- Ikä
- 25
oolraitt. kiitti neuvoista!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitäs mieltä olette ohjelmastani? 2-3 treenipäivää viikkoa kohden (ma,ke,pe).
Treeni A
-Etukyykky 3x3
-Pystypunnerus 3x3
-Raaka rinnaleveto 3x3
+
Leuat 3x MAX
Voimapyörä 3x MAX
Treeni B
-Etukyykky 3x3
-Penkki 3x3
-Maastaveto 3x3
+
Leuat 3x MAX
Voimapyörä 3x MAX
Lähinnä voimaa haen. Toistojakin vaihtelen sitten tarpeen tullen kun siltä rupeaa tuntumaan.
Maanantai: Penkki, apuliike (vinopenkki kapealta) yläselälle joku liike (leuat, kulmasoudut), vipareita olkapäille, kiertäjäkalvosimet.
Tiistai: Kyykky, vedon apuliike (julle), keskivartaloa.
Torstai: Kapeapenkki, + samat kun maanantaina.
Perjantai / lauantai: Veto, Kyykyn apu (etukyykky), keskivartaloa.
Apuliikkeet voit valita itsellesi sopiviksi. Hyviä kyykylle ja vedolle on jullet, eri korkeudelta tehtävät mavet, kyykyn variaatiot jne. Penkille taas erinäiset punnerrukset eli, esim. kapeapenkki, vinopenkit eri otteilla, ylileveä penkki jne.
^
Ma:
En tekisi penkkiä ja dippiä peräkkäin, vaan dippi vasta kulmasoudun jälkeen.
Jätä dipeissäkin sitten kuitenkin vähän varaa sarjoihin, ettei ihan maksimeja tuu.
Ti:
Niin kuin kysy JTO:lla ketjussa on ollu nyt juttua, että Julle on parempi apu kyykylle kun SJMV.
Ja vähän pitkällä sarjalla menee tuo SJMV.
To:
Mua vähän hämää ainakin toi ylätaljan toisto alue molemmissa treeneissä, aika pitkää sarjaa meinaan. meneekö normaaleja leukoja esim?
Mikään voima guru en oo mutta noihin kiinnittäisin ainakin huomiota, jos johkin multa kysyttäessä.
Iso kiitos!
Leukoja ei mene yhtään, mutta säälittävä kuminauha löytyy ja sen kanssa saan rimpuiltua ehkä hikiset 4-5 toistoa. Ehkä ton vois vaihtaa kevennettyyn leuanvetoon, vaikka jalat silleen semikevyesti penkillä ja toistoja vähempi, 6-8 luokkaa? Voimahan tässä on pääasia, mutta oon jotenkin mieltänyt että apuliikkeiden toistomäärien pitäis olla tyyliin 8-15?
Ja tosta julle-SJMV-jutusta: kävin voimanoston parissa vuosikymmeniä toimineen fysioterapeutti/hierojan hieronnassa ja se totesi, että mulla on vasemman puolen lihaksisto alaselässä kehittyneempi kuin oikean (kuulemma joku tärähdys joskus käynyt sinne oikeaan puoleen ja selkeästi heikompi on). Puhuttiin noista apuliikkeistä ja se sanoi, että suorin jaloin veto parempi ainakin alkuun, kun tekniikka ei mun treenitaustalla (ja jullen tosi vähäisellä tekemisellä sinä aikana) ole kunnossa. Enkä suoraan sanoen edes ole uskaltanut tehdä jullea vähään aikaan kun alkoi tuntumaan siltä, että menee tosiaan ihan muualle kuin minne pitäisi...
Kiitos taas! Pistän muutokset toteen. Ensi viikolla olisi tarkoitus päästä aloittamaan voimailuhommat.
Ohjelman hankkimista olen harkinnutkin, mutta hyvä kun omat varat riittää ruokaan ja salikorttiin niin ei siinä paljon ohjelmia hankita :/
Tekeekös täällä kukaan muu maastavetoa ihan omana päivänään? Mä aloitan yleensä treeniviikon tekemällä noin tunnin maastaveto treenin. Ja sitten on kolme muuta treeniä viikossa eli yhteensä neljä. Ja kun tuohon vetämiseen olen tykästynyt kovasti viimeaikoina niin mites sopisi väliin räkkiveto omana päivänään? Eli ma maastaveto, ti esim kyykky, penkki, leuanveto. Ke: tunnin räkkiveto treeni. To kyykky, pystypunnerrus, soutu. La kyykky, dippi, leuka tai soutu.
Ja toki teen sitten aina myös ala selkää vahvistavia liikkeitä ja vatsoja.
Mitä mieltä ihmiset ylipäänsä on räkkivedosta? Olen käsittänyt, että erinomainen apuliike maastavetoon jossa yritän innokkaasti päästä kohti raskaita painoja.