Voimanoston SM-kisat 2004 Jyväskylässä

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Kun olen heittänyt kilot, niin ne ovat perustuneet aina tietoon.

Ai niin kuin tässä:

Sinäkin hyödyt siis varmaan 50kg tai enemmän

Testasin tuon pari viikoa sitten sitten. Nostin paitanoston IPF:n paidalla ja sitä seuraavalla viikolla raw-penkin. Eroksi tuli tasan 30 kiloa.

Mutta entäs jos koehenkilönä olisi esim. vedellä täytetty Pumpattava Barbara, jossa veden kokoonpuristavuus voitaisiin olettaa mitättömäksi, ja Barbara olisi esim. kevlaria ja liike ohjattaisiin alas luistien avulla. Väitätkö nyt, että kuten jo edellisessä esimerkissäkin kirjoitin, että tuplapaidalla tangon saaminen "rintaan" asti vaatisi 700kg:n massan? Näin ainakin olet kirjoittanut jo melkein kahteen kertaan.

Jos ja jos.

Kas tässä, :ojentaa punaisen langan takaisin wrongille: Tuota en tiedä. Olen koittanut keskittyä siihen miten paidat toimivat ihmisellä. Tuolla ei ole mitään merkitystä, koska yksinkertaisella kankaalla saadaan riittävän tiukka, jäykkä ja toimiva penkkipaita. Jätä siis Barbara makuuhuoneeseesi ja yritä keskittyä siihen miten paidat toimivat käytännössä.

Oletko strong päässyt kokeilemaan molempia paitoja?

Mitä, jos koittaisit vastailla välillä itsekin.

eli hyöty se on se pienikin hyöty

Puhut tietämättäsi asiaa. Painoarvo on sanalla pieni. Eroja paidoissa on, mutta ne ovat pieniä. On totta, että tuplapaidalla useimmat saavat vähän enemmän, mutta erot ovat suhteellisen pieniä. Pitääpä hommata tuplapoly ja koittaa sitä. Uskon, että voisin saada sillä raw-penkin ja paitapenkin eroksi 40 kiloa, mutta eron kasvattaminen tuosta otetaan harjoittelulla.

N.O.Kummonen sanoi:
Tiedän tapauksen, jossa Titanin IPF paidalla ei 307,5 kg tullut rintaan. Numeroa tai paria pienempi paita päälle niin jonkin verran tuota enemmän jäisi kellumaan irti rinnasta, mikäli nostaja hallitsisi laskun.

Eli jos otetaan yksikankainen paita, joka on niin jäykkä, että rintaan lasku vaatii 300Kg, ja kaksikankainen paita joka myös vaatii tasan 300Kg saada rintaan, niin molemmat paidatko auttavat tasan tarkkaan yhtä ylös asti työnnössä? Minä väittäisin että tuplakangas auttaa noston ylemmäksi.

Ja nyt kun on todettu IPF paita yhtä tehokkaaksi kuin ammattilaisvermeet, niin on varmaan vain viikkojen kysymys kun IPFssä otetaan sama 400Kg penkistä? :rolleyes:

Force sanoi:
Varusteet:
Varusteissa on aivan selkeä ero, varsinkin isot äijät voivat saada tuntuvaa hyötyä ammattilaisvarusteista verrattuna IPF hyväksyttyihin.
ano vetää ipf puvulla :D :D

Tuskinpa ketään kiinnostaa mutta mun mielestä toi varustepelleily on kyllä mennyt ihan uskomattomaksi jos täälläkin vaitetään että yhteistulos voi parantu 100-300kiloa välineillä, voi helvetti.
Kohta ilmeisesti voimannosto kisat voittaa ei vahvin vaan rohkein kuka nyt uskaltaa mennä järkyttävien rautakasojen alle.

sterpuska sanoi:
Tuskinpa ketään kiinnostaa mutta mun mielestä toi varustepelleily on kyllä mennyt ihan uskomattomaksi jos täälläkin vaitetään että yhteistulos voi parantu 100-300kiloa välineillä, voi helvetti.
Kohta ilmeisesti voimannosto kisat voittaa ei vahvin vaan rohkein kuka nyt uskaltaa mennä järkyttävien rautakasojen alle.

niinpä. joskus kuulee perusteltavan vermeitä sillä että yleisö haluaa nähdä isoja rautoja. itse väittäisin, että se minkä varusteet pudottaa koko lajin uskottavuutta on isompi haitta kuin lisäraudan aikaansaama näyttävyys tuo hyötyä.

Kammola sanoi:
Ai niin kuin tässä:
Quote:
Sinäkin hyödyt siis varmaan 50kg tai enemmän

Muistellaanpa hieman mitä Kammola itse kertoili tuossa pari viikkoa sitten:
Kammola sanoi:
Itse hyödyn (=olen treenannut ja suunnitellut ohjelmani sen mukaan) Metalin IPF paidasta simmottis 40 kiloa.

Johon minä arvelin sen todellisen hyödyn olevan varmaankin 50kg, koska nostotyylit, nopeudet yms. ovat tuskin samat. Siihen sinä:

Kammola sanoi:
Tuon ymmärrän kyllä, että salinostossa fuskaaminen ei kerro totuutta hyödystä.

Mutta silti et edes vielä ymmärrä mitä minä tuolla todellisella hyödyllä tarkoitin ja syytät minua väärän tiedon levittämisestä, kun itse olet sen minulle kertonut. Sinä siis valehtelit. Sinun on pakko olla trolli, sillä eihän kukaan voi oikeasti olla noin tyhmä.

Kammola sanoi:
Kas tässä, :ojentaa punaisen langan takaisin wrongille:Olen koittanut keskittyä siihen miten paidat toimivat ihmisellä.

:hyper:

Katsohan tuota Kammosen poikaa:

Kammola sanoi:
Tuntuisi itsestään selvältä olettaa, että jos tietyllä kankaalla saavutetaan tietty jäykkyys niin 2 kertaa sama kangas on 2 kertaa jäykempi (Tässä vaiheessa ollaankin vielä oikeassa).

Kammola sanoi:
Lujuusmittauksia tuskin on kukaan tehnyt, mutta olisi kiva tietää kuinka suuren osuuden paidan jäykkyydestä muodostaa vahvistettu, alas tuotu kaulus, joka voidaan tehdä yksi- tai tuplakankaisessa paidassa moninkertaisesta vahvuudesta.

Kammola sanoi:
Väitän, että kaksinkertainen kangas ei ole yhtä kuin

Sinä olet jopa niin e o kummonen, että toisten pitää selittää sinulle mitä sinä itse olet kirjoituksillasi tarkoittanut. Sinä et siis ymmärrä enää edes omia ajatuksiasi.

Kammola sanoi:
yritä keskittyä siihen miten paidat toimivat käytännössä

Jätä sinä taas ne juttusi sinne Ö-mappiin, kun et enää itsekään tunnu ymmärtävän mistä puhut.

Asiapitoisin kirjoituksesi tässä ketjussa:

Kammola sanoi:
Tuota en tiedä.

Et tiedä, vaikka alussa muuta väititkin. Pitää melkein antaa rispektipisteitä tuosta tunnustuksesta, sillä muuten näyttäisi sille, että sinä tarvitset ihan oikeasti kuukausikorttia ammattiauttajalle . Mutta nyt on vielä toivoa. :kippis1:

N.O.Kummonen sanoi:
Yhdestä kankaasta voidaan tehdä paita, jolla 350 kiloa ei tule vielä rintaan asti.

1. Miksiköhän niitä paitoja repeilee huomattavasti pienemmilläkin painoilla kuin 350kg?

2. Mikä on paitavalmistajan vastuu, kun paidassa on valmistusvirhe ja nostaja jää giljotiinin alle?

3. Mitä tekemistä teknologian kehittymisellä on lajin kehittymisen suhteen?

4. Millä tavalla suurin syy rautamäärien nousuun on harjoitusmenetelmien kehityksessä(mikä on se tieteellinen läpimurto jota ei ennen tiedetty)?

5. Onko nostajien todellinen maksimivoima kasvanut samaa tahtia kuin kisatulokset? Jos ei, niin mitä tekemistä sitten kisatuloksien suurenemisella on lajin kehitykseen?

Eli jos otetaan yksikankainen paita, joka on niin jäykkä, että rintaan lasku vaatii 300Kg, ja kaksikankainen paita joka myös vaatii tasan 300Kg saada rintaan, niin molemmat paidatko auttavat tasan tarkkaan yhtä ylös asti työnnössä? Minä väittäisin että tuplakangas auttaa noston ylemmäksi.

Oletko päässyt kokeilemaan? Paidan apumomentti riippuu:
1. paidan materiaalista
2. nostotekniikasta
3. nostajan välityksistä
4. paidan koosta
5. kankaan paksuudesta
6. päällä olemisesta
7. paidan leikkauksesta

Unohdinko vielä jonkun muun elementin? Taisin unohtaa, mutta lisätään sitten myöhemmin.

Omalta kohdaltani voin todeta, että "ammattilaispaidalla" ja "amatööripaidalla" on aivan erilainen nostaa. Se, kuinka pitkälle paita auttaa, ei omalla kohdallani riipu pelkästään kankaan paksuudesta, vaan kaikista yllämainituista seikoista. Oletus, että paksumpi kangas on parempi, ei mielestäni ole oikea. Kaikille nostajille ei samanlainen paita sovi.

Jos paidoilla on niin vähän eroa ja, jos yksikankaisella voi ottaa samanraudan tai enemmänkin, niin miksi monet ammattilaiset nostavat tuplakankaisilla paidoilla?

Paksumpi kangas kestää paremmin ja pidempään (ei veny niin paljon eikä repeä niin helposti), on tukevampi ja tuntuu turvallisemmalta (oman kokemuksen pohjalta totean näin). Paksumpi kangas vaatii myös enemmän voimaa nostaa, koska sen tuoma vastus alalaskussa on suurempi kuin yksinkertaisen kankaan, jolloin tangon alaslaskun hallinnassa tarvitaan enemmän voimaa ja ylösnostossa enemmän voimaa. Mutta paksumpi kangas joustaa vähemmän (erityisestä denimin kohdalla), jolloin sen apu loppuu nopeammin ja kuin seinään, ja edellyttää suurempaa ojentajavoimaa kuin pidemmälle auttava yksinkertainen polyesterikangas.

Väitän, että kaksinkertainen kangas ei ole yhtä kuin kaksinkertainen apu penkkiin. Väitän, että yksikankaisella saadaan tarpeeksi potkua. En väitä, että rintaan tulisi vasta 700 kiloa, koska jossain matkan varrella kiloja tuosta 350 lisättäessä ihmisestä tulisi se joka venyy ja paukkuu. Väitän, että tuplakankaasta ei yleensä tehdä niin tiukkoja paitoja.

Olen samaa mieltä.

Minä en ole koskaan kuitenkaan törmännyt vielä yhteenkään tapaukseen, jossa yksikankaisella polyesterillä ollaan saatu enemmän kuin tuplalla. Sen ymmärrän ja tiedän oikein hyvin, että korkean kaaren omaavilla denimistä voi olla vaikeampi saada potkua vs. polyt, mutta kaaren korkeutta muuttelemalla ja polyesteripaitaa sovittamalla oikean kokoiseksi, uskon että niissä hyvin harvoissa poikkeustapauksissakin tuplalla saa suuremman tuloksen => ammattilaispaidalla saa enemmän kuin IPF-paidalla.

Puhutko nyt kaksinkertaisesta polyesterista vai denim-kankaasta? Omalla kohdallani denim-farkku 30 kg ja yksinkertainen polyesteri 50 kg. Omasta mielestäni nostaja valitsee oman paitansa voimiensa ja nostotekniikkansta perusteella, eikä nostotekniikkaansa paidan perusteella. "Siitä nostetaan, mistä eniten saadaan".

Ja nyt kun on todettu IPF paita yhtä tehokkaaksi kuin ammattilaisvermeet, niin on varmaan vain viikkojen kysymys kun IPFssä otetaan sama 400Kg penkistä?

Muutama muukin seikka pitää huomioida kuin varusteet. Muuten tiesittekö, että WPC:n MM-kisoissa Kanadassa nostettiin paljon Titan Fury NXG+-paidalla ja siellä suurimmat tulokset olivat 320 kg seutuvilla?

Ja sitten nähtäisiin vasta KUKA ON VAHVIN!

Tällä tavallahan jo tänä päivänä tapahtuu.

Kohta ilmeisesti voimannostokisat voittaa ei vahvin vaan rohkein kuka nyt uskaltaa mennä järkyttävien rautakasojen alle.

Kyllä se vahvin aina voittaa.

niinpä. joskus kuulee perusteltavan vermeitä sillä että yleisö haluaa nähdä isoja rautoja. itse väittäisin, että se minkä varusteet pudottaa koko lajin uskottavuutta on isompi haitta kuin lisäraudan aikaansaama näyttävyys tuo hyötyä.

Koska olet viimeksi käynyt katsomassa voimanostokisoja? Ajattelin vain, että mitä yleisöä tarkoitat? Voimanostokisa on yksi maailman tylsimmistä asioista seurata: pitkäveteinen, tasapaksu ja "harmaa". SM-kisoissa kävi niin, että kaikki paikalla olleet eivät mahtuneet katsomoon, ja WPC:n MM-kisoissa Helsingissä jopa TV:n välityksellä tuli aivan erilainen tunnelma kuin yleensä. Nämä ovat hienoja poikkeuksia. WPO ja Kierran Kidder yrittävät tuoda tähän muutosta ja tehdä kisoista mielenkiintoisempia. Kidderin ajatuksia voitte lukea vaikkapa Powerlifting USA -lehdistä.

:offtopic: (ilmeisesti)

Mutta tekipä Talkvisti kovan tuloksen

:) Näin se Tallqvist teki!

Aina, kun aloitetaan uusi keskustelu ja sitä jatketaan tarpeeksi kauan, menee keskustelun linja tällaiselle :offtopic: (piti kokeilla osaanko käyttää... :) )-linjalle. Mistäköhän tämä nyt johtuu? Varusteilla on omat puolustajansa ja omat vastustajansa, mutta jokaisen keskustelun siirtäminen pois aiheesta on todella turhauttavaa. Yleensä sitä tietoa varusteista on niillä, jotka niitä käyttävät. Keskustelu, joka tässäkin ollaan käyty, on käyty aikaisemmin jo monta kertaa.

Mutta asiaan... Itekki nostasin mieluummin ilman varusteita.

Edelleenkään varusteita ei ole pakko käyttää.

Nimimerkki strong: oletko itse päässyt kokeilemaan sekä yksinkertaisesta- että kaksinkertaisesta kankaasta tehtyä penkkipaitaa? Jos et, en sano "mistä sinä sitten mitään tiedät". Se, että kuulet toiselta nostajalta kommentin paitojen eroista, ei tarkoita aina totuutta. Oman kokemuksen pohjalta on paljon helpompi ja asiallisempaa kirjoittaa kuin mutu-pohjalta. Mielestäni kirjoituksistasi paistaa tällainen läpi. Vesibarbaroiden jne. käyttö esimerkeissä on omalla tavallaan hienoa, että rautalankamalli saataisiin väännettyä kasaan. Mutta keskustelun osapuolien käyttäessä erilaisia lähestymistapoja (teoreettinen tieto ja käytännön kokemus), on aika vaikeaa keskustella.

Millä tavalla kysymys

1. Miksiköhän niitä paitoja repeilee huomattavasti pienemmilläkin painoilla kuin 350kg?

liittyy asiaan

Yhdestä kankaasta voidaan tehdä paita, jolla 350 kiloa ei tule vielä rintaan asti.
?

Paidan repeäminen johtuu mm. seuraavista asioista:
1. kangas on jo venynyt liikaa eikä enää kestä
2. paita on nostajalle liian pieni
3. paita on väärin puettu
4. nostotekniikka on väärä

2. Mikä on paitavalmistajan vastuu, kun paidassa on valmistusvirhe ja nostaja jää giljotiinin alle?

Mikä on renkaan valmistajan vastuu, kun rengas puhkeaa ajon aikana. En yleensä käytä esimerkkejä, mutta nyt strong alat taas tekemään asioista :wall: (Nämä hymiöt ovat kyllä mainioita!)

3. Mitä tekemistä teknologian kehittymisellä on lajin kehittymisen suhteen?

Riippuu tietysti, mistä teknologiasta puhutaan. :) Mutta jos puhutaan penkkipaitojen leikkausten muutoksista ja paksummista kankaista, tarkoittaa se harjoittelun kehittämistä siihen suuntaan, että osaa kanavoida voimansa kisanostoissa oikealla tavalla tuloksen maksimoimiseksi.

4. Millä tavalla suurin syy rautamäärien nousuun on harjoitusmenetelmien kehityksessä(mikä on se tieteellinen läpimurto jota ei ennen tiedetty)?

"Tieteellinen läpimurto" on se, että modifioidaan harjoitukset varusteiden käytöstä saatavien hyötyjen maksimoimiseksi.

5. Onko nostajien todellinen maksimivoima kasvanut samaa tahtia kuin kisatulokset? Jos ei, niin mitä tekemistä sitten kisatuloksien suurenemisella on lajin kehitykseen?

Jos yhteistulosennätys paranee, on maksimivoima lisääntynyt. Jokainen, joka on kokeillut tai nostaa varusteilla tietää, että uusi varuste joko sopii tai ei sovi. Jokainen myös tietää, että sopiva varuste auttaa. Jokainen myös tietää, että varuste auttaa tiettyyn pisteeseen, jonka jälkeen sen apu ei enää riitä. Avun loppuminen johtaa tuloskehityksen pysähtymiseen, jolloin pitää tutkia uutta tapaa ottaa varusteesta apu irti.

Viime kädessä valinnan käytettävistä varusteista tekee nostaja. Fiksu nostaja tekee kaikkensa, että löytää itselleen parhaat tuotteet. IPF hyväksyy ja hylkää sellaiset varusteet, jotka se haluaa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mutta silti et edes vielä ymmärrä mitä minä tuolla todellisella hyödyllä tarkoitin ja syytät minua väärän tiedon levittämisestä, kun itse olet sen minulle kertonut. Sinä siis valehtelit. Sinun on pakko olla trolli, sillä eihän kukaan voi oikeasti olla noin tyhmä.

En valehdellut. Kävi vain ilmi, että raw-noston ja paitanoston välinen ero olikin pienempi kuin kuvittelin. Ilmoittamani luku perustui vanhoihin tuloksiin. Enkä ilmoittanut eroksi 50 kiloa vaan 40! Sä revit sen 10 kiloa jostain mistä lie!? Tiesin kokoajan melko tarkkaan, mitä pystyin paidalla nostamaan. Raw-punnerrukseni sen sijaan aliarvioin 10 kilolla pieleen, koska en ollut sitä tehnyt maksimiin asti.

Johon minä arvelin sen todellisen hyödyn olevan varmaankin 50kg, koska nostotyylit, nopeudet yms. ovat tuskin samat.

Aivan! Arvelit! Miten se nostotyylin vaihto tai nopeus yms. tähän liittyy, jos molemmat ovat puhtaita nostoja samanpituisesta merkistä?

Tuskin on minun vikani, ettet sinä ymmärrä kirjoituksiani. Koitetaan uudestaan lyhyillä lauseilla:

Tuntuisi itsestään selvältä olettaa, että jos tietyllä kankaalla saavutetaan tietty jäykkyys niin 2 kertaa sama kangas on 2 kertaa jäykempi (Tässä vaiheessa ollaankin vielä oikeassa).

Kommentti materiaalin vahvuudesta. Kankaan tuplaamisella voidaan kasinkertaistaa sen vetolujuus...

Lujuusmittauksia tuskin on kukaan tehnyt, mutta olisi kiva tietää kuinka suuren osuuden paidan jäykkyydestä muodostaa vahvistettu, alas tuotu kaulus, joka voidaan tehdä yksi- tai tuplakankaisessa paidassa moninkertaisesta vahvuudesta.

Mikä on kauluksen rooli paitaa jäykistävänä elementtinä? Kaksikerroksisessa paidassa ja yksinkertaisessa paidassa voi olla yhtä monta kangasta päällekäin kaulusosassa. Kaulusosan vetolujuus voi siis olla sama molemmissa paidoissa. Tarkkojen lukujen esittäminen edellyttäisi tarkkoja mittauksia...

Väitän, että kaksinkertainen kangas ei ole yhtä kuin

lause jatkui

kaksinkertainen apu penkkiin.

Käytännössä tämä pitää paikkansa, koska tuplapaitojen jäykkyyttä ei pystytä täysin hyödyntämään, kaulus vaikuttaa myös paidan jäykkyyteen eikä ainoastaan rintaosan materiaalin kerrosten määrä ja paita tukeutuu ihmisen pehmyt kudokseen.

Tuota en tiedä.

En tiedä miten paidat toimivat kevlar-valmisteisilla, vesitäytteisillä Barbaroilla, koska niistä minulla ei ole kokemusta. Kokemusta sen sijaan paitanostoista ja paidalla nostamisesta ja paitojen materiaalista on. Niistä minä tiedän.

Et vieläkään vastannut tähän:

Oletko strong päässyt kokeilemaan molempia paitoja?

Tai oletko edes koittanut kumpaakaan?

Nopeana lisäyksenä vielä se, että raw-maksimin kehittyminen ei ole varusteita käytettäessä itseisarvo, vaan sen varustenoston kehittyminen. Siksi raw-noston ja varustenoston välinen ero saattaa kasvaa huomattavaksi. Tämän on moni jo aikaisemmin todennut, mutta se tuntuu välillä unohtuvan.

jo on marinaa, laittakaa omat tulokset pöytään niin näätte kuka on oikeassa

pori1980 sanoi:
jo on marinaa, laittakaa omat tulokset pöytään niin näätte kuka on oikeassa
Sekään ei taida tässä tapauksessa auttaa, koska nyt väitellään nimenomaan niistä varusteista, jotka ne tulokset tekevät. :D

N.O.Kummonen sanoi:
Enkä ilmoittanut eroksi 50 kiloa vaan 40! Sä revit sen 10 kiloa jostain mistä lie!?

Arvelin, että todellinen hyöty voi olla 50kg ja syyt olenkin jo kertonut moneen kertaan.

N.O.Kummonen sanoi:
Aivan! Arvelit! Miten se nostotyylin vaihto tai nopeus yms. tähän liittyy, jos molemmat ovat puhtaita nostoja samanpituisesta merkistä?

Löytyykö sinulta liikeanturilla mitattua dataa kun tiedät, että ei liity, eikä todellinen hyöty ole enemmän kuin mainitsemasi 40kg?

N.O.Kummonen sanoi:
Tuskin on minun vikani, ettet sinä ymmärrä kirjoituksiani. Koitetaan uudestaan lyhyillä lauseilla:
N.O.Kummonen sanoi:
jos tietyllä kankaalla saavutetaan tietty jäykkyys niin 2 kertaa sama kangas on 2 kertaa jäykempi (Tässä vaiheessa ollaankin vielä oikeassa)
Kommentti materiaalin vahvuudesta. Kankaan tuplaamisella voidaan kasinkertaistaa sen vetolujuus...
Koska yhdestä kankaasta on saatu jo riittävän jäykkä lähes jokaisen tarpeisiin

Kankaan vetolujuus ja kankaan/paidan jäykkyys eivät ole sama asia. Ja kankaan tuplaamisella ei saavuteta kaksinkertaista vetolujuutta kuin tietyin ehdoin, jotka jätit mainitsematta.
Kun termit menevät sekaisin, on lopputulos sekamelskaa.

N.O.Kummonen sanoi:
En tiedä miten paidat toimivat kevlar-valmisteisilla, vesitäytteisillä Barbaroilla, koska niistä minulla ei ole kokemusta. Kokemusta sen sijaan paitanostoista ja paidalla nostamisesta ja paitojen materiaalista on. Niistä minä tiedän.

Yritin tuollaisella yksinkertaisella mallilla saada sinut kertomaan meille miksi tarvitaan/ei tarvita 700kg, että tanko tulee rinnalle. Ja pettääkö paita ennen kuin ihminen.

N.O.Kummonen sanoi:
Et vieläkään vastannut tähän:

Tai oletko edes koittanut kumpaakaan?

Olen. Happy now?

Sumppari sanoi:
Jarre, onko ideoita siitä miten voisimme vaikuttaa IPFään täältä suomesta käsin? Vai lopetetaanko kaikki treenaaminen kun nyt kaikilla on paha mieli siitä miten naapurin Pentti penkkaa siks enemmän ku sillä on parempi paita?

Ei ole muita ideoita kuin että

a)keskustelua asiasta kannattaa ylläpitää
b)asioita kannattaa kyseenalaistaa eikä mennä kuin päätön lammas joukon jatkeena

Kunnon keskustelu SAATTAA johtaa siihen, että varustekehitys/niiden hyväksyminen edes hidastuu.

Ei sen takia kannata reeniä lopettaa. Mutta jollain se voi olla se kuuluisa "viimeinen pisara" lopettamispäätöstä tehtäessä.

PowerBoy sanoi:
Mikä on renkaan valmistajan vastuu, kun rengas puhkeaa ajon aikana. En yleensä käytä esimerkkejä, mutta nyt strong alat taas tekemään asioista :wall: (Nämä hymiöt ovat kyllä mainioita!)

Omaa asiantuntemustasi korostaen vastaat kysymykseen kysymyksella. No mikä se on?

PowerBoy sanoi:
Riippuu tietysti, mistä teknologiasta puhutaan. :) Mutta jos puhutaan penkkipaitojen leikkausten muutoksista ja paksummista kankaista, tarkoittaa se harjoittelun kehittämistä siihen suuntaan, että osaa kanavoida voimansa kisanostoissa oikealla tavalla tuloksen maksimoimiseksi.

Suomeksi: meneekö voimanosto eteenpäin(kehittyykö lajina joksi se on tarkoitettu, eli maksimivoiman mittaaminen) kun yritetään helpottaa nostoja mekaanisin apuvälinein(varusteet, joustavat tangot, monoliftit)?

PowerBoy sanoi:
"Tieteellinen läpimurto" on se, että modifioidaan harjoitukset varusteiden käytöstä saatavien hyötyjen maksimoimiseksi.

Eli tulokset ovat siis kehittyneet vain teknologian kehittymisen ja sen paremman hyödyntämisen johdosta, pitääkö paikkansa?

PowerBoy sanoi:
Jos yhteistulosennätys paranee, on maksimivoima lisääntynyt.

Oletetaan, että meillä on herra X, joka nostaa 70-luvun varusteilla IPF:ssa 950kg ja kahden kuukauden nykyvarusteiden hyödyntämisen jälkeen rikkoo Bill Kazmaierin yhteistulosennätyksen joka on 1100kg, mutta 70-luvun varusteilla nousee silti se sama 950kg, tai jopa vähemmän. Onko maksimivoima lisääntynyt?

strong, nuo sinun asiasi alkavat menemään jo aika tavalla yli. Teoreettisella analyysilla järjettömistä esimerkeistä ei saavuteta mitään. Paitasitäpaitatätäonkokolajiihanmätä. Jos tällainen keskustelu on sitä, jota jarre55 peräänkuuluttaa, niin ei tämä kyllä ainakaan voimanostoa lajina vie eteenpäin. Lähden nyt lukemaan asiapitoisia keskusteluja ja sen jälkeen kehittämään itseäni punttisalin hämärään.

Enpä mennytkään vielä! :)

Omaa asiantuntemustasi korostaen vastaat kysymykseen kysymyksella. No mikä se on?

Tuo oli sellainen retorinen kysymys... :) Eli tarkoitatko nyt, mikä on asiantuntemukseni, vai mikä on mielipiteeni vastuusta varusteen rikkoutumisesta? Jos varuste menee rikki ja sitä ei ole käytetty ja/tai huollettu valmistajan antamien ohjeiden mukaan, on vastuu käyttäjällä. Jos tuotteessa on selvä valmistusvirhe, on vastuu valmistajalla. Mikä on asiantuntemukseni kuluttajansuojalaista? No, 0?

Suomeksi: meneekö voimanosto eteenpäin(kehittyykö lajina joksi se on tarkoitettu, eli maksimivoiman mittaaminen) kun yritetään helpottaa nostoja mekaanisin apuvälinein(varusteet, joustavat tangot, monoliftit)?

Eli kohdistat arvostelusi tuossa kohtaa ei-IPF-kisoihin. Vastaus kysymykseesi: menee.

Eli tulokset ovat siis kehittyneet vain teknologian kehittymisen ja sen paremman hyödyntämisen johdosta, pitääkö paikkansa?

Vastaus kysymykseesi: ei.

Oletetaan, että meillä on herra X, joka nostaa 70-luvun varusteilla IPF:ssa 950kg ja kahden kuukauden nykyvarusteiden hyödyntämisen jälkeen rikkoo Bill Kazmaierin yhteistulosennätyksen joka on 1100kg, mutta 70-luvun varusteilla nousee silti se sama 950kg, tai jopa vähemmän. Onko maksimivoima lisääntynyt?

Ei voida sanoa, koska nykyvarusteiden lähtötasoa ei mainita. Harjoitukset modifioidaan aina käytettävissä olevien varusteiden mukaiseksi.

Onpas väittelyä täälä. Eikö oo päivänselvä asia että voimanostossa ei välttämättä vahvin voita? Jos joku repii varusteista paremman hyödyn ku toinen ja voittaa sen takia, niin ei se vahvempi oo. Varusteilla kikkailu ei ole voimaa. Ainoastaan RAW-nostolla voi verrata kuka on vahvempi. Haluaisin ittekki käydä vaikka penkki-sm:issä, mutta ei pahemmin kiinnosta noiden varustesekoilujen takia. Dopingtestaus ja RaW saman katon alla olis upee juttu. :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom