Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jes, siellä se tavoite näkyy kokoajan lähempänä! Välitavoitteena oli mupit renkailla 5x5 ja nyt useamman viikon on tulokset junnannu ja tullut huonompiakin sarjoja, huippu tähän mennessä 3-4-4-4-4. Tänään päästiin taas pykälä eteenpäin sarjalla 4-5-5-5-4. Samalla eka vitosen sarja!
Myös pistoolikyykyt on ottaneet vähän kiriä, ennen tein niitä rullaillen kun ei liikkuvuus ole riittänyt takareisissä/nilkoissa, mutta nyt pystyi jo tekemään huojuvat vitoset kun tasapainotti hommaa pitelemällä vitosen kiekkoa suorin käsin edessä. Vielä kun painon sais lähemmäs 80 kun 90 kiloa niin tulis varmasti lisäpuhtia hommaan :)

Ettei mene hehkuttamiseksi niin negatiivisiakin juttuja on: tangolla ei hajuakaan miten muppi tehtäisiin, toinen nilkka on sen verran oireileva ettei uskalla kunnolla antaa venyjä sille ja vasempaan ranteeseen on kohonnut turvonnut patti muppien seurauksena. Mitäköhän tolle tekis näin pidemmän päälle? Paksumpia renkaita oon miettiny.

Hieno homma että edistyy! :)

Itselläni käsilläseisonta ja front lever mennyt eteenpäin.

Sama homma tangon kanssa MU, tuntuu niin helvetin oudolta yrittää tehdä sitä. Negatiivisiä ja hypyillä aina tehnyt, mutta päätavoite on renkaissa strict MU.

Eipä lannistuta :) Mä aloitin opettelemaan näitä juttuja pari vuotta sitten 36-vuotiaana. Hyvin on tässäkin iässä opittu muscle upit sekä renkailla että tangolla, back leveri, dragon flagit yms. Tällä hetkellä työn alla kunnollinen kässäri ja flagi. Tsemppiä!

Jeh, kiitos, kannustavaa kuulla. Meikäläiselle noiden kaikkien opetteleminenkin helpottuis varmasti kun sais painoa pois sen parikytäkiloa, mutta katsotaan nyt miten homma etenee. Muutamassa viikossa on kuitenkin saanut jo esim. L-sitin nollatasosta siihen, että saa sen lattiallakin pysyyn sekunnin tai pari, renkailla tai paralletseteilla sit vähän kauemmin. Progressiota, progressiota...

Kehitystä! Jätin planchen varsinaisen treenaamisen syrjään noin puolisen vuotta sitten ja päätin keskittyä muihin juttuihin. Olin ihan totaalijumissa advanced frog standissa ja tuntui, ettei ne polvet irtoa ojentajista millään. Treenasin kesän aktiivisesti dragon flageja, front leveriä, HSPU:ta yms ja eilen ajattelin, että kokeillaanpa mitä planchelle kuuluu. 10s pito tuck planchea lattialla ilman paralletseja ihan kylmiltään! Ei näköjään kannata liian itsepäisesti jumittaa yhteen liikkeeseen jos homma ei etene :)

Jeh, kiitos, kannustavaa kuulla. Meikäläiselle noiden kaikkien opetteleminenkin helpottuis varmasti kun sais painoa pois sen parikytäkiloa.

Sama vika rahikaisella mutta kuten parkour opettaja sanoi niin mitä se haittaa, sehän on vain lisäpainoa ja lisävastus kasvattaa pattia. No kyllähän se vähän itseäni haittaa mutta toisaalta jos saa 15 leukaa 20kg extra vyötärön kans niin paljonko menis ilman sitä... Treeniä vain progressiolla niin kropasta riippumatta kyllä niitä tuloksia tulee.

Tulihan ne renkaat viimein ringtraining.com:sta. Tullista juuri hain wooden elite ringsit. 6.8 tein tilauksen, eli hieman hidasta.. Kyselin jo 3 viikkoa sitten renkaitten perään ja silloin sanoivat että ei niitä ole varastossa.

Mun mielestä vähän heikkoa asiakaspalvelua, ettei mitään viestiä tullut ettei tuotetta ole varastossa vaan itse sai kysellä perään. Ne oli kuitenkin maksettu tilattaessa.

Toisen kerran kyselin viikko sitten toimitusaikaa ja silloin pistivät rinkulat postiin.

Olisihan nuo voinut Suomestakin ostaa, mutta onnistui se näinkin. Nyt on renkaat katossa joten ei kun rimpuilemaan!

Tänään pitkästä aikaa MU:ja renkailla. Meni niin perhanan nätisti että aijai! Kaverikin ihmetteli kun tein niin hitaasti. Toinen kerta lyhyen ajan sisään kun kehitystä tiettyyn liikkeeseen on tullut pitämällä taukoa ko. liikkeestä...

Sama vika rahikaisella mutta kuten parkour opettaja sanoi niin mitä se haittaa, sehän on vain lisäpainoa ja lisävastus kasvattaa pattia. No kyllähän se vähän itseäni haittaa mutta toisaalta jos saa 15 leukaa 20kg extra vyötärön kans niin paljonko menis ilman sitä... Treeniä vain progressiolla niin kropasta riippumatta kyllä niitä tuloksia tulee.

Totta. Viime aikoina tullut tehtyä oikeastaan vain kehonpainotreeniä, mutta eilen eksyin sitten taas salin puolelle. Yllätys oli suuri, kun penkkasin suht kylmiltään n. 90% kaikkien aikojen penkkienkasta, jonka punnertamisesta on kuitenkin aikaa jo useampia vuosia. Penkissä en ole tehnyt lyhyitä voimasarjoja varmaan yli vuoteen. Eli kyllä ne oman painon eri punnerrusvariaatiot tällaiselle kevyelle 100 kiloiselle vaan tuo ihan kivasti voimaakin =) Ja ennekaikkea tuntuu, että penkin punnerrusasennosta sai TO-DEL-LA tukevan, kun on oppinut kehonhallintaa ja keskikropassa ja selässä on pitoja huomattavasti enemmän kuin vielä kuukausi sitten.

Treeniä, treeniä....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^ Ilmariselle:

Mahdollisimman monipuolisesti olen pyrkinyt testailemaan kaikkia variaatioita, mitä vaan on netissä tullut vastaan, tuubista löytyy..

jotain listaa punnerruksista joita olen itse tehnyt:
- "timantti"punnerrukset (eli kädet todella kapella, peukaloiden ja etusormien päät koskettaa toisiaan)
- punnerrukset todella leveällä & Typewriter push-ups
- laajan liikeradan punnerrukset (syvään) renkailla / parallel barseilla
- pike punnerrukset korotettuna (elevated pike push ups)
- punnerrukset toinen käsi korotettuna
- spiderman punnerrukset
- yhden käden punnerrukset ( ei mee vielä montaa..)
- jne.

Pointtina tehdä punnerruksista itselleen haastavia. Jos normipunnerruksia pystyy pumppailemaan 40+ niin eipä niitä voiman/massan hankinnan näkökulmasta ole järkeä niin pitkillä sarjoilla pumppailla. Mä en vielä ole tehnyt itselleni mitään tarkkaa ohjelmaa kehonpainotreenailuun, mutta selkeä heikko kohta mulla on olkapäät, joista puuttuu vielä todella paljon monissa kehonpainoliikkeissä vaadittavaa voimaa. Tai no, heikko mä olen vielä jokapaikasta. Mutta olen kuitenkin palatumisen rajoissa keskittynyt nimenomaan niihin punnerruksiin, jotka käy olkapäille, eli pikeihin ja sitten wall-assisted-hand-stand-push-uppeihin (Näitä siksi, että vielä ei pysy käsilläseisonta niin, että voisin punnerruksia tehdä ilman seinän tukea) Ja rehellisyyden nimissä on todettava, että ei niitä montaa mene vielä tuettunakaan, Olkapäistä loppuu voima vaikka ojentajat vois jaksaakin.

Kaikkien noiden vaikutus (yllättävää eli ei) on se, että rasittavat rinnan&olkapäiden lisäksi tottakai voimakkaasti myös keskiroppaa (vatsalihaksia ja alaselkää), josta epäilen johtuvan sen, että myös penkkipunnerrus (josta aiemmin mainitsin) oli "tukevoitunut" penkkiä varsinaisesti treenaamatta. Renkaiden varassa tehdyt punnerrukset varsinkin on tähän tosi hyviä ja ovat itselle sen verran raskaita, että tuovat myös voimaa.

Mutta vielä on kovasti paljon matkaa esim. tällä videolla: 10-15 Crazy Extreme Push Ups - Calisthenics Street Workout 2013 (HD) - YouTube kohdassa 0:37 nähtäviin Lalanne fingertip push upseihin..

Onko kellään kokemusta tuosta Convict Conditioning -kirjasta ja sen ohjelmien noudattamisesta? Siinä on siis esitelty kuusi eri pääliikettä ja niille progressiot. Yhdessä ohjelmassa jota suositellaan jo vähän kokeneemmalle tehdään kolme treeniä viikossa ja aina kaksi liikettä per kerta kahden tai kolmen sarjan verran. Sitten toinen vaihtoehto on jo kokeneemmalle suositeltu ohjelma jossa treenataan kuusi kertaa viikossa aina yksi liike per päivä ja kaksi tai kolme sarjaa.

Tuntuu vain kovin vähäisintä nuo harjoittelumäärät kun aikaa ei kummassakaan ohjelmassa treeniin mene kuin noin tunti viikossa. Kyllähän tuo varmasti pitkän ajan kuluessa tuo tuloksia mutta ovatko ne lähelläkään optimaalista kehitystä.

Treenaasin aikaisemmin Sommerin foundation ykkösen mukaan mutta jotenkin se oli vain melko tylsää. Progressio on määritetty todella tiukasti ja mitään ohjeita ongelmien varalle ei ole. Ts. mitä pitäisi tehdä jos viikon tavoitteisiin ei jossain liikkeessä pääsekään. Sommerin treenissä käytiin kuitenkin kroppa läpi kaksi kertaa viikossa ja työtä tuli paljon enemmän lihasryhmää kohden.

Kertokaahan mielipiteitänne treenimääristä, näistä kahdesta eri lähestymistavasta ja ehkä vielä jostakin kolmannestakin vaihtoehdosta. Olen kohtuullisen hukassa.

E: En tiedä näkyykö muilla rivitys oudosti mutta koitetaan kestää.

^Mä olen pariin otteeseen treenannut tuon kirjan oppien mukaan jonkin aikaa. Tuossa tuli noin 4kk kesän aikana täyteen, mutta kyllästyin ja aloin taas tekemään mitä huvittaa. Omasta mielestäni osa progressioista on surkeita eikä noita kirjan treeniohjelmiakaan kannata ihan kiveen hakattuina itselleen soveltaa (jos siltä tuntuu, niin treenaa samat liikkeet vaikka 2 x viikkoon, kokemus sen osoittaa mikä toimii). Toki kehitystä tulee varmasti jos jaksaa säännöllisesti noiden mukaan treenata. Hyviä pointteja joita olen oppinut CC:stä ja sen jatko-osasta:

-Trifecta (eli ne kolme staattista liikettä kakkoskirjasta, varsinkin Twist Hold)
-Grippitreeni (kakkoskirjasta)
-Back Bridge
-Suht hidas tempo toistoissa (ei toki aina tarvitse tehdä 2-1-2-1 tahtiin liikkeitä, mutta välillä tuo tekee ainakin omalle kropalle tosi hyvää kun ei riuhdo täysillä)

Nämä aion pitää mukana omassa treenaamisessani mitä ikinä sitten milloinkin teenkin, sillä olen huomannut näiden toimivan itselläni tosi hyvin.

Edit. Lisäys.

Ilmottauduin Rajalan bodyweight leiriin, joka on Järvenpäässä.

Onko Jukka millasta treeniä tulossa? :)

Hieno juttu! Näyttää täyttyvän aika tahtia, joten jos joku muukin on kiinnostunut, niin kannattaa olla Järvenpään Kehäkarhuihin yhteydessä asap.

Leirillä katsotaan paljon planchea ja käsilläseisontaa( myös HSPU ja press HS) tukevia harjoitteita ja käydään liikkeiden progressioita läpi. Sen lisäksi paljon erilaisia movement -harjoitteita. Yleensä sisältö vähän elää osallistujien tasosta riippuen ja toisaalta käytettävissä olevista välineistä( leuanvetotangot, renkaat jne.).
Ranteiden ja kyynärpäiden vahvistusliikkeitä toki aina mukana. Monipuolinen nelituntinen tiedossa!

Pointtina tehdä punnerruksista itselleen haastavia. Jos normipunnerruksia pystyy pumppailemaan 40+ niin eipä niitä voiman/massan hankinnan näkökulmasta ole järkeä niin pitkillä sarjoilla pumppailla. Mä en vielä ole tehnyt itselleni mitään tarkkaa ohjelmaa kehonpainotreenailuun, mutta selkeä heikko kohta mulla on olkapäät, joista puuttuu vielä todella paljon monissa kehonpainoliikkeissä vaadittavaa voimaa. Tai no, heikko mä olen vielä jokapaikasta. Mutta olen kuitenkin palatumisen rajoissa keskittynyt nimenomaan niihin punnerruksiin, jotka käy olkapäille, eli pikeihin ja sitten wall-assisted-hand-stand-push-uppeihin (Näitä siksi, että vielä ei pysy käsilläseisonta niin, että voisin punnerruksia tehdä ilman seinän tukea) Ja rehellisyyden nimissä on todettava, että ei niitä montaa mene vielä tuettunakaan, Olkapäistä loppuu voima vaikka ojentajat vois jaksaakin.

Kaikkien noiden vaikutus (yllättävää eli ei) on se, että rasittavat rinnan&olkapäiden lisäksi tottakai voimakkaasti myös keskiroppaa (vatsalihaksia ja alaselkää), josta epäilen johtuvan sen, että myös penkkipunnerrus (josta aiemmin mainitsin) oli "tukevoitunut" penkkiä varsinaisesti treenaamatta. Renkaiden varassa tehdyt punnerrukset varsinkin on tähän tosi hyviä ja ovat itselle sen verran raskaita, että tuovat myös voimaa.

Kiitos kattavasta vastauksesta :). Huomasin unohtuneeni jostain syystä tavallisiin etunojiin rintalihoja ajatellen ja muutoshan tässä on tehtävä, kun joudun pitämään varsinaisesta punttireenistä hetken taukoa. Itse olen myös noita pikejä vääntänyt, HSPU silmissä kiiluen. On tää kyllä mukavaa puuhaa, ehkä vähän addiktoivaakin, kun sitä vähän mietttii, jos ottaisi jotain muutakin tähtäimiin...:D

Hieno juttu! Näyttää täyttyvän aika tahtia, joten jos joku muukin on kiinnostunut, niin kannattaa olla Järvenpään Kehäkarhuihin yhteydessä asap.

Leirillä katsotaan paljon planchea ja käsilläseisontaa( myös HSPU ja press HS) tukevia harjoitteita ja käydään liikkeiden progressioita läpi. Sen lisäksi paljon erilaisia movement -harjoitteita. Yleensä sisältö vähän elää osallistujien tasosta riippuen ja toisaalta käytettävissä olevista välineistä( leuanvetotangot, renkaat jne.).
Ranteiden ja kyynärpäiden vahvistusliikkeitä toki aina mukana. Monipuolinen nelituntinen tiedossa!
Pakkohan se oli itekki ilmottautuu, kun tänne saatii tämmönen järjestettyy.

Terve
[video]http://www.worldstarhiphop.com/videos/video.php?v=wshh0SY6442eYTnD18z2[/video]

Hahah miten sympaattinen toi pienempi veijari :D Mitä se sanoo? "I'm black, mean and tough?"
Vanhemmalla vissii roidikuurit alotettu nii vähä agrea pukkaa. On kyllä aivan järkyttävässä tikissä molemmat vesselit.

Osaisitteko antaa suosituksia mistä liikkeistä kannattaisi renkailla lähteä aloittamaan?
Jos liikkeestä löytyy jotain videomateriaalia niin vielä parempi.

T: amatööri

YouTubeen näitä nimiä:

L- sit
Back Lever
Front Lever
Muscle up
Dipit ( ring dips, korean dips yms)
Support hold whit rings.
Pushup whit rings

Ilman renkaita maassa tai nojapuilla ( paralletes)
Planche lean
Frog stand
Adv. Frogstand
Tuck planche
Planche
Pseudo planche push ups

Handstand
Handstand pushup

Pistol squat

Tossa nyt alkuun. Levereistä aloita helpoista progressioista.

Tai no, kaikki helpoista progressioista. Muutama sivu taaksepäin Jukka.R antoi palstalle hyvän treenijaotuksen, etsi se! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom