Weber -käyttäjien oma ketju

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Jännä. Oman grillin annan lämmetä noin 5 min. Sen jälkeen pyyhkäsen harjalla hiiltyneen viimekerran tatinat irti ja sen jälkeen piffit grilliin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Jännä. Oman grillin annan lämmetä noin 5 min. Sen jälkeen pyyhkäsen harjalla hiiltyneen viimekerran tatinat irti ja sen jälkeen piffit grilliin.

Ja mun BabyQ savustaa kokonaisen porsaan vartissa.

Ja mun BabyQ savustaa,maustaa, pilkkoo ja syö kokonaisen porsaan vartissa.

Nyt meni ohi? Meinasit tuota tatinoiden hiiltymistä? No ei ne nyt karrelle pala, mutta sen verran kuitenkin, että saa helposti harjalla puhtaaksi. Mutta ei tuo nyt puolta tuntia vie lämmetä... Ja kuten oon kertonut aiemmin, ei tolla kokonaista porsasta tehdä, tehot loppuu. Mutta piffiä saa laittaa niin että pinta-alasta peittyy puolet, eli noin 4 kpl riippuen koosta. Ja kyllä niihin saa kummallekkin puolelle raidat, ei ne siellä keity.

Nyt meni ohi? Meinasit tuota tatinoiden hiiltymistä? No ei ne nyt karrelle pala, mutta sen verran kuitenkin, että saa helposti harjalla puhtaaksi. Mutta ei tuo nyt puolta tuntia vie lämmetä... Ja kuten oon kertonut aiemmin, ei tolla kokonaista porsasta tehdä, tehot loppuu. Mutta piffiä saa laittaa niin että pinta-alasta peittyy puolet, eli noin 4 kpl riippuen koosta. Ja kyllä niihin saa kummallekkin puolelle raidat, ei ne siellä keity.

Joko sulla on vähän reilumpi alipainesäädin joka päästää sinne (riittävästi) kaasua tai sitten kaikissa omissa kolmessa kaasuwebereissäni on rikkinäiset. Nimittäin yhdelläkään noista mun kaasuwebereistä ei saa isoon pihviin MOLEMMILLE puolille vauhtiraitoja. Toinen puoli tulee ihan ok mutta kun käännät, ritilät/parilat ovat jo sen verran kylmentyneet että toinen puoli lihasta hautuu/keittyy. Neukku tossa puhui samasta ongelmasta itsekin. Ihan oikeasti en nyt trollaa mutta ei tossa tehoja ole riittävästi pihvinpaistoon. Itsellä siis Genesis 320 Premium, vanha Silver 310 sekä BabyQ, joka vastaa nykyistä Q120.stä. Neukulla Spirit 320 tai 310, en muista.

Ei kellään olisi ideaa miten tota alipainesäädintä voisi tuunata niin että kaasua tulisi reippaammin ulos ja grillin saisi oikeasti kuumaksi?

Nimittäin yhdelläkään noista mun kaasuwebereistä ei saa isoon pihviin MOLEMMILLE puolille vauhtiraitoja. Toinen puoli tulee ihan ok mutta kun käännät, ritilät/parilat ovat jo sen verran kylmentyneet että toinen puoli lihasta hautuu/keittyy.

Entäs jos tekee Pittsburghina? Vai eikö saa niin kuumaksi, että onnaa?

Täytyy kyllä ihmetellä, jos pömpeli maksaa tonneja?! Mutta saahan sillä vissiin ne pekoniherkkusienet valmisteltua :) Arvaan kyllä, että nyt sanot, että häkäpöntöllä se pihvi paistuu tai sitten sisätiloissa hellalla.

Joko sulla on vähän reilumpi alipainesäädin joka päästää sinne (riittävästi) kaasua tai sitten kaikissa omissa kolmessa kaasuwebereissäni on rikkinäiset. Nimittäin yhdelläkään noista mun kaasuwebereistä ei saa isoon pihviin MOLEMMILLE puolille vauhtiraitoja. Toinen puoli tulee ihan ok mutta kun käännät, ritilät/parilat ovat jo sen verran kylmentyneet että toinen puoli lihasta hautuu/keittyy. Neukku tossa puhui samasta ongelmasta itsekin. Ihan oikeasti en nyt trollaa mutta ei tossa tehoja ole riittävästi pihvinpaistoon. Itsellä siis Genesis 320 Premium, vanha Silver 310 sekä BabyQ, joka vastaa nykyistä Q120.stä. Neukulla Spirit 320 tai 310, en muista.

Ei kellään olisi ideaa miten tota alipainesäädintä voisi tuunata niin että kaasua tulisi reippaammin ulos ja grillin saisi oikeasti kuumaksi?

Mulla on 'makkaragrillinä' tuo Q120 ja onhan se tosiaan tehojen kanssa vähän siinä ja siinä. Kyllä sillä nyt silti raidat molemmille puolin pihviä saa. Tietysti jos ISO pihvi täyttää koko grillin ja on 4cm paksu, niin ei varmasti onnistukkaan.

Mä kuumennan tuota grilliä aina minimissään sen 20min täydellä teholla ennen kuin laitan sinne yhtään mitään. Kyllä tuossa 'ritilässä' on kuitenkin sen verran massaa, ettei pari huoneenlämpöistä normipihviä sitä liikaa kylmennä, varsinkin kun grilli on vielä koko ajan täysillä.

Eihän grillaus nyt muutenkaan mitään kiireisen miehen hommaa ole edes kaasugrillillä, hiiligrillistä nyt puhumattakaan. Ihmetyttää kun jengi hehkuttaa vaikka tuota piippusytytintäkin kuinka sillä 'briketit sytyttää vartissa' jne. No ei vittu varmaan sytytä. Mulla menee siinäkin aina joku 40min ennen kuin se piipullinen oikeasti palaa kunnolla.

Summit 450 ja rosteriparilat hoitaa tämänkin himaan; vaikka kiloinen pihvi paistuu niinkuin pitää. Uusimmissa malleissahan on noi searing burnerit joilla tää menee vielä paremmin ja vähemmällä esilämmityksellä. Ao kuvassa kunnon Tbonen päällä on "maustevoina" n. 200 ulkofile :D

tbone.jpg

Ei ole tosiaan grillailu hätäisen miehen touhua kyllä toi Summitkin 10-15 min esilämmityksen vaaditaan kunnon lihapaloille. Ja kun grillailee lokakuussa arki-iltana myöhään ei hirveästi kiinnosta säätää hiilien kanssa, ei vaan riitä into harrastaa; mieluummin nauttii safkasta. Smokey Mountain tulee varmaan hankittua ensi kesänä, mutta tilanpuutteen ja laiskuuden vuoksi kaasulla mennään normi/arkikäytössä.

Jätänkin aina sinne sen verran tilaa, että joka piffin saa nostaa tiriseen uuteen kohtaan. Sen takia kirjottelin, että täyttää vain noin puolet pinta-alasta, jolloin joka pihville löytyy uus kuuma kohta. Q100 tekee max kahdelle ihmiselle safkan, jos lisukkeetkin kulkee grillin kautta. Ei se todellakaan ole perhegrilli ja talvella nekin 2.5 kW tuntuu jo naurettavilta. Mutta hyvä pikku kampe heittää autonperään, kun lähtee johkin missä ei ole grilliä ja ois tarve.

Tolla Q100:lla partsilla mennään niin pitkään, että oon kokenut jo makkaroiden paiston raksajätteessä. Eli siihen saakka että isompi Weber sijaitsee omalla tontilla oman talon pihassa. Mutta se on varma että merkki ei oo muu kuin Weber.

Puolen tunnin lämmitys, mutta kun avaat kannen kaikki lämpö on pihalla. Vaikka olisi tuunattu millaisilla lisävarusteilla. Siihen sitten laitat pihvin hautumaan ja odottelet sellaista vaalea lötköä jossa ainoat raidat on paskaisesta grillistä.

..mut ajattele kuinka hankalaa se paistaminen pannulla oikein on, kun siinä se lämpö karkaa ihan jatkuvalla syötöllä.

Tästä syystä mä teenkin sisäfileeni nykyään aina uunissa. Laitan ensin fileet kylmään uuniin ja sitten vasta uuni päälle. Tällä menetelmällä varmistetaan ettei lämmintä uunia tarvi avata ja päästää lämpöjä ulos.

Samalla tavalla toimin myös saunassa. Talvella pihasaunassa toisinaan se ensimmäinen 30min hieman harmittaa, kun istut alasti siellä pakkasessa ja odottelet lämpöjen nousua plussan puolelle.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
..mut ajattele kuinka hankalaa se paistaminen pannulla oikein on, kun siinä se lämpö karkaa ihan jatkuvalla syötöllä.

Tästä syystä mä teenkin sisäfileeni nykyään aina uunissa. Laitan ensin fileet kylmään uuniin ja sitten vasta uuni päälle. Tällä menetelmällä varmistetaan ettei lämmintä uunia tarvi avata ja päästää lämpöjä ulos.

Samalla tavalla toimin myös saunassa. Talvella pihasaunassa toisinaan se ensimmäinen 30min hieman harmittaa, kun istut alasti siellä pakkasessa ja odottelet lämpöjen nousua plussan puolelle.

Kannattaa purkaa harmitusta näistä aiheista paistinpannu-, uuni- ja saunaketjuihin.

Uuffo on ollut kohtalaisessa käytössä ja on kai nyt myönnettävä, että ostos oli hyvä. Ja etenkin päätös hankki 57 eikä 47 ja One-Touch on kyllä myös näppärä. Kuvassa aluillaan viskiaiheinen muonanvalmistus: Jack Daniel'sin tynskälastuja savustukseen ja Millroy'sin viskiä maustamiseen, Tullamore-vaatetuksella.

Kääpä-niminen losopää grillaaja valmiina koitokseen:
https://onedrive.live.com/?cid=afb2...v=3&ithint=photo,png&authkey=!AFegYNmV6-baWDM

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Hampurilaista tuli taasen pyöräytettyä.

Ei hullumpata, vaikka nopeammin ja helpommin olisi saattanut tulla jollain normaalimmilla tuotantovälineillä. Vedin kyllä snadit omakohtaiset hekumat, joten aika mainiot fiilikset jäi.

Huomenna possun ja ammujan kylkeä.

Huomenna possun ja ammujan kylkeä.

2-2-1 -systeemillä (ilman foliota-foliossa-ilman foliota) 110-120 asteessa.
Vankka mausteseos (suola, pippuri, cayennepippuri, paprika, kumina, sinapinsiemen, korianteri, sipulijauhe ja valkosipulijauhe kaikkia saman verran) yöksi pintaan.

Aamulla pöydälle.

Grilliin laittaessa omenamehua ja viskiä pintaan.
Sama temppu folioon laitettaessa ja uudestaan pois otettaessa.

Lopputulos possun osalta mielevä.

Nauden ribbs oli tällä kertää snadisti jäykkää. Eipä tuo raaka-aineena näyttänyt edellistä kertaa ihmeemmältä, mutta snadisti kuivakaksi jäi.

Kyyditykseen oman tehtaan salsaa ja maissilastuja grillin kautta.

Toi naudan ribs on metka, joka kerta aattelee että nyt tulee hyvää ja aina menee persiilleen...ehkä vika on kuitenkin siinä raaka-aineessa? Possut onnistuu melkein aina ja lammas kanssa.

Ammun kyljestä sain kerran hyvää, sitten erinomaista ja viimeksi pieni pettymys. Oliko lihan vika - mene ja tiedä.

Seuraava veto on naudanrinta ja 10 h rypistys. Edellisellä kerralla tuli kovat tunnustukset toiselta puolelta pöytää. Nyt tulee vierailijoita.

Naudan ulkofilettä kokonaisena (länsisuomalaiselta tilalta).

Lihan pintaan reilusti suolaa.
Paistinpannulle reilusti voita, 3 valkosipulinkynttä pieneksi ja joukkoon.
Pinta umpeen pikaisesti.
Pippuria pintaan ja kaikki jäljelle jääneet voit ja vs-palat yläpintaan.

Grilliin n. 100 celsiusta ja 2 tunnin sujautukset kevyellä savustuksella.

Sisälämpö n. 53 c ja sitten vetäytymään folioon.

Ihan kohtsuht syötävää!

Bataatteja toveriksi.

Ootko koittanut ottaa flavorizer barit pois ? Kenties sais hieman enemmän korkeaa lämpöä pihvin paistoon.

Toinen juttu olisi ottaa alkuperäiset ritilät pois ja laittaa pienempi ritilä suoraan flavorizer barien päälle, taatusti on lämpimämpi paikka. Ritilät isoissa Webereissä on liian kaukana itse lämmönlähteestä, sopivat parhaiten isompien lihojen kypsentämiseen eli ei ole suurta vaaraa että lihat palaa vahingossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom