Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olisi kyllä hyvin kiinnostavaa kokeilla tälläistä. Ainoa ongelma on se, että missä? Kotona on itse tehty kapea leuanvetotanko varaston kattoparrujen välissä ja siihen se jääkin. Myös pituuteni (~195cm) rajoittaa kyllä jonkin verran sisätiloissa heilumista. Mitä välineitä olisi siis hyvä hommata? Varmaan ainakin dippiteline ja renkaat tuon tangon lisäksi?

Ajattelin tehdä itse parallettesit. Kävin hakemassa 45mm pyörölistaa, eli 45mm paksun pyöreän puukepin. Onko hyvä korkeus jos tangon yläreuna on joku ~17cm maasta?

Ajattelin tehdä itse parallettesit. Kävin hakemassa 45mm pyörölistaa, eli 45mm paksun pyöreän puukepin. Onko hyvä korkeus jos tangon yläreuna on joku ~17cm maasta?

On, riittää kun sormet mahtuu ympäri niin ettei osu lattiaan. Tietenkin mitä korkeammat nojat teet niin sitä monipuolisemmin pystyt treenaaman.

Tsemppiä projektiin. Jos haluat hifistellä niin teet "aisoista" ovaalit/kananmunan muotoset niinkun oikeetkin nojapuuaisat.

Olisikohan mitään ideaa pistää jonkinlainen arkisto/forum kumminkin pystyyn näistä hommista. Tyyliin joku blogin tyylinen mihin jokainen voi päivitellä omia juttujaa tjsp? Ideoita? Joku fiksumpi homma pitäisi keksiä kun iso forum, koska aika marginaalitouhua tää kuitenkin on. Mutta jonkunlainen "arkisto" mihin esim. voisi tästä ketjusta poimia kaikki informatiiviset postit ja ne olis ees jonkinlaisesssa järjestyksessä. Heitelkää ideoita, nyt saikulla mullahan ei oo muutakun aikaa niin jotain voisi väsätä?

Ei huono idea. Tuppaa katoamaan nuo "tärkeät" jutut viestipaljouteen. Btw;Sain tänään renkailla ihan oikean ekan muscle-upin, ilman kippiä / mitään, vain puhdas veto ja työntö. Jäi vaan mietityttämään kun siinä building a gymnastic body- kirjassa olin lukevinani, että MU on haastavampi tangolla kuin renkailla? Oonko käsittänyt jotain väärin, mun mielestä tangolla on helpompi...

Ei huono idea. Tuppaa katoamaan nuo "tärkeät" jutut viestipaljouteen. Btw;Sain tänään renkailla ihan oikean ekan muscle-upin, ilman kippiä / mitään, vain puhdas veto ja työntö. Jäi vaan mietityttämään kun siinä building a gymnastic body- kirjassa olin lukevinani, että MU on haastavampi tangolla kuin renkailla? Oonko käsittänyt jotain väärin, mun mielestä tangolla on helpompi...

Ilmeisesti saat sen myös tangolla siis?
Voisin kuvitella, että transitio on tangolla niin paljon vaikeampi, että se tekee siitä vaikeamman...

Olen lukenut monesta paikasta, että tämä on hyvin yksilöllistä. Jotkut kokevat toisen helpommaksi.

Täälläkin meni eilen eka stricti muscle up renkailla, tangolla ei ole edes vielä lähellä. Aloittelin MU:n treenailun noin 5kk sitten kuminauhojen kanssa - L-sit asennosta lähtö ja siitä kova veto. Siirryin pikkuhiljaa kuminauhoissa ohuempiin versioihin ja täytyy sanoa, että kyllä kannatti! Nyt pitäisi vaan opetella MU vielä kippaamalla :D

Onko täältä muuten porukkaa menossa compactfitin Bodyweight Training Coach -koulutukseen syksyllä? Itse ajattelin osallistua tuohon Tampereen sessioon.

Kyllä suunnitelmissa olisi, siis tuohon rajalan jukan ohjaamaan.

Ei vittu se MU ei vaan mene, pari kertaa viikossa kokeillut. Renkaat törmäävät olkapäihini ja en pääse siitä välistä läpi.

Vaiva on siis todella pienestä kiinni. En ymmärrä miksi en sitä saa, vaikka tosiaan sen olen muutaman kerran saanut.

Voiko treeni ohjelmasta olla kyse?

Aikalailla treenini on ollut

Päivä 1

L sit harjotteita, noin 5-6 x max pito.
Back ja front leverit 6-7 x max pito.
Muscle up yrityksiä random määrä.

Päivä 2

Käsillä seisontaa seinäävasten eri variaatioilla n. 20 min.
Frog standejä yms maassa tehtäviä liikkeitä 10-15 min.
Rengas dippejä 3x6
FG leuan veto 4x3

+ jotain mitä mieleen tulee.

Reenit aikalailla 3 x viikossa.
Meneekö ihan vituiks?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Teetkö muscle upit ihan ekana? Kannattaisi siinä mielessä, että on ihan kaikki voimavarat vielä käytössä. Mulla auttoi siinä transitiossa leuoista dippiin se, että kuvittelin lyöväni pääni ihan täysillä renkaiden välistä läpi. Jotenkin tuon mielikuvan avulla sain tempaistua olkapäät renkaiden päälle.

Yleensä juu teen.

Taitaa mun ongelma olla enää päästä kiinni, on niin vittumainen tunne kun veto lähtee hyvin ja olen selvästi renkaiden yllä niin olkapäät osuu renkaisiin ja ei pääse millään ohi..

Ilmeisesti saat sen myös tangolla siis?
Voisin kuvitella, että transitio on tangolla niin paljon vaikeampi, että se tekee siitä vaikeamman...

Olen lukenut monesta paikasta, että tämä on hyvin yksilöllistä. Jotkut kokevat toisen helpommaksi.

Joo, menee tuo tangollakin ja tosiaan tuntuu helpommalta. Tohon renkailla tehtävään kannattaa tuoda ne renkaat yhteen (aluksi) siinä vetovaiheessa, jolloin se vaihto dippivaiheeseen työntämällä kyynärpäät aktiivisesti taakse on helpompi IMO. Tietty kun alkaa sujumaan, niin pyrkii siihen, että ei enää tuo niitä renkaita yhteen.

Kiukku; ite oon huomannu noissa pidoissa sen, että parempi kehitys on tullut sillain että kattoo sen tietyn pidon maksimin ja siitä ottaa noin puolet, jolla tekee sitten niin monta sarjaa kunnes 60sek kokonaispitoja on täynnä. Esim fronntileverin maksimi on 10 sekkaa, niin teen 10*6 sekunnin pitoja. Heti kun pitomaksimi alkaa kasvamaan "liikaa" niin siirtyy vaikeampaan variaatioon tai pidentää pitoaikaa ja vähentää sarjoja.

Kiitoksia vinkeistä söpöliinit!

Minkälaisia reeni jako/ohjelmia teillä on käytössä?
Itse oon nyt pari kk mennyt tolla, pitäiskö alkaa vaihtaa?

Eip kestä ite treenannu nyt siten, että 1.treenipvä sas liikkeet, 2. Pvä bas, 3.pvä jalat+mu:t yms moninivelliikkeet 4.pvä sas jne... Lepopäivät ihan fiiliksen mukaan. Sekaan tuonne sitten sekalainen määrä kamppailua, esterataa yms. Pöljäilyä, välillä (noh, aika usein) tulee pari treeniä päivään. Ei varmaan optimaalista WBG:n kannalta... Sas-päivänä teen planchen progut, fronttileverin, humanflagin ja käsilläseisonnat. Bas-päivänä dipit, punnerrukset, leuanvedot ja punnerrukset käsilläseisonnasta.

Itellä on compactfitistä ostetut renkaat, niitä suosittelen kelletahansa.

Kannattaisko ostaa uudet puiset renkaat, vai pitäiskö laittaa teipit metallisiin?
Missä muuten reenaatte talvisin, kun on lunta ja jäätä! Sisällä kämpässä ei pysty.. :/

Tänään reeninä oli planche progressioita, sillä minuutin jako tyylillä, käsillä seisontaa ja renkailla dipit, FG leuat ja neg muscle upit.
Kokeilin myös sitä roll overer muscle uppia, mutta en saa millään false grip otetta pyörähdyksessä.

Kyllä suunnitelmissa olisi, siis tuohon rajalan jukan ohjaamaan.

Ei vittu se MU ei vaan mene, pari kertaa viikossa kokeillut. Renkaat törmäävät olkapäihini ja en pääse siitä välistä läpi.

Vaiva on siis todella pienestä kiinni. En ymmärrä miksi en sitä saa, vaikka tosiaan sen olen muutaman kerran saanut.

Voiko treeni ohjelmasta olla kyse?

Aikalailla treenini on ollut

Päivä 1

L sit harjotteita, noin 5-6 x max pito.
Back ja front leverit 6-7 x max pito.
Muscle up yrityksiä random määrä.

Päivä 2

Käsillä seisontaa seinäävasten eri variaatioilla n. 20 min.
Frog standejä yms maassa tehtäviä liikkeitä 10-15 min.
Rengas dippejä 3x6
FG leuan veto 4x3

+ jotain mitä mieleen tulee.

Reenit aikalailla 3 x viikossa.
Meneekö ihan vituiks?

Jos vain aika piisaa, niin nosta treenimäärä 4 x viikossa ja tee selkeämpi jako BAS ja SAS -liikkeiden suhteen.

SAS 1
ranne - ja kyynärpääharjoitteet
käsilläseisontaa 10-15 min treenin alkuun
front lever -progressio
planche -lean ja tässä vähintään 30 sekunnin pitoja
planche (jätä frog standit pois luvuista, joskin niitäkin voi tehdä movement-harjoitteina)
jos jaksaa, niin vähän L-sittiä. Voi olla, että mehut menee muihin liikkeisiin.
liikkuvuutta ja erilaisia movement -juttuja loppuun mielenvirkistämiseksi ja hyvää vastapainoa staattiseen jökittämiseen

BAS 1
ranne ja kyynärpääharjoitteet
käsilläseisonta lyhyt sessio 5-10 min
pseudo Planche -punnerrukset 5 x 5
FG- leuanvedot 5 x 5 ( max), voit halutessasi jatkaa FG-soudulla, eli vaakasoutuja, mutta FG:lla
dippipunnerrukset nojapuilla, tai renkailla 5 x 8-10
transition vaiheen hiomista jalat maassa 3 x 1 min ( jatkuva liike ja renkaat pysyvät koko liikkeen ajan kiinni rintakehässä, varpaat juuri ja juuri kannattelevat kroppaa. Aikanaan sama harjoitus tehdään jalat ilmassa, jotta se vaihe liikettä vahvistuisi ja pystytään tekemään ilman mitään kippiä leveällä otteella)

kerran pari kuussa voi vielä revittää ja ottaa leuanvetoa tangossa ja etunojapunnerruksia siten, että leuat lähtee ykkösestä ja punnerrukset kympistä. Suoritetaan vuorotellen ja joka kierroksella tulee yksi leuka lisää ja yksi punnerrus vähemmän. Viimeisessä sarjassa tehdään siis kymmenen leukaa ja yksi punnerrus. Hyvä volyymisetti, joskin voi olla alkuun jopa liian rankka muun treenin päätteeksi. Kokeillen selviää. ;)

SAS 2

ranne - ja kyynärpääharjoitteet
käsilläseisontaa 10-15 min treenin alkuun
front lever -progressiota
planche -lean TAI Planche -progressio
L -sit progressio
liikkuvuutta ja erilaisia movement -juttuja loppuun

BAS 2
ranne ja kyynärpääharjoitteet
käsilläseisontaa 10-15 min
FG- leuanvedot 3 x 3-5 (riittävän kevyt)
dippipunnerrukset renkailla 3 x 5 (riittävän kevyt, hae aina maksimisyvyydestä!)
MU - treeniä muutamia sarjoja päivän kunnon mukaan
MU - negatiivisia( niin hidas transition kuin vain mahdollista, kunhan ei hajota kyynärpäitään) ja jatkeeksi dippipunnerruksia nojapuilla. Jos menee korealaiset dipit, niin niitä myös sekaan!
köysikiipeilyä / leuanvetoja köydellä muutama sarja.

Tässä pikainen esimerkki, miten voisi koostaan nelijakoisen. Toisto ja sekunttimääriä on todella vaikea sanoa. Näiden lisäksi treenaa ihan helvetisti hollow- asentoa kaikin mahdollisin tavoin! Kyykyt ottaisin SAS-päivälle ja vetoja BAS-päivälle. Pitää kuitenkin huolta, ettei treenimäärät kasva liikaa ja yksittäisestä treenistä ei tule kolmen tunnin maratoonia.

Yleensä juu teen.

Taitaa mun ongelma olla enää päästä kiinni, on niin vittumainen tunne kun veto lähtee hyvin ja olen selvästi renkaiden yllä niin olkapäät osuu renkaisiin ja ei pääse millään ohi..

Ootko koittanut kertaakaan avustettuja muscle uppeja?

[video=youtube_share;TuvIrY8iiUA]http://youtu.be/TuvIrY8iiUA?t=1m58s[/video]

Tommosella kumi-avustuksella saa ainakin sen liikeradan harjoteltua aika helpoks siihen ite muscle uppiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom