Voimapyörän suoritustekniikka?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kynis
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mulla taas on rakennevika selässä, ja tuntuu kuin selkä meinaisi katketa, jos siinä, kun lähtee liukumaan ala-asentoon. Olisi varmaan hyvä liike, mutta ei voi tehdä.

Ei sitä tarvii mihinkään lattiatasoon asti vetää, menee niin alas kun pystyy ja hyvin se ottaa silti kunhan pitää sen jännityksen päällä.

Toi on ihan kipee liike: vielä 3 päivää tekemisen jälkeen yskiminen ja nauraminen tuntuu pakissa.
Näin yksi päivä kisahallissa, kun voimistelija teki ton pystystä 10 kertaa. Nyyyh, siihen kun pystyy, niin on keskivartatalo kunnossa.
Mullei ole mitään negatiibvista sanottavaa tosta liikkeestä...

Wintikka sanoi:
Toi on ihan kipee liike: vielä 3 päivää tekemisen jälkeen yskiminen ja nauraminen tuntuu pakissa.
Näin yksi päivä kisahallissa, kun voimistelija teki ton pystystä 10 kertaa. Nyyyh, siihen kun pystyy, niin on keskivartatalo kunnossa.
Mullei ole mitään negatiibvista sanottavaa tosta liikkeestä...

Mulla oli pari viikkoa taukoa voimapyöräilystä kun ranne ja olkapää vähän vihoitteli, en viitsinyt niitä enää tuolla liikkeellä rasittaa.

Tänään tein kolme tiukkaa sarjaa, saa nähdä miten kipeetä ottaa seuraavat päivät.

Itsellä tekniikkana vetää "napa selkärankaan" ja jännittää koko pakki kunnolla, sitten kontrolloitu alaslasku, pieni pysäytys ja VATSALIHAKSILLA nykästen taas aloitusasentoon. Tuntuu ihan eri tavalla kun jännittää kunnolla.

Pikkuveli vetää varmaan ton kympin suorilta jaloilta, itse en saa ainuttakaan. Mutta se painaakin jotain alle 70 ja minä 91 kg. Seliseli...

Tuli tänään hankittua itsellekin tuollainen härveli, mielenkiintoista päästä kokeilemaan, että millaisen tuntuman vatsaan saa :)

Kynis sanoi:
Itse näin kyseisen vempeleen ensimmäistä kertaa ja könähdin polvilleni, otin pyörää sarvista ja annoin valua vaakatasoon. Siis siten, että loppuasennossa olin levynä ja kädet suorana edessä. Tuosta sitten puristamalla ylös.

Itse teen samalla lailla. ongelmana tuossa on se, että pakko pitää käsivarsia hieman koukussa tai olkapäät ja ojentajat rasittuu liikaa eikä saa tehtyä loppuun asti. polvilteen tehtynä myös melko nopeasti liikkeeseen tottuu eikä saa enää poltetta/vatsoja kipeiksi. suorilta jaloilta taas en saa kuin n.1½ toistoa jos sitäkään.

teen yleensä 2 sarjaa niin pitkälle kuin pystyn mahdollisimman kovalla rutistuksella/pidolla ja päälle yksi sarja jalat seinässä jolloin saa vielä loput mehut pois.

edit: jos salilla ei ole voimapyörää niin mulla on toiminut hyvin myös mutkatangolla pienillä limpuilla varustettuna.

Snadilla, hyvin laakeroidulla suoralla tangolla tulee yleensä tehtyä voimapyörää. Itsellä ongelmia tulee lähinnä niinä päivinä, jolloin etuhartiat ovat kipeät vaikkapa dippien jäljiltä tai jalat hyydyksissä edellisestä koipitreenistä. Tuolloin ei kroppa kestä paukkumatta, tai sitten reidet hyytyy ennen keskivartaloa.
Kaikkina muina päivinä perinjuurin ätväkkä liike... :D

Tämä voimapyörä on kaikessa yksinkertaisuudessaan aivan kuningas-keksintö! :worship: Itse teen ko.liikettä polvilteen siten, että alas mennessäni pidän (tai yritän pitää) itseni hetken vaakatasossa kroppa pari senttiä irti lattiasta. Siitä sitten rullaten ylös --> tekee höpöö keskikropalle!

Tätäkun vielä pystys tekeen ihan oikeaoppisesti eli jaloilta, ei polvilta...

ite en oo oikein onnistunu tangolla ja kiekoilla saamaan mitään tunnetta vatsoihin, sen sijaan selkä ja kädet joutu koville. mutta niin paljon oon kehuja kuullu että aattelin sen laitteen kotiin ostaa.. osaisko kukaan sanoa mistä semmonen kannattais hankkia ja saanko oikeen kapistuksen kun kysyn myyjältä voimapyörää

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Nyt on tullut muutamat treenit voimapyörällä vedettyä ja täytyy liittyä siihen porukkaan, joka tuota laitetta kovasti kehuu. On todellakin tehokas laite, millään muulla tavalla en ole saanut yhtä hienoa poltetta vatsalihaksiin kuin tuolla laitteella :thumbs:

Kuinka leveällä porukat pitää jalkoja tuossa liikkeessä ?

skuge sanoi:
Kuinka leveällä porukat pitää jalkoja tuossa liikkeessä ?

Itse pidän jalat käytännöllisesti katsoen yhdessä, eihän tässä sisäreisiä olla venyttämässä...
;)

Edit: Tai taitaa siinä sellanen kymmenen-viistoista senttiä olla väliä. Oli pakko kokeilla duunin lattialla "kylmiltään", herätti pikkasen huomiota.. :hyper:

Teen itse voimapyörää kyykkypäivän yhteydessä (Kyykyillä lämmitellään vatsat voimapyörätreeniä varten..). Ainut vatsalihasliike, jolla saa jo muutamalla sarjalla pakin todella kipeäksi. Pääsin tekemään voimapyörää vahvistettuani ja huollettuani alaselkää kyykyillä ja maveilla - ennen kyykkäilyn aloittamista voimapyörä sattui alaselkää ihan pirusti. Käytän voimapyörässä voimannostovyötä, mutta pyrin siitäkin eroon pikkuhiljaa, vyö helpottaa kovin raskasta liikettä.

Kun aloitin voimapyrän (polviltaan) sain 8+6+4. Sarjat teen failureen asti. Nyt menee 3x10-12. Ennen voimapyörää vatsojen tekemisessä ei ollut mitään järkeä -kymmeniä ja taas kymmeniä nitkutuksia ja supistuksia, ilman mitään tuntumaa seuraavana päivänä. Tällä liikkeellä 3 sarjaa riittää, ihan niinkuin kyykkyynkin.

Lisäksi uskon kokonaisvaltaisten perusliikkeiden nimeen. Tämä on juuri sellainen.

Naisten Trendi-lehdessä on tällainen ohje:

Asetu polvillesi lattialle. Pidä vartalo jäykkänä, vedä vatsa sisään ja rullaa tangolla eteenpäin niin, että kädet menevät koko ajan edellä. Pidä ranteet suorina ja varo päästämästä selkää notkollö. Valuta liikettä niin pitkälle eteen kuin pystyt ja palaa lähtöasentoon. Toista liike heti. Tee liikettä 4x12 rullauksen sarja, mutta vähennä annostelua heti jos selässä alkaa tuntua kipua.

Tää on kyllä ihan ehdoton liike vatsoille. Puolessa vuodessa tapahtunu itellä ihan älytön kehitys tossa voimapyörässä. Joulun jälkeen kun kokeilin treeneissä(ensimmäinen kerta) meni 5*2 ja nyt puolvuotta myohemmin pystyy tekeen 10*10
Selkää ei saa päästää retkataan ja mitä lähempänä jalat pitää toisiaan sen raskaampi liike on. Päkijöillään en oo kokeillu mut epäilen et ei menis.

Mistä hyvän voimapyörän saisi, mieluiten halvalla? Wrange olisi tuossa lähellä mutten ihan heti nettisivuilta bongannu...Ideoita?

Mistä hyvän voimapyörän saisi, mieluiten halvalla? Wrange olisi tuossa lähellä mutten ihan heti nettisivuilta bongannu...Ideoita?

Stadiumista, Intersportista, Anttilasta? Esim. Casallin voimapyörä maksoi Stadiumista sen 9,90.

On kyllä tehokkaimpia vatsaliikkeitä, ja siten myös vittumaisimpia tehä. Tarttee keskittyy nii paljo ettei selkä notkahda eikä mee kokonaan käsille (teen käsipäivänä tuota :/).

Mul on sinänsä tikkunen tilanne ton kanssa, et menee polvillaan kohtuu helposti ~3x20 minuutin palautuksilla, kun taas varpaillaan tulee aikamoisia lysähdyksiä. Pitäskö tohon alkaa ottaa painoo selän päälle (ei oikein pysy millään..) vai alkaa treenaa negatiivisilla kunnes saa muutaman isojen poikien toiston.. ideoita?

Kampin kodin anttilasta bongattu voimapyörä hintaan 10e. Melkee vois näin kesää ajatellen käydä hakemassa :whip:

Olen voimapyörää tehnyt kai kaksi kuukautta nyt. Koskaan en ole saanut kunnon tuntumaa vatsalihaksiin tai poltetta tai kipuja seuraavina päivinä... Mikä on vähän huolestuttavaa. Polviltaan menee kevyesti ja liian monta, seisaaltaan täytyy jättää vajaaksi että pysyy kasassa, eli hankala välivaihe.

Mutta hyvin tuo alavatsa on timmiytynyt kaikesta huolimatta, kun aloin tätä tekemään, ja pitämään huolta että pidän vatsan sisäänvedettynä normaaleja vatsaliikkeitä tehdessä.

Suositut

Back
Ylös Bottom