Verisuonet tukossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mw2
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

mw2

Ikä
39
Kaupunki
Vantaa
Elikkä en löytäny haulla mitään ja enkä oikein tiedä tuliko tämä oikeeseen osioon, mutta adminit siirtäköön jos häiritsee, mutta viimeaikoina on alkanut askarruttaa että mikä ihme mun verisuonia vaivaa. Esimerkiksi kyykkyä tehdessä hauiksissa olevissa verisuonissa näkyy kohtia mitkä näyttävät jonkunsortin tukoksilta. Myös monissa muissa liikkeissä ne näkyvät. Nämä tukokset tjsp ovat siis sellaisia 0,5cm - 1cm mittaisia pallukoita jotka näkyvät suonesta. Olen jostain lukenut että liika suolan käyttö aiheuttaa näitä verisuonien tukkeutumisia ja olenkin sitä vähentänyt aika reilusti n.½vuotta sitten vaan ne "tukokset" ovat vain lisääntyneet. Eli kannattaako minun huolestua asiasta ja kääntyä lääkärin puoleen vai onko tämä nyt sitten ihan normaalia? :o Voin tietty ottaa jokupäivä kuvan niistä jos jäi epäselvyyttä. Lisättäköön nyt vielä että nämä näkyvät pääosin vain treenin aikana nämä tukokset.

Elikkä en löytäny haulla mitään ja enkä oikein tiedä tuliko tämä oikeeseen osioon, mutta adminit siirtäköön jos häiritsee, mutta viimeaikoina on alkanut askarruttaa että mikä ihme mun verisuonia vaivaa. Esimerkiksi kyykkyä tehdessä hauiksissa olevissa verisuonissa näkyy kohtia mitkä näyttävät jonkunsortin tukoksilta. Myös monissa muissa liikkeissä ne näkyvät. Nämä tukokset tjsp ovat siis sellaisia 0,5cm - 1cm mittaisia pallukoita jotka näkyvät suonesta. Olen jostain lukenut että liika suolan käyttö aiheuttaa näitä verisuonien tukkeutumisia ja olenkin sitä vähentänyt aika reilusti n.½vuotta sitten vaan ne "tukokset" ovat vain lisääntyneet. Eli kannattaako minun huolestua asiasta ja kääntyä lääkärin puoleen vai onko tämä nyt sitten ihan normaalia? :o Voin tietty ottaa jokupäivä kuvan niistä jos jäi epäselvyyttä. Lisättäköön nyt vielä että nämä näkyvät pääosin vain treenin aikana nämä tukokset.

Minä huolestuisin pallukoista verisuonissa. Käyppäs ainakin lääkärissä mittauttamassa kolesteroliarvosi ja verenpaineesi.

Edit: Tuskin suonentukkeumat erityisesti näkyvät, paitsi elleivät ole veritulppia ja silloin et ainakaan siinä kirjottelisi :D

Kuulostaa siltä, että verisuonten seinämä olisi antanut periksi. Varmaan kannattaa näyttää lekurille kun siellä asiaa olisi.

Todellakin jos verisuoni olisi tukossa, niin siinä ei veri kiertäisi --> ei näkyisi koko verisuonta.

onko nyt kyse valtimoista vai laskimoista?

tuli vaan mieleen kun eikös laskimoissa ole stopparimekanismi että veri ei voi väärään suuntaan virrata. se saattais selittää tuon ilmiön kun veri pakkautuu "stoppareita" vasten

Kiitoksia kaikille nyt sitten vastauksista. Pitänee maanantaina lompsia terkkarille ja nuo verenpaineet jne mittailla siellä ku enpä oo niitäkään tainnu 4vuoteen mittaamassa kävästä. Pitänee vaikka samalla kysyä siltä terkkarilta vaikka nekään kyllä oikein mistää mitää tiedä :D
Mulla ei kyllä oo mitään havaintoa missä kohti nämä laskimot ja valtimot sijaitsee, mutta molemmissa käsissä on ainakin hauksien(käsien suuntaisesti) kohdalla lihaksen päältä menevässä suonessa näkyy tämä kyseinen patti.

Pinnassa näkyvät suonet on laskimoita.
Ei kuulosta vakavalta ollenkaan, tietenkin voit lähettää kuvat tänne jonkun asiantuntijan katsottavaksi jos kauheasti vaivaa.
Heti tulee kauheasti mutuvastauksia tyyliin sulla on syöpä!! mittaa kolesteroli!!! verisuonten seinämät antaa periksi!
Mutua minunkin vastaus on pitkälti, mutta noi vastaukset kuulosti tosi kaukaa haetuilta.
Jos nyt verisuonet vähän pullottaa käsitreenissä vaan.

Eli kannattaako minun huolestua asiasta ja kääntyä lääkärin puoleen vai onko tämä nyt sitten ihan normaalia?

Ei kannata, ihan normaalia.

Tai ainakin mulla niitä näkyy kans, eikä koskaan ole edes tullu mieleen, että niissä olis jotain epänormaalia. Saahan noita puristettua esiin, kun puristaa laskimot tukkoon ja odottaa hetken tai pukkaa verta "väärään suuntaan" laskimoita pitkin.

onko nyt kyse valtimoista vai laskimoista?

tuli vaan mieleen kun eikös laskimoissa ole stopparimekanismi että veri ei voi väärään suuntaan virrata. se saattais selittää tuon ilmiön kun veri pakkautuu "stoppareita" vasten
Vastasko tämä nyt siten

Ei kannata, ihan normaalia.

Tai ainakin mulla niitä näkyy kans, eikä koskaan ole edes tullu mieleen, että niissä olis jotain epänormaalia. Saahan noita puristettua esiin, kun puristaa laskimot tukkoon ja odottaa hetken tai pukkaa verta "väärään suuntaan" laskimoita pitkin.
Tähän?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Vastasko tämä nyt siten

Tähän?

Muuten, paitsi että karkean anatomian muistelun mukaan käsien laskimoissa ei ole läppiä, jaloissa läpät kyllä on ja niiden pettäminen johtaa suonikohjuihin. (tähän annan 1% mahdollisuuden, että muistan väärin)

Piti tarkistaa ja ilmeisestikkin myös käsien laskimoissa läpät on, kun niissä tarttee veren mennä vasten maan vetovoimaa. Ne laskimot, joissa mennään maan vetovoiman mukaan, ei läppiä taas pitäs olla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom