OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Tosi harvoin näkee salilla loppujen lopuksi sellaista kyykkäämistä, jota pitäisin teknisesti hyvänä. Melkein aina on vajaata ja tosi paljon tehdään selällä. Itse olen ehkä vähän hifistelijä kyykyn suhteen, sen myönnän, mutta siinä olisi kyllä liike, joka jokaisen kannattaisi oppia tekemään kunnolla. Painot eivät usein alkuun huimaa päätä vs se pyllistyskyykky, mutta reidet saa osumaa, ja kyllä ne painotkin saa ajan kanssa kohdilleen.
Ite jos kyykkään täysin etureisiin keskittyen, niin kuormat jäävät 100-140 kg välille. Jos latoo enemmän levyjä, niin sit lähtee vanha voimanosto mentaliteetti tulille ja vahva takaketju tulee työhön mukaan.

Tämä johtuu ainoastaan siitä, että tehdään niin isolla painoilla ettei jakseta reisillä ajaa sitä painoa, niin ei ne silloin turpoa. Vaan vahvistuu ne paikat joilla sitä kuormaa tunkataan. Kyykkyssä jos jossain vapailla painoilla saa aika paljon rasitusta pois jaloilta nostamalla ruodon suoraksi selkää ojentamalla.

Se mikä on iso kuorma on aina sidoksissa siihen, että millä tekniikalla se on tehty. Iso läjä romua ei ole isoa jos sitä ei edes nosteta kunnolla niillä lihaksilla joihin halutaan se kohdistaa. Romua saadaan kyllä alhaalta ylös liikkeessä kuin liikkeessä, mutta millä tavalla ja mitä se silloin kehittää on eri asia.

Jos nostaa esim. penkistä 135kg ykkösen eikä ole merkittävän kehittyneitä rintalihaksia vielä siinä vaiheessa, niin pielessä on moni asia mitä tekniikkaan tulee, kun lihaksen koosta ja rintalihaksen voimasta puhutaan. Sama kyykyssä, jos jaksaa 100 kilolla tehdä sarjaa eikä ole vielä kunnon reisiä kehittynyt, niin se liike on jotain aivan muuta kuin jalkakyykkyä mitä ollaan väännetty, vaikka olevinaan se on ollut tarkoitus.
Salilla näkee paljon porukkaa kenellä kyykkytangossa 150-200 ja jalat on porkkanat

Mä suosittelen erittäin vahvasti kaikkia kyykkyjä harjoittelevia jättämään vyön pois HETI. Selän ja coren vahvuus on tärkein pointti kyykyssä. Se jos jalat feilaa ja core on siti hyvässä asennossa, se on just sitä mitä pitäis hakea. Se on turvallista kyykkäämistä. Mutta kun se vyö laitetaan jo lämmittelyissä, se core ei koskaan pääse tekemään töitä luonnollisesti.

Aa sori, katoin että viittasi tohon jälkimmäiseen. My bad.

Mutta tossa ekassa, siinä siis painopiste kaatuu eteen päkiöille, joka ei ole noston kannalta ollenkaan optimaalista, samoin rasittaa polvea paljon enemmän. Paino pitäis olla tasapuolisesti koko jalkapohjalla alhaalta lähdettäessä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
@Mike puhuu varmaan nyt tosta räteillä muumioidusta "voimanostajasta" ja minä sekä @J.Jake kateltiin tuota ylempää "185 squat BAD FORM" - videota.
Joo korjasin. Sen voimanostajan kyykky on täysin väärin tehty. Siinä ei vain ole voima reisillä ja se sitten komensoidaan rikkomalla tekniikka aivan kamalaksi julleksi.

Miten @Mike neuvoisit jalkaterän asennon kanssa? Oon nyt reenannu kyykkyä muutaman viikon ja sopivammaksi asennoksi on muodostunut hartianlevyinen asento, jossa jalkaterät mun mielestä todella ulospäin kääntyneenä. Onkohan jotain haittaa vaikka on reilustikin ulospäin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom