Vinopenkki vs. penkki

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vinopena on ollut meikän ykkösliike jo pidempään. Aiemmin oli ns. penkkiaddiktio eli normipenaa tuli runkattua kyllästymiseen asti. Sitten onneks tajusin lopettaa sen pelleilyn ja siirryin tasapenassa kässäreihin. Vinopentti on kyllä meikälle paljon luonnollisemman tuntunen liike kuin normipena tangolla...teknik sano ryssä ku saranan näki...

Vinopenassa saa/pitää olla aika loiva kulma ja kapeampi ote kuin normi pena, esim. pikkurillit merkkeihin voimannosto tangoilla. Tietenki riippuu välityksistä, mutta tuo on tutkittu ottavan enemmän rintaa, tietyt alueetki siinä oli lueteltu muttei nyt tule mieleen. Ja vinopenkissä yläruntu ottaa kovasti runtua ja penapenaa voi pitää enemmän rinnan yleismassaliikkennä.

Itse treenaan kotona pelkällä vino penkillä, kyllähän sillä kovempia tuloksia saa ja kun sitten menee kavereiden kanssa salille ja nostaakin sen 20-30% enemmän kun kotona, on aika tyytyväinen olo ^^

Itse treenaan kotona pelkällä vino penkillä, kyllähän sillä kovempia tuloksia saa ja kun sitten menee kavereiden kanssa salille ja nostaakin sen 20-30% enemmän kun kotona, on aika tyytyväinen olo ^^

Siis väitätkö että vinopenkissä saa enemmän rautaa ylös kuin normipenkissä ??

Siis väitätkö että vinopenkissä saa enemmän rautaa ylös kuin normipenkissä ??

Oisko tarkottanut sitä et vinolla lihasten kehitys pare?Pena kuiteski 20...

Kannattaako tehdä samana treenipäivänä sekä normipenkkiä että vinopenkkiä?
Ite oon tehny pelkästään normipenkkiä ja jättäny vinopenkin melko vähälle, nyt suunta muuttuu.
En ole kokeillut, mutta tuntuu että normipenkin jälkeen ei olisi niin paljon energiaa rinnoissa et jaksais vielä vinoa putkeen tehä.
Mitä ootte mieltä? Miten teen ton penkin kans?

Kannattaako tehdä samana treenipäivänä sekä normipenkkiä että vinopenkkiä?
Ite oon tehny pelkästään normipenkkiä ja jättäny vinopenkin melko vähälle, nyt suunta muuttuu.
En ole kokeillut, mutta tuntuu että normipenkin jälkeen ei olisi niin paljon energiaa rinnoissa et jaksais vielä vinoa putkeen tehä.
Mitä ootte mieltä? Miten teen ton penkin kans?

Ite en tekis. Vinopenkkiä jos joskus teen niin kapean penkin jälkeen kevyesti. Kuitenkin ottaa lähes samoihin lihaksiin kun normipenkki, niin tulee turhan paljon rasitusta.

itellä tissipäivänä penkki 3 kovaa sarjaa, vinopenkki 3 kovaa sarjaa ja ristitalja 2 sarjaa ja hyvin on toiminut
tosin 4 jakonen käytössä ja noin viikkoon tulee yksi tissitreeni, eli en näe mitään syytä olla tekemättä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tottakai voi jos ottaa normipenkkiä vaan pari sarjaa, mut jos ottaa monta sarjaa suurella volyymilla ni eipä sen jälkeen enää oikein jaksa vinopenkkiä tehdä hyvällä teholla

Tottakai voi jos ottaa normipenkkiä vaan pari sarjaa, mut jos ottaa monta sarjaa suurella volyymilla ni eipä sen jälkeen enää oikein jaksa vinopenkkiä tehdä hyvällä teholla

Niinkuin ei jaksa mitään muutakaan liikettä tehdä yhtä kovaa kuin jos ei tekisi alle mitään. Miettikääpä nyt mitä kirjoittelette. Eiköhän se ole ihan luonnollista että "pääliikkeen" jälkeen on lihakset väsyneet, mutta ei se nyt sitä tarkoita etteikö voisi tehdä jotain. Sillehän nyt on aivan sama että mikä se toinen liike on. Ihan yhtä hyvin voi tehdä vinopenkkiä, vinopenkkiä käsipainoilla, dippiä rinnalle, alaviistopenkkiä tai ihan mitä tahansa. Ja vielä vaikka kolmannenkin liikkeen voi tehdä, OMG. Tottahan se ohjelmastakin riippuu että mitä kannattaa tehdä, mutta kyllä johonkin 4-jakoiseen esimerkiksi mahtuu sekä penkki, vinopenkki ja flyesit/ristitalja vaikka olis penkissä alla 4 suoraa sarjaa ja vaikka pakkotoistoja päälle, eikä oo mitään ongelmaa. Aivan käsittämätön threadi, IMO.

Ja kiitos perustelujen kanssa, miksi penkkä ja vinopenkkiä ei voi tehdä samana päivänä?

Totta kai voi; en minä tuota tarkoittanut. Lähtökohtaisesti pitäisi vain kyetä perustelemaan, että minkä takia tehdään rinnalle toinenkin liike. Eli ennemminkin pitäisi tietää miksi jotain tehdään, eikä mielivaltaisesti pohtia miksi jotain perustelematonta ei tehdä. Tätä hain takaa.

Eikö yhdellä punnerrusliikkeellä saada rintalihaksia harjoitettua tarpeeksi samassa harjoituksessa? Johtuuko tämä siitä, ettei penkillä tai vinopenkillä yksinään saada yhdessä harjoituksessa rintaa tarpeeksi kokonaisvaltaisesti harjoitettua vai mistä? Totta kai nämä liittyvät paljolti treenityyleihin, mutta en kyllä ihan siltikään ymmärrä, miksi rinnalle pitäisi yhdessä harjoituksessa tehdä montaa liikettä, ennemminkin tekee sen yhden kunnolla.

Ei tarvi perustella, meikkä vaan tekee ja hyvin tulee tulosta :). Ja kyllä minä tiedän mitä minä itse teen sielä salilla ja miksi. Yhdellä punnerrusliikkellä ei saada treenattua rintalihaksia tarpeeksi. Tämä johtuu ihan 1+1 -logiikasta, en jaksa hinkata penkkiä 10x10 pienillä painoilla vaan vedän mielummin 4x8 vinopenkin "isoilla painoilla" ja 3x10 kp penan + viimeistely eristävävillä liikkeillä. Ymmärrän erittäin hyvin jos hinkkaa monta liikettä ohjelmassa jossa on jaettu kroppa moneen osaan.

Jos hinkkaat jollakin nelijakoisella vain yhden liikkeen rinnalle niin eipä tarvi miettiä miks ei tulosta synny.

Ei tarvi perustella, meikkä vaan tekee ja hyvin tulee tulosta :). Ja kyllä minä tiedän mitä minä itse teen sielä salilla ja miksi. Yhdellä punnerrusliikkellä ei saada treenattua rintalihaksia tarpeeksi. Tämä johtuu ihan 1+1 -logiikasta, en jaksa hinkata penkkiä 10x10 pienillä painoilla vaan vedän mielummin 4x8 vinopenkin "isoilla painoilla" ja 3x10 kp penan + viimeistely eristävävillä liikkeillä. Ymmärrän erittäin hyvin jos hinkkaa monta liikettä ohjelmassa jossa on jaettu kroppa moneen osaan.

Jos hinkkaat jollakin nelijakoisella vain yhden liikkeen rinnalle niin eipä tarvi miettiä miks ei tulosta synny.

Itse tivasit perusteluja minulta, etkä ole valmis itse perustelemaan edes vähää. Hieno juttu... :D
Ei tuo 1+1-logiikka nyt tässä tapauksessa taida ihan avautua. Miksi sun pitäisi viimeistellä se rinta toisella liikkeellä - siksikö, ettet saanut riittävästi irti vinopenkkipunnerrus-suorituksestasi?

Ai en?
Yhdellä punnerrusliikkellä ei saada treenattua rintalihaksia tarpeeksi. Tämä johtuu ihan 1+1 -logiikasta, en jaksa hinkata penkkiä 10x10 pienillä painoilla vaan vedän mielummin 4x8 vinopenkin "isoilla painoilla" ja 3x10 kp penan + viimeistely eristävävillä liikkeillä. Ymmärrän erittäin hyvin jos hinkkaa monta liikettä ohjelmassa jossa on jaettu kroppa moneen osaan.

Katos kun kukaan ei pelkällä vinopenkillä saa tarpeeksi irti ja kaiken lisäksi minulla on vinopenkissä 4x8 proggressio menossa, joka viikko +2,5kg ja saa olla itiootti, että alkaa maksimipainoilla proggressiota.

Ai en?

Katos kun kukaan ei pelkällä vinopenkillä saa tarpeeksi irti ja kaiken lisäksi minulla on vinopenkissä 4x8 proggressio menossa, joka viikko +2,5kg ja saa olla itiootti, että alkaa maksimipainoilla proggressiota.

Jotenkin minua ei vakuuta laisinkaan tuo, ettei yhdellä liikkeellä saa rintalihaksia harjoitettua tarpeeksi yhdessä harjoituksessa. Et edelleenkään ole kyennyt perustelemaan ollenkaan järkevästi, miksi ei saisi. Lisäksi olet tuonut keskusteluun jotain asiaan liittymättömiä sarja- ja toistomääriä. Lukuisissa matalan volyymin HIT-tyylisissä ohjelmissa harjoitetaan esimerkiksi rintaa pääsääntöisesti yhdellä harjoitteella per treeni, parhaimmillaan yhdellä suoralla tai jollakin tapaa jatketulla sarjalla. Ja hyvin pätevästi ovat nämäkin harjoitystyylit toimineet kehonrakennuksessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom