoristan vain toisen jalan kokonaan ja toista sen verran että pysyy vielä. Siinä mielestäni pystyy aika tarkasti katsomaan, missä asennossa se toinen jalka oli viimeksi. ei kyllä nopeaa edistymistä havaittavissa :D

Paljonko teidän mielestä staattiset liikkeet esim. leverit ja planchet haittaa dynaamisten liikkeiden kehittymistä esim. leuanvedot ja käsilläseisontapunnerrukset?

Paljonko teidän mielestä staattiset liikkeet esim. leverit ja planchet haittaa dynaamisten liikkeiden kehittymistä esim. leuanvedot ja käsilläseisontapunnerrukset?

Haittaa? Oikeintehtynä (oikealla ohjelmoinnilla) ne kantaa dynaamisiin ihan hulluna. Toisinpäin se ei taas toimi (niin paljoa ok), eli staattinen voima > dynaaminen voima.

Oon funtsinu josko sitä testais ketodieettiä tossa vähän ennen kesää.

Sehän sopis ku nyrkki silmään näihin treeneihin, kun pelkkää staattista voimaa ja jännitystä tavotellaan.

Ihan sidenote.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom