Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun veikkaus: heikot olkapäät, eli kun ei olkapäissä riitä paukut niin nivelkulman pienentyessä selkä menee kaarelle kun punnerrat enemmän rintalihaksilla. Kokeile hitaita ja kontrolloituja negatiivisia laskuja?

Kuuluuko noissa wrist push upeissa työntää ranteilla vastaan vai vaan pötkötellä suoraan nivelen päällä? Työntäminen tuntuu olevan ihan ok mutta, jos tarkoitus ei ole laittaa vastaan niin on aika ikävän tuntuinen liike.

edit. kiitokset muuten kaikille ketjuun kontribuutionsa antaneille, saivat vähän taas innostumaan treenaamisesta.

Teinpähän taas videon :)

HS hommeleita eiliseltä ja random klipuja tästä kesän korvilta. Videon kohassa 1:24 meikän alltime feivörit muuvi renkailla. Ainoa vittumainen puoli tossa liikkeessä on sen jokakertanen muistutus omasta heikkoudesta, kun ei jaksa punnertaa itteään tuosta suorille.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vinkkejä miten parannan käsilläseisonnan harjotteluu? Välillä saan pysymää ehkä 10 sekkaa mut sillo jalat on tosi takana eli suoruus on ihan perseestä. Jos taas suoristan jalat nii kaatuu aina yli. Eli siis selälleni tuun.

Renkaiden hankinta

Pitäisi kunnon renkaat hommata noiden nykyisten tilalle, jotka ovat pienet lasten renkaat. Compactfitit on ilmeisesti hyvät. Puisia meinasin, ovat vissiin käteen paremmat. Tuleeko niistä kellään mieleen huonoja puolia noihin muovisiin verrattuna?

On muuten tullut huomattua että olkapäät on suhteessa heikoin kohta mulla näissä hommissa, kun joku kuukausi on tullut väännettyä. Joutunut vähän himmailemaan välillä ja odottelemaan olkien palautumista. Mitään ei ole hajonnut onneksi. Malttia pitäisi olla, mutta vaikeetahan se on kun tää on niin kivaa!

Noniin, kai munkin on aika tänne kirjoitella. Paljon olen hyviä vinkkejä omaan treenaamiseeni löytänyt täältä... Kiitos siis siitä kaikille. :)

Vähän aikaa sitten meni kesän ekat heiluri Muscle-Upit (huimat 2kpl meni putkeen). Ikävä kyllä vedin heilurilla, mutta hitaasti ei vaan mene vielä. Liikkeenvaihto leuanvedosta-dippiin on jotenkin olevinaan hankala. Leuanvedossa saan tangon koskettamaan rintalihaksen alaosaan, mutta kun ei osaa sitä vaihtoa!

Paljon on nyt tullut käytyä läpi L-Sittiä ihan lattialla rinnakkaistangoissa ja renkaissa. Alkaa sujumaan suht hyvin, mutta paljon on vielä tehtävää jos mielin kokonaisen minuutin pidellä putkeen! :)

Käsilläseisonta on myös harjoittelun alla. Seinää vasten jaksaa kyllä seistä, mutta vapaassa on aina hankaluuksia löytää oikeaa pistettä. Ja yleensä vasen olkapää antaa vähäsen periksi (taitaa johtua myös vanhasta painivammasta kyynerpäässäni, kun en saa kyynerpäätä täysin suoraksi lainkaan), että kun paikan löydän, niin päädyn jokatapauksessa perseelleni.

Ja lisäyksenä vielä, että olen 191cm pitkä ja painan 110 kiloa, että monet liikkeet on vielä toistaiseksi melko nihkeitä. :) Mutta eihän se mikään este ole, korkeintaan hidaste! :)

Jatketaan treenejä!

Täytyy varmaan jossain vaiheessa itsekkin miettiä puisia renkaita, huomasin tänään reenatessa että false grip lähtee pikkuhiljaa "avautumaan" metallisissa.
Mankun kun laittaa, niin se on aikalailla hienosäätöä. Jos laittaa liikaa käsiin, tulee liukkaaksi.

Puuhun magnesiumi varmaan ottaa paremmin. Onko kukaan teipannut renkaita jollain urheiluteipillä?

Omat renkaani olen tilannut täältä:
Shop

EXF renkaissani osittainen kumipinnoite mutta näyttäisi siltä että noissa uusissa versioissa sitä ei enää ole.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan uskomattoman hienoa on se, että en lopettanut MU:n treenaamista.
Tänäänkin on jo 4 krt onnistunut liike, sekä en ole kertaakaan epäonnistunut.

Paljon hienompi fiilis saavuttaa renkailla joku liike, kun esim saada penkkipunnerruksessa sarjapainot tai maksimia ylöspäin. :)

Ihan uskomattoman hienoa on se, että en lopettanut MU:n treenaamista.
Tänäänkin on jo 4 krt onnistunut liike, sekä en ole kertaakaan epäonnistunut.

Paljon hienompi fiilis saavuttaa renkailla joku liike, kun esim saada penkkipunnerruksessa sarjapainot tai maksimia ylöspäin. :)

Tähän niin sama!
Monesti kävi joskus mielessä että pitäisikö vaan antaa olla kun ei onnistu...
Eilen joku napsahti kohdalleen ja sain muutaman MU:n putkeen eikä muutenkaan ollut sellaista rimpuilua ylös kuin aikaisemmin.
Joskus meinasin että sitten on tyytyväinen kun sen MU:n saa vedettyä mutta eihän se enää riitä :)

Tuohon otteen lipsumiseen false gripissä sen verran, että itse käytin aluksi Compact Trainingin muovihärpäkerenkaissa normaalia jääkiekkomailojen erkkateippiä. Nyttemmin kun ote pysyy niin käännän renkaat siten, että otan kiinni renkaiden teipittömästä kohdasta

Omatkin MU:t alkanu kulkemaan taas. Viime kesänä tein ekan ja sillon taisin parhaillaan saada muutaman kolmosen sarjan eri treeneissä. Nyt tein vähän pitempää settii useeemman kuukauden jolloin jäi MU kokonaan pois, mutta toistomäärät esim leuoissa nous kivasti, parhaillaan tuli uus oma toistoenkka 3x13.

Nyt sitten taas toistot alas ja MU kehiin, tänään vedin 4x3, 2x2 ja 1x1. Volyymiä yritän nostella reeneihin tasasesti, vaikkei välttämättä toistomäärät sarjoissa samaa tahtia nousiskaan.
Viiminen kolmen sarjassa tuppaa tulemaan isommalla nytkäytyksellä kun ote lipsuu. Tajuttomasti tosin ei ole tilaa tehdä mitään kokovartalokippiä kun joutuu lähtemään L-sitistä takamus viitisen senttiä maasta. tällästä, 90-kilosena rimpuilen täällä :)

Tänään meni eka, "muscle up" :D eli toinen käsi eka yli, no suunta ei ole kuin ylöspäin, myös pysyin yli 10s käsiseisonassa, pariviikkoa näiden treeniä takana. Ketuttaa suunattomasti kun omalla salilla ei ole leuanveto tankoa, ristitaljassa ja kyykkyhäkissa on ainoastaan sellaiset kahvat jossa otteen leveys/kapeus on rajattu... Joutuu varmaan tässä joku päivä käydä kierteleen noi leikkipuistot ym läpi jos jostian löytyis tässä kaupungissa ihan kunnon "rimpuilu" telineet, ennen oli joka koulun pihassa, nyt tuntuu et ei missään? Onko se turvallisuus riski tjsp?

Tänään meni eka, "muscle up" :D eli toinen käsi eka yli, no suunta ei ole kuin ylöspäin, myös pysyin yli 10s käsiseisonassa, pariviikkoa näiden treeniä takana. Ketuttaa suunattomasti kun omalla salilla ei ole leuanveto tankoa, ristitaljassa ja kyykkyhäkissa on ainoastaan sellaiset kahvat jossa otteen leveys/kapeus on rajattu... Joutuu varmaan tässä joku päivä käydä kierteleen noi leikkipuistot ym läpi jos jostian löytyis tässä kaupungissa ihan kunnon "rimpuilu" telineet, ennen oli joka koulun pihassa, nyt tuntuu et ei missään? Onko se turvallisuus riski tjsp?

Niin ne omatkin mupit on vielä ollu just tommosia toinen käsi eka väkipakolla ylös vääntämistä, mutta siitähän se lähtee! En oo viime torstain jälkeen saanut enää tehtyä ainoatakaan, ihmettelin alkuun ja tulin siihen päätelmään, että vlopun aikana tullut 4kg kaljapöhö on liian iso "lisäpaino" :P

Eilen tein falsegrip leukoja kainaloon asti 4x6 ja pyrin "räjähtävään" vetoon. Tämän jälkeen frontlever ja backlever progressiota. Fl:ässä sain tehtyä jotain 3-4s pitoja toinen jalka suorana. Laskeuduin aina inverted hangista levereihin ja siitä takas pääalaspäin.

Jos en ennen syksyä saa tehtyä muppeja nätisti niin salille palatessani otan heti lisäpainoleuat myötäotteella mukaan ohjelmaan. Tähän asti oon tehny lisäpainoilla vain vastaoteleukoja ja eron huomaa kyllä kahden otteen välillä...

Olen innostunut kovasti bodyweight treenistä ja on tullut n. Kk verran tehtyä dynaamiset/staattiset jaolla. Tuntuu että päivät on epätasapainossa, joten ajattelin ensi viikolla aloittaa työntävät/vetävät seuraavalla ohjelmalla:

Päivä 1: vetävät

Front lever variaatio/ leuat 4x5
Flag variaatio 20sec
Jalannostot 4x4
Jalannostot sivulle yhdellä kädellä 3x4
Jalkojen pyöritys penkissä 3x
Lankku 2x2min
Pistol squats 4x6

Päivä 2: työntävät

HSPU 3x4
Back lever /diamond push ups 4x5
Dipit 2x6
Muscle up dipit 2x4
L-sit 1min

Päivät 3 ja 4 lepoa ja sen jälkeen alusta. Käsilläseisontaa ja frog standia tulee treenattua kotona pisin viikkoa kevyesti aina kun kerkeää.

Tähän päälle tulee juostua 20km viikkoon ja uitua n. 3km. Kannattaako joitain liikkeitä vaihtaa päivien välillä, tai puuttuuko jotain "olennaista"?

Mun mielestä tossa on aika hyvännäköinen perus "rimpuilu" setti, tosin mä en näistä jutuista mitään tiedä. Kuhan teen..

Ai helvetti, kokeilin ulkopenkillä joka on koulun pihassa niin v asennosta ( kädet penkillä haarojen sisällä, jalat auki edessä) ja siitä pressata itseni käsillä seisontaan. Sain jalat melkein suoraksi ja yllätyin kun sain vielä itseni melkein punnerrettua ylös.

No, vituikshan se meni. Kaaduin penkin päässä ollessani yli ja vitun kovaa takaraivo koulun pihaan..

Pitäisi kunnon renkaat hommata noiden nykyisten tilalle, jotka ovat pienet lasten renkaat. Compactfitit on ilmeisesti hyvät. Puisia meinasin, ovat vissiin käteen paremmat. Tuleeko niistä kellään mieleen huonoja puolia noihin muovisiin verrattuna?

On muuten tullut huomattua että olkapäät on suhteessa heikoin kohta mulla näissä hommissa, kun joku kuukausi on tullut väännettyä. Joutunut vähän himmailemaan välillä ja odottelemaan olkien palautumista. Mitään ei ole hajonnut onneksi. Malttia pitäisi olla, mutta vaikeetahan se on kun tää on niin kivaa!

Mäkin olen tässä (ei vähiten tämän threadin takia) kovasti innostumassa kehonpaino yms. harjoittelusta ja olen tullut siihen tulokseen, että renkaat on pakkohankinta. Joko amateur on jostain tilannut/ostanut renkaat?

Halvimmat muoviset voimistelurenkaat olen löytänyt netistä hintaan 59€ + tmk:t. (en laita linkkiä --> foorumin säännöt) Tuossa tulee säädettävät hihnat jo mukana. Onko käypä hinta? Puiset maksavat sitten jokusen kympin enemmän. Onko aloituvaiheessa väliä kummat ottaa? Itse olen miettinyt noita muovisia sen takia, että jos/kun laitan renkaat todennäköisesti pihalle, niin eivät sitten heti mene pilalle kun kerran sataa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom