Vihreä tee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kovaa
  • Aloitettu Aloitettu
Mutta voisin ehkä tehdä vaikka suppean vertailun (ECGC, kofeiini, flavonoidien totaalikonsentraatio) että miten pari erilaista lähikaupan teemerkkiä pärjää teen lehdille, ja miten molemmat pärjäävät vaikka tuon P-storen life extension tee-ekstraktia vastaan.

Testinä siis ihan vaan pilleri vs. kupillinen haudutettua teetä. Eroaako teen lehdistä valmistetun teen haudutus pussiteen hauduttamisesta?

Jep. Tosin se pilleri vs. kupillinen teetä on varmasti jo kokeilemattakin selvää (ellei ihmisiä johdeta härskisti harhaan ja tämänhän tuollainen empiirinen tutkimus voi paljastaa :D).

Sitten vähän eri aiheeseen:
Onko kenelläkään ollut kapselien syömisen jälkeen pahoinvointia? Itse olen huomannut että tyhjään mahaan tuollaista kapselia ei kannata ottaa sillä n. 1-2h sen jälkeen tuntuu että laatta lentää välittömästi. Tuota pahoinvointia kestää joku 15min ja sitten se menee ohi melko näppärästi. Vastaavasti kun aamupalan jälkeen vetäisee naamaan niin ei ole mitään ongelmia. Pikaisella googletuksella tätä samaa ilmiötä puidaan myös muilla foorumeilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuo pahoivointi on todella yleistä. Joskus vetänyt aamulla pelkän veden kanssa alas ja olo on ollut ½h päästä melkoinen. Onneksi menee nopeasti ohi. Soijaproteiinin (olen muuten yhä mies) kanssa alas vedettynä ei tätä pahoinvointia tule.

Jep. Tosin se pilleri vs. kupillinen teetä on varmasti jo kokeilemattakin selvää (ellei ihmisiä johdeta härskisti harhaan ja tämänhän tuollainen empiirinen tutkimus voi paljastaa :D).

Sitten vähän eri aiheeseen:
Onko kenelläkään ollut kapselien syömisen jälkeen pahoinvointia? Itse olen huomannut että tyhjään mahaan tuollaista kapselia ei kannata ottaa sillä n. 1-2h sen jälkeen tuntuu että laatta lentää välittömästi. Tuota pahoinvointia kestää joku 15min ja sitten se menee ohi melko näppärästi. Vastaavasti kun aamupalan jälkeen vetäisee naamaan niin ei ole mitään ongelmia. Pikaisella googletuksella tätä samaa ilmiötä puidaan myös muilla foorumeilla.

Testistä: Lähinnä kiinnostaisi että kuinka paljon vahvempia nuo ekstraktit ovat, varmastihan ne suurempia pitoisuuksia sisältää kyllä.

Pahoinvoinnista: Todellakin. En pysty edes kupillista vihreää pussiteetä juomaan tyhjään mahaan aamulla ilman kamppailua oksennuksen kanssa. Menee ohi kuitenkin about juuri tuossa vartissa.

Tuo pahoivointi on todella yleistä. Joskus vetänyt aamulla pelkän veden kanssa alas ja olo on ollut ½h päästä melkoinen. Onneksi menee nopeasti ohi. Soijaproteiinin (olen muuten yhä mies) kanssa alas vedettynä ei tätä pahoinvointia tule.

Pahoinvoinnista: Todellakin. En pysty edes kupillista vihreää pussiteetä juomaan tyhjään mahaan aamulla ilman kamppailua oksennuksen kanssa. Menee ohi kuitenkin about juuri tuossa vartissa.

Huh, luulin olevani ihan lelu mutta näköjään kohtalotovereita löytyy ;)

Oletteko kokeilleet minkäänlaista siedätyshoitoa itsellenne? Itse ajattelin ruveta kiskomaan väkisin useamman kapselin päivässä ja eri aikoihin jos vaikka näkisi onko tuolla todellisuudessa mitään vaikutusta esim. rasvanpolttoon. Alunperin ostin noita pysyäkseni terveenä (ja siinä suhteessa niillä tuntuisi jotain taikaa olevan). Ajattelin että jos tuo pahoinvointi tasoittuisi kun kapseleita vetelee suurempia määriä.

Testistä: Lähinnä kiinnostaisi että kuinka paljon vahvempia nuo ekstraktit ovat, varmastihan ne suurempia pitoisuuksia sisältää kyllä.

Näiden linkkien perusteella kupillisessa voisi olla jotain 20-200mg EGCG:tä:
http://www.amazing-green-tea.com/egcg-content-in-green-tea.html
http://greentea4idiots.com/how-much-egcg-in-one-cup-of-green-tea
http://www.cellinteractive.com/ucla/natural_remedies/green_tea.html
http://www.brama.com/business/messages/46053.html

Yhdessä tuollaisessa Life-Extensionin kapselissa väitetään olevan 750mg. Äkkiseltään luottaisin siihen että yksi kapseli vastaa EGCG-pitoisuudessaan n. 3-5 kupillista teetä. Odotan kuitenkin mielenkiinnolla, minkälaisia testituloksia saat aikaiseksi :thumbs:

Kupissa vihreää teetä on noin 180mg egcg:tä. Tietysti riippuu, miten hauduttaa ym ym.. Noissa Leaderin kapseleissa joita itse vedän on noin 490mg

Lääkkeet ja lisäravinteet urheilussa (Antti Alaranta, Juha Hulmi 2007, s.314)kirjassa sanottiin että 270mg egcg:tä saanut ryhmä poltti 4% enemmän rasvaa, kuin lumeryhmä.

Tässä nyt ajatellut jo pidemmän aikaan kapseleiden ostoa, ja olin juurikin menossa ostamaan Leaderilta, mutta taitaa olla siis järkevä rahallinen panostus ja ostaa suoraan noita Life Extensionin kapseleita, että saa potkua lisää.

Mikä on muuten järkevin ajankohta napata se kapseli? Kun aamuisin juon kahvia, niin nappaanko vaan aina vain ennen urheilusuoritusta vaikka, ja HIIT-aamuina ennen esim. sitä juoksulenkkiä.

Itse nappailen het aamusta ja puoli tuntia ennen treeniä. Leaderin ohjeessa oli muistaakseni aamulla ja iltapäivällä. Iltaa en suosittelisi piristävän vaikutuksen vuoksi ettei yöunet mene.

Monipuolinen katsausartikkeli vihreän teen lukuisista positiivisista vaikutuksista ja eri katekiinien imeytymisistä ja vaikutuksista on Cabrera C, et al. Beneficial effects of green tea - A review. J Am Coll Nutr 2006;25:79-99

Kyllä kaikki 4 tärkeintä katekiinia voidaan helposti analysoida (EGCG, EGC, ECG ja EC). Alumiinipitoisuuden määrittäminen onkin jo sitten pirun kallista. Vihreässä teessä on myös runsaasti muita polyfenoleja esim. galliinihappo. Vaikka EGCG tunnetaan parhaiten, on muillakin katekiineilla ja polyfenoleilla oma merkityksensä vihreän teen vaikutusten kannalta.

Yksittäisistä elintarvikkeista nostaisin vihreän teen hopealle kalaöljyn jälkeen (jos puhutaan terveysvaikutuksista)

Vastoin yleistä luuloa pitkälle jalostetuissa vihreäteeuutteissa on yleensä minimaalisesti kofeiinia.

HC-piireissä vihreäteeuutteita on komboteltu kaikkien mahdollisten piristeiden kanssa... (modafiniili, atomoksetiini, efe, metyylifenidaatti, dekstroamfetamiini jne. ja hyvin kuulemma toimii...) HUOM! Älkää pelleilkö edellä mainittujen stimulanttien kanssa!!!!

Laitoin eilen Liptonille kyselyn heidän vihreätee tuotteiden EGCG-määristä ja vastaus oli.

Kiitos kysymyksestänne.
Vihreä tee sisältää EGCG.
Valitettavasti minulle ei ole tietoja, kuinka paljon EGCG’ta tee sisältää.

Että näin

En lukenut läpi onko joku kirjoitellut jo, mutta pk-seudulla asuville pitää suositella, Jumbossa, sielä flamingoon mentäessä on pieni puoti mikä myy erikoisia kahvi, tee ja tumman suklaan makuja purkeissa ja jauhaa haluaman määrän siitä pussiin.

Teki vaikutuksen, kun myyjältä tuli tiukkaa tekstiä 15minuutin luento kun kyselin mikä tee on mitäkin jne. :)

Mukaan tarttui sitten pussillinen ehtaa ja tymäkkää Sencha japanilaista vihreää teetä, semmosta ulkomuodoltaan vähän kuivattua heinää muistuttavaa mutta vihreää :D

offtopic: onko joku muu maistanut kenties tuolla myytävää maailman kalleinta jamaicalaista kahvia? :D jäi oikeen häiritsemään miltähän maailman _kallein_ kahvi maistuu?

Mitäs tämä kallein kahvi oikein maksaa sitten?

En muista tarkkaan, mutta mielikuva että jotain 260e / kg tms..? Eli voisihan tuota 50g jauhatuksen ostaakkin maistiaiseksi joskus ja kokeilla onko euroshopperin ja maailman parhaan kahvin välillä eroa :D

Tuolla puljussa oli ihan mielenkiintosia lajikkeita, kaikenlaisia jonkin tietyn perheen kasvattamia kahvi tai teelajeja jostain vuoristosta yms. Suosittelen piipahtaan jos lähistöllä asuu. :)

En muista tarkkaan, mutta mielikuva että jotain 260e / kg tms..? Eli voisihan tuota 50g jauhatuksen ostaakkin maistiaiseksi joskus ja kokeilla onko euroshopperin ja maailman parhaan kahvin välillä eroa :D

Tuolla puljussa oli ihan mielenkiintosia lajikkeita, kaikenlaisia jonkin tietyn perheen kasvattamia kahvi tai teelajeja jostain vuoristosta yms. Suosittelen piipahtaan jos lähistöllä asuu. :)

Tuollahan pitää käydä. Samalla ristiretkellä, kun käy katsomassa Janos Valmusen hautaa. Pieni koukkaus tietysti tulee :) Euroshopper kahvi maistuu minusta ainakin etikkahapolle.

¨offtopic: onko joku muu maistanut kenties tuolla myytävää maailman kalleinta jamaicalaista kahvia? :D jäi oikeen häiritsemään miltähän maailman _kallein_ kahvi maistuu?

Onko se kahvi sattumoisin tätä?

Maailman kalleinta kahvikupillista myydään huikeaan 50 punnan eli noin 64 euron hintaan. Eikä siinä vielä kaikki: ökykahvi on valmistettu osittain sivettikissan kakasta. Erikoisseokseen on käytetty jamaikalaisia Blue Mountain -kahvipapuja sekä kaakkoisaasialaista Kopi Luwakia, jossa on sivettikissojen osittain sulattamia ja ulostamia kahvipapuja. Herkullista kissankikkareseosta myydään noin 414 euron kilohintaan Peter Jonesin tavaratalossa Lontoossa. Että sinne vain ostoksille, kelle kissan jätökset maistuvat aamun sanomalehden lukemisen lomassa! Vaikka asiakkaille vakuutetaan, että uloste on pesty pavuista ennen niiden myymistä ja jauhamista, ainakin meillä moinen sumppi menisi väärään kurkkuun."

Kokemuksia Forcen vihreä tee-tableteista?

Tuskin näillä tuotteilla paljon laadullista eroa on. Forcessa on 50mg enemmän EGCG:tä kuin Leadirissa jota itse käytän. Molemmat ovat saman hintaisia. Käyttökokemuksista on vaikea sanoa. Vihreä teen käytön aikana on ainakin tarvinnut kusella käydä huomattavasti enemmän. Aineenvaihdunnan kiihtyvyys taas on niin monesta asiasta kiinni joten vaikea sanoa, onko tuo vain teen vaikutuksesta. Kannattaahan sitä käyttää jo pelkästään terveydellisistä vaikutuksien takia.

Kyllä se nyt menee niin päin että Leaderissa on enemmän EGCG:tä: 70% (490mg/700mg)
Kun taas Forcessa on 40% (500mg/1250mg)

Suositut

Back
Ylös Bottom