Vitamiinit ja mineraalit

Mitä vitamiineja ja mineraaleja ja millaisia ihmiset täällä käyttää? Entäs kun jossain tietyssä valmisteessa on luvattu tietty määrä jotain vitamiinia tai mineraalia ( esim. United Feelingsin Recoveryssa on 15mg sinkkiä ) niin luotatteko siihen että tuotteessa tosissaan on tuo määrä tuota sinkkiä, vai varmistatteko vielä ottamalla sinkin erikseen?

Itse käytän seuraavia vitamiineja ja mineraaleja. Puuttuuko mitään? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan?

C-vit 2000mg/pvä
sinkki 30mg/pvä
magnesium 700mg/pvä
kromi 100
b complex ( pikkanen yliannostus suositusannostukseen )
kalaöljy
multitabs 1kpl/pvä
rautaa 200mg ( tuoremehun kanssa ja aina silleen että ei mitään maitotuotetteita samalla aterialla, tuoremehu auttaa imeytymisessä kun taas maitotuotteet heikentävät raudan imeytymistä huomattavasti )

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1 multitabs, 1 sinkki 15mg, 1 magnesium 175mg ja 1-2 c-vit 500mg. Kalaöljy olis jees mut en ole onnistunut vielä ostaa.

Antton mitä ovat Minalka-puristeet? Mitä sisältävät? Toimivatko?

Meitsi: Kannattaa ehkä tuplata toi sinkin määrä ja ottaa se aina magnesiumin yhteydessä. Ainakin mulle yksi ravintoterapeutti sanoi, joka treenaa samalla salilla, että 15mg on liian vähän.
Nostaa kuulemma testoarvoja. Epäilen kyllä vahvasti, mutta tuskinpa siitä niin valtavasti haittaakaan on, jos ne ottaa yhdessä. C-vitamiinia taas kannattaisi ottaa myös pikkasen enemmän. Se auttaa vastustamaan kataboliaa ( aika yllättävää ) ja sitä paitsi on ylimääräinen poistuu kusen mukana. Kalaöljyt on ainakin hyviä silloin jos kehon rasvat on alhaalla, öljyävät niveliä ( ei nyt ehkä deca tyyliin :) ) ja eikä hintakaan ole mikään järkyttävän paha.

Originally posted by Kikkeliskokkeli
Antton mitä ovat Minalka-puristeet? Mitä sisältävät? Toimivatko?

Meitsi: Kannattaa ehkä tuplata toi sinkin määrä ja ottaa se aina magnesiumin yhteydessä. Ainakin mulle yksi ravintoterapeutti sanoi, joka treenaa samalla salilla, että 15mg on liian vähän.
Nostaa kuulemma testoarvoja. Epäilen kyllä vahvasti, mutta tuskinpa siitä niin valtavasti haittaakaan on, jos ne ottaa yhdessä. C-vitamiinia taas kannattaisi ottaa myös pikkasen enemmän. Se auttaa vastustamaan kataboliaa ( aika yllättävää ) ja sitä paitsi on ylimääräinen poistuu kusen mukana. Kalaöljyt on ainakin hyviä silloin jos kehon rasvat on alhaalla, öljyävät niveliä ( ei nyt ehkä deca tyyliin :) ) ja eikä hintakaan ole mikään järkyttävän paha.

Multtabsista tulee se toinen 15mg, 30mg/pv on aika jees määrä? Ylimääräinen sinkki (>50mg) on kuulemma yhtä haitallista kuin puutostilakin. Otan erillisen sinkkitabun magnesiumin kanssa, yleensä illalla juuri ennen nukkumaanmenoa. C-vitamiinia ei ole varaa pissiä ulos, siksi olen pitäytynyt tuossa 500-1000mg päivässä :rolleyes:

Mulla
1 x multitabs tai multivita
1-2 x multi-b strong
2-4 x c-tabs 500 mg
3 x möller kalaöljy caps
1-2 x ALA

Välillä lisäksi GLA:ta vaikken ehkä tiedä miksi.

Sinkkiä söin aikanaan mutta jäi sitten kun odotin kai jotain havaittavaa vaikutusta :o
Pitäisi varmaan ostaa taas, sehän on vielä halpaa.

Joskus oon ottanut aamulla lusikallisen tai pari vehnänalkioöljyä, mutten sen jälkeen kun just avattu 0.7 pullo päätti sirpaloitua keittiön lattiaan aamukiireessä - ei kiva siivota :mad:

pillereitä!!

Mä oon napsinu
1 g/C
1*super one multivitsku. oisko joku 2-3*multitabs
400 IU E
2*B
4*kalaöljy kapselit. 1.2 g epa- ja dha-happoja

Bee vitskuja en jaksa enää ostaa ku purkki loppuu ja tossa multivitskussa on niitä aika runsaasti( joku 3000%*rda), mutta ZMA: ajattelin koittaa. Tai siis luultavasti haen apoteekista sinkin ja magnesiumin erikseen ku tulee aikalailla halvemmaksi. B12 siitä ny jää, mut se sitte jää.

Hirvittävät määrät monilla, jos tuohon tulee lisäksi vielä drinkkien vitamiinit (kaikissa ei kai ole vitamiinilisäyksiä).

Itse otan c- (500mg) ja b-tabletit. Ei muuta ja mähän en juo myös mitään protsku-, palautus- tai muitakaan drinkkejä. Ja treeni kulkee hyvin...

(Kulkisi varmaan paremmin, jos joisin noita drinksuja, mutta ei jaksa...jos kehitys on hitaampaa, niin saapahan käydä enemmän salilla...ja lihasta on kuulemma naiseksi jo nytkin liikaa...)

sf vitamax

sinkki, kromi, magnesium, b-vitamiinit, c-vit, möllerin tupla omega3 +ade.

b-vitskut loppu ja muutkin jälleen ehtymässä, joten seuraavaks ajattelin koittaa sf:n jotain uutta VITAMAX zydeemiä ..tiedä häntä - vaikutti hyvältä ainekin. purkillisesta jauhoa sai jonkun 140 annosta ja yks annos on 1tl ja se sisälsi mm. 350mg magnesium, 700mg c-vitamiini, pirkuleesti b-vitamiineja, kaliumit kromit sinkit... ja mikä parasta, vähemmän ADEK vitamiineja jottei tule yliannostusta.. niitä voi sitten vedellä muualta.

niin ja toinen asia tuli mieleen..
Möllerin Tuplasta... oon sitä hyvällä omallatunnolla vedelly kohta vuoden päivät ja sitten satuin kiinnittämään huomiota sen sisältämiin omega-3 ja -6 rasvahappojen määriin..
..naurettavan vähän? ! ..esim. jo 30g:sta kylm. pur. rypsiöljyä saa alfalinoleenihappoa (omega-3) saman verran ellei enempikin. ja tuota rypsäriä kun tulee päivisin otettua minimi 60g. (e-vitamiinia 100g:ssa == 300%) ..

..eli onko noita möllereitä niin järkevä syödä kun maksaakin pirkuleesti?

Re: sf vitamax

Originally posted by strike
Möllerin Tuplasta... oon sitä hyvällä omallatunnolla vedelly kohta vuoden päivät ja sitten satuin kiinnittämään huomiota sen sisältämiin omega-3 ja -6 rasvahappojen määriin..
..naurettavan vähän? ! ..esim. jo 30g:sta kylm. pur. rypsiöljyä saa alfalinoleenihappoa (omega-3) saman verran ellei enempikin. ja tuota rypsäriä kun tulee päivisin otettua minimi 60g. (e-vitamiinia 100g:ssa == 300%) ..

Just tuota minäkin olen miettinyt.

Mä vedän yleensä multitabsin aamuin illoin,
1-2 c vitamiini tabua,yleensä aamuisin ja reenin jälkeen.
pari tabuu jossa on magnesium+sinkki+kalsium
B-vitamiini multa on loppu,pitäis ostaa lisää.
C- vitamiinista mulla menee vatsa sekasin,jos vedän vaikka 2000mg /päivä.
Omega kapseleita käytin,mut ne on niin kalliita.
Kumma juttu on,että vaikka vitamiinit jää kuukaudeks väliin niin en ole eroa huomannut.
Ero pitäisi näkyä puutostiloissa, mulla on ilmeisesti hedelmät ja salaatit ajannu saman asian.
Mun vitamiinien käyttö on vähänniinku varmuuden vuoksi.

Originally posted by tapio
...
pari tabuu jossa on magnesium+sinkki+kalsium
...

Tosta on ollut juttua että kalsium estää magnesiumin ja sinkin imeytymisen. Siksi huono yhdistelmä. Voi olla että jutut on vaan ZMA-tuotteen menekkiä lisäämään, ei ole tieteellistä linkkiä laittaa...

Täytyypä kokeilla ens kerran eri merkkiä.
Ihme et ne laittaa sekaisin noita(kalsium+sinkki,magnesium), jos ei kerta ole hyvä.
En ole ZMA mainoksia nähnyt ,mutta niinku sanoit,voi olla mainoskikka.

Re: sf vitamax

Originally posted by strike
sinkki, kromi, magnesium, b-vitamiinit, c-vit, möllerin tupla omega3 +ade.

b-vitskut loppu ja muutkin jälleen ehtymässä, joten seuraavaks ajattelin koittaa sf:n jotain uutta VITAMAX zydeemiä ..tiedä häntä - vaikutti hyvältä ainekin. purkillisesta jauhoa sai jonkun 140 annosta ja yks annos on 1tl ja se sisälsi mm. 350mg magnesium, 700mg c-vitamiini, pirkuleesti b-vitamiineja, kaliumit kromit sinkit... ja mikä parasta, vähemmän ADEK vitamiineja jottei tule yliannostusta.. niitä voi sitten vedellä muualta.

niin ja toinen asia tuli mieleen..

Omega-3 on yleisnimitys rasvahapoille, joissa ensimmäinen kaksoissidos on kolmannessa hiiliatomissa (jos lähdetään laskemaan hiiliketjun lipofiilisestä päästä). Tähän rasvahappojen ryhmään kuuluu neljä erilaista rasvahappoa: alfalinoleenihappo, eikosapentaeenihappo, dokosapentaeenihappo ja dokosaheksaeenihappo. Rypsiöljy sisältää näistä rasvahapoista ainoastaan alfalinoleenihappoa. Elimistön optimaalisen toiminnan kannalta kolmen viimeksi mainitun rasvahapon saanti on olennaisempaa. Eli kannattaa edelleen jatkaa kalaöljyjen syöntiä. Taitaa Möllerin Omega-3 nestemäisenä olla markkinoiden edullisin valmiste tällä hetkellä.

sakuraba

Selvä homma. Ajattelinkin että jotain vastaavanlaista tässä täytyy olla takana, muutenhan meitä ihmisiä vietäis taas kuin pientä sikaa narussa.. :)

Mistäs muuten sakuraba moiset tiedot kaivoit? Täytyis joskus lainata varmaankin joku ihmisen fysiologiakirja kirjastosta.

Itse en ole juuri syonyt vitamiineja juuri lainkaan mutta nyt on ollut jo kauan tarkoitus kayda hakemassa. C-vitsku ja mollerin oljyn -tai kapselit kayn hakemassa ton optimal vitamin purkin lisaksi. Siina on mulle ihan tarpeeksi.
Tuo vitamiini asiakin on menny mun kaaliin vahan silla pohjalla etta ihmiset nostattavat itse omaa vitamiinintarpeitansa juuri syomalla erikseen vitamiineja ja oleellisesti tulevat niita sitten tarvitsemaankin. Jollain s¨¨¨¨¨¨ kivikaudella ihmiset soi kivimurskaa ja mammutteja ja olivat paremmassa kunnossa kuin nykyihminen...ilman etta ne olis vetany purkki tolkulla vitskuja :lol2:
No joo...menipa aiheen vieresta taas. :lol1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom