Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eipä mulla muuta.
Olen epäilevällä kannalla, mitä brikettien mainostettuun tasaiseen lämmöntuottoon tulee. Reunimmaiset briketit sammuvat verrattain nopeasti ja pömpelin lämpötila laskee (aika nopeastikin) kymmeniä asteita.
No, eivätkö weberinpalvojat kehtaa myöntää, että fyrkat snutattiin?
No en nyt sanos noinkaan, mä pistin yhden piippusytkällisen Weberin kookosbrikettejä weberiin ja tuottivat tasaista 120-130 asteen lämpöä 8 tuntia putkeen.
Kävin hakaisemassa niitä weeberin hifihiiliä kun halvalla sai. Toivottavasti ovat hyviä.
En oikein diggaa näistä. Saatanallinen homma sytyttämisessä ja aikaa palaa ja kaljaa kuluu.
No en nyt sanos noinkaan, mä pistin yhden piippusytkällisen Weberin kookosbrikettejä weberiin ja tuottivat tasaista 120-130 asteen lämpöä 8 tuntia putkeen.
Lämmöt pidin 110-120 asteessa.
En oikein diggaa näistä. Saatanallinen homma sytyttämisessä ja aikaa palaa ja kaljaa kuluu. Ostin ton piippusytkänkin joka on aivan turha peli. Sinne jos ruttaa sanomalalehden sivun niin eihän se edes lämmitä niitä brikettejä. Tuohella sain lopulta hiilet syttymään, mutta sittenkin pitää ensin odottaa puoli tuntia että suvaitsevat lämmetä. Ja tuohesta lähtee aivan sairaan kova kömy, koko naapurusto savussa. Sitten kun kippaa ne grilliin niin pitää taas odotella puoli tuntia että ovat lämpimiä. Parhaaksi osoittautui kun kippas briketit suoraan grilliin ja antoi pari minsaa kaasutohoa.
Ehkä nuo on ok jos meinaa kokonaisen sian grillata ja tarvii koko vuorokaudeksi haaleaa lämpöä, muuten perinteiset puuhiilet rokkaa. Ne syttyy helposti ja antaa heti lämpöä.
Ohan noi halpoja jos jotain hyvää sanottavaa etsii.
Laittamalla alailmanottoaukkoja pienemmälle jos lämpö nousee liian korkeaksi (tai päinvastoin jos lämmöt alkaa pudota)
Tänks, tuotahan täytyy kokeilla, kun olisi tarkoitus jokin pidempi setti toteuttaa. Mutta eivätkö tuolla vähällä alailmalla briketit hiivu sammuksiin enää "syttymättä" eloon? Ja tällä viittaan myös aiempaan kysäriini siitä, että ne reunimmaiset briketit ikään kuin hiipuvat ja pannun lämpötila laskee radikaalisti (esim. 60-80 astetta).
Alleviivataan nyt vielä, että minulla käytössä oli Smokey mountain,
Mut siis kyllä tuollainen 'minion menetelmällä' grillaus/savustus peruspallollakin onnistuu. Kasa sytyttämättömiä brikettejä alle + sytytettyjä päälle ja ilmansaanti riittävän pienelle.
Noilla muutamalla palavalla briketilläkö mylly pysyy käynnissä eli käyttämättömät syttyvät sitten omia aikojaan?
Juu. Ite sytyttelin piipussa 14 brikettiä, ja yhteensä brikettejä oli ~3kg.
Lämmöt pidin 110-120 asteessa.
No toihan olikin ihan helppoa One-Touch-ufollakin. Reilut 5 tuntia sain pöhisteltyä.