Vipareista + olkapäistä...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
43
Treenaan rinnan ja olkapäät tämän hetken jaossani samana päivänä joka on lihaskehityksen kannalta toiminut hyvin. Treeni menee näin:

Rinta
Vinopenkki 3
Vinopenkki käsipainoilla 3
Alaviistopenkki koneessa 3

Olkapäät (panostan sivuolkapäihin)
Vipunostot sivuille 3
Pystysoutu 3
Vipunostot eteen 2

Ennen olen tehnyt olkapäät rinnan kanssa eri päivinä, jolloin olkapäätreenini on alkanut lähes aina jollain pystypunnerrus liikkeellä. Nyt kun olkatreeniä ennen on rintatreeni jossa on pelkästään suht. rankkoja punnerrusliikkeitä, olen jättänyt pystypunnerrukset toistaiseksi kokonaan pois. Nyt kun olkapääreeni alkaa vipareilla sivulle, sen sijaan että viparit olisivat viimeistelyliikkeenä, ovat voimatasot kyseisessä liikkeessä nousseet tasaista tahtia korkeammiksi, samalla kun sivuolkapäät ovat samaa tahtia pyöristyneet(lue kehittyneet selvästi) (Toistot viparisarjoissa ovat n. 10-14)

Onko vipunostot sivuille liike jossa käytettävää painomäärää voi olkapäiden kannalta turvallisesti nostaa, jos se on noustakseen(tekniikan kuitenkin pysyessä kasassa)? Vai onko liike kannattavinta jättää vain hiomishifistelyliikkeeksi suht. pienillä painoilla? Mitä mieltä?

:david: T: Joskus vuonna nakki olkapäänsä pahasti vipareilla telonut...

Itse ainakin teen vipareita sivuille isoillakin painoilla. Eli aluksi muutama kevyempi setti ja sitten pari raskasta joiden jälkeen vielä ehkä yksi kevyempi/pumppailu -setti. Kokeile myös vipareita sivulle levypainoilla! Eli IMO voi tehdä myös raskailla painoilla kuitenkaan rikkomatta tekniikkaa pahasti.

Megamaster sanoi:
...
Rinta
Vinopenkki 3
Vinopenkki käsipainoilla 3
Alaviistopenkki koneessa 3

Olkapäät (panostan sivuolkapäihin)
Vipunostot sivuille 3
Pystysoutu 3
Vipunostot eteen 2

Ennen olen tehnyt olkapäät rinnan kanssa eri päivinä, jolloin olkapäätreenini on alkanut lähes aina jollain pystypunnerrus liikkeellä. Nyt kun olkatreeniä ennen on rintatreeni jossa on pelkästään suht. rankkoja punnerrusliikkeitä, olen jättänyt pystypunnerrukset toistaiseksi kokonaan pois. Nyt kun olkapääreeni alkaa vipareilla sivulle, sen sijaan että viparit olisivat viimeistelyliikkeenä, ovat voimatasot kyseisessä liikkeessä nousseet tasaista tahtia korkeammiksi, samalla kun sivuolkapäät ovat samaa tahtia pyöristyneet(lue kehittyneet selvästi) (Toistot viparisarjoissa ovat n. 10-14)

Onko vipunostot sivuille liike jossa käytettävää painomäärää voi olkapäiden kannalta turvallisesti nostaa, jos se on noustakseen(tekniikan kuitenkin pysyessä kasassa)? Vai onko liike kannattavinta jättää vain hiomishifistelyliikkeeksi suht. pienillä painoilla? Mitä mieltä?

:david: T: Joskus vuonna nakki olkapäänsä pahasti vipareilla telonut...

Itse vaihdoin pari viikkoa sitten vastaavanlaiseen systeemiin. Teen ensin vinopenkin käsipainoilla ja sitten tasapenkin käsipainoilla jonka jälkeen siirryn pec-decille (tai teen vielä muutaman pystypunnerruksen käsipainoilla) jossa teen pystypunnerrukset + hinkkaan rinnasta viimeiset irti, tämän jälkeen teen muutaman viparin. Seuraavana päivänä olkapaat enintään väsyneet, ei siis kipeät joten teen kolmen päivän päästä olkapäille oman treenin ja hieman rintaa päälle (eli teen 4-5 sarjaa rintaa). Saattaa olla, että olkapäät ja rinta ei ehdi kolmessa päivässä palautua, mutta kokeillaan ainakin muutama viikko näin.

sumutin123 sanoi:
Minkä takia vedetään pumppi loppussa? Mitä hyötyä?
Ei se mikään sääntö ole, jaoin tuossa vain oman näkemykseni asiaan. Eikä se pumppi juuri lopussa tarvitse tulla. Mitä hyötyä sitten yleensäkin on jos lihasta ärsytetään? :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom