Venäläinen penkkiohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lappari
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
olisko joku antaa jotain linkkiejä noihin ohjelmiin mitä te käytätte, penkkiin haluis saada vähän lisää voimaa (tai itse asiassa paljonkin, on tulos meinaan niin säälittävä)

katselin jotain 16 viikon ohjelmasykliä, siinä piti laittaa maksimi nosto ja toiseen tekstikenttään jotain toistojen määriä.
tuntu vaan kummalliselta että ne tehtävät sarjat oli todella pieniä verrattuna siihen maksimiin, melkein puolet siitä maksimipainosta, voikos tuollaisella muka penkis kehittyä?

Tosta setistä llähinnä keskusteltu tässä ketjussa

http://www.exrx.net/WeightTraining/RussianSquatProgramGenerator.html

Tuossa yksi.

...

pakko viel kysyy mutta jos penkkimax on esim. 60kg niin onko tosiaan mahdollista kehittyä tuossa enkassa jos viikon aikana tehdään vain 48kg? -tuntuu vain vähän kummalliselta

Tietenkin on, mutta itse olisin vahvasti sitä mieltä, että tuossa vaiheessa se maksimi nousee ihan yhtä hyvin, ellei jopa paremminkin body-tyylisellä treenillä.

f-edit. Siis oliko toi 60kg sittenkin vain esimerkki?

Tietenkin on, mutta itse olisin vahvasti sitä mieltä, että tuossa vaiheessa se maksimi nousee ihan yhtä hyvin, ellei jopa paremminkin body-tyylisellä treenillä.

siis joo esimerkki max oli tuo, tää nyt on taas tällanen nuubin kysymys, mutta kun itsellä on ollut aina sellainen toimintapa että joka kerralla ku penkataan vedätään niin isoilla painoilla ku jaksaa niin tuntuu vain kummalliselta että tässä ohjelmassa pitäis tehdä pienillä määrillä verrattuna maksimiin

siis joo esimerkki max oli tuo, tää nyt on taas tällanen nuubin kysymys, mutta kun itsellä on ollut aina sellainen toimintapa että joka kerralla ku penkataan vedätään niin isoilla painoilla ku jaksaa niin tuntuu vain kummalliselta että tässä ohjelmassa pitäis tehdä pienillä määrillä verrattuna maksimiin

Eihän tuossa missään vaiheessa pienellä raudalla tehdä, kun pienin on 80% maksimista mikä vastaa keskiverto henkilöllä jotain max8:a Jos tehdään heti ekassa treenissä aivan loppuun asti niin siinä on sen jälkeen paha saada kovin pitkälle progressiota aikaan.

Tuossa on jokatoinen treeni nopeustreeni, eli tuo 6*2*80%.

ok

mutta tuleekos tossa rasitusta juuri ollenkaan kun neuvotaan tekemään 6 sets of 2 reps eli mikäli oikein ymmärsin 6 settiä 2:lla toistolla? tuntuu aika minimaaliselta, kun painomääräkin on 80% maxista

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se on nopeustreeni ja idea on, että tanko liikkuu ylös räjähtäen läpi katosta.

Kyllä tossa noita haastavia treenejä rupeaa tulemaan kolmannella viikolla kun pitää ottaa 6*6*80% ja sen jälkeen lähtee raudat nousemaan kohti 100%.

...

selvä juttu.... kun oon nyt tehnyt 3 jakoisella niin pystyykö tota soveltamaan siihen vai pitäiskö olla 1 jakoinen

ja tossa sama ohjelma jos haluaa että siinä lukee bench press
http://dpease.com/russki/
jos haluaa tulostaa ja kuskata mukana niin vähän selvempi kuin .exrx.netin versio.
kohtaan:How many pairs of each plate do you have? kannattaa laittaa 2

"Example: 120 (lbs) / 2 (number of sets) x 6 (number of reps)"

Ei oo siis sama ohjelma, ja muutenkin niin helvetin epäselvä... :D

Kato vaan näköjään sarjat ja toisto määrät toisin päin, kuka uhrautuu kokeilemaan toimiiko yhtä huvin kuin "kyykky" ohjelma. ;)

Se on nopeustreeni ja idea on, että tanko liikkuu ylös räjähtäen läpi katosta.

Kyllä tossa noita haastavia treenejä rupeaa tulemaan kolmannella viikolla kun pitää ottaa 6*6*80% ja sen jälkeen lähtee raudat nousemaan kohti 100%.

kuinkas tuo nopeustreeni auttaa maksimivoimaan?

en oo ennen kokeillut mut onko ideana siis laske ensin tanko rauhallisest rinnalle jonka jälkeen todella nopeusti ylös (ei pompautusta)

sit vielä tuosta toisesta penkki ohjelmasta 2x6, eikös se ole samanlainen melkein kuin tuo Jto:n kaks kertaa kutonen :david:

kuinkas tuo nopeustreeni auttaa maksimivoimaan?

en oo ennen kokeillut mut onko ideana siis laske ensin tanko rauhallisest rinnalle jonka jälkeen todella nopeusti ylös (ei pompautusta)

sit vielä tuosta toisesta penkki ohjelmasta 2x6, eikös se ole samanlainen melkein kuin tuo Jto:n kaks kertaa kutonen :david:

Nopeustreeni auttaa paljonkin maksimivoimaan. Ainakin mitä minä olen ymmärtänyt, niin kaikki vain penkkiin panostavat tekevät myös nopeustreeniä.

Ja 60kg maksimissa 80% rauta on aivan eri luokkaa haastavuudeltaan kuin 120kg 80% rauta. Niin isosta erosta on jo kyse.

Mutta koska ne on prosentteja niin varmaan joku 100-150kg (useimmilla) maksimeilla 80% rauta on vertailu kelposta.

..

selvä juttu, kait sitä pitää sitten uskoa painettuun sanaan, painomäärät edelleenki mietityttää mutta ajattelin laittaa testaukseen.

sellainen juttu vielä että voiko tuon ohjelman ympätä 3 jakoiseen ohjelmaan jolla teen tällä hetkellä

sellainen juttu vielä että voiko tuon ohjelman ympätä 3 jakoiseen ohjelmaan jolla teen tällä hetkellä

Kyllähän sen voisi, helpommin jos treenaat neljästi viikossa silti. Itse olen änkenyt sen 4-jakoiseen.
Jotain tämän suuntaista olen itse suunnitellut:

Ma: penkki, hauis, epäkkäät, (forkut)
Ke: penkki, vatsat, (jalat)
Pe: penkki, hauis, olkapäät, ojentajat (huoltavasti)
La tai Su: selkä, jalat

Eli 4-jakoista jossa 2-jakoisen piirteitä höystettynä ryssäpenkillä :hyvä:

mulla ei ole mitään kaks kertaa kutosta. nopeustreeni parantaa räjähtvää voimaa, kun yhdistetään maksimitreenien kanssa, eli irtiotto ja syttymistaajuudet paranee. hermostohommia siis kehitetään.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom