Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heavy-rock sanoi:
Originally Posted by lauri1262
Karmein viski mitä oon maistanut on Laphroaig 10v. En suosittele kenellekään, joka ei pidä savuisista viskeistä

Kyllähän nimenomaan Islay- Single maltit on whiskyjen aatelia. Laphroaigin lisäksi voi suositella Caol Ila ja Lagavulinia, joista jälkimmäistä harvoin löytyy alkon hyllyltä.

NHB sanoi:
Halpaa kuraa remi marttiinit. L'Esprit de Courvoisier on isojen poikien valinta.

Busta Rhymes & P Diddy: Pass the Courvoisier

[Busta] Give me the Henny, you can give me the Cris
You can pass me the Remi, but the pass the Courvoisier
[Diddy] Give me the ass, you could give me the dough
You can give me 'dro, but pass the Courvoisier
[Busta] Give me some money, you can give me some cars
But you can give me the bitch make sure you pass the Courvoisier
[Diddy] Give me some shit, you can give me the cribs
You can give me whaever just pass the Courvoisier

yea, yea, yea just pass the Courvoisier
yea, pass me that louie that motherfuckin' that that iron groove
Nineteen vintage motherfuckin' medievil
Ow, bitch. Yea, just pass the courvoisier
That that shit make, that dark shit just me wanna fuck
Straight up, I just need to know
Dis nigga Diddy dick hard as a.....

:kippis1:

Itse pidän monista Islayn saarten tuotteista. Kymppivuotias Laphroaig on todella hyvää jos savuisesta pitää, halpaa ja saatavilla lähes kaikkialta. Sitä on aina mun kämpässä vähintään puolikas pullo. Bowmoren Darkest maistuu myös. Muutkin sherrytynnyreissä olleet viskit ovat monesti mun makuaistille sopivia. Niitä hyllystä löytyy nytkin pari pulloa Macallan Eleganciaa, 12 years old ja 1992.

dear_a sanoi:
Busta Rhymes & P Diddy: Pass the Courvoisier

:kippis1:

Toi muuten tais olla maksettu product placement. Joka tapauksessa Curren (kyllä, olen keksiny lempinimen itse) menekin kerrotaan nousseen tuon biisin ansiosta.

Enivei, tuli mieleen noille kenellä on jotain "pahaa" viskiä tai konjakkia kaapissa; jos ei ole kavereita joille juottaa, niin kannattaa pilata se Bailey'sillä, sekotussuhde 1:1, jäillä tahi ilman.

(Räppi-teemalla jatkaakseni; AZ: Love is Love (BQE) New drink, Bailey's n Henny, If you ain't got Henny, get the Remy, If you ain't got the Remy any Gognjack will do, Smooth Criminal shit, baby.)

edit, pakollinen hymiö :kippis1:

Islay viskit on itselläkin sydäntä lähellä. Taitaa hyllystä tällä hetkellä löytyä Lagavulin, Laphroaig, Ardbeg, Caol Ila, Bowmore, ja Bunnahabhain.. Muista viskeistä ostamisen arvoisia mielestäni ovat Talisker, joka maun puolesta on kyllä lähellä Islay viskiä sekä Balvenien 12yo double wood joka on kans ok.
Vaikka tuo viinahylly aika viskivoittoinen onkin niin pakko sieltä on löytyä pakollinen Bombay sapphire leka. Tuon voittanutta giniä en ole maistanut..

Jos joku haluaa tutustua konjakin hienoon makuelämykseen, niin suosittelisin ostamaan kokeeksi pullon Premium xo:ta. Kohtuuhintainen ja sopivan pehmeän makuista. Omasta mielestä parhaimmillaan saunan jälkeen kylpytakissa nautittuna. :)

xopremium.jpg

Oma suosikki on Glenfiddich ja mieluiten nautittuna kaatoryyppynä tai muuten. Onko kukaan maistanut sitä Teerenpelin omaa viritystä?

jko sanoi:
Islay viskit on itselläkin sydäntä lähellä. Taitaa hyllystä tällä hetkellä löytyä Lagavulin, Laphroaig, Ardbeg, Caol Ila, Bowmore, ja Bunnahabhain.. Muista viskeistä ostamisen arvoisia mielestäni ovat Talisker, joka maun puolesta on kyllä lähellä Islay viskiä sekä Balvenien 12yo double wood joka on kans ok.

Tää on aika lähellä myös mun viskimakua.

Tällä hetkellä mulla on hyllyssä Laphroaig 15yo & Cask Strength, Talisker, Red Breast (hyvää irkkulaista), Lagavulin 1988 Distillers Edition, Bruichladdich Rocks, Ardbeg 10yo, Finlaggan, Bushmills Malt 10yo ja talousviskinä hintalaatusuhteeltaan loistava Tullamore Dew. Noita on kasaantunut hyllyyn kun tulee aina silloin tällöin tilailtua Saksasta eikä noista kännejä oteta, paitsi talousviskistä ehkä :kippis1:

Kävin hakemassa putelin Black Bushia ja nappasin tälle kaveriksi Mansion Housen talousviskiksi. Black Bush saa luvan jäädä vakiokalustoksi, sen verta herkkua oli makuuni. Mansion house oli kiva yllätys, halvalla aivan hyvä arkiviski.

Melkoisia viskikokoelmia näyttää äijillä olevan! Nuo savuviskit ovat sen verran erikoisen makuisia, että eivät ihan kaikille uppoa millään. Eikä se vika ole välttämättä oman viskimaun kehittymättömyydessä.

Black Bush on oma suosikki. Mieluiten kuitenkin nuorta calvadosta, jos jotain väkeviä pitää.

Toinen loistava irlantilaisklassikko on Paddy. Nautitaan mielellään tuplana maalaispubin takanurkassa vanhan äijän ja Guinness-tuopin seurassa. (Kyseessä on siis irlantilaisversio Viski 88:sta tai Kolmen leijonan viskistä. :D )

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ahvena sanoi:
Mansion house oli kiva yllätys, halvalla aivan hyvä arkiviski.

Kaverit suositteli mulle joskus tuota Mansion Housea. Omasta mielestäni se on pahinta kuraa mitä Alkosta olen koskaan ostanut. Ei kelpaisi edes tiskivedeksi :0: Mutta makuasioitahan nämä...

jko sanoi:
Vaikka tuo viinahylly aika viskivoittoinen onkin niin pakko sieltä on löytyä pakollinen Bombay sapphire leka. Tuon voittanutta giniä en ole maistanut..

Vaikka olen pitkään ollut Bombay-fani, niin silti gin oisko ollut nimeltään Tangeray (vai miten lie kirjoitetaan) on aika hyvää, vaikka Sapphireen vertaankin... Mitä mieltä jko, onko kokemuksia?

Hyllystä löytyy pari Thaimaasta kannettua 6e viskipulloa. Toinen on jotain Black labelia ja aika kuraa omaan makuun, mutta toinen sentään maistuu ihan viskillekin.

modified sanoi:
Hyllystä löytyy pari Thaimaasta kannettua 6e viskipulloa. Toinen on jotain Black labelia ja aika kuraa omaan makuun, mutta toinen sentään maistuu ihan viskillekin.
Thaimaassa ovat mokomat kyllä uskomattoman halpoja. Varsinkin se paikallinen, Mekhong.
IMG_2010.jpg

Tuota olen aina ihmetellyt, että mikä tämä "thaikku viski" on mitä paikalliset siellä juovat? Noi mun pullot on jotain import kamaa. Paikallisen rommipullonkin sieltä toin, eikä se ihan moottoriöljylle maistu.

Taisin ostaa ne Poppis elintarvike kaupasta. En ole varma kaupan nimestä.

Mitkä ois edullisia hyviä viskejä? Olen vakaasti sitä mieltä, että korkea hinta ja tuotteen nimen esiintyminen tiheään vaikkapa julkkisten ja starojen yhteydessä ei nosta tavaran makua tippaakaan. Toki useat laadukkaat juomat ovat kalliita tuottaa. Vaan helmet hukkuvat halvalla tuotetun tusinatavaran sekaan helposti. Edulliset viskit yleensä kun ovat olemassa vain myyntiä varten, ei juontia.

VAT 69 on mukavan pehmeää arkiviskiä eikä hinta huimaa päätä. Samaten Rob Roy on halpikseksi yllättävän hyvää.

dear_a sanoi:
Vaikka olen pitkään ollut Bombay-fani, niin silti gin oisko ollut nimeltään Tangeray (vai miten lie kirjoitetaan) on aika hyvää, vaikka Sapphireen vertaankin... Mitä mieltä jko, onko kokemuksia?

Ei.. Tuo kyllä vaikuttaisi kans ihan laatuaineelta. Harvemmin vaan törmää missään baarissa eikä viitsi hankkia hyllyyn maistamatta. Tosin monesti tulee kyllä tehtyä viinoissa heräteostoksia, ehkäpä seuraavassa Saksan tilauksessa :rolleyes:

Viskin ystävien kannattaa tutustustua http://www.nautiskelijat.net
Löytyy arvosteluja ja käyttäjien kommentteja lukuisista viskeistä, sikareista, oluesta yms.

Oma viski suosikkini löytyi eräänä iltana cafe kulmasta, oulusta. Laphroaig 10v on siis kyseessä. Tätä pitäisi pullollinen alkon hyllyltä hakea, kunhan rahaa saa tarpeeksi.

Täältä ääni Vat 69:lle. Sevillassa pullo maksaa ruokakaupassa 5 euroa, joten sitä tuli viime syksynä ehkä HIEMAN liikaa maisteltua...ja nyt onkin oltu kohta jo 3 kuukautta tipattomalla...viimeset vakuutusrahatki tuli vasta eilen... :nolo:

Krhmm, niin threadi oli kohtuukäytöstä, kröh kröh...

Hintavammista viskeistä ehdoton suosikki on Laphroaig, siinä on potkua! Samalta merkiltä löytyy myös 12yo Single Cask versio, joka onkin sitten jo niin erikoinen, ettei todellakaan sovi aloittelijoille. Ankara harjoittelu tämän viskin parissa kuitenkin palkitsee, makua nimittäin löytyy. :rock:

Back
Ylös Bottom