Vitamiinit ja mineraalit

Wrangen pillerit

Kun täällä nyt mainittiin Wrangen vitamiinit ja maa&meri-pillerit niin kysyn: Riittääköhän sitten moinen täydentämään päivän tarpeet, jos ottaa ohjeiden mukaan yhden vitamiinipillerin päivässä ja 2 niitä maa&meri-pillereitä (+ 500-1000mg C-vitamiinia ja yhden b-vitamiini pillerin) ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by astro

mutta mainitsemasi 50g hetero-rypsäriä pamautta vain 1g EPA/DHA kun tarve olisi enemmän eli ei riitä:

"Fish Oils - You have no business NOT taking at least 3g of EPA/DHA per day. I would recommend taking as much as you can afford up to about 9g.
Trust me on this one folks"

Tieteellisen kuuloista tekstiä :) "Trust me on this one" höö.
Tuota joo, mikähän oikeasti on päivittäinen tarve em. rasvoille?
Jostain luin 0,65mg (EPA+DHA)

Kapselien syönti on varmaan ok, koska ala_>something-konversioon vaikuttaa mm. omega 6/3-suhde.

Tuo nyt ei ollut ihan mitä Tomi luokittelisi "oikeaksi tiedoksi"

No Tomihan nyt ei luokittele lopulliseksi totuudeksi mitään mikä ei sisällä beta-agonisteja.

mä vielä jonkun tutkimuksen jostain kaivan! :D

ote edellisen postini linkistä:
"the ratio of omega 3s to omega 6s is also important, perhaps even as important as the adequate consumption of EPA and DHA. "
Eli kai tässä pitää alkaa laskemaan noita suhteita, ettei mene yöunet. :david:
Päivän minimi tarve voi olla hyvinkin tuo 0,65g (ei varmaankaan mg) , mutta ensinnäkin bodaajat tarvitsevat tavallista enemmän ja toisekseen suurempi määrä voi olla optimaalisempi. 6-10g tuntuu olevan JB:n suositus. Ja tämä on kiveen hakattu sekä tähtiin kirjoitettu 100% fakta ;)

Originally posted by muffy
-Mainitsemani Solgar ei ole verkostomarkkinointituote.

Ok, tämä selvä. Väärinymmärrys tapahtui. Luulin tekstisi perusteella, että olet verkostomarkkinoija. Vaikka VM-toiminta on (ainakin suurimmaksi osaksi kai) laillista toimintaa, minä pidän sitä hyvin pitkälti hyväuskoisten ihmisten huijauksena. Siksi karvat nousevat aina VM-juttujen yhteydessä pystyyn. Mutta :piis: vain.

-Onko muiden mielestä oikein että monivitamiinivalmistetta/lisäravinnetta myydään lääkkeenä tai lääkkeenomaisena?

Ei taideta Multitabsiakaan sellaisena myydä, mutta jossakin oli juttua, että olisi ainoa vitamiini/hivenainetuote, joka on samoilla kriteereillä testattu. Vitamiini/hivenainevalmistehan se on siinä missä muutkin, lukuunottamatta tuota lääkkeiden läpikäymää testausprosessia.

-Samoja valmistus-standardeja käyttävät monet muutkin valmistajat.
-Eikö ole mahdollista että muissakin tuotteissa kuin Multitabs olisi sitä mitä etiketissä luvataan?
-Jos kyseessä on "lisäravinnevalmistaja", ei se tarkoita sitä että ne kaikki vain huitaistaan "sinne päin".

Totta kaikki. Minä vain olen ultraskeptinen näiden asioiden suhteen ja osittain uhalla provosoin. Monesti vitsailen muutenkin kaikista vitamiinilisistä ja lisäravinteista, että placeboa ja uskonvahvistusta kaikki tyynni. Silti niitä puputan itsekin, koska jos niistä edes vähän apua olisi, niin ei uskalla ilmankaan olla. :D

miksi syöt niitä kapseleita?

Varmuuden vuoksi kai, mahdollisen myönteisen placebovaikutuksen saamiseksi.

Eli ei varmasti mikään perusversio kyseisistä ravintoaineista. Siksi sinäkin niitä varmasti ostat. ;)
"4 magnesiumkelaatti tabua" -->-kelaatti? Ihan niinkuin mainitsemassani Solgarissa. Miksi? Koska kelatoidun version on todettu toimivan paremmin. Siksi sinäkin noita varmasti ostat. ;)

Näin on. Oikeassa olet taas.

Provosoiduin ja provosoin siis suotta, kun arvelin, että koetat jotain verkostomarkkinointihuuhaata syöttää.

Aika moni syö näköjään vitamiinipuristeita, vaikka se on yleisessä tiedossa että niistä imeytyy vaan n.20%

Nestemäiset valmisteet on imeytymisen kannalta parempia.

Itse käytän Mivitotal Plussaa
Litkua saa litran pulloissa luontaistuotekaupoista
Siinä on yli 100 ravintoainetta: tärkeät vitamiinit, kivennäis- ja hivenaineet, kolloidiset mineraalit, välttämättömät aminohapot sekä mm. mustikan, tomaatin ja sitruunan bioflavonoidit.

Tässä copy-paste ruotsiksi,ku en jaksa kirjottaa pitkää listaa...
Innehåll:
per 30 ml = 2 msk
A-vitamin (betakaroten) 1,5 mg,
D2-vitamin (ergokalciferol) 10 mcg,
E-vitamin (d-alfatocoferol) 133 mg,
B1-vitamin (tiamin HCl) 10 mg, ,
B2-vitamin (riboflavin) 10 mg,
B3-vitamin (niacin) 10 mg,
B6-vitamin (pyridoxin) 10 mg,
B5-vitamin (pantotensyra) 25 mg,
B12 vitamin (cyancobalamin) 10 mcg,
C-vitamin (askorbat) 1000 mg,
Biotin 100 mcg,
Kalcium (karbont) 250 mg,
Kolin (bitartrat) 25 mg,
Krom (trevärt) 50 mcg,
Folsyra 400 mcg,
Inositol 25 mcg,
Jod (kelp) 150 mcg,
Järn (ferrofumerat) 5 mg,
Mangan (glukonat) 2 mg,
Magnesium (oxid) 300 mg,
PABA (para-amino-benzoesyra) 10 mg,
Kalium (klorid, citrat) 200 mg,
Koppar (citrat) 1mg,
Selen (trevärt) 50 mcg,
Zink (glukonat) 5 mg,
Q10 (vattenlösligt) 10 mg,
Bioflavanoider 50 mg,
L-alanin 28 mg,
L-arginin 32 mg,
L-aspartinsyra 66 mg,
L-cystin 25 mg,
L-glutaminsyra 180 mg,
L-glycin 18 mg,
L-histidin 24 mg,
L-isoleucin 50 mg,
L-leucin 76 mg,
L-lysin 70 mg,
L-metionin 48 mg,
L-fenylalanin 42 mg,
L.prolin 90 mg,
L-serin 50 mg,
L-treonin 40 mg,
L-tyrosin 14 mg,
L-valin 60 mg.

Spårämnen:
77 kolloidala spårämnen

Hinta oli jotain 38e/L

SF-Protein VitaMaxia tulee heitettyä 5g naamaan päivässä. Treenipäivänä vähän enemmän, kun isken tuota jauhetta palautumisjuomaan. 500mg C-vitamiinitabuja myös muutama päivässä.

Faktaa on tässä threadissa tullut vähintäänkin tarpeeksi, mutta jokseenkin sekavassa muodossa. Voisiko joku tietoviisas ystävällisesti koota jonkinsortin yhteenvedon, jossa tulisi selville millä valmisteilla saisi varmasti kaiken tarvittavan. Eli siis esim. tabletti a:ta kahesti päivässä ja litkua b kerran päivässä jne...Eli mitkä threadissa esillä olleista tabuista jne. ovat sisällöltään monipuolisimpia ja "parhaita".

Kiitos-

Kohtis

Ostat pakkiksen verkkokaupasta Prolabin training pakkeja ja syöt pussin päivässä. Vielä kylmäpuristettua rypsäriä siihen aamuin illoin 1 rkl.

Äläkä juo maitoa tai kahvia tunnin sisään Vitamiinien ja mineraalien nauttimisen yhteydessä, tai jotain en jaksa ajatella kun väsyttää.

-edit-
ja yleensäkkin, voisit katsella niiden vitsku/mineraali purkkien kylkeen, siinä on sellaisia merkkejä joista voi päätellä yhtä sun toista päivän annoksista.

Itse käytän tätä:

Reflex Nexgen:

Sisältö per 4 kapselia
Kalsium 55mg
Magnesium 55mg
Rauta 9mg
Sinkki 15mg
Kupari 1mg
Jodi 150ug
Beetakaroteeni 10mg
A-vitamiini 800ug
D-vitamiini 10ug
E-vitamiini 50mg
K-vitamiini 20ug
Bioflavanoidi 50mg
C-vitamiini 500mg
Tiamiini 39mg
Riboflaviini 50mg
Niasiini 50mg
B6-vitamiini
Folasiini 200ug
B12-vitamiini 50ug
Biotiini 0.05mg
Pantoteenihappo 50mg
Seleeni 30ug
Manganeesi 1mg
Koliini 50mg
Inositoli 50mg
N-asetyyli kysteiini 50mg
Alfalipolihappo 50mg
Querticen 50mg
Kromi 50ug
Boori 0.5mg
Molybdeeni 25ug
Vanadiini 25ug
Vihreätee-uute 100mg
Gingko Biloba-uute 50mg
Lactospore pro-biotics 50 million spores
Bioperine® 5mg

Ainiin, kun tuossa noista öljyistäkin oli juttua, niin mä vedän 1rkl Epamar nestemäistä kalaöljyä (sitruunaesanssilla maustettua, lähes mautonta) ja 3-5rkl rypsiöljyä päivässä, eli yhteensä keskimäärin noista tulee noin 35-40 grammaa (olettaen, että 1rkl öljyä on 7-8 grammaa) laaturasvaa päivässä. Jos kalaöljyt ovat loppu enkä ole kerinnyt vielä ostaa lisää, niin pari rkl rypsäriä lisää vaan kitusiin.

Toisin kuin monilla, mulla kalaöljykapselit röyhtäytävät tod. ikävästi vielä tunti tai pari ottamisen jälkeen, siksi suosin tuota nestemäistä (ja halvemman hinnan takia, enemmän EPAa ja DHA:ta per euro). Lisäksi mun suuhun nimenomaan kylmäpuristettu rypsäri on hyvää (pähkinäinen sävy) ja se ns. tavallinen siedettävää (molemmat uppoavat kyllä ilman mitään temppuja).

Originally posted by iivili
Toisin kuin monilla, mulla kalaöljykapselit röyhtäytävät tod. ikävästi vielä tunti tai pari ottamisen jälkeen, siksi suosin tuota nestemäistä (ja halvemman hinnan takia, enemmän EPAa ja DHA:ta per euro).
Jos tuota röyhtäysefektiä ei tosiaan tapahdu tuolla maustetulla pullokalaöljyllä niin se vahvistaa pitkään harkitsemani siirtymisen kapseleista pullokamaan, kun se kerran on halvempaakin, jota olen epäilyt mutta ei ole tullut laskettua. Siks toisekseen sen kapseleitten liivatteen TÄYTYY olla jotain pimeältä puolelta kun teinit ovat kerran itkeneet iltaan asti syötyään sitä vahingossa. :rolleyes:

Bruce76

Mä käytän myös tuota samaista valmistetta! Ja laadukas onkin! Nytkin tuolla seisoo litran pullo jääkaapissa:).. Hintaahan sillä on, mut mä saan sponsorina :).
Ootko tykänny valmisteesta?? Onko muita, jotka olisisvat tuotteeseen tutustuneet?..

mistä epamaria saa?
millaiset pakkauskoot?
onko paljonkin halvempi kuin esim. pirkka-kapselit (EPA-DHA/€)

Suomenkielisellä google-haulla löysin vain kapseleita.

Pirkka kalaöljykapselit:
100kapselia 5,95€

koko purkki sis (määrät ovat kahdelle kapselille joten siitä 100/2=50):

50x 414mg EPA = 20,7g EPA
50x 276mg DHA = 13,8g DHA

EPA/DHA-suhde näyttää olevan vakio (1,5) joten voidaan käyttää vaikka toista. Esim: 20,7g EPA/5,95€=3,48g EPA/€

Epamar kapseleiden vastaava oli 0,77g EPA/€

<a href="http://www.ilo-olo.fi/fi/dept_14.html" target="_blank">Epamar lähde</a>

Ja sitten <a href="http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/e-epa_vertailu.html" target="_blank">tässä</a> vertailu. En jaksa nyt laskea tuolta vastaavia, mutta palaan asiaan :)

edit: tuolla tolosen sivuilla kun oli että 500mg on krooniseen väsymykseen, 1000mg masennukseen ja 2000mg skitsofreniaan. Suosituksia luettuani siihen pitäisi vielä lisätä "ainakin 3000mg bodareille" :D

Onpas halpoja nuo Pirkat pitää vissiin munkin ostaa noita. Epamarini oon ostanu luontaistuotekaupasta 6.40e 100ml pullo (20 ohjeenmukaista annosta);

750mg epa (5ml) = 15g
475mg dha (5ml) = 9.5g

EPA/€=2.34
DHA/€=1.48

On kapselit kätevämpiä, pakko vissiin suosia Pirkkaa tästä lähin, harmi vaan että ruuat ostetaan aina S-Marketista ja luontaistuotekauppakin on lähempänä kuin K-Market höÖÖööö.... Erojahan noissa voi todellisuudessa olla enemmänkin, tiärä sitten kumman tai minkä hyväksi..

Originally posted by Sakkeus
Onpas halpoja nuo Pirkat pitää vissiin munkin ostaa noita. Epamarini oon ostanu luontaistuotekaupasta 6.40e 100ml pullo (20 ohjeenmukaista annosta)

Perkele sentäs!! :curs: Multa on kiskottu muistaakseni jotain 10€ pintaan kälysestä 100ml/1dl pullosta Epamaria. Silti oli hinta/Omega3:n määrä suhteeltaan halvinta siinä kaupassa. Pakko kai tässä on kierrellä vähän usemmassa liikkessä ja käydä vielä CM:ssä tsekkaamassa Pirkan hinta ja saatavuus. En vaan haluaisi kapseleita syödä, kun tympii ne röyhtäykset. No, en kyllä voi taipua sen saman luontaistuotekaupan rahastukseenskaan enää. Nestemäinen on aivan kätevää, kun esim. iltapalan yhteydessä kotona ottaa, tai jonkun muun kotona syötävän ruoan yhteydessä.

Pullon kyljessä suositellaan annokseksi 1tl. Ajattelin, ettei enempi ole pahitteeksi, joten suunnilleen kolminkertaista annosta (1rkl) olen ottanut.

Joo täällä kans nautitaan wrangen abcde-vitamiini nappei ja sit tollasii maameri tablettei. Jos on ylimmääräst käteistä niin joskus oon ostanu viel magnesiumii erikseen.:thumbs:

edit: tuolla tolosen sivuilla kun oli että 500mg on krooniseen väsymykseen, 1000mg masennukseen ja 2000mg skitsofreniaan. Suosituksia luettuani siihen pitäisi vielä lisätä "ainakin 3000mg bodareille" :D

Meinasin pistää saman huomion, mutta arvelin että mua luultaisiin krooniseksi hulluksi...:p

Taitaa poijat syödä niin paljon vitamiineja että tulee samalla otettua päivän kaloritkin niistä

Pirkka kalaöljykapselit:
100kapselia 5,95?
Kädessäni on tuommoinen Pirkka Kalaöljykapseli -purkki, maksoin siitä 5,95?, mutta pakkauskoko on kylläkin 60 kapselia... :confused:

Suositut

Back
Ylös Bottom