Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ringside sanoi:
Mulle se yyber turpeinen maku, joka muistutti lähinnä savusaunan laudetta, jota oli hinkattu savustetulla LOHELLA, oli liian eksoottista. On noin Islay-viskit "hieman" kaukana jostain Jamesonista, jota voi dokata pullon suusta kuin jallukaakaota.
Tässä on muuten enemmän asiaa kun itsekään ymmärrät. Laphroaig on aika erikoinen, mutta sopii mun suuhun tosi hyvin. Mikään skotti-single malt ei ole niin pehmeä että sillä vois ottaa kännit, mutta siihen taas sopii muovipullo-Jamesoni mainiosti. :thumbs:

Omasta kaapista ei kumpaakaan tällä hetkellä löydy :(

Mitäs täällä ois... tilkka Taliskeria, Courriere XO-brandy, Chateau du Breuil-calvados, Meukow-konjakkia. Ai ai kun ois vielä levy Fazerin sinistä kotona niin tää ketoilu jäisi tähän :kuola:

Viimeaikoina olen käynyt läpi Alkon brandy valikoimaa. Yksi mukava uusi tuttavuus on löytynyt sieltä hyllyjen kätköistä. Ronsard vsop brandy, 5 vuotta vanhaa litkua ja yllättävän suun mukaista. Hintakaan ei ole paha. 13.30 euroa 0,7l pullosta :kuola: Hyvä vaihtoehto, jos ei raski ostaa hyvää konjakkia tai viskiä.

Ostin juuri ekan Absinth putelin, on aivan karmeata skeidaa, ainakin paljaltaan.. no ehkä tuosta tulee jotain drinkkejä tehtyä :urjo:

Ei viitsi alkaa mitään kalliita viskejä ostelemaan, koska tiedän että tunne olisi rinkun kuvailema. Mahtaako vituttaa pitää kaapissa avattua esim sadan euron viskipulloa jota ei pysty juomaan? Sama juttu oikeastaan viinien kanssa, sillä erotuksella että niitä saa keskimäärin halvemmalla. Chateau Prevost oli harvinaisen miellyttävä tuttavuus, Bordeauxia.

Southern Comfort on hyvää.

En edes yritä leikkiä asiantuntijaa mutta Chivas Regal maistuu todella hyvin.. :kuola:

Toinen mun suuhun sopiva wiski on Dimble (vai miten se nyt kirjoitettiinkaan)

Mitäs mieltä ihmiset on rommeista? En itse ole juonut muuta kuin Negritaa mutta se ainakin oli makoisaa, ja aiheuttaa myös humalan :D
Viskejäkin on aika vähän tullu juotua, pääasiassa skottilaisia blendedejä. Tämän takia mut varmaan tyrmätään täysin mutta tykkään Jim Beamistä, todella makoisa ja mukava juoda verrattuna esim Jack Danielsiin, pahemmin muihin bourboneihin en ole tutustunut.

Olari sanoi:
Viskejäkin on aika vähän tullu juotua, pääasiassa skottilaisia blendedejä. Tämän takia mut varmaan tyrmätään täysin mutta tykkään Jim Beamistä, todella makoisa ja mukava juoda verrattuna esim Jack Danielsiin, pahemmin muihin bourboneihin en ole tutustunut.

Tsot tsot ei nyt sekoiteta skottilaisia ja bourboneja. Tuollainen lipsahdus tietäisi strutsin pikaista ilmaantumista skottiystäviemme hallinnoimilla foorumeilla. Jim kun on lähtöisin Kentuckyn viileistä alppimaisemista ja JD taasen on tennesseen laajan nahkealehtisalueen kasvatteja ihan toisella aikavyöhykkeellä :david:

Itse toin kesällä Dublinista Clontarf Single Malt viskiä maksoi vähän päälle 30€, oli kyllä todella hyvä ostos tuon hintaiseksi viskiksi. Jos Jamesonia haluaa tuoda kannattaa ostaa jotain versiota jota ei suomesta saa. Perus Jameson kun on jopa kalliimpaa kuin Alkosta ostettu.
Yksi paikka jossa kannattaa käydä varsinkin jos Dublinissa viettää aikaa on Celtic Whiskey Shop, valikoima on hyvä, henkilökunta asiantuntevaa ja joistakin viskeistä oli ainakin silloin tarjolla maistiaisia :D

Jake77 sanoi:
Yksi paikka jossa kannattaa käydä varsinkin jos Dublinissa viettää aikaa on Celtic Whiskey Shop, valikoima on hyvä, henkilökunta asiantuntevaa ja joistakin viskeistä oli ainakin silloin tarjolla maistiaisia :D

:kippis1: Tuonne matkani käy . Olen vajaan viikon reissussa ja näillä näkymillä olen Dublinissa koko ajan. :worship:

edit. http://www.celticwhiskeyshop.com

Viskeistä en tiedä yhtään mitään, mutta punaviineissä itselläni on kaksi suosikkia ylitse muiden:

1) Yellow Tail Shiraz (Australia)
2) Chapel Hill Kékfrankos (Unkari)

Aika halpoja viinejä vieläpä! Kumpikin ovat suht makeita (kuitenkin "vain" keskitäyteläisiä, eli ei mitään ällömakeita) ja ns. helposti juotavia. Em. aussiviiniä tulee naatiskeltua melkein joka viikonloppu. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ringside sanoi:
Tässä yhteydessä on hyvä muistuttaa lukijoita siitä, että makuasioista voi toki kiistellä, ja se kallein ei välttämättä istukaan omaan suuhun. Mä meinaan investoin kerran Alko-hintaiseen Laphroaig:iin. Ajattelin idioottina, että "kun se on vitun kallista, niin sen on pakko olla hyvää".

Voin hyvin kuvitella. Viski (niinkuin kaljakin?) on kyllä opeteltu maku ja jos suorilta lähtee jostain tuollaisesta savu-uutoksesta niin viimeiseksi kerraksi voi jäädä. Mullekin riittää mainiosti yksi motillinen kerrallaan, jossain vaiheessa se savun maku menee sen verran yli että voikin siirtyä bisseen. Helmiä sioille tuollainen dokaaminen laatukamalla (kerran tosin kiskoin nousut XO-konjakilla, mutta enpä ollut itse putelia maksanut ): )

Dublinissa on ihan keskustan lähellä vanha viskitislaamo/museo jonne voi
mennä katselemaan ja myös ostella harvinaisempiakin viskejä.
En muista paikan nimeä mutta on Liffey joen pohjois puolella.
Sinne on matkaa Keskustasta ehkä 1km. Kysyt hotellista neuvoa niin varmaan tietävät paikan.

Huppe sanoi:
Ostin juuri ekan Absinth putelin, on aivan karmeata skeidaa, ainakin paljaltaan.. no ehkä tuosta tulee jotain drinkkejä tehtyä :urjo:

Ostitko Alkosta? Alkossa myydään mun ymmärryksen mukaan vaan sitä Pere Kermann's Absinthia, joka absinttiharrastajien mukaan on surkein niistä. Pernodin absinthia tuntuvat suosittelevan, tai ainakin se on vanhin absinttimerkeistä. Mutua tosin.

Amalia Rygseckin hengessä. :)

Eiche sanoi:
Ostitko Alkosta? Alkossa myydään mun ymmärryksen mukaan vaan sitä Pere Kermann's Absinthia, joka absinttiharrastajien mukaan on surkein niistä. Pernodin absinthia tuntuvat suosittelevan, tai ainakin se on vanhin absinttimerkeistä. Mutua tosin.

Amalia Rygseckin hengessä. :)
Alkosta joo. Oli pari vaihtoehtoa, halvempi ja kalliimpi, kalliimpi oli sellainen "naisen" tai cokis-pullon muotoinen puteli, otin siis sen. En tiedä minkä "merkkistä" se on...

ringside sanoi:
Tässä yhteydessä on hyvä muistuttaa lukijoita siitä, että makuasioista voi toki kiistellä, ja se kallein ei välttämättä istukaan omaan suuhun... ...on noin Islay-viskit "hieman" kaukana jostain Jamesonista, jota voi dokata pullon suusta kuin jallukaakaota. Kyllä mä sen uskon, että se on monen muun suuhun marabouta. Tuli vaan ihan vitun urpo olo, kun tiesi, että se mitä on suussa on kaikkien OIKEIDEN viskintuntijoiden mielestä todella hyvää...

Tämän saman ilmiön huomasin itse (oluista oli silloin kyse tosin) maistaessani Guinnessia: :urjo: maistui samalta (siis minun suussani) kuin pari päivää poydällä avonaisena kypsynyt suomi-olut. Kyllä raikas suomalainen perusolut teki sen jälkeen hyvää.

Viskeistä taasen, itse olen sitä mieltä, että mitä enemmän siinä maussa on tervaa, turvetta ja savua, sitä parempaa on viski, ja sitä helpompaa juoda. Nuo kun peittävät hyvän makunsa ohessa mukavasti halpisvodkamaisen terävyyden.

Jos saan oluista mainita tässä ketjussa, niin tutustukaapa Tsekkiläisiin tummiin oluisiin:

- Krusovice
- Kozel

Pehmeää, muttei paksua, niinkuin leipäpirtelö Guinness.

Javu sanoi:
Laphroaigin 12
Tuo on hyvä wiski en olisi osannut kirjoittaa nimeä. Yhdessä tilaisuudessa sain maistaa. Niin pehmeän makuinen ettei olisi vesilasia edes tarvinnut ottaa. Wiskeissä on tosiaan isoja makueroja jotka taviskin huomaa. Taitaa olla aika kallis kun noin vanhakin.

keijo s sanoi:
Tsot tsot ei nyt sekoiteta skottilaisia ja bourboneja. Tuollainen lipsahdus tietäisi strutsin pikaista ilmaantumista skottiystäviemme hallinnoimilla foorumeilla. Jim kun on lähtöisin Kentuckyn viileistä alppimaisemista ja JD taasen on tennesseen laajan nahkealehtisalueen kasvatteja ihan toisella aikavyöhykkeellä :david:

Enhän mä sekoittanutkaan? Kirjoitin ehkä vähän epäselvästi mutta jos tarkemmin katsot tein kyllä eron viskin ja bourbonin välille :kippis1:

Tai sitten tämä oli sarkasmia jota en sisäistänyt :david:

Mun mielestä parasta viskiä on Kanadalainen Black Velvet. Tätä löytyy Alkosta, on halpaa ja myydään vielä muovipullossa. Todella pehmeä maku, ei niin terävä kuin muissa maistamissani viskeissä. En tosin ole koskaan maistanut mitään kovin laadukasta viskiä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom