vinkki tulisen ruuan ystäville

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Krusifiksi sanoi:
Paras apu tuohon on musta kahvi. Ei tietenkään ole herkkua tuossa tilassa juoda, mutta kupillisen jälkeen polte menee yllättävän nopeasti ohi.

Itse kun olin Thaimaassa paikalliset kaverit suosittelivat vaaleeta leipää tai kupillista riisiä :kippis1: Tuli meinaan muutamaan otteeseen syötyä itselle liian tulista ruokaa ja poistuttua pääedellä mereen paikallisten naurun saattelemana :arvi:

jalat sanoi:
Oli sitten just tuon näköinen ja värinen. Ehkä inan tummempi vielä. Perkuleen Hottia tavaraa oli. Sen verran tarkistin että menussa luki sen kohdalla jalõpeno, mutta luulen että ne oli jotain vähän tulisempia.

Luulen että nää kaikki paprikat, jalapenot, turkinpippurit sekoitetaan keskenään tosi vahvasti. Niistä pitäis tehdä sellanen pieni power point esitelmä joka kouluun :D

Oon maistanu tuota paprikaa, oisikohan ollut joku 3x3mm kokonen pikku palanen ja suussa poltti ihan mukavasti sen jälkeen. Vettä tuli juotua puolisen litraa heti. Voin hyvin kuvitella miltä se maistuu(tuntuu) kun purasee kerralla koko paprikan! :hyper:

Jyväbroileri sanoi:
Mitään niin tulista en ole koskaan maistanut.

Sitten varmaan pitää kertoa drinkkiresepti, joka tuottaa niin hupia ja hauskuutta, myös säästää alkoholia ja tätä kautta terveyttä.

Valmistusaineet:
8 habaneroa (tai vaihtoehtoisesti 12 linnunsilmää)
0.5 litraa vodkaa

Pilkotaan chilit pieneksi ja laitetaan vodkapulloon. Annetaan liota 4 päivää. Siivilöidään chilit pois kaatamatta vodkaa viemäriin :) Juodaan - tai oikeastaan juotetaan - vodka.

Tuota tosiaan voi juoda sen max 5ml kerrallaan, ei ainakaan pitäisi olla alkoholismista pelkoa. Kyllä tuohon pikkuhiljaa alkaa jo niin tottumaan, ettei silmät tule enää ulos päästä kun kielenkärkeä kostuttaa, mutta kyllä polte huulissa tuntuu edelleen tuntia myöhemminkin.

bird_pieni.jpg

Mainostetaan nyt vielä jo mainittuakin sivustoa: http://www.saunalahti.fi/~thietavu
Chili on muuten mainio lisä myös esim. dieettimielessä, kiihdyttää aineenvaihdutaa mukavasti.
Oikea kirjoitusasu on muuten jalapeño, ei esimerkiksi jalopeeno :) Ihan ok chili vaikka onkin miedommasta päästä.
Parhaita poltteenlievittäjiä ovat maitotuotteet, niiden sisältämä kaseiini pilkkoo kapsaisiinia (joka siis on se polttava kemikaali chileissä). Joku kaseiiniprotskujuoma vois olla pop :)

Voi järki. Oli sitten 25v. synttärit ja pikkusysteri sano että hän osti jonkun paprika kasvin mulle lahjaksi. no se olis ulkonäön perusteella tää Purira ja voin kertoa että yks purasu yhteen sellaiseen mielenkiinnon vuoksia ja litra vettä perään.
HOT HOT HOOOOOOOOOOOOOOOOT!!!

Purira (Meksiko)

Tämä erittäin tulinen chili luetaan usein virheellisesti frutescens-sukuun. Kasvi on tyypillisen annuumin kokoinen ja näköinen. Kukat ovat valkeita, keskikokoisia, hedelmöittyvät itsekseen helposti. Hedelmät ovat melko suuria (n. 5 cm), raakoina hyvin vaalean keltaisia, kiinteitä, kypsinä äärimmäisen tulisia (luokka noin 9), kasvavat Tabascon tavoin suoraan ylöspäin. Maku tulisuudestaan huolimatta jotenkin miellyttävä, sopii hienosti kaikkeen ruoanlaittoon. Kiitollinen kasvatettava, ei vaadi paljon huomiota. Ei niitä parhaita talvehtijoita kokemusteni mukaan, mutta yksi kaikkein voimakkaimpia chilejä joita kotipuutarhaansa voi saada. Tämä ei kalpene edes Habaneron rinnalla... eikä polte lakkaa lainkaan!

AAAHH Habanero!!!! Mun lempparia! Citymarketista on alkanut saamaan (ainakin Leppävaarasta) habaneroa! Toi on parasta mitä maa päällään kantaa! Mikään ei ole niin hyvää kuin karinemen hunajamarinoidut kanafileet, sen kanssa paistettua paprikaa ja sipulia, sekä kermaviilikastike. Tuohon sitten tunkee törkeesti habaneroa ja tärkeintä on, että muussaa sinne tuon habaneron siemeniä. Tuon kanssa sitten läjä soijaa, tabascoa ja helvetin iso kasa täysjyväriisiä! :kuola:

setae sanoi:
Sitten varmaan pitää kertoa drinkkiresepti, joka tuottaa niin hupia ja hauskuutta, myös säästää alkoholia ja tätä kautta terveyttä.

Valmistusaineet:
8 habaneroa (tai vaihtoehtoisesti 12 linnunsilmää)
0.5 litraa vodkaa

Pilkotaan chilit pieneksi ja laitetaan vodkapulloon. Annetaan liota 4 päivää. Siivilöidään chilit pois kaatamatta vodkaa viemäriin :) Juodaan - tai oikeastaan juotetaan - vodka.

Tuota tosiaan voi juoda sen max 5ml kerrallaan, ei ainakaan pitäisi olla alkoholismista pelkoa. Kyllä tuohon pikkuhiljaa alkaa jo niin tottumaan, ettei silmät tule enää ulos päästä kun kielenkärkeä kostuttaa, mutta kyllä polte huulissa tuntuu edelleen tuntia myöhemminkin.

Tuohon liittyen kannattaa kokeilla drinkkiä nimeltään afterburner. ;) Siihen laitetaan tabascoa ja viinaa suhteessa 1:1. Mieluiten kannattaa tehdä 60%:sta viinasta, jotta prosentit pysyisivät korkeampina ja maku parempana. :)

VelttoV sanoi:
Mulla on uusi perverssio.

Purkki tonnikalaa paloina. Kaadetaan nesteet pois ja sekaan A Roin valkosipulichilikastiketta.

Mä oon kanssa sotkenut usein tunaan chilikastiketta. Se uppoo jotenkin paljon helpommin, jos siinä on se chili. Pitäisköhän postaa tonne resepteihin? :D Ainakin toi habanerotsydeemi kannattais liittää sinne, vähän paremmilla teko-ohjeilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom