All groups had significant decreases in waist circumference .....
No perskules, täytyy myöntää että lukasin pdf:n hiukka pomppien, hyvä että oli mittailtu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
All groups had significant decreases in waist circumference .....
Täällä joku valopää terapeutti jauhaa taas samaa paskaa mitä aina ennenkin: http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id96466.html
Asiantuntijan mielestä vähähiilihydraattisen erikoisruokavalion ongelmana on myös se, että se eroaa tavanomaisesta syömisestä radikaalisti.
Kiistellyssä Atkinsin dieetissä jätetään kokonaan pois esimerkiksi leivät, pullat, makeiset, peruna ja riisi.
No jos sä voit syödä niitä hiilareita niin paljon kuin jaksat niin hyvä sulla. Kaikkien kropat kun vaan ei toimi samalla tavalla eikä tuo tutkimus taas kerro jostakin tietystä ihmisesta ja sen kropan reagoinnista esim. hiilareihin yhtään mitään. Siis oletko oikeasti sitä mieltä että on kaikille ihmisille parasta että syödään niiden yleisten ravintosuositusten mukaan?Olikos tämä ensimmäinen tutkimus joka tehtiin pidemmällä aikajänteellä (toistakymmentä vuotta) ja kunnon otannalla? Toteuttajina Karoliininen instituutti ja Harvardin yliopisto: (Jos joku ei tiedä mitä nuo ovat tai kuinka arvostettuja: http://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/article28782.ece )
http://www.yle.fi/genreportaalit/po...ys&osannimi=hyvaolo_ruokajaterve&jutunid=8474 :
Yhdysvaltalaisen Harvardin yliopiston ja ruotsalaisen Karoliinisen instituutin yhteistutkimuksen mukaan ennenaikaisen kuoleman vaara on sitä suurempi, mitä enemmän päivittäisistä kaloreista tulee valkuaisaineista ja mitä vähemmän hiilihydraateista. Etenkin pihvien runsas syöminen ja perunan sekä pastan välttely käy erityisesti sydämen päälle.
- Laihtumista varmemmin Atkinsin dieetistä seuraa kohonnut sydän- ja verisuonitautien riski, sanoo professori Stefan Rössner Karoliinisesta instituutista.
Tutkimuksessa seurattiin toistakymmentä vuotta yli 40 000 naista, jotka seurannan alkaessa olivat 30 - 49 - vuotiaita.
Tottakait tuolla vähähiilihydraattisellakin laihtuu, mutta laihtuminenhan ei siis ole mikään optimiolotila ihmiselle jolla ei ole ylipainoa. Rasvanpoltto energiaksi turvaa energiansaannin silloin kun sitä ei muualta tule riittävästi. (Tai muita ravintoaineita ole tarjolla.) Länsimaisen yhteisön hyvinvointi vähentyneine liikkumisineen ja ylenmääräisine syömisineen vaan ovat aiheuttaneet tilanteen jossa suurelle osalle väestöä monissa maissa on terveydellistä etua vähentää kropan rasvaa. Jotkut sitten ovat uskollisia "elämäntaparasvanpolttajia", vaikkei siihen olisi syytä..?
No jos sä voit syödä niitä hiilareita niin paljon kuin jaksat niin hyvä sulla. Kaikkien kropat kun vaan ei toimi samalla tavalla eikä tuo tutkimus taas kerro jostakin tietystä ihmisesta ja sen kropan reagoinnista esim. hiilareihin yhtään mitään. Siis oletko oikeasti sitä mieltä että on kaikille ihmisille parasta että syödään niiden yleisten ravintosuositusten mukaan?
No ei liittynytkään yksittäisiin ihmisiin ja onhan tuo iso otanta, sitä en kiistä. Käsittääkseni Uwish toi tämän esiin sen takia ettei itse tuohon hiilihydraattien rajoittamiseen usko. Ei munkaan mielestä ole välttämätönta normaalipainoisille ihmisille vähentää hiilareita rajusti mutta on tälläkin palstalla tullut ilmi että joillakin tuo hiilihydraattien rajoittaminen auttaa vaan jaksamaan paremmin ja pysymään pirteämpänä. Jotkut vaan voi paremmin kun hiilareita ei puputeta rajoittamattomasti. Jotkut eivät tule toimeen vähillä hiilareilla varsinkaan reenatessa ja toisille taas tuokaan ei ole mikään ongelma. Mun mielestä kaikille ihmisille vaan ei ole sama mistä ne kalorit otetaan oli sitten dieetillä tai ei. Ihmiset ovat yksilöitä. Niin ja itse olen sen kannalla että syötäisiin niitä hiilareita ajatuksen kanssa tarpeen mukaan. Itsellä alkaa ainakin kroppa välittömästi turpoamaan jos mätän hiilareita reilummin vaikka ne tulisivat ns. hyvistä lähteistä ja vaikka kalorit eivät juuri plussalla olisikaan.Mun mielestä ymmärsit nyt kyllä Uwishin viestin väärin. Kyse oli kansanterveydellisestä tutkimuksesta jossa oli tilastollisesti merkittävä otanta. Tämä perusteella voidaan yleistää laajempaan populaatioon, tarkemmin ottaen (keski-ikäisiin) naisiin. Ei liittynyt (jos oikein ymmärsin) yksittäisten ihmisten hiilihydraattien käyttöön. Sitä paitsi on eri asia rajoittaa maltillisesti hiilihydraattien käyttöä (=karsia pullamössö pois), kuin että normaalipainoiset ihmiset syövät liian vähän hiilareita ja liian paljon proteiinia koska se on helppo ja mukava tapa pitää paino alhaalla.
No mä en lukenut koko ketjua läpi vaan pikaisesti pari postia ja jotenkin sain sellaisen käsityksen että et oikein tuohon hiilareiden rajoittamiseen usko. Edellinen postisi todisti että aika lailla samoilla linjoilla kuitenkin ollaan joten :piis: vaan. En todellakaan ole mikään himokarppaaja mutta olen todennut että ainakin itseni kohdalla sellainen hiilaritietoinen ruokavalio vaan toimii parhaiten .Yhdyn Kylliin. Joku sentään osaa lukea täällä. En tiedä pystyisinkö ahtamaan itseeni niin paljon hiilareita kun huvittaa, koska en tee niin, enkä suosittele muillekaan. Nekin mitä syön, on niitä suositusten mukaisia tuotteita, ei mitään pullamössöä ja sokeria. Voi ajatella ihan omilla aivoillaankin, suositukset eivät todellakaan ole mitään ääripään vaihtoehtoja karppaukselle, että syötäisiin sitten mitä tahansa hiilaria miten paljon vaan.
edit. Ja jos lukee aiempia postauksiani aiheesta, niin huomaa että olen itsekin sitä mieltä että ihmisissä on yksilöllisiä eroja tämänkin asian suhteen. Vielä et voi mennä tarkistuttamaan terkkarilla mitä geenejä kannat ja mikä olisi paras suhde eri ravintoaineiden suhteen, eli kokeilemalla se löytyy jos löytyy. Näin minä olen tehnyt. Ennemmin tuntuu että (himo)karppaajat ovat tunkemassa omia "oppejaan" muille.
Olikos tämä ensimmäinen tutkimus joka tehtiin pidemmällä aikajänteellä (toistakymmentä vuotta) ja kunnon otannalla? Toteuttajina Karoliininen instituutti ja Harvardin yliopisto: (Jos joku ei tiedä mitä nuo ovat tai kuinka arvostettuja: http://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/article28782.ece )
http://www.yle.fi/genreportaalit/po...ys&osannimi=hyvaolo_ruokajaterve&jutunid=8474 :
Yhdysvaltalaisen Harvardin yliopiston ja ruotsalaisen Karoliinisen instituutin yhteistutkimuksen mukaan ennenaikaisen kuoleman vaara on sitä suurempi, mitä enemmän päivittäisistä kaloreista tulee valkuaisaineista ja mitä vähemmän hiilihydraateista. Etenkin pihvien runsas syöminen ja perunan sekä pastan välttely käy erityisesti sydämen päälle.
- Laihtumista varmemmin Atkinsin dieetistä seuraa kohonnut sydän- ja verisuonitautien riski, sanoo professori Stefan Rössner Karoliinisesta instituutista.
Tutkimuksessa seurattiin toistakymmentä vuotta yli 40 000 naista, jotka seurannan alkaessa olivat 30 - 49 - vuotiaita.
Uwish ei edelleen ymmärrä epidemiologisen tutkimuksen ja kontrolloidun kliinisen tutkimuksen eroa. Ensin mainittu ei ikinä osoita mitään vaikka mukana olisi miljoona "koehenkilöä" (ne ei itseasiassa ole koehenkilöitä vaan "tilastohenkilöitä").
Sanoisin että kliininen tutkimus ei myöskään koskaan osoita syy-seuraus-suhdetta jos halutaan tietää mitä teettää elinikäinen korkeahiilarinen tai korkeaproteiininen ravinto.