Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jukopliuta!! Joutunu pitämään kaksi viikkoa taukoa kehonpainotreenistä. Tänään pääsin taas tekemään ja järkyttävä ylläri; sain straddle planchen tehtyä nojapuilla! Ok, pysy ehkä kolme sekkaa, mut aiemmin ei ole ollut lähelläkään. Näemmä less is more, ainakin joskus!

Paralletsit on muuten ihan älyttömän hyvät!

Käsilläseisonta onnistui jo ilman jalkoja seinissä noin 8 sekkaa, L sit - shoulderstandikin melkein meni.
Planche leania tuli myös tehtyä.

Kun Lahteen muutan, pääsen luultavasti treenaamaan Mustankallion voimistelu luolassa, oi helvetti! :)

Vielä on muscle uppiin ja levereihin matkaa mutta aika hyvin parissa kuukaudessa on tullut edistystä. L-sit menee lattialla, renkailla ja dip tangolla, päällä seisontaan pääsee helposti ilman tukea ja voi tehdä jotain liikkeitä ilman kaatumista. Eilen päätin kesken venyttelyn huvikseen kokeilla menisikö dragon flag ja omaksi yllätyksekseni meni 8 toistoa suhteellisen helposti, ainoa että aluksi piti nostaa kroppa ylös polvia koukistaen mutta sen jälkeen asennon sai pidettyä. Palkitsevaa ku aina videoissa parikymppiset rasva % 5 jannut tekee noita ja sitten ku 20kg extra vyötäröllä lähes nelikymppinen ukko tekee lähes vastaavaa...

Ylä-asteelta asti on salilla tullut käytyä mutta jotenkin tuntuu hienommalta saada näitä uusia liikkeitä tehtyä kuin saada se seuraava X-määrä rautaa penkistä ylös (pois lukien junnuna ekaa kertaa 100kg penkissä...)

tuo L-sit lattialla on kyllä melko brutaali itselle. 10 sekunnin jälkeen etureidet alkaa kramppailemaan. renkailla ja paralleteilla paaaljon helpompaa.

Muutaman viikon lepo treeneistä tekee kyllä hyvää. Muscle upit ja käsilläseisontapunnerrukset sujuu aivan erilailla kuin aikaisemmin.
leveritkin sujui paljon paremmin kun kroppa sai välillä levätä.

100kg penkissä pojan koltiaisena oli kyllä jotain niin hienoa myös itselle :puntti:

Tervetuloa Lahteen! Se Mustankallio on hyvä reeni paikka. tää oli siis Kiukulle.

Pystytkö kertomaan lisää tuosta paikasta?
Onko siellä nykyään nyrkkeily salikin, onko sparri mahdollisuutta?

Itse siis soittelin sinne, jos pääsisi itsekseen iltaisin jumppaamaan.
Olivat ihan positiivisin mielin, sanoi että ei pitäisi olla estettä. Pitää vielä sähköpostia laittaa. :)

Pystytkö kertomaan lisää tuosta paikasta?
Onko siellä nykyään nyrkkeily salikin, onko sparri mahdollisuutta?

Itse siis soittelin sinne, jos pääsisi itsekseen iltaisin jumppaamaan.
Olivat ihan positiivisin mielin, sanoi että ei pitäisi olla estettä. Pitää vielä sähköpostia laittaa. :)
siellähän käy parkour jätkät reenailee, kun siellä on paljon niille suunnattua telinettä ym. oon siellä kyl nyrkkeily säkin nähny, mut en nyrkkeily salia. muutaman kerran vasta itekkin käyny ja vaikuttaa todella isolta paikalta ja se parkour luola on itseasiassa uusittu täysin, vai oliko jopa ihan niitä varten tehty.

Ei se etuvaaka vaan onnaa, ei vaikka kuinka uhkuis ja puhkuis... Ottaa jotenkin olkapäihin eikä keskivartalossa vaan ole tarpeeks jerkkua. Noh, talvi tulee ja renkaat jää tilakäytöllisistä syistä ulos, joten eipä tässä enää kauaa ehdi treenaan. Josko ens kesänä sit :D

Mitenkähän tuon german hangin kanssa, ku ei millään uskalla siihen ujuttautua. Pitäskö sitä vaan koittaa ja tulla pakkikselle itkee ku olkapäät on paskana:rock: vai löytyykö siihen mitään helpotettua versiota. Vasemmasta olkapäästä oon paskonu nivelsiteet vuosia sitten, nii pitäskö mun niitten puolesta pelätä tässä renkailla heiluessa:nolo:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitenkähän tuon german hangin kanssa, ku ei millään uskalla siihen ujuttautua. Pitäskö sitä vaan koittaa ja tulla pakkikselle itkee ku olkapäät on paskana:rock: vai löytyykö siihen mitään helpotettua versiota. Vasemmasta olkapäästä oon paskonu nivelsiteet vuosia sitten, nii pitäskö mun niitten puolesta pelätä tässä renkailla heiluessa:nolo:

Suosittelen, että valmistat olkapäitä hieman turvallisemmilla liikkeillä. Vatsamakuulla tehdyt 'shoulder dislocation' kepillä on hyvä liike ja sitten painonnostossa paljon käytetty liike, jossa pidät keppiä+ lisäpainoja selän takana(kädet koko ajan suorina), nostat kepin ensin niin ylös kuin mahdollista(kramppaa todennäköisesti ojentajissa ja hartian takaosissa). Sen jälkeen nojaat eteenpäin niin paljon kuin liikkuvuus antaa myöden. Pidä mielellään polvet ojennettuina ja jännitä vatsalihaksia. Keppi + paino tekevät lopun työn, eli venyttävät hartioita hyvin samaan henkeen mitä German hangissa. Noustessa ylös, älä anna kepin tippua heti alas kiinni persukseen, vaan yritä nostaa ensin vartalo suoraksi pitäen keppi niin ylhäällä kuin mahdollista ja vasta lopuksi lasket kepin hitaasti alas. Tämä on yksi toisto. Tee 3- 5 toistoa / sarja ja 2- 4 sarjaa.

Kokeile lähteä jalat maasta, eli siis olet jo loppuasennossa ja siitä kokeilet roikkua jos olkapäät kestää.

En vaan älyä, en saa vieläkään kunnolla L sitissä jalkoja 90 asteeseen.. Aargh!!

Front leverissäkin tulee parempaa kehitystä.
Back Lever oikeastaan jo menee kokonaan.

Onko mulla lapatuki tai joku siellä lavoissa heikkoa?

Pakko jakaa onnistumisen kokemuksia: Muutama viikko epäsäännöllistä kehonpainorimpuilua takana, mutta muutama päivä sitten sain headstandin pysymään useita kymmeniä sekuntteja. Jesh! Tuohon asti olin reenaillut vain wall-assisted-handstandia, mutta kun sain parallel barsit duunattua kotiin, niin onnistui tuo headstand ilman tukea. Vielä ei riitä voima punnertamaan tuosta ylös käsilläsesontaan, mutta pikkuhiljaa, pikkuhiljaa.

Olkapäät huutaa hoosiannaa kun tälläisellä maltillisella vajaan 100kg:n massalla yrittää rimpuilla, mutta on tää vaan oikeasti NIIIII-IN hienoa touhua. Motivaatiota on enemmän kuin punttitouhuissa on ollut viimeiseen viiteen vuoteen, kun kehityksen huomaa ihan eri tavalla! Kun vaan malttaisi pitää lepojakin välillä, mutta kun fiilis on sellainen, että koko ajan pitäisi olla tekemässä L-Sittiä renkaissa, seisomassa päällään seinää vasten tai vähintään punnaamassa pike push-uppeja...

Harmittaa vaan, että tällaisenkin treeni"metodin" olemassaolon hoksaa vasta tällaisena "ikäloppuna" yli kolmekymppisenä..

En vaan älyä, en saa vieläkään kunnolla L sitissä jalkoja 90 asteeseen.. Aargh!!

Front leverissäkin tulee parempaa kehitystä.
Back Lever oikeastaan jo menee kokonaan.

Onko mulla lapatuki tai joku siellä lavoissa heikkoa?

todennäköisesti ongelma lapatuessa, kun pitäisi pystyä vetämään lapoja kiinni, ettei persus työnny taakse. Lisäksi takaketjun(takareidet, pakarat, alaselkä) kireys vaikuttaa monesti siihen, että paketti hajoaa, tai sitä ei edes saa haluttuun asentoon.

Jep, jostain tollatteesta itsekin aattelin syyn johtuvan.
Liian kireät lonkankoukistajat mulla ainakin on, täytyy alkaa niitä availemaan.

Siis mitä helv... Piti eilen näyttää renkailla kaverille kuinka vaikea on tehdä muscle uppia ja mihin se itsellä tyssää. Kas vaan menikin heittämällä ylös! Piti koittaa uudelleen vielä ja kakkonen meni helposti. Oppinut näköjään jotain vahingossa:)

Jes, hienoo! Siitä se lähtee sit menemään kun alkaa saada toistoja alle :)

itsellä se transitiovaihe menee huomattavasti helpommin kun vetovaiheessa nojaa vähän taaksepäin, jolloin veto tulee automaattisen tarpeeksi alas ja eteen rinnalle, siitä on hyvä sitte punnertaa ylöskin.

Joo jalkoja kun nostaa eteenpäin vetovaiheessa niin saa renkaat paremmin rintalastan alapuolelle ja kääntö eteen kaatuu vähän kuin itsekseen.

Kävin äsken puistossa kokeilemassa josko MU menisi tangollakin ja menihän se! Alkuheijauksen joutui ottamaan mutta ei tarvinnut kääntää käsiä tangon päälle yksitellen vaan pääsin suoraan yhdellä liikkeellä ylös:) Jonkinlainen saavutus tämäkin. Hidas MU olisi jo jotain todella hienoa. Ehkä jokin päivä sellainenkin vielä...

Harmittaa vaan, että tällaisenkin treeni"metodin" olemassaolon hoksaa vasta tällaisena "ikäloppuna" yli kolmekymppisenä..

Eipä lannistuta :) Mä aloitin opettelemaan näitä juttuja pari vuotta sitten 36-vuotiaana. Hyvin on tässäkin iässä opittu muscle upit sekä renkailla että tangolla, back leveri, dragon flagit yms. Tällä hetkellä työn alla kunnollinen kässäri ja flagi. Tsemppiä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom