Venäläinen penkkiohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lappari
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olisikohan muuten kannattavaa vetää tälläinen samanlainen 9 viikon setti heti uudestaan? Vai onko järkevämpää tehdä muutama viikko taas oman mielen mukaan miltä tuntuu ja sitten vasta ryhtyä uudestaan ohjelmaa vetämään (toki päivitetyillä painoilla)

Mietin vain että tyssääkö kehitys jos peräkkäin tälläiset vetää? Kun monethan sanoo että pitäisi sotkea treenejä siten ettei lihakset pääse tottumaan.. mutta toisaalta tässä ohjelmassahan joka viikko on aina hieman erilainen kun sarjat kasvaa tai lyhenee :wtf:

Oletteko itse miten tehneet?

ei ne lihakset noin vain totu. muutenhan mikään treeni ei toimis. ei se kroppa nyt tollai toimi. muutenhan päivän treeninä ainoo ois se sängylle istuminen nukkumaan mennessä. tee välissä 1-2 kk perusbodailua 8-12 toistoilla ja sit uusiks tai joku muu perusvoimasysteemi. ei tossa nyt mitään suurempaa vikaa pitäs olla toimii vaikka kuinka montas kertaa.

En, tänään olin ensimmäisen kerran salilla kokeilemassa 2 viikon flunssan jälkeen. Pitää hakea taas vähän pohjia ennen kuin alkaa tekemään tekemään rankempaa treeniä.

Mitä olette mieltä kun tuossa 9 viikon ohjelmassahan on maanantaisin kevyt kyykky, keskiviikkona raskas maastaveto ja perjantaina raskas kyykky niin huomasin tänään että selkä ei meinannut millään jaksaa tuota kyykkyä tehdä. Eli siis lihakset väsyy ja alkaa painumaan etukumaraan pahasti. Vyöllä kokeilin niin helpotti tottakai huomattavasti ja sainkin tehtyä sarjat loppuun mukavasti ilman ongelmia.

Mutta mitä olette mieltä onko tuo kovinkin haitallista kehityksen kannalta jos perjantaina käyttäisin vyötä?

Kun maanantain kyykky ja keskiviikon maastaveto kyllä menee ilman vyötä. Eikös noissakin selkä jo ihan tarpeeksi treeniä saa että vaikka perjantain tekisikin vyön kanssa? Kun ilmeisesti en vaan kerkee palautumaan tarpeeksi keskiviikon jälkeen ja siks meinaa selästä loppua voimat :curs:

Eli lyhyesti kysyttynä suosittelisitteko A: käyttämään vyötä ja tekemään ohjelman neuvomilla painoilla? vai B: keventämään painoja jolloin selkä jaksaa mukana mutta jalat eivät saa maksimi rasitusta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ei ohjelmia kannata viikonpäiviin sitoa. voi olla, ettei sun selkä vaan oo palautunut kunnolla vedosta. kehityksen kannalta vyö ei haittaa. vammojen kannalta kannattaa olla vielä fiksumpi. miksi et tekis
ma: kova kyykky
ke: kevyt kyykky
pe: veto
tällai saisit ylimääräsen lepopäivän kyykylle. ja vyö käyttöön vaan.

Vastaavas tilantees oon käyttänyt vyötä. Kyllä tukilihakset roikkuu mukana.
Edit. Tosiaan jos selkä oli aivan jumis niin pidin välipäivän. Penkis en tehnyt kaarta pikku painoila. Kai sekin pikkusen säästi selkää.

Aah, no niinpä! En yhtään osannut ajatella että eihän noita tietenkään mikään pakko ole tehdä juuri noina päivinä mitä ohjelma sanoo :D Eli kokeilenkin nyt vaihtaa eri päiville noita.. uskon ettei sitten tarvitse edes vyötä käyttää! :rock:

6 viikon ohjelmaa tehty penkissä nyt 3x3 treeniin asti. Joka treenissä ainakin ekaan sarjaan jäänyt ainakin 1 toisto varaa. Mahtavasti toimii siis! Maksimina oli 120kg ja eilen meni 3x3x115kg!

Onnea enkasta. Kyl toi ohjelma toimii, mutta voin myös suositella JTO:n osioista löytyvää ns.bulgarialaistyyppistä ohjelmaa. Olen itse vakuuttunut molempien ohjelmien tehokkuudesta. Ja mulla on treenitaustaa jo todella paljon;)

tän maslaevin tehokkuus perustuu usein siihen, että taustalla on riittävän erilaista treeniä, jolloin tän kaltanen nopeusvoimaa painottava lyhyt piikkailu toimii hyvin ärsykevaihtelunakin. mikään yksittäinen ohjelma tai systeemi ei oo kaikkivoipa, vaan kehitykseen liittyy aina useita muuttujia.

Onko hyvä ohjelma myös esim kyykkyyn ja maveen? Miten kannattaa hoitaa treenit jos kyykky, mave, pena ryssäohjelmalla samaan aikaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom