Venyttely myöhemmin reenin jälkee?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli ensiksi venytellään ilmeisesti salilla heti reenin jälkee ja sitte uuestaa parin tunnin päästä on ainaki suositus. Kysymys kuuluu että kuinka paljon lämmittelette ennen myöhempää venytystä? Kylmää lihasta ei titääkseni saa kuitenkaan venyttää.. Eli riittääkö pienempimuotosempi jumppa vai pitääkö hiki saada aina pintaan?

Mulla tapana hetkutella lihaksia vähän ja ottaa ekat venytykset kevyemmin.
Joku tyyliin muutamat haara-perus hypyt vois tietysti olla ihan hyvä.
Eikä mun mielestä tarvii hiki tulla.

Eli ensiksi venytellään ilmeisesti salilla heti reenin jälkee

vähän aikaa sitten luin en kyllä muista mistä, mutta uusimpien tutkimusten mukaan kannattaisi heti reenin jälkeen polkea pyörää tai tehdä jotain muuta aerobista ja jättää se venyttely myöhempään.

näin toimien saadaan kuona-aineet maitohapot yms heti liikkeelle ja palautuminen alkaisi nopemmin ja lihat kasvaisi maximaalisesti.

muistan kyllä lukeneeni jo yli kymmenen vuotta sitten bodaus lehdestä samantapaisista ohjeista, että reenin päälle 10 minuttia kuntopyörää ja sitten vasta suihkuun. :wanha:

Mulla tapana hetkutella lihaksia vähän ja ottaa ekat venytykset kevyemmin.
Joku tyyliin muutamat haara-perus hypyt vois tietysti olla ihan hyvä.
Eikä mun mielestä tarvii hiki tulla.

Nyt sitten kun teet näitä haaraloikkia ym. kengurutemppuja kotona niin miten se vaikuttaa mielestäsi hauiste,olkien selän ym.lämpiämiseen?:jahas:

En mä sanonu ite tekeväni noita haara-perushyppyjä, mut kyllä sinä varmasti saa veren kiertämään koko kropassa liikkuuhan siinä kädetkin.
No se siitä.
Ite siis alotan venyttelyn varovasti välillä "heilutellen" lihaksia ja hyvin on toiminu

Itse olen jo pitkään venytellyt heti treenin jälkeen ne lihakset,joita olen treenannut.Venytykset 45-60 sekuntia 1-2 krt/lihas.Mielestäni tää on parempi systeemi,kuin että ei venyttelis ollenkaan.
Mulla on kyllä sellainen päivärytmi,että treenaan aamupvästä ja illaksi meen töihin.Joten sikälikin on suositeltavaa venytellä heti salilla.Muuten jäis venyttelyt venyttelemättä saman päivän aikana:D

Niin ja siis sitä nyt pohdin että mahtaako paljon vaikuttaa lihasten kehittymiseen jos muut alueet on kunnossa, mutta venyttelee ainoastaan reenin jälkeen kunnolla. Itellä reenit yleensä loppuu yhdeksältä illalla jolloin on vaikeeta esim. neljä tuntia oottaa ja taas jumpata ku pitäs nukkuakki välillä..

Niin ja siis sitä nyt pohdin että mahtaako paljon vaikuttaa lihasten kehittymiseen jos muut alueet on kunnossa, mutta venyttelee ainoastaan reenin jälkeen kunnolla.

Vaikuttaa.Positiivisesti:whip:
Ilman muuta kannattaa venytellä heti treenin jälkeen,kuin jos toinen vaihtoehto on että ei venyttele lainkaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom