Vinopenkki vs. penkki

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tere!
Ajattelin pistää threadin tästä,voi olla että foorumin kätköissä vastaava jo löytyy mutta...
Olen itse aina pitänyt vinopenkkiä jotenkin luontevampana ja helpompana tehdä kuin penkkiä.Sarjapainot eivät hirveästi eroa,se millä teen penkissä 6:sen niin samalla painolla saan vinopenkissä 2-3 toistoa.Joten joko penkissä on perustavanlaisesti tekniikassa paranneltavaa tai sitten vinopenkissä saan "enemmän irti itestäni".Ymmärtäisin että pitäisi olla enemmän eroa vinopenkin ja penkin käyttöpainoissa?
Kokemuksianne asiasta,kiitos...

Ei kai siitä mitään kirjoitettua sääntöä ole, monesti penkkiä vaan tulee tehtyä enemmän kun vinopenkkiä. Itse tykkään kanssa tehdä molemmat, Penkki 4x8x85kg ja vinopenkki melkeimpä sama, painoja on tosin vinopenkissä vain 80 asti.

Molempia tulee tehtyä, joskus tykkäsin enemmän vinopenkistä mutta nykyään normi pena sujuu paljon paremmin ja tuntuukin paremmalta, normissa menee n.95kg ykkösenä, niin vinossa ei kyllä mene varmaan kuin ehkä just ykkösenä 80kg.

molempia tulee tehtyä hiukan jopa enemmän vinopenkkiä, ja normipenkissä menee parikymmentä kiloa enemmän ite suosittelen kyllä tekemään vinopenkkiä tangolla/käsipainoilla että saa lihaa sinne ylätisseihin myös!.

Reeni kaverilla sama "ongelma" kuin sulla, että vinopenkin ja tasapenkin tulokset muutamaa toistoa vaille samat ja syyt löydettiin siitä kun kummassakaan ei oo minkäänlaista tekniikkaa ja ojentajat dominoi vahvasti niin ei penkissä saa niin suuria rautoja liikkeelle. Meinaan sitä, että tekniikalla penkissä saa huomattavasti enemmän tulosta kuin vinopenkissä ja, koska ojentajat on vahvoilla niin kaikki punnerrusliikkeet sujuu kohtalaisen hyvin vaikka itse kohdelihaksessa ei olisi niinkään voimaa JA tällä taas tarkoitan kun tasapenkki ja alakaltevissa punnerruksissa saa enemmän painoa kuin vinopenkissä niin voisi äkkiä luulla että alemmasrintaan saa enemmän voimaa/lihasta kuin ylemmäs, mutta koska ojentajat on vahvoilla niin suurta rinnan vaikutusta ei ole. Viisaammat korjatkoon, jos meni ihan metsään.:D

Edit: sillon kun ite tein viimeksi vinopenkkiä tangolla niin eroa penkin sarjapainoihin oli 30-40 kiloa.

mulla menee vinopenkissä enemmän kuin itse normi penkissä.
jakona teen joka toinen kerta penkki ja toinen vino..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä tein ennen penaa ja vinopenaa, mut vaihdoin sen vinon pystäriin tangolla. Silti joskus tulee tehtyä vinoa, menee 3/4 penan painoista. Pystärissä ehkä puolet penasta, noin karkeasti.

Mä tein ennen penaa ja vinopenaa, mut vaihdoin sen vinon pystäriin tangolla. Silti joskus tulee tehtyä vinoa, menee 3/4 penan painoista. Pystärissä ehkä puolet penasta, noin karkeasti.

Pystypunnerrushan on olkapääliike...?

Pystypunnerrushan on olkapääliike...?
Haha, niin muuten onkin kun tekee sen oikein. Mä sen sijaan tein sen väärin, tai kun ois pitänyt punnertaa se tanko epäkkäiden varaan ja niska eteen, niin sen sijaan meni selkä kaarelle, niska taakse ja loppuasento muistutti enemmän vinopenkkiä :D Ton takia se liike kai kiellettiinkin olympialaisissa. Vinopenkissäkin tuli aina ennen vedettyä selkä isolle kaarelle et se muistuttais enemmän penkkiä.

Ite kanssa teen pystypunnerrusta mutten vinopenaa. Eikös se pystypunnerrus olkapäiden ja ojentajien lisäksi kuitenkin jonkun verran vaikuta ylärintoihinkin?

Normipenassa menee 3 x 90kg, kun taas vinopenassa 3x 65kg:lol2: Maksi normipenkiss 110kg ja vinossa 70kg, voi toi noin julma ero myös johtuu siitä että vinopenkkim maksimii kokeillessa ei koskaan tuu adrenaliinipiikkii:dance2:

En tiedä miksi täällä laitetaan enkkoja, kun ei sitä kysytty ketjun aloittajan toimesta...
Kannattaa kokeilla, kumpi sopii sulle parhaiten ja teet sitä pääliikkeeksi- joka siis tuntuu paremmalta ja missä painot liikuu-ja sitten se "huonompi " apuliikkeksi.
Älä treenaa liikaa, treenaa tehokkaasti!

Tekeekö porukka rintapäivänä sekä normi penkin että vinopenkin? Ite oon tehny samassa treenissä ensin normin ja sen jälkeen vinon, ei tosin samoilla sarjoilla/toistoilla. Kannattaisko pitää vain jompi kumpi pääliikkeenä ja tehdä toisen tilalla vaikka vipareita käsipainoilla tms.? Vaihtais vaan pääliikettä jonkun viikkojen jälkeen? Ite kyl tykänny tehdä molemmat samassa treenissä, mut aina normi penkin pääliikkeenä...

Ite kanssa teen pystypunnerrusta mutten vinopenaa. Eikös se pystypunnerrus olkapäiden ja ojentajien lisäksi kuitenkin jonkun verran vaikuta ylärintoihinkin?
Ei sillä rintaa päälikkeenä kannata treenata kuitenkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom