Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juhannuksena kiinnitin renkaat mökille puuhun ja tänään kun tulin seuraavan kerran käymään niin oli tämän näköiset

Voiko noi liimata vielä yhteen jollain puuliimalla vai ostanko suoraan jotkut muoviset renkaat?
7070sjyydaqx

Juhannuksena kiinnitin renkaat mökille puuhun ja tänään kun tulin seuraavan kerran käymään niin oli tämän näköiset

Voiko noi liimata vielä yhteen jollain puuliimalla vai ostanko suoraan jotkut muoviset renkaat?
7070sjyydaqx

En näe kuvaa, mutta jos ulkona meinaat renkaita pitää ja myös säilyttää niin osta muoviset tai metalliset.

Laitoin sen linkin mailista niin ei varmaan sitten toiminu. Eli renkaista niistä "viiluista" irronnu liima ja osa niistä viiluista oli irronnut kokonaan. Ilmeisesti noi sateet ja auringonpaiste ei tehny hyvää niille. Noi oli kyllä muutenkin varmaan 10-20 vuotta vanhat puurenkaat.
gr265Z

Ehkä nyt toimi.

Ootko koittanut kertaakaan avustettuja muscle uppeja?

[video=youtube_share;TuvIrY8iiUA]http://youtu.be/TuvIrY8iiUA?t=1m58s[/video]

Tommosella kumi-avustuksella saa ainakin sen liikeradan harjoteltua aika helpoks siihen ite muscle uppiin.

Hitto, tein muscle-upin! Tangolla siis, ja ruma kuin mikä, mutta kuitenkin! Käytin tuossa videossa näytettyä ristiotetta, ja sieltähän se heilahti. Myötäotteella ei ollut kaukana, kyllä se sieltä pian..

Hitosti antaa itseluottamusta tälläinen pienikin onnistuminen. Pian lähen vähän paremmalle tangolla treenaileen, aamulla olin semmosella kapealla ja ahtaalla leikkipuistotelineellä.

Yeah!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Treenaako muuten kukaan ketjun lukijoista vertikaalitangolla, siis sellaisella tangolla, jolla tankotanssia harrastetaan? Kiinnostaisi tietää, että saisi vähän vinkkejä, miten aloittaa (on nimittäin raskasta hommaa aloittelijalle). Ja en puhu mistään tankotanssista vaan treenistä, joka lontoon kielellä kulkee yleensä nimellä pole sports, taustalla enemmänkin voimistelu ja sirkustemput...tässä vähän videota lajista: Pole sport male Kristian Lebedev.wmv - YouTube

ja Awesome Advanced Pole Tricks #2 (Vladimir Karachunov. Non-spinning pole. Spring 2012) - YouTube

Treenaako muuten kukaan ketjun lukijoista vertikaalitangolla, siis sellaisella tangolla, jolla tankotanssia harrastetaan? Kiinnostaisi tietää, että saisi vähän vinkkejä, miten aloittaa (on nimittäin raskasta hommaa aloittelijalle). Ja en puhu mistään tankotanssista vaan treenistä, joka lontoon kielellä kulkee yleensä nimellä pole sports, taustalla enemmänkin voimistelu ja sirkustemput...tässä vähän videota lajista: Pole sport male Kristian Lebedev.wmv - YouTube

ja Awesome Advanced Pole Tricks #2 (Vladimir Karachunov. Non-spinning pole. Spring 2012) - YouTube

Tankotanssistudiolla, jossa itse opetan, harjoitellaan pääsääntöisesti tekniikkaa eli juurikin noita liikkeitä. Tanssilliset tunnit on sitten erikseen. Nuo liikkeet mitä nuo kundit tekee on toki niitä edistyneitä liikkeitä eli noin 3-4 tason liikkeitä meidän tasomittarilla (1,2,3,4). Kyllä miehetkin on tervetulleita tunneille siinä missä naisetkin ja meilläkin käy pari kundia vakituisesti treenamassa. Toinen niistä kilpailee painonnostossaki ja on SM-mitaleilla siinä lajissa ja treenaa meillä lähinnä Pole Power tunneilla.

Mä voin toki antaa myös vinkkejä alkuun jos sulla ei ole mahdollisuutta/halua millään tunneilla käydä. Laita vaikka viestiä jos kaipaat opastusta alkuun :)

Kiitos vastauksesta. Missä päin Ashta opettaa?

Pääsen varmaan itsekin liikkeissä suht koht alkuun mutta ihan aluksi täytyy päästä kärryille otteesta, jotta liikkeitä voisi alkaa harjoitella ylipäätään. Olen kokeillut 45 mm kromitankoa ja ote ei tahdo millään pitää kuin ihan muutaman sekunnin. Mikä tähän olisi avuksi? Onko kromitanko todella niin paljon haastavampi aloittelijalle kuin messinki- tai titaanitanko vai onko minulla vain todella surkeat käsivoimat (painan noin 85 kg)?

Entä kannattaako tangolla edes tehdä mitään ilman grippiapuja (voiteet, suihkeet) eli onko järkeä edes harjoitella otetta ilman niitä?

Tampereellahan mä vaikutan. Mun lemppari on oikeestaan tuo 45mm kromi, mutta se vaatii hyvää tangon lämmittämistä alkuun etenkin talvisin. Alkuun siis spinnejä vaan paljon, niin kitka lämmittää sitä tankoa ja sitä myöten tulee parempi pito. Kyllä noihin kaikkiin pintoihin tottuu nopeesti, ei ne nyt niin ÄLYTTÖMÄN paljoa eroa, vaikka eroja toki on. On niissä kromitangoissakin eroa eli täysin uusi tanko on yleensä liukkaampi ku vuosia aktiivikäytössä ollut tanko.

Nuo grippiavut on vähän semmonen kakspiippunen eli toki se ois hyvä opetella tekemään ilman noita, mutta jos taas sitä pitoa ei ole ollenkaan, niin parempi se on käyttää grippiapua, jotta ylipäätään pystyy tekemään. Se mitä grippiapua sitten käyttää, riippuu monesta asiasta. Jos kädet hikoaa niin silloin tite grip, mammut (nestemäinen magnesium) ja dry hands yms. toimii hyvin. Jos taas on liukas iho, jossa ei ole pitoa, niin siihen toimii mm. gorilla gold ja itac ja ne siis lisää pitoa/tahmaa kevyesti. Kuivalle iholle taas saattaa toimia hyvin dew point pole, joka kosteuttaa ihoa sen verran, että pito paranee.

Aivan...ja nytpä taisin hokata paikankin, jossa mainitsemiasi tunteja pidetään....laitetaas korvan taakse ja harkintaan. Hyvää vaihtelua ja uusi haasteellinen väline kehonpaino-, street workout ym. treenailuun tottuneelle.

Kromitanko kannattaa tosiaan lämmittää kunnolla ja jos se on ihan uusi niin kannattaa melkein pari kertaa putsata se apteekista saatavalla desinfiointiaineella tai vastaavalla. Lämpimänä se pito on sitten joskus vähän liiankin kova :D Jos olet omaa tankoa hommaamassa niin kannattaa ottaa 50mm jos oma koura on vähänkään isompi.

Otteista löytyy muuten ihan youtubessa paljon videoita. Tunneilla toki niiden opettelu on paljon kivempaa :evil:

Mitäs se tangon lämmittäminen tässä tarkalleen ottaen tarkoittaa? Joitakin liikkeitä (pyörähdyksiä)? Voiko tangon lämmittää muutoin, jos pyörähdyksiä ei vielä osaa?
Ja onko tosiaan näin, että lämpötila vaikuttaa pitoon? Mikä fysiikan ilmiö tässä on taustalla?

Ainakin ranteet on melko hyvässä tukkeessa, kun toissa päivänä treenasin pitoja. Kannattaa todella pitää huolta myös palautumisesta ja venyttelystä ettei kädet ole koko viikkoa jumissa.

Tangon saa lämpimäksi pyörähdyksillä, kiipeämällä sitä ylös/alas jne. muilla liikkeillä, missä muodostuu kitkaa. Istut vaikka alas tangon viereen ja vedät itsesi käsillä sitä ylös kuten kiipeäisit katosta roikkuvaa köyttä. Tuon teet pari kertaa edestakaisin niin saat hyvät alkulämmöt käsille ja tanko lämpeää.

Ja onko tosiaan näin, että lämpötila vaikuttaa pitoon? Mikä fysiikan ilmiö tässä on taustalla?

Veikkaisinpa kylmään tankoon tiivistyvän enempi kosteutta ilmasta, jolloin se on liukkaampi.

Omissa treeneissä ei juurikaan mitään kauheita muutoksia tapahtunu. Pikkuhiljaa etiäpäin. Straddle FL saan nykyään pidettyä renkailla ja siitä oon ollu mielissään. Minuutin HS:ää oon kovasti yrittäny hamuta, mutta ei vaan meinaa saavuttaa sitä millään. Yli 50 s tulee silloin tällöin paukuteltua, joten kaippa se joskus sieltä putkahtaa. German hang muscle uppia tahkosin alkukesästä kun mielipuoli, mutta sekin jäi sitte milleistä kiinni (niin varmaa haha). Loppukesästä, jos koittais jotain taas vähän kuvailla.

Laitiselta ja Funky monkeylta tullu kovaa settiä! Rispekt.

@epäkunto: german hang muscle up (Lapariipunnasta voimaveto)? nyt tuli kyllä mulle uus liike :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom