Voimaohjelmia

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
niin siis voimaa treenatessa sarjoja ei koskaan kannata vetää loppuun asti. satunnainen sarjamaksimien testailu nyt ei tosin maailmaa kaada :)

kertokaapa mielipiteitä tästä. tarkotus ois nyt panostaa vähä extraa tuohon penkkiin ja tietenki hinkata kyykkyä ja mavea siinä mukana. mutta olkapäitä on tullu reenattua aika heikohkosti vaikka eivät kyllä missää nimesä jäljesä ole niin ottas pystypunnerruksia mukaan tähän settiin. nii aattelin näin :

MA::: penkkiä pari kovahkoa sarjaa joista viimenen sarja maximi painoilla 2-4 toistoa. ( tähän lisäksi normin penkin jälkeen tekis 1-2 korkeentaan 3 sarjaa niin että pysäytän tangon noin 5cm irti rinnasta ja jotain 3-5sek pito siinä ja punnerrus! toistoja 2-5. tämä vaikka joka toiseen maanantai reenin)
apuliikkeeksi : käsipainoilla noin 3 sarjaa punneruksia.
+ pystypunnerruksia käsipainoilla tai pystypunnerrusta niskantakaa 2-3 sarjaa toistoja 6-10

ti selkä reeni

ke lepo

to penkki ( ojentaja painotteisesti) normi penkki kuminauhoilla/ketjuilla toistoja 2-6. kokoajan painoja lisäämällä ja lopusa 1-2 kovaa sarjaa.
siihen sitte kapiapenkki tai dippi lisäksi kovasti.+ loppuun ojentaja pumppia ranskalaisella punnerruksella tai taljapunnerruksilla ja siinä toistot 8-12 + vipunostoja olkapäille loppuun pari sarjaa ( ja takaolkapäitä jos ei selkä päivänä tuu tehtyä)

pe jalat

sitte jonku vkon välein aina rykäsis kevyemmin. tällä hetkellä penkki on vähä rapia 140kg. kertokaapa mielipitteitä tuosta ?

oisko jollain ideoita ton venäläisen jälkeen mimmonen ohjelma olis hyvä? olisko jossain valmista ohjelmaa? niin ja kantsiiko jatkaa voimaharjoittelua vai siirtyä hetkeks bodiohjelmaan? :hyper:

Mielenkiintoista aaltoilua. Tosin kuulostaa oudolta että samassa treenissä paukutetaan ykkösiä ja kutosia.

Mitä mieltä porukka olis tämmöisestä "ohjelmasta" kyykkyyn? nyt oltais menossa viikolla 12 ja on kyllä rauta ollut kevyttä :) Olen tehnyt ohjelmaa hieman nopeampaa, yleensä n.2 treeniä viikossa ja se on tuntunut hyvältä. Vanhan maksimin kyykkäsin vyön kanssa ja nyt kokeilin huvikseen samaa rautaa ja tuli keveästi ilman vyötä :D En tule vyötä todennäköisesti käyttämäänkään. En ole koskaan aiemmin kaivellut maksimia nuin pitkään kuin tämän ohjelman lopussa, mutta odotukset on korkealla!
Löytyykö tuosta nyt mitään ihmeellisempää korjattavaa vai pitääkö se vain kokeilla? :D

1. 4x4x75%
2. 4x6x70%
3. 4x3x80%
4. 5x5x75%
5. 6x3x65%
6. 5x4x80%
7. 6x6x75%
8. 4x4x85%
9. 6x3x65%
10.5x5x85%
11.6x6x80%
12.3x4x90%
13.6x3x65%

Uusi maksimi: ?

maksimitesti:
1*90, 1*95, 1*100, 1*uusi maksimi
(lasketaan aloitusmaksimista)

maksimivakautus:
2*2*90, 3*1*95, 2*2*90
(lasketaan viikon 1 uudesta maksimista)

kevennys:
2*3*80, 2*2*85, 2*3*80

maksimitesti:

maksimivakautus:
2*2*90, 3*1*95, 2*2*90
(lasketaan viikon 4 uudesta maksimista)

kevennys:
2*3*80, 2*2*85, 2*3*80

maksimitesti:

maksimivakautus:
2*2*90, 3*1*95, 2*2*90
(lasketaan viikon 7 uudesta maksimista)

kevennys:
2*3*80, 2*2*85, 2*3*80
(lasketaan viikon 7 uudesta maksimista)

kisa tai lopullinen maksimitestaus

oma mielipiteeni on että jos esim viikot 6,8,10 ja 11 on ollu oikeasti kevyitä niin hyvin tulee menemään
olen itsekin ajatellu jossain vaiheessa toteuttaa jotein hiukan pidempää ohjelmaa juuri kyykylle. kerro toki miten sujui kunhan saat maksimit otettua.

oma mielipiteeni on että jos esim viikot 6,8,10 ja 11 on ollu oikeasti kevyitä niin hyvin tulee menemään
olen itsekin ajatellu jossain vaiheessa toteuttaa jotein hiukan pidempää ohjelmaa juuri kyykylle. kerro toki miten sujui kunhan saat maksimit otettua.

pellonpoika, by the way...

Oletko oikeasti pellon poika, eli maajussi/ maajussin poika?

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn...

Tänään tein 3x4x90% vähän alkoi jo hidastumaan ja painamaan, mutta ei mitään traagista :D Nyt häätyy pitää pieni kevennys ja kokeilla ensimmäinen maksimi :)

Varmaankin täällä on jo tämäntyyppistä ohjelmaa esitetty, mutta laiskana en jaksanu lukea kaikkia tämän theardin viestejä. Siksi kysynkin mielipidettä ohjelmaani jonka teen pääasiassa kaksi kertaa viikossa, joskus kolme kertaa.
Ohjelma:

1. päivä
-rive 4*3->6*6
-penki 4*3->6*6
-kykky 4*3->6*6
-kulmasoutu/alatalja 2-3*6-10
sälää:vatsoja, dippiä, kiertajäkalvosia, jne

2.päivä
(samat sarjat ja toistot kuin 1. päivässä)
-rive
-etukyykky
-kapeepenkki
-leuanveto lisäpainoilla 2*2-6*6
-sälää vatsat ja jos on puhtia jäljellä niin joitakin apuliikeittä

Eli teen ohjelmaa peruskausi tyyppisesti 4*4->6*6. Lisäksi harrastan kiipeilyä, lenkkeilyä, sulkapalloa ja tennistä. Hieman minua askarruttaa toi toinen päivä. Teenkö siinä kans yhtä kovaa kuin 1. päivässä vai teenkö sen kevyemmin/eri sarjoilla tai toistoilla. Aloitin aika maltillisilla painoilla ja olen lisännyt myös rautaa, lähes joka vikko. Leuanvetoa teen useana päivänä viikossa pitkin päivää otetta vaihtaen ja sarjoja fiiliksen mukaan (harvoin yritän vetää enkkoja). Rivessä minulla on vaikeuksia kun toistot menevät yli kolmen ja siinä tuntuu muutenkin painot pysyvän lähes samana. Varmaan tekniikasssa parantamisen varaa?

viikot menevät seuraavanlaisesti (suoraan jto suosittelemalla systeemillä)

1. 4x4x75
2. 4x6x70
3. 4x3x80
4. 5x5x75
5. 6x3x65 kevyt
6. 5x4x80
7. 6x6x75
8. 4x4x85
9. 6x3x65 kevyt
10. 5x5x85
11. 6x6x80
12. 3x4x90
13. 6x3x65 kevyt

Mitä mieltä kokeneemmat ovat systeemistä ja onko jotain lisättävää/positettavaa tai jotain likeitä, mitä kannattaisi vielä tehdä?.

kiitän etukäteen kommenteista.

Olenko mä aivan pihalle kun haen vaihtelua g6 muunneltuna voimapohjaiseksi. Tällä hetkellä teen seuraavasti:

Kyykky: 7 x 6
Penkki: 5 x 6
Hauis seisten: 5 x 6
NTP / pystypunnerus 6 x 7

Tähän sitten lisäks kaikke hilavitkutin liikkettä taljoilla jne. Tämä setti kolme kertaa viikossa ja painoa lisään aina kun vikassa menee enemmän toistoja eli periaate sama kuin G6:ssa. Maastavetoakin olisi kiva opetella.

Pitäskö vähentää toistoja / lisätä sarjoja tjsp? Sarjojen viimeset toistot on tiukat joten liian pienilläkään painoilla en tee, jotenkin vaan treenin jälkeen sellanen olo ettei olisi tehnyt mitään ihmeellistä? Tuolla alkuperäisellä 3 x10 / 4x10 toistoilla oli aina läpi puhki. Tuolla ainakin tuli tulosta kun penkki max nousi kolmen kuukauden aikana 40 kg, aloittelija kun olen.

Olenko mä aivan pihalle kun haen vaihtelua g6 muunneltuna voimapohjaiseksi. Tällä hetkellä teen seuraavasti:

Kyykky: 7 x 6
Penkki: 5 x 6
Hauis seisten: 5 x 6
NTP / pystypunnerus 6 x 7

Tähän sitten lisäks kaikke hilavitkutin liikkettä taljoilla jne. Tämä setti kolme kertaa viikossa ja painoa lisään aina kun vikassa menee enemmän toistoja eli periaate sama kuin G6:ssa. Maastavetoakin olisi kiva opetella.

Pitäskö vähentää toistoja / lisätä sarjoja tjsp? Sarjojen viimeset toistot on tiukat joten liian pienilläkään painoilla en tee, jotenkin vaan treenin jälkeen sellanen olo ettei olisi tehnyt mitään ihmeellistä? Tuolla alkuperäisellä 3 x10 / 4x10 toistoilla oli aina läpi puhki. Tuolla ainakin tuli tulosta kun penkki max nousi kolmen kuukauden aikana 40 kg, aloittelija kun olen.

Eiköhän ihan 2x6 pääliikkeet riitä ja sitten apuliikkeitä sekaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom