vinkki tulisen ruuan ystäville

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
45
käykääs testaamassa rosson pollo pepperone pizza.
sisältää: broileria, paprikaa, jotain barbeque kastiketta, papaijaa tai jotain vastaavaa ja jalapenoa.

Jalapeno on punaista ja todella tulista. itsellä meni kivasti kannu vettä sen jälkeen ja vielä oli pakko ottaa viilentävä mansikka kakkuviipale päälle kieltä ja mieltä vilvoittamaan.

Ihan mukava kokemus :D

Tykkäsin jalapenosta yhteen aikaan paljon mutta jätin sitten kokonaan pois käytännön syistä: lähimmän vuorokauden sisällä vessassa tuntuu siltä kuin alapäässä räjähtäisi ydinpommi. Siis polttaa, pistelee ja kirvelee. Ei hyvä! :)

P.S. Tosimiehet mättävät ainakin tuoretta vihreää jalapenoa kourallisen yhdelle pitsalle. Ei mitään hifistelyä vaan Real Thing. :david:

protsku sanoi:
Tosimiehet mättävät ainakin tuoretta vihreää jalapenoa kourallisen yhdelle pitsalle. Ei mitään hifistelyä vaan Real Thing. :david:

Omien kokemusten mukaan niitä vihreitä voi napsia ihan tosta vaan ilman janon sammuttamis välineitä. Mutta tämä punainen oli kyllä tulisin mitä olen koskaan maistanut.

Mutta eikös niissä ole eri tasoja väristä riippumatta.

Olin Kerrran syömässä ruokalassa jossa salaatin ym. lisukkeet sai otta itse. Salaatin vieressä oli iso astia lohkottuja paprikoita. Paprikan ystävänä otin niitä tietenkin puoli lautasellista. Työnsin tyytyväisenä poskeen ison paprikanlohmon ja pureksin kunnolla. Sitten alkoin vesi vuotamaan silmistä ja nenästä. Suussa oli täyttä tulta. Punainen herkku olikin äärettömän tulista paprikalaatua. Meni tunnin verran kun pahin polte oli ohitse, aluksi tuntui siltä että suussa olisi kyteviä hiiliä. Suuta poltti kovasti vielä illallakin vaikka olin juonut litroittain vettä, syönyt rasvaista leipää sekä tehnyt kaikki mahdolliset poppakonstit liekkien sammuttamiseksi.

Kyse oli ilmeisesti keittäjien vahingosta. Yhdellä paprikalla olisi maustanut satojen ihmisten ruuat, mutta näitä paprikoita oli oli tarjolla n. 40 litran saavillinen. Mitään niin tulista en ole koskaan maistanut.

Jyväbroileri sanoi:
Suuta poltti kovasti vielä illallakin vaikka olin juonut litroittain vettä, syönyt rasvaista leipää sekä tehnyt kaikki mahdolliset poppakonstit liekkien sammuttamiseksi.

Paras apu tuohon on musta kahvi. Ei tietenkään ole herkkua tuossa tilassa juoda, mutta kupillisen jälkeen polte menee yllättävän nopeasti ohi.

http://www.saunalahti.fi/~thietavu/Chili/L_annuum.htm

Jalapeno (tulisuusluokka 5-6)

Jalapeno_00_raw.jpg

Purira (tulisuusluokka 9)

An_Purira_ripe_99.jpg

Vihreä jalopeno on miedompi kuin chili. Habanerot/habanarot on sit niitä tulisimpia mitä maan päältä löytyy nimim. kerran raakana toiste ei.

Jos tulee syötyä liian tulista ruokaa/jalapenoa/chiliä yms. niin nuolaisee suolaa kämmeneltä tequila-tyyliin ja johan helpottaa :thumbs: Veden juonnit sun muut purskuttelut vain pahentaa tilannetta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
protsku sanoi:
Purira (tulisuusluokka 9)

An_Purira_ripe_99.jpg

Oli sitten just tuon näköinen ja värinen. Ehkä inan tummempi vielä. Perkuleen Hottia tavaraa oli. Sen verran tarkistin että menussa luki sen kohdalla jalõpeno, mutta luulen että ne oli jotain vähän tulisempia.

Luulen että nää kaikki paprikat, jalapenot, turkinpippurit sekoitetaan keskenään tosi vahvasti. Niistä pitäis tehdä sellanen pieni power point esitelmä joka kouluun :D

Mitähän muuten se sellainen musta hyytelö on, mitä kerran maistoin jossain kiinalaisessa ruokapaikassa, se oli uskomattoman tulista. Sellainen vähän kokkareinen musta hyytelö mitä tarjottiin ja poltti suuta niin maan vietävästi. :confused:

jalat sanoi:
käykääs testaamassa rosson pollo pepperone pizza.

Söin tuollaisen lätyn alkuviikosta. Ihan hyvää muuten mutta enemmän sais olla täytettä, sitä kanaa ainakin :) Onkohan sun rossossa laitettu enemmän sitä punaista siihen kun ei se minun mielestä kovin paljoa poltellut. Rossossa on/oli ainakin joskus Diablo tms niminen pizza joka on vähän tulisempi.

mho sanoi:
Söin tuollaisen lätyn alkuviikosta. Ihan hyvää muuten mutta enemmän sais olla täytettä, sitä kanaa ainakin :) Onkohan sun rossossa laitettu enemmän sitä punaista siihen kun ei se minun mielestä kovin paljoa poltellut. Rossossa on/oli ainakin joskus Diablo tms niminen pizza joka on vähän tulisempi.

suattaapi olla että eri kaupungeissa tehdään nämä pizzat hieman eri metodeilla... Itse söin Porin rossossa tämän plätyn. Ja sama juttu. enemmän kaipasin "muita" mausteita. Esim sitä kanaa. Joka muuten oli hyvää... :kuola:

Mun tekee aina krapulassa mieli chiliä. Mul on yks turkkilainen. Soitan sille, että "yks dillinger tänne ja sassiin". Poika tekee ja kantaa eteen. Täytettä on vitusti. Hieno kansa noi turkkilaiset. Sitten mulla on yheltä kinuskilta ostettua chilisoosia. Sitä pursotan sen dillingerin täyteen. Hieno kansa noi kinuskit. Kyllä lähtee krapula.

Mä voisin muuten jopa vannoa, että jalapenoissakin on eroja. Ainakin noi Pirkan jalapenot tölkissä on tosi pliisun makusia.

Kusimato sanoi:
Mitähän muuten se sellainen musta hyytelö on, mitä kerran maistoin jossain kiinalaisessa ruokapaikassa

Minä olen elänyt siinä uskossa, että se olisi jonkin sortin hillottua jalapenoa/tahnaa - tai mitä paprikalajiketta onkaan.

-EDIT-

Käytännön kokemuksella: olen huomannut että paras viilentäjä liian tulisen kokemuksen jälkeen on jäätelö. Pysyy suussa kohtuullisen kauan (vrt. vesi joka menee saman tien kurkusta alas), eikä ole liian kylmää kuten jääpala.

fish sanoi:
Käytännön kokemuksella: olen huomannut että paras viilentäjä liian tulisen kokemuksen jälkeen on jäätelö. Pysyy suussa kohtuullisen kauan (vrt. vesi joka menee saman tien kurkusta alas), eikä ole liian kylmää kuten jääpala.

Tomaatti, kurkku ja riisi on myös ihan hyviä. Oikeastaan mika tahansa toimii jos vaan pitää suussa hetken eikä nielaise heti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom