Venäläinen penkkiohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lappari
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tuntuu ohjelma toimivan ihan mukavasti nyt kun ei ole hiihtoa sotkemassa kuvioita. tänään oli vuorossa 3x3 137,5 kg ja tuli todella kevyesti. laskin painot 145 kg mukaan vaikken ole sitä nostanutkaan, arvioin sen kun 140 oli suht helppo viimeksi kun koitin. 130 sain kakkosen tossa syyskuussa ja viime viikolla tuli 4x4 niin helposti että piti varmistaa onko tangossa oikeasti 130.

teen penkin päälle taljoja,t-soutua,kulmasoutua,leukoja , vipareita,hauiksia ja mavea. lähes joka treenissä sama kuvio tosin mavea ei 3x viikossa.

Ihan mukavasti pelitti 140kg oli alkusyksyllä sali max, eilen pikkukisassa tuli 147,5 kg ihan mukavasti. Salilla otin 152,5 kg ilman merkkiä joku aika sitten, nyt olis vähän fiilistä taas alkaa treenaileen hieman enemmänkin ja seuraava tavoite on kisassa tuo 152,5 kg. Eli ei mitään räjähdysmäistä tuloskehitystä ole tavoitteena enää, mut jos tasaisesti kehittyis niin mieli pysyy virkeänä.

Hmmh... Oon nyt tehnyt nelijakosta ohjelmaa 2x6 penkkisysteemillä, ja ohjelmaa pitäis vaihtaa.
Penkki on kuitenkin aika paljon jäljessä niin aattelin että otan jonkun penkkiohjelman.

Mutta kannattaako 90kg maksimipainoilla alkaa edes tätä ohjelmaa tekemään?
Vai kannattaisko mun tehdä 2x6 2krt viikossa tjsp?

Kiitokset.

Oletkos kauan treenaillu? Kyllähän tollanen ohjelma pelaa mun mielestä vähemmän aikaa treenalleellakin. Täytyy muistaa, et jättää turhat bodailut sikseen eli apuliikkeitä maltilla.

Hmmh... Oon nyt tehnyt nelijakosta ohjelmaa 2x6 penkkisysteemillä, ja ohjelmaa pitäis vaihtaa.
Penkki on kuitenkin aika paljon jäljessä niin aattelin että otan jonkun penkkiohjelman.

Mutta kannattaako 90kg maksimipainoilla alkaa edes tätä ohjelmaa tekemään?

Kyllähän tuo ohjelma toimii noillakin maksimeilla. Aloittelijoilla tuppaa vaan monesti olemaan niin, että ovat suhteessa maksimiin parempia sarjoissa jolloin suuri osa ohjelman treeneistä jää liian kevyeksi. Eli esim. 90kg maksimilla kun 80% on 72,5kg ja sillä otetaan neljännessä varsinaisessa kovassa treenissä 6*6 sarjat, niin pitää miettiä saako tuon 6*6*72,5 jo ennen ohjelman alkua tulemaan. Jos vastaus on kyllä, niin kannattaa heittää 75kg että tulee enemmän haastetta ja tarve kehittyä. Tuossa vaiheessa yleensä kuitenkin kehittyy todella nopeasti niin ei kannata turhaan liian kevyillä nostella.

Kyllähän mäkin sain ton 6*6 suht kevyesti max. oli 140 kg. Mut siinä se juju mun mielestä on, et tulee perkeleesti nostettua 6 viikon jakson aikana. Otin just eilen tolla 140 kg nelosen ja vuoden alusta alkaa taas uudet kujeet. Mut tietty mulla on treenivuosia takana jo yli rippikouluikäisen verran ja max. on joskus ennen ollu yli ton 140kg. Mut kesällä toi 140kg oli tiukka maksimi.

Toihan on vaan 6 viikon mittainen, tottakai siinä luulossa ollaan et viikolla 7 tai 8 ennätys tulee. Mut ei niitä sarjapainoja kesken tollasen perioden kannata nostaa.......

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis mitä?

Olen käsittänyt asian niin, että nostit ton 140kg ohjelman jälkeen, ja siinä tapauksessa et ole voinut laskea ennen ohjelman alkua sitä 80%:tia 140kg:sta, vaan esim. 130kg:sta.

Lähtö oli alkusyksyllä 140kg ja siitä laskin prosentit, 147,5 kg oli tulos paikalliskisassa, salilla vitonen enemmän ilman merkkiä. Sorry, jos olen johtanut harhaan.... Nyt on kunto vielä hivenen parempi.

Kyllähän tuo ohjelma toimii noillakin maksimeilla. Aloittelijoilla tuppaa vaan monesti olemaan niin, että ovat suhteessa maksimiin parempia sarjoissa jolloin suuri osa ohjelman treeneistä jää liian kevyeksi. Eli esim. 90kg maksimilla kun 80% on 72,5kg ja sillä otetaan neljännessä varsinaisessa kovassa treenissä 6*6 sarjat, niin pitää miettiä saako tuon 6*6*72,5 jo ennen ohjelman alkua tulemaan. Jos vastaus on kyllä, niin kannattaa heittää 75kg että tulee enemmän haastetta ja tarve kehittyä. Tuossa vaiheessa yleensä kuitenkin kehittyy todella nopeasti niin ei kannata turhaan liian kevyillä nostella.

Oolsprait.
Oon noin kolmisen kuukautta nyt aktiivisesti käynyt vuoden tauon jälkeen. Vuos sitten olin käynyt joku puolisen vuotta, jos sitäkään, että aika amatöörejä tässä vielä ollaan, mutta innostusta löytyy senkin edestä!
Elikkä tosiaan tarvii siis koittaa ensin että miten tulee penkistä tuo, että paljon tulee maksimissaan ja suositteletteko 6x6:tta koittamaan kanssa ennenkuin alottaa? Vai alotanko ohjelman ihan lonkalta 90kg maksimeilla ja lisään 6x6seen painoja jos on tarvis tjsp?

Oolsprait.
Elikkä tosiaan tarvii siis koittaa ensin että miten tulee penkistä tuo, että paljon tulee maksimissaan ja suositteletteko 6x6:tta koittamaan kanssa ennenkuin alottaa? Vai alotanko ohjelman ihan lonkalta 90kg maksimeilla ja lisään 6x6seen painoja jos on tarvis tjsp?

Testaat maksimin ja siitä lasketuilla prosenteilla liikkeelle. Jos se 80% tuntuu perstuntumalla liian kevyeltä niin 2,5kg lisää tai toinen vaihtoehto on lyhentää sarjataukoja sen verran, että viimeisissä sarjoissa joutuu koville.

pakko nostaa vanha ketju ylös, sori siitä.

aikoinaan nostin tämän ohjelman avulla penkkini 130-140kg ja myöhemmin vielä 140-150kg. kun tuo 150 oli nostettu päätin että tällä ohjelmalla minä joskus tulen piikkaamaan penkkini siihen maagiseen kahteensataan kiloon. tilanne on nyt se että otin tänään 190kg penkiltä, paukkuja tohon nostoon olisi uskoakseni riittänyt aikaisemminkin mutta ei nyt vaan ole pää uskonut siihen. nyt kun tuo 190kg on hoidettu ja sen lykkää tuohon http://www.exrx.net/WeightTraining/RussianSquatProgramGenerator.html? laskuriin niin se väittää että kuuden viikon jälkeen olisi mahdollisuuksia 200kg ykköseen. ajattelinkin siis lähteä kokeilemaan ensi viikosta lähtien. saan tuon tuskin läpi vietyä kuudessa viikossa mutta päivittelen tänne aina välillä tuntemuksia siitä miten homma kulkee :)

kiitos kiitos. vähän epäilyttää voiko ohjelma potkia yhtä hyvin vielä näissä kiloissa mutta onhan esimerkiksi peklo saanut tällä kehitystä ja mitä katselin tuolta Korkia-Ahon päivyristä niin hänkin oli saanut peruskauden tästä ohjelmasta onnistuneesti läpi joten katotaan nyt miten mun käy :)

Lykkyä pyttyyn täältä myös! Päivittelehän tosiaan kuin noi treenit menee läpi. Itseänikin kiinnostaa kuin tuo puree vähän isommilla raudoilla.

Taas tuli tehtyä tämäkin.
Tavoite oli 1x140kg, viimeisenä päivänä vaan alkoi flunssa iskemään päälle ja tulokseksi jäi 135.
Mutta ohjelman aikana tuli useampi sarjaennätys ja kaiken kaikkiaan toimi taas.
6x2 treenejä jäi 2 x tekemättä (tarkoituksella), ja tein kaikki 6x2 treenit alle 80% (ehkä likempänä 70%) kuormalla vinopenkissä.
Kyykyssäkin kerran tämän ohjelman tehnyt ja suosittelen todellakin 6x2 treenit tehtynä kevyempänä.
Ja penkkiin sovellettuna KAIKKI apuliikkeet pois, ei pystypunnerrusta, ei ojentajia jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom