vinopenkin ja penkin ykkösen ero

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja "id"
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kulma taitaa olla noin 45 astetta. Kyseessä siis sellainen "valmis" vinopenkki. Olen koittanut ottaa säädettävällä penkillä, mut ei jotenkin ei vaan tunnu yhtä hyvältä.

Poikkeuksellinenko:)

Itselläni harvinaisen poikkeuksellinen tilanne, sillä vinopenkki vahvempi (tai yhtä vahva) kuin normaali penkkipunnerrus. Jostain syystä penkkipunnerrus ei vain ole minun lajini!

Sarjapainoissa eroa on noin 25kg. Tässähän vaikuttaa niin maan pirskatisti tekniikka yms.. Jos tekisin penkin esimerkiksi jalat ilmassa, niin ero olisi varmaan marginaalinen.

Millasella tekniikalla porukka tekee vinopenkkiä? Itselläni tuppaa aina ojentajat puutua ennen rintaa :( Ote leveys on vähä kapeempi kuin penkissä, eli noin 4-7 centii pikkurillit merkeitä keskellä päin. En myös vedä liikettä ylhäällä loppuun asti. Mutta silti tuo vinopenkissä tulee onnettomia tuloksia :itku:

Raqqi kokeiles vähän vajaata liikettä ylhäältä jos ojentajat tuppaa puutumaan ennen rintaa.
edit: tai sit väännät kapiata penkkiä niin maan perkeleesti.
Vinopena 60x8 normaali pena 70x8.

Kulma 25-35astetta on ihan ok. Itsellä normi penkki maximi noin 20-30kg parempi kuin vinopenkin maximi(riippuu tosin päivästäkin).
Raggi: itselläni oteleveys on keskisormet viivalla(virallinen voimanosto tanko, merkkien väli 81cm) teen siis vapailla painoilla ja kädet jää aina ylhäältä vähän vajaaks eli en tökkää käsiä lukkoon muuta kuin viimeisissä toistoissa kun otan happee/lepuutan.

En ole testannut vinopenkissä maksimia, mutta veikkaisin eron olevan noin 20kg. Kulma on ~25 astetta. Tekniikat noissa liikkeissä ovat kyllä melko erilaiset, esim oteleveys on vinopenkissä noin 20cm leveämpi ja yleensä jätän liikeradan hieman vajaaksi (ei käsiä täysin suoriksi).

Mulla varmaan peruspenkissä max ~20kg enemmän kuin vinopenkissä... Vinopenkissä teen ~30asteen kulmassa!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meitsil on kanssa vinopenkissä lähes samat raudat ku regular penkissä!! Eli penkissä 3*8 menee 80 kg:llä ja sit vinopenassa taas samat toistot 75 kg:llä... Voi kyl tietysti vaikuttaa et teen penkin jalat ilmassa (eli kait se on sit sotilaspenkkiä).

neutraali sanoi:
Kulma 25-35astetta on ihan ok. Itsellä normi penkki maximi noin 20-30kg parempi kuin vinopenkin maximi(riippuu tosin päivästäkin).
Raggi: itselläni oteleveys on keskisormet viivalla(virallinen voimanosto tanko, merkkien väli 81cm) teen siis vapailla painoilla ja kädet jää aina ylhäältä vähän vajaaks eli en tökkää käsiä lukkoon muuta kuin viimeisissä toistoissa kun otan happee/lepuutan.

Jätän itsekin liikkeen hieman vajaaksi lopussa, mutta sekään ei tunnu auttavan. Ei tässä auta muuta kuin vinopenaa takoamaan, kyllä se siitä varmaan alkaa nousemaan. Pitää varmaa myös kokeilla eri asteilla tota vinopenkkii.

Toi sun ote tangosta on suht leveä, mutta on noin sun hartiatkii suht leveät.

Tällee ihan BTW , hassu tunne ku tekee ensiksi vinopenkin ja sen jälkeen normipenkin käsipainoilla niin ylös työntö vaiheessa kädet lähtevät sillai ylä viistoon päin kuten vinopenkissä :rock:

Tasapenkki 102,5 Vinop. 75 eli eroa on maksimilla vaivaiset 27,5kg.. Kotisalilla on kuitenkin vinopenkki täysin paska, tangon korkeus on joko liian korkealla tai turhan matalalla, välimuotoja ei ole. Lisäksi penkki vatkaa jokasuuntaan ja suuri osa energiasta menee varsinkin selän jännittämiseen että pysyisi edes jotenkin paikallaan. Kunnon vinopenkki tasottais varmasti hieman tota eroa, joten vois sanoa että ~20kg eroa.

Maksimeista en tiedä mutta vinopenkin teen 30kg käsipainoilla 10 toistoa ja penkissä tangolla kymppi menee +85kg. Millaset erot teillä on muuten käsipainoilla ja tangolla sarjapainoissa? joskus itse totesin että noin 1/3 painosilla käsipainoilla verrattuna tangolla tehdyn penkin painoon.

Asteissa varmaan toi 25 lähellä, teen aika loivalla, olkapäät ei tykkää yhtään pystymmästä. Sarjapainoissa eroa ehkä n. 20 kg. Tosin teen kyllä lähes aina käsipainoilla tai smithillä, että tarkempi vertailu on vaikeata. Oteleveys hieman kapeampi kun normaalissa penkissä.

Olkapää kävi viimekesänä sijoiltaan eikä ole senjälkeen oikeen kestänyt kovaa tasapenkkiä. Nyt on treenipainoissa 10kg etu tasapenkillä. Ennen loukkaantumista se oli n20kg.
Teen muuten vp:tä 45' kulmassa ja kyllä se mulla ottaa todella hyvin myös rintaan! Käsipainoilla samalla kulmalla jään vielä 10kg tangolla tehdystä. (eli tyhmäkellojen yht.paino)

ressukka sanoi:
Tarviikin alkaa näköjään reenaamaan vinoa enempi, mulla vinop. maksimi 76% tasapenkistä.

Itellä kanssa jossain 80% hujakoilla pyörii...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom