vinopenkin ja penkin ykkösen ero

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja "id"
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
kuinka suuri ero teillä on vinopenkin ja tavallisen penkin ykkösen välillä? itestä tuntuu vaan kummalta ku penkin ykkönen on vain 5kg parempi kuin vinopenkin.

tervetuloa palstalle vaan :thumbs: . Treenipäiväkirjaa selatessani tuli tämmöset tulokset esille. Eli otan 8 toiston sarjaa 67,5 kilolla tavallista penkkiä. Vinopenkkiä taas otan 12 toiston sarjaa 50 kilolla. Ehkä noista jonkunlaista kuvaa vois hahmotella. Maksimia en oo testannu kummassakaan.Oon vaan tehny aikas paljon tavallista penkkiä, otin vinopenkin mukaan ensimmäistä kertaa harjoitusohjelmaan. Noi tulokset ei oo kyllä mistään kotosin, mutta ylöspäin ollaan menossa koko ajan :kippis1:

Tää on nyt ihan heitto, mut veikkaisin että normaali ois 20kiloa vähintään parempi.

Mulla oli yhteen aikaan vino-, tasa- ja kapeapenkki kaikki samoissa. Sitten tajusin, että otin tasapenkissä liikaa "kaulalle" tankoa, jonka takia liike meni enemmän etuolkapäille. Nykyään tasapenkki on parempi kuin vinopenkki, mutta en tiedä kuinka paljon.

Eipä ole tullut maksimia kokeiltua kummassakaan aikoihin mutta kun nyt olen ottanut vinopenkin tangolla taas mukaan kuvioihin,niin sarjapainoissa on eroa melkein 20 kg tasapenkkiin verrattuna.

Mulla ero on kans varmasti lähemmäs 20kg! Vinopenkkiä en oo tehny kovin hirveesti enkä oo kokeillu ykköstä mut on se selvästi heikompi kuin tasa! :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huono lähteä arvioimaan koska treenini on mega dutya. siinä kun otan ensin tasapenkkiä 2 helvetin kovaa sarjaa pudotuksilla,pakoilla ja negatiivisilla niin eipä jää enää paljon paukkuja vinopenkkiin..joka on siis seuraava liike.
Mutta tollasella treenillä mulla on vinopenkin sarjapaino 40kg VÄHEMMÄN kuin tasapenkin sarjapainot. Tasapenkin ekasarja vie ukosta kuin ukosta mehut pihalle! -Ja siitä mä tykkään!!:lol2:

Tasapenkki ei ehkä yhtään parempi kuin vinopenkki, korkeintaan 5 kiloa, tosin tasapenkkiä tein viimeksi viime jouluna.

mulla ainkin vinopenkin tulokset ovat reilusti huonommat. Normaalissa penkissä esim 60kg:llä menee 15-20 toistoa, vinopenkissä 60kg:llä on hyvä jos saan 6 toistoa.

Niin, missä kulmassa tuo vinopenkki suoritetaan, mistä nyt yleisesti ottaen puhutaan "vinopenkki" nimellä? 30, 45 astetta?:confused:

Originally posted by Small&Weak
WTF?!?!?!? Miten ihmeessä vinopenkkipunnerrus ja tasapenkkipunnerrus suoritetaan eri lihaksilla??? Samoja lihaksia niissä käytetään, mutta ehkä hieman eri suhteessa toisiinsa...
vai?
Aivan!!

Originally posted by Away
Niin, missä kulmassa tuo vinopenkki suoritetaan, mistä nyt yleisesti ottaen puhutaan "vinopenkki" nimellä? 30, 45 astetta?:confused:
45 asteen kulmassa rasitus menee melkein kokonaan olkapäille.. eli reilusti alle 45.. mä käytän noin 25-35

Originally posted by timbe
45 asteen kulmassa rasitus menee melkein kokonaan olkapäille.. eli reilusti alle 45.. mä käytän noin 25-35
Tiedän. En kysynyt tuota, vaan sitä, että millä kulmalla porukka nuo tulokset antaa? :confused: Kun eri tyypithän tekee sitä vinopenaa vähän eri kulmissa. :confused:

vinopenkki max on 20% huonompi, kuin tasapenkki.
..olkapäihin pitää alkaa panostamaan enemmän..

kulma jotain 45 astetta ..?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom