Deleted member 43228
Jännä. Oman grillin annan lämmetä noin 5 min. Sen jälkeen pyyhkäsen harjalla hiiltyneen viimekerran tatinat irti ja sen jälkeen piffit grilliin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jännä. Oman grillin annan lämmetä noin 5 min. Sen jälkeen pyyhkäsen harjalla hiiltyneen viimekerran tatinat irti ja sen jälkeen piffit grilliin.
Ja mun BabyQ savustaa,maustaa, pilkkoo ja syö kokonaisen porsaan vartissa.
Nyt meni ohi? Meinasit tuota tatinoiden hiiltymistä? No ei ne nyt karrelle pala, mutta sen verran kuitenkin, että saa helposti harjalla puhtaaksi. Mutta ei tuo nyt puolta tuntia vie lämmetä... Ja kuten oon kertonut aiemmin, ei tolla kokonaista porsasta tehdä, tehot loppuu. Mutta piffiä saa laittaa niin että pinta-alasta peittyy puolet, eli noin 4 kpl riippuen koosta. Ja kyllä niihin saa kummallekkin puolelle raidat, ei ne siellä keity.
Nimittäin yhdelläkään noista mun kaasuwebereistä ei saa isoon pihviin MOLEMMILLE puolille vauhtiraitoja. Toinen puoli tulee ihan ok mutta kun käännät, ritilät/parilat ovat jo sen verran kylmentyneet että toinen puoli lihasta hautuu/keittyy.
Joko sulla on vähän reilumpi alipainesäädin joka päästää sinne (riittävästi) kaasua tai sitten kaikissa omissa kolmessa kaasuwebereissäni on rikkinäiset. Nimittäin yhdelläkään noista mun kaasuwebereistä ei saa isoon pihviin MOLEMMILLE puolille vauhtiraitoja. Toinen puoli tulee ihan ok mutta kun käännät, ritilät/parilat ovat jo sen verran kylmentyneet että toinen puoli lihasta hautuu/keittyy. Neukku tossa puhui samasta ongelmasta itsekin. Ihan oikeasti en nyt trollaa mutta ei tossa tehoja ole riittävästi pihvinpaistoon. Itsellä siis Genesis 320 Premium, vanha Silver 310 sekä BabyQ, joka vastaa nykyistä Q120.stä. Neukulla Spirit 320 tai 310, en muista.
Ei kellään olisi ideaa miten tota alipainesäädintä voisi tuunata niin että kaasua tulisi reippaammin ulos ja grillin saisi oikeasti kuumaksi?
Summit 450 ja rosteriparilat hoitaa tämänkin himaan; vaikka kiloinen pihvi paistuu niinkuin pitää. Uusimmissa malleissahan on noi searing burnerit joilla tää menee vielä paremmin ja vähemmällä esilämmityksellä. Ao kuvassa kunnon Tbonen päällä on "maustevoina" n. 200 ulkofile :DJoko sulla on vähän reilumpi alipainesäädin joka päästää sinne (riittävästi) kaasua tai sitten kaikissa omissa kolmessa kaasuwebereissäni on rikkinäiset. Nimittäin yhdelläkään noista mun kaasuwebereistä ei saa isoon pihviin MOLEMMILLE puolille vauhtiraitoja. Toinen puoli tulee ihan ok mutta kun käännät, ritilät/parilat ovat jo sen verran kylmentyneet että toinen puoli lihasta hautuu/keittyy. Neukku tossa puhui samasta ongelmasta itsekin. Ihan oikeasti en nyt trollaa mutta ei tossa tehoja ole riittävästi pihvinpaistoon. Itsellä siis Genesis 320 Premium, vanha Silver 310 sekä BabyQ, joka vastaa nykyistä Q120.stä. Neukulla Spirit 320 tai 310, en muista.
..mut ajattele kuinka hankalaa se paistaminen pannulla oikein on, kun siinä se lämpö karkaa ihan jatkuvalla syötöllä.
Tästä syystä mä teenkin sisäfileeni nykyään aina uunissa. Laitan ensin fileet kylmään uuniin ja sitten vasta uuni päälle. Tällä menetelmällä varmistetaan ettei lämmintä uunia tarvi avata ja päästää lämpöjä ulos.
Samalla tavalla toimin myös saunassa. Talvella pihasaunassa toisinaan se ensimmäinen 30min hieman harmittaa, kun istut alasti siellä pakkasessa ja odottelet lämpöjen nousua plussan puolelle.
Huomenna possun ja ammujan kylkeä.
Joko sulla on vähän reilumpi alipainesäädin joka päästää sinne (riittävästi) kaasua tai sitten kaikissa omissa kolmessa kaasuwebereissäni on rikkinäiset. Nimittäin yhdelläkään noista mun kaasuwebereistä ei saa isoon pihviin MOLEMMILLE puolille vauhtiraitoja. Toinen puoli tulee ihan ok mutta kun käännät, ritilät/parilat ovat jo sen verran kylmentyneet että toinen puoli lihasta hautuu/keittyy. Neukku tossa puhui samasta ongelmasta itsekin. Ihan oikeasti en nyt trollaa mutta ei tossa tehoja ole riittävästi pihvinpaistoon. Itsellä siis Genesis 320 Premium, vanha Silver 310 sekä BabyQ, joka vastaa nykyistä Q120.stä. Neukulla Spirit 320 tai 310, en muista.
Ei kellään olisi ideaa miten tota alipainesäädintä voisi tuunata niin että kaasua tulisi reippaammin ulos ja grillin saisi oikeasti kuumaksi?
Verkkokaupassa weberin briketit tarjouksessa. 3x10kg säkkiä lähtee 30egellä, ei paha.