Voimapyörän vastus

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itselläni on tämä "suosittu" voimapyörä, jota olen nyt käyttänyt sellaisen kuukauden ajan. Alussa meni 3x10 sarjoja, mutta nyt alkaa jo tuntumaan ettei ole mitään vastusta pyörästä koska nykyään teen 4x25.
Joten olisiko mitään muita liikkeitä kuin tuo perus tai millä saisi vastusta enemmän tälle liikeradalle?

Siis seisten varpailta lähtö alas vai niinkuin punnerrusasennossa? Olen joskus kokeillut tuota, joka on jo niin haastavaa että minulta ei taida onnistua.

Tee alaslasku seisten varpailta ja ylös polviltaan. Vähitellen voit sitten koko liikkeen tehdä varpailtasi. Tosiaan ei tuollaisia pitkiä sarjoja toinna voimapyörällä tehdä... Toinen vaihtoehto on sitten, että teet oikein hitaasti liikkeen. Ei pitäisi tulla noin paljon toistoja.

Lisää vastusta saa myös laittamalla painoja yläselän päälle. Ei mitenkään hirveän helppo konsti saada noita painoja pysymään siellä, mutta onnistuu kyllä pienellä harjoittelulla.

Helpoin tapa on pyytää kaveria tangosta kiinnipitämällä jarruttamaan taaksemenovaiheessa. Toimii kun junan vessa ja raskautta saa varmasti kaikille tarpeeksi.

Lisää vastusta saa myös laittamalla painoja yläselän päälle. Ei mitenkään hirveän helppo konsti saada noita painoja pysymään siellä, mutta onnistuu kyllä pienellä harjoittelulla.

Reppu selkään? En ole kokeillut mutta tuli vain mieleen...

Siis seisten varpailta lähtö alas vai niinkuin punnerrusasennossa? Olen joskus kokeillut tuota, joka on jo niin haastavaa että minulta ei taida onnistua.

Punnerrusasennossa liikkeen voi aluksi tehdä lyhyemmällä liikeradalla, eli ei yritetäkään viedä napaa lattiaan. Vähän kerrassaan pidentää liikerataa ja jossain vaiheessa vetelee jo kuten Chackie Chan.

Seisten yhdellä kädellä taas kuulostaa kiinalaisen voimistelijan liikkeelta.

Mel Siff muistaakseni suosi tangon kanssa tehtäväksi (sopiva määrä kiekkoja) ja siihen vielä tarvittaessa vetokumi antamaan lisävastusta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jos teet liikettä salilla etkä sellasella muovisella kotipyörällä, voit koittaa laittaa tankoon enemmän rautaa. Raskauttaa liikettä vähän, muttei paljon.

Kotipyörällä teen, koska salilla ei pysty tehdä. Ei ole varaa ostaa enempii tankoja :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom