Vihreät poliitikot, älyvapauden riemuvoitto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
...että nainen näppärillä sormillaan ompelee irronneet napit kiinni.

Ymmärrän sen jääkaappitarinan, mutta tätä en kyllä lainkaan. Miksi minun sormeni olisivat yhtään sen vähemmän näppärät kuin naisten? Ihan hyvin olen paidannappini ja vastaavat itse korjannut. Paitanikin tekee mies, ei nainen.

Miksi esimerkiksi naisen pitäisi aina jättäytyä pois työelämästä ja jäädä kotiin hoitamaan lapsia? Toki tässäkin asiassa kukin saa valita niin kuin haluaa, mutta yleensä kuitenkin naisen odotetaan hoitavan lapset.

Niin kuka odottaa? Aviomieskö? Silloin on tehty parinvalinnassa virhe, jos ei tuota ennen lastentekovaihetta ollut selvitetty. Sille ei voi mitään, jos muu lähipiiri näin ajattelee. Se nyt vaan on niin, että historiallisesti etujen saavuttamiseksi on tehtävä työtä. Eli jos naiset haluavat, että lähipiiri ei moista odota, vaikka aina ennen on näin tehty, niin jonkinmoista käännytystyötähän se vaatii.

Täysin ulkopuolisten osalta kyse lienee ihan perustellusta olettamasta, koska ihmiset nyt vaan yleensä toimii alitajuisesti todennäköisyyksien mukaan. En minäkään pyydä mannea katsomaan polkupyörääni sillä aikaa, kun käyn vähän uimassa, vaan turvaudun mieluummin ikkunoita pesevään Reiskaan. Itse asiassa olisi hiton kuluttavaa ihan joka ikisen asian kohdalla miettiä yksitellen, että miten asia todellisuudessa on, jos esim. 80 % tapauksista menee pitkällä tähtäimellä yhdellä tavalla ja loput sitten sillä toisella.

Toki tämäkin kirjoitus sisälsi olettaman, jonka mukaan naiset useammin kuin miehet jäävät ihan omasta halustaan hoitamaan niitä lapsia.

Yksi syy, miksi miehet ja naiset hakeutuvat eri ammatteihin, on käsitykset siitä, mikä on miehille sopivaa, ja mikä on naisille sopivaa, ja minkälaisia mielikuvia liitetään miehiin ja naisiin.

Sama koskee sukupuolirooleja siviilielämässäkin. Yleensä on kätevämpää, että kotona mies kantaa pesukoneen, koska mies on yleensä vahvempi. Samoin voi olla kätevämpää, että nainen näppärillä sormillaan ompelee irronneet napit kiinni. Lisäksi on kuitenkin ihan turhiakin roolijakoja.

Feminismillä voi tietysti tarkoittaa montaa eri asiaa. Jos se ymmärretään pyrkimykseksi miesten ja naisten tasa-arvoon, niin minusta se on erittäin hyvä juttu.

Syy, miksi miehet ja naiset hakeutuvat erilaisiin ammatteihin mielestäni on kyllä enemminkin siinä, että miehet ja naiset noin keskimäärin ovat ihan erilaisia ihmisiä, naiset tekevät usein sosiaalisempia, hoivaviettiä vaativia töitä, kuten sairaanhoito tai lastenhoito. Jos se johtuisi sosiaalisista konstruktioista, niin kaikkina aikoina näin ei olisi ollut, vaan roolijako oisi liikkuvampaa. Miehet taas useimmiten ovat paljon kiinnostuneempia tekniikasta, autoista ja kaikenlaisesta näpräämisestä kuin naiset. Ihan todisteena se että alatte joka päivä kotona tyttöystävälle jauhamaan 3h päivässä madallussarjoista takaa laadukkaan parisuhteen:jahas:

Yhtä paljon miehiä taas kiinnostaa naisen työkaverin siskon miehen ex-tyttöystävän serkun parisuhdekuviot.

Luonnollista on, että ihmiset hakeutuvat töihin, missä / minkä avulla voivat toteuttaa kiinnostusten kohteitaan. Ei se taas miesten vika kollektiivina ole, että aikas harva tyttö näkee märkiä unia Bemareitten tuunaamisesta ja inssin ammatista.

Jos naisten ja miesten väliset kiinnostuserot johtuisivat yksinomaan yhteiskunnan paineista, olisi historiassa esimerkkejä nukeilla leikkivistä pojista, joista tulee lastenhoitajia, ja autoamistytöistä, jotka tuunaa päivät pitkät t-mallin fordia ja illat ajelee kaupungilla vokottelemassa 13v poikia.

Toisekseen, naisen palkka on 196% miehen palkasta, se on miehen 100% ja naisen 96% miehen palkasta. Kolmanneksi, eikös täällä jo ole tasa-arvo? Naisilla on ihan samat ja yhtäläiset oikeudet hakeutua ihan mihin tahansa, kuin miehilläkin.

e: jotenkin näiden jotka jatkuvasti puhuu naisten hommista ja miesten hommista ja siitä että naisia pitäisi saada miesten hommiin oikein huokuu se ajatus että naisten hommat ja naisellisuus oisi jotenkin vähempiarvoista? Mä taas oon ainakin sitä mieltä että sillon pentuna kun jouduin sairaalaan, ja mua hoiti naishoitajat, ne teki arvokasta työtä ja ovat ihan yhtä arvokkaita kuin miehet.
niin ja toi palkkakommentti nyt tarkoittaa sitä, että yleisesti naiset elävät pidempään kuin miehet, ja aikanaan sitten perivät miehensä, kun hänestä aika jättää.

Ymmärrän sen jääkaappitarinan, mutta tätä en kyllä lainkaan. Miksi minun sormeni olisivat yhtään sen vähemmän näppärät kuin naisten? Ihan hyvin olen paidannappini ja vastaavat itse korjannut. Paitanikin tekee mies, ei nainen.

Tuo paidannappi ja näppäryys taas johtui siitä muinoin, että miehet teki raakaa työtä ulkosalla. Ei niillä käsillä ommeltu juuri mitään.

Voisko olla niin, et rasismista on vaan tullut uusi yhdistävä ideologia, joka saa sellaisetkin ihmiset äänestämään (Perussuomalaisia) ja barrikaadeille, jotka aikaisemmin kuului nukkuvien puolueeseen? Siks puolueen jäsenten kannattaa ylläpitää keskustelua aiheesta radikaalien kannanottojen kautta.

Voisko olla niin, et rasismista on vaan tullut uusi yhdistävä ideologia, joka saa sellaisetkin ihmiset äänestämään (Perussuomalaisia) ja barrikaadeille, jotka aikaisemmin kuului nukkuvien puolueeseen? Siks puolueen jäsenten kannattaa ylläpitää keskustelua aiheesta radikaalien kannanottojen kautta.
Mites tää liittyi aiheeseen?

Ja jatketaan tästä:

Esittäisitkö ne Perussuomalaisen puolueen jäsenten "radikaalit kannanotot", vai puhutko pelkkää paskaa?

Esittäisitkö ne Perussuomalaisen puolueen jäsenten "radikaalit kannanotot", vai puhutko pelkkää paskaa?

Homoja tulee ampua päähän ja vihreät naiset tulisi raiskata. :dance2:

Homoja tulee ampua päähän ja vihreät naiset tulisi raiskata. :dance2:
plus että kaikki neekerit pitää potkia vittuun suomesta :dance:

Luin tänään entisen kotipaikkani paikallislehteä verkosta. Siinä oli juttu naistenpäivästä - haastattelu, jossa eräs paikkakunnan vahvoista vanhoista naisista kertoo siitä, mistä täällä on kirjoitettu, sosiaalisista konventioista ja kuinka ne olisi syytä räjäyttää taivaan tuuliin. Hieman perspektiiviä kaikille.

Suora lainaus, copyright alkuperäisen kirjoittajan:
"Ensi sunnuntaina vietetään YK:n kansainvälistä naistenpäivää, jota on vietetty kansainvälisestä naisten vuodesta 1975 alkaen. Päivän tarkoituksena on kiinnittää huomio naisten huonompaan asemaan. Miesten asemaa pidetään Suomessa edelleen parempana kuin naisten. Tämä käy ilmi mm. Sosiaali- ja terveysministeriön viime marraskuussa julkaisemasta ja tilastokeskuksen laatimasta tasa-arvobarometristä. Nyt keskustellaan isän vanhempain- ja hoitovapaasta ja niistä koituvien kustannusten tasaamisesta nais- ja miesvaltaisten alojen kesken sekä koulutettujen naisten uralla etenemisen vaikeuksista. Palkoissa naisten euro on yhä 80 senttiä, ja johtopaikoilla näkee harvoin naisia.

– Kova nainen pitäisi olla, joka Kauhajoen kaupunginjohtajaksi valittaisiin - ajateltaisiin, ettei nainen pystyisi kaikkia asioita hallitsemaan, arvelee Kaisu Rantala, joka on ollut mukana sekä kunnan että seurakunnan luottamustehtävissä. Hän jätti ne siirtyessään eläkkeelle Koti- ja laitostalousoppilaitoksen kotitalousopettajan tehtävistä vuonna 1994.

”Olin niin tunnollinen”
Rantalalla on perspektiiviä ja kokemusta pohtia, millainen naisen asema on ollut, ja onko muutoksia tapahtunut. Kunnanvaltuustoon Rantala valittiin ensimmäisen kerran vuonna 1970, ja hän istui siellä viisi kautta, joista osan aikaa myös kunnanhallituksessa. Hän toimi Kauhajoen valtuuston I naisvarapuheenjohtajanakin.

– Naisia ei helposti valittu varsinaisiin tehtäviin. Kokoomuksen ryhmässä minua ajoi varapuheenjohtajaksi naisten lisäksi yksi mies. Vaaleissa olin saanut Kokoomuksen ehdokkaista eniten ääniä. Kauhajoen valtuustolla ei ole vieläkään ollut varsinaisena puheenjohtajana naista, mutta kirkkovaltuustolla on.

Vuonna 1978 Rantala lähti eduskuntaehdokkaaksi.
– Silloin Kokoomuksen miehet olivat takanani. Kuljin vaalitilaisuuksissa yhdessä kurikkalaisen miesehdokkaan kanssa. Minä valmistelin joka tilaisuuteen eri puheen, mutta miesehdokas piti aina saman puheen. Olin niin tunnollinen.

Naispappeudesta päättämässä
Kirkkovaltuustoon Rantala valittiin ensimmäisen kerran vuonna 1969. Hän toimi yhden kauden valtuuston puheenjohtajana ja kirkkoneuvostossa melkein 30 vuotta.

– Olin kirkolliskokousedustajana, kun naispappeus hyväksyttiin vuonna 1986. Kokoukseen oli valittu poliitikkoja, jotka pitivät kovia puheita naispappeuden puolesta. Asiasta oli kovaa taistelua, sillä nimenomaan Pohjois-Suomen edustajat pitivät kovia vastustuspuheita. Kauhajoella ei naispappeudelle ollut vastustusta, ja ensimmäisten mukana me tänne naispapin otimme.

Rantalan ei ole tarvinnut tapella naisen asemasta kuin pari kertaa, sillä hän on opiskellut ja työskennellyt naisvaltaisilla aloilla. Lapsuudenkodissakin muut paitsi isä olivat naisia.

– Minun ei ole tarvinnut taistella naisen asemasta muuta kuin kirkolliskokouksessa ja lampaanjalostusyhdistyksen vuosikokouksessa 1970-luvulla, missä oli johtokunnan vaalit. En saanut äänestää, sillä sääntöjen mukaan äänioikeus oli vain miehillä. Minulle oli suuri loukkaus, kun emäntä ei saanut äänestää.

Miehet lepäsivät kun naiset tiskasivat
Moni ennen niin itsestään selvä asia on muuttunut.
– Maaseudulla kaikki rahat olivat isännän taskussa. 1940-luvulla kun äitini lähti kauppaan, hän pyysi isältä rahaa ostoksiin, ja loppurahat hänen piti tuoda isälle takaisin. Samalta ajalta muistan, kun peltotyöaikoina syönnin jälkeen naiset tiskasivat, niin miehet lepäsivät, ja yhdessä mentiin taas peltotöihin. Meillä oli karjalaisperhe siirtolaisina. Perheen pojat pääsivät meidän lasten kanssa leikkimään, mutta 14-vuotiaan tyttären piti auttaa äitiään sisätöissä. Pojat saivat hyppiä vaikka missä, vaikka olivat vanhempia kuin tytär.

Omasta avioliitostaan Rantala muistaa 1950-luvun lomareissuille lähdöt.
– Mieheni meni autoon odottelemaan meitä muita. Minä puetin kolme lastamme talvipukeisiin, ja mies tuli katsomaan, missä oikein viivymme. Oma poikamme toki jo osallistuu lastenhoitoon.

Menneisyyden asenteet havisevat yhä.
– Vieläkin on niin, että pariskunnasta mies on se, joka ajaa autoa. Tiedän naisia, jotka eivät ole koskaan käyneet pankissa, sillä isäntä hoitaa kaikki raha-asiat. Monesti naiset mitätöivät itseään turhaan. Sanovat, että ”mä oon vaan kahvinkeittäjänä täällä.” Minä sanon, että kahvi voi olla kokouksen tärkein asia.

Rantalaa ärsyttää joidenkin alojen alhaiset palkat.
– Eniten ärsyttää se, että siivoojien palkat ovat alhaalla. Jos hyviä siivoojia ei olisi, niin koko homma menisi mönkään. Sama on terveydenhoitoalalla. Kunta voisi nostaa profiiliaan ja vetovoimaisuuttaan nostamalla huonosti palkattujen naisten palkkoja."

Kyllä niitä roolimalleja kestää rikkoa jo ihan pienestä saakka.

Joskus kouluaikoina opettaja oli laittanut lähteeksi jotain naistutkimusfemistipaskaa. Siinä taivasteltiin miten media sortaa naista; mainoksissa ei koskaan käsitellä naisten virtsankarkailuja ja kuukautisvaivoja positiivisessa valossa, naismalleilla ei ole selluliittia jne. Harmi kun se teksti ei ole enää tallessa. Se oli vielä jonkin AMK:n tms. lopputyö tms.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olin tulossa linkittämään tota uutista tänne. Pikkusen järkytyin! SAIRASTA.

Vitun femakot pilaa kaiken huoh! Miksei vaan voi olla niin kuin ennenkin, hyvin meni. Miehet olkoon raavaita työmiehiä ja naiset kodinhengettäriä.

Pitää pikkuisen sulatella tota uutista.. Tuli vain tunne, että toi skidi on vanhempiensa lelu, ei lapsi.. Nyt ei pysty kirjoittamaan mitään.. :wall:

Ymmärrän sen, että sukupuolirooleja ei joissain töissä ja ammateissa tarvitse korostaa - joissain tarvitsee. En ymmärrä kuitenkaan sitä, että sukupuoli käytännössä yritetään kieltää tai antaa lapsen itselleen määriteltäväksi asiaksi, kun jokainen kuitenkin on joko mies tai nainen ja lasta alkaa varmasti jossain vaiheessa mietityttää, että miksi hän on enemmän toisen vanhemman näköinen.

Kettu ja Susi, cool. :lol2:

Dragon sanoi:
Ymmärrän sen, että sukupuolirooleja ei joissain töissä ja ammateissa tarvitse korostaa - joissain tarvitsee. En ymmärrä kuitenkaan sitä, että sukupuoli käytännössä yritetään kieltää tai antaa lapsen itselleen määriteltäväksi asiaksi, kun jokainen kuitenkin on joko mies tai nainen ja lasta alkaa varmasti jossain vaiheessa mietityttää, että miksi hän on enemmän toisen vanhemman näköinen.
Totta, tolta lapselta viedään myös sukupuoli-identiteetti. En nyt kyllä oikein näe minkä helvetin takia sukupuoliroolitta kasvattaminen pitää tarkoittaa myös täydellistä sukupuolen määrittämisen kieltämistä. Mutta noi nyt on niin sekaisin omista rooleistaanki että ihmekö tuo kun tuollaisia teesejä sovelletaan lapsen kasvatukseen...

Olin tulossa linkittämään tota uutista tänne. Pikkusen järkytyin! SAIRASTA.

Vitun femakot pilaa kaiken huoh! Miksei vaan voi olla niin kuin ennenkin, hyvin meni. Miehet olkoon raavaita työmiehiä ja naiset kodinhengettäriä.
No ei kai ne vaihtoehdot tässä ole? Kyllä kai tuollaisen hihhuloinnin ja "raavaat työmiehet ja kodinhengettäret" -meiningin välillä on se kultainen keskitie. Ei kaikki mennyt ennen hyvin. Esimerkiksi kodinhengettären asema oli siinä mielessä aika huono, että taloudellinen toimeentulo oli aika lailla miehen varassa. Jos tuli avioero, niin naisen mahdollisuudet elättää itsensä olivat vähän huonot, kun kodinhenghettärellä ei välttämättä ollut oikein ammattitaitoa kodin ulkopuolella tehtäviin töihin. Ja moni muukin asia oli perseellään. Kyllä minusta on hyvä asia, että sukupuolirooleja on vaikkapa juuri tuon naisten työssäkäynnin osalta purettu, ja niin kuin tässäkin threadissä olen sanonut, niin vieläkin on joitakin asioita, jotka tarvitsisivat muutosta. Esimerkiksi lasten hankinnasta koituvat kustannukset jakautuvat edelleen epätasaisesti miehen ja naisen työnantajille, mikä haittaa naisten urakehitystä, myös niiden, jotka todellisuudessa eivät lapsia edes hanki.

On toki olemassa kultainen keskitie, mutta sitä tuo Vihreiden listaus ei ollut ja sitähän tässä käsitellään.

No on tosta vihreiden listasta ainakin aika pitkä matka tuohon Etxeberrian linkittämään sekoiluun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom