Vatsalihasreeniklippi by jhulmi - part II

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jhulmi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

jhulmi

Lihastohtori
Jussin jälkeen innostuin tekemään taas pakkislaisille uutta vatsaliikematsua kun nyt tuo edellinen threadi näyttää olevan aika suosittu. Ja vielähän on molella mahkut ehtiä kesäkuntoonkin ;)

Osa II: taustalla soi Scar Symmetryä:
http://www.youtube.com/watch?v=zm_Nfts7DN4

Tuossa on nyt aika paljon taas liikkeitä. En väitä että ne olisi mitenkään puhtaita tai teknisesti huippuja, mutta sen takaan että niitä kannattaa pyöritellä ohjelmistossaan ainakin silloin tällöin. Ja kannattaa soveltaa itselle sopivimmiksi, esim. jalat koukussa jos jalat suorana liian tiukkaa jne.

Esimerkiksi tuossa ns. "seiväshyppääjä I":ssä laskuvaiheessa saa tosi kovan tuntuman vatsoihin, mutta kannattaa olla varovainen alkuvaiheessa ja ottaa kevyesti.

Liikkeiden järjestys:

1. "Vatsoja taljassa"
2. "Seiväshyppääjä I"
3. "Seiväshyppääjä II"
4. "Kylkikierrot maaten"
5. "Pilateskiertoja"
6. "Loppupumppiextralyhytliikeratarutistus"

1-4:ssä on kaikenlaisia sovelluksia esitetty myös.

Toivottavasti liikkeet ovat monelle uusia ja kehittäviä...

Creditsit kuvauksista taas Jannelle eli alias Nauzzile, Progelle, Atlakselle tai mikä lie milloinkin :worship:

Muut osat:

Osa I
http://www.youtube.com/watch?v=qgXF_vNgvcQ

Osa III
http://www.youtube.com/watch?v=l4BMt2ebb0Y

Ja tämänkin ketjun linkkejä editoitu Timba79:n toimesta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
tulipas taas opittua muutama uus liike :worship: . pitää testata kunhan seuraavan kerran menee salille

taitaa kyllä toi seiväshyppääjä 2 jäädä tekemättä

Jeps, pakko kyllä ylistää näitä videopätkiä! :thumbs:

Itse kans oon oppinut monta uutta liikettä näiden myötä.

Välttämättä tälle tredille ei ole paras paikka aloittelijoiden osio, koska monet liikkeet ovat aika vaativia. Kannattaa siis myös kokeilla klippiä vaikka kokee olevansa jo kokenut reenaaja...Mutta kaikkia liikkeitä on helppo soveltaa vähemmän vaativiksi, joten niistä on helppo kaikkien poimia jotain.

Jees, kiitos hyvästä viedosta hulmi. :thumbs: Tota kylkikiertoa maaten on itsekin tullut jo entuudestaan tehtyä painopallon kanssa. Täytyy noita muitakin kokeilla.

Suuret kiitokset näistä videoista, en tykkää siitä perinteisestä vatsalihas liikkeestä :(, jhulmista on tullut tietämättään minun vatsalihastreeni ohjaajani. Yksi kysymys olisi, millä liikkellä saa parhaiten sixpackin näkyviin? Sanoit tuolla toisessa triidissä, että pikajuoksu harjoittelulla tai jotain sinnepäin, mitä se tällainen on? :P

Tämä on mun mielipide mutta se on melki yks ja sama miten niitä vatsalihaksia treenaa kuhan treenaa niin että niissä tuntuu, kyllä näkyy helvetin hienosti jos on vähän rasvaa niinkuin hulmillakin näyttää olevan. Lisäksi vatsa on littee ja tiukka kun vatsaontelon sisänen rasva on myös vähissä niinkuin tossa kunnossa varmana on.

Yksi kysymys olisi, millä liikkellä saa parhaiten sixpackin näkyviin? Sanoit tuolla toisessa triidissä, että pikajuoksu harjoittelulla tai jotain sinnepäin, mitä se tällainen on? :P

Tarkoittanee sitä että vatsalihakset näkyvät kun rasvat ovat tarpeeksi alhaalla ja alas ne saa vaikkapa juoksemalla.

trollari ja mira82: Ei tosiaan ole parasta liikettä. Itsekin teen useita liikkeitä lähinnä siksi, että säilyy mielenkiinto touhuun eikä jää junnaamaan paikallaan. Tekemällä yhtä liikettä menisi itse kullakin hermot jossain vaiheessa.

Juoni: tosiaan rasvat alas, lihakset näkyviin ja vatsa litteäksi vetämällä sitä sisään. Siinä se.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jhulmille kysymys: mikä on vaativin ja rankin vatsalihasliike? Mikä taas vaikein tehdä?

Tästä se fanitus alkaa :D

Vai että fanitus, heh...:hyper: :nolo: :jahas: :eek: Jotain rajaa huumorillakin pitää olla :) Ei tod. ole mitään bodareiden lihasmassoja nääs täällä päässä. Ihan vain lihasmassatutkijanplanttu ;)

Kyllähän joku Janda-rutistus tanko niskassa isolla määrällä levypainoja olisi varmasti yksi rankimmista mitä voi kuvitella ;) Ilman lisäpainojakin vain harva pääsee...http://www.voimaharjoittelu.net/jandarutistus-a-176.html

"Vaikeimpia" on oikeastaan varmaankin erilaiset syvien vatsalihasten liikkeet. Siis tehdä niin että reenaa haluttuja lihaksia...

Tein muistaakseni tän viikon tiistaina ton videoklipin innoittamana sellasen vatsalihastreenin, jossa tein seiväshyppääjä ykköstä kolme sarjaa ja normaaleja istumaannousuja 5kg paino niskan takana siihen perään. Sitte pyöräiltyäni kotiin menin päiväunille ja voi saakutarallaa ku oli tuskaa kääntää kylkeä, ku vatsalihakset oli niin hemmetin kipeet.

Kyllä nyt on tullu vatsalihasten treenaamiseen uutta potkua!
Kiitti tästä :worship:

Miten jhulmi neuvoisit tämmöistä jo suht pitkälle edistynyttä keskivartalon treenaajaa?

Tarkoitan sitä, että noissa seiväshyppääjä I ja II tulee noita toistoja aika lailla ja samoin noissa kaikissa muissakin clippiesi liikkeissä mitä olet näyttänyt. Joskus 5v aloitin treenamisen sillä että tein joka päivä 2x20 perus vatsalihasliikettä, siitä sitten kehitytty johonkin hulluhin 3 x 100 sarjoihin ilmanjalkatukea (joka päivä).

Tosin nyt viimeisen 6kk aikana hommaan on tullut (paljolti tämän palstan myötä) järkeä mukaan ja uusia ja tosi paljon erillaisia liikeitä mukaan. Esim perusistumaan nousuja tulee tehtyä 3 x 15 jollain 12 kiloa niskantakana lisäpainona nykyään. Mutta ongelma tulee juuri noissa liikkeissä joissa ei saa lisäpainoja mukaan, kuten juuri nuo "seiväshyppääjät". Eli sarjoista tulee väkisin pitkiä että saa poltteen aikaiseksi. Olen vaikeuttanut liikkeitä esim. hidastamalla negatiivistä vaihetta ja pysäyttämällä liikkeen useita kertoja yhdenkin toiston aikana. Mutta silti sarjoista tulee liian "pitkiä", eli menee enemmänkin tuonne kestävyys kuin massatreenin puolelle. Ja tosiaan nykyään vatsalihaksia en saa enää ollenkaan kipeiksi, tai niin että seuraavana päivänä tuntisi tehneensä jotain. (siis treenatessa kyllä tuntuu mutta ei enää jälkeen)

Treenaan nykysin 2-jakoisella ohjelmalla 4krt viikossa, eli vatsat tulee tehtyä tiistaisin ja torstaisin. Vatsoja treenaan kerralla n. tunnin ja errillaisia sarjoja tulee tehtyä yhteensä n.12.

Ja tosiaan kaikkein vaikeimpia on nuo syvät vatsalihakset, joita mulla ei varmaan ole kun en koskaan ole saanut niihin mitään tuntumaa, vaikka mitä eri liikettä on tullut tehtyä ja hartaudella. Toivottavasti ymmärsit mitä tässä yritän hakea, tuli aika sekavaa tekstiä.

Olen vaikeuttanut liikkeitä esim. hidastamalla negatiivistä vaihetta ja pysäyttämällä liikkeen useita kertoja yhdenkin toiston aikana. Mutta silti sarjoista tulee liian "pitkiä", eli menee enemmänkin tuonne kestävyys kuin massatreenin puolelle. Ja tosiaan nykyään vatsalihaksia en saa enää ollenkaan kipeiksi, tai niin että seuraavana päivänä tuntisi tehneensä jotain. (siis treenatessa kyllä tuntuu mutta ei enää jälkeen)

Treenaan nykysin 2-jakoisella ohjelmalla 4krt viikossa, eli vatsat tulee tehtyä tiistaisin ja torstaisin. Vatsoja treenaan kerralla n. tunnin ja errillaisia sarjoja tulee tehtyä yhteensä n.12.

Ja tosiaan kaikkein vaikeimpia on nuo syvät vatsalihakset, joita mulla ei varmaan ole kun en koskaan ole saanut niihin mitään tuntumaa, vaikka mitä eri liikettä on tullut tehtyä ja hartaudella. Toivottavasti ymmärsit mitä tässä yritän hakea, tuli aika sekavaa tekstiä.

Viivästyneen lihasarkuuden eli domsin saat aikaiseksi enää vain ekstreme jutuilla eli kovilla eksentrisillä eli negatiivisilla toistoilla, mutta no pain no gain ei oikein päde vatsoissa kuten muissa lihasryhmissä. Sulla on vatsojen voimatasot sen verran kovat, että jos lihasmassaakin löytyy vatsoista, niin ylläpito riittänee? Janda-rutistusta esim. voisit kokeilla ja esim. supersarjoja jandaa, seiväshyppääjä 1:stä, rutistuksia ym. ilman palautuksia ja vielä tosiaan pysäyttelemällä välillä liikkeiden eri vaiheissa. Jo on kumma jos et saa tollaisissakaan pumppia ;) Tekstisi perusteella en tietenkään tiedä, että onko vatsalihasten päällä omasta mielestäsi liikaa rasvaa ja onko sulla vaikeuksia pitää vatsaa sisällä ja onko selkävaivoja? Koska ei vatsalihasten voima ja voimakestävyys enää tod. ole heikko lenkki...Itsellenikin nuo syvien vatsalihasten reenaamiset ovat ne hankalimmat ja vähiten innostavat reenit :)

Viivästyneen lihasarkuuden eli domsin saat aikaiseksi enää vain ekstreme jutuilla eli kovilla eksentrisillä eli negatiivisilla toistoilla, mutta no pain no gain ei oikein päde vatsoissa kuten muissa lihasryhmissä. Sulla on vatsojen voimatasot sen verran kovat, että jos lihasmassaakin löytyy vatsoista, niin ylläpito riittänee? Janda-rutistusta esim. voisit kokeilla ja esim. supersarjoja jandaa, seiväshyppääjä 1:stä, rutistuksia ym. ilman palautuksia ja vielä tosiaan pysäyttelemällä välillä liikkeiden eri vaiheissa. Jo on kumma jos et saa tollaisissakaan pumppia ;) Tekstisi perusteella en tietenkään tiedä, että onko vatsalihasten päällä omasta mielestäsi liikaa rasvaa ja onko sulla vaikeuksia pitää vatsaa sisällä ja onko selkävaivoja? Koska ei vatsalihasten voima ja voimakestävyys enää tod. ole heikko lenkki...Itsellenikin nuo syvien vatsalihasten reenaamiset ovat ne hankalimmat ja vähiten innostavat reenit :)

Ongelmana olisi juuri tuon lihasmassan kerääminen. Omasta mielestä voimakestävyys on ok. Tosin ongelmana on tuo hienoinen rasva kerros siinä päckin päällä :D jonka vuoksi lihakset eivät erotu kunnolla. Supersarjoja en olekaan ikinä koettanut, mutta mulla on aika rajallinen määrä liikkeitä alaselän lihaksille mitä voisi tehdä. Palautus ajat mulla on ollut ennestään lyhyitä, ja tosiaan pysäytyksiä tulee tehtyä runsaasti (jopa 2-3 per toisto).

Hmm mulla on tai siis oli sama ongelma kuin wirehandilla.
Eli tuntuu siltä kuin vatsat ois liian vahvat ja treeni menee kestävyyden puolelle. Mutta noista kaikista vatsalihasliikkeistä saa puolet kovemmat, kun "vetää" vatsaan samaan aikaan sisälle, hulmin oppien mukaan.
Eli olin siis tehnyt lähinnä väärin liikkeet, tai no en väärin, mutta en ottanut liikkeistä kaikkea irti, varmaan siksi kun näköjään sisemmät vatsalihakset on heikot kun taas ulommat vatsalihakset näyttäisi olevan aika vahvat.

Eli tän viestin pointti oli siinä, että IMO tekniikkaa voisi parantaa vetämällä koko ajan sitä vatsaa sinne sisäänpäin, tämä ainakin mulla auttanut siihen kun mikään ei enää tunnu miltään.

Salilla kun olen vatsoja tehnyt, ei tule itsellä kylläkään tähän keskityttyä juuri ollenkaan, kun olen tehnyt lähinnä kutosia nautiluksen koneella + muut liikkeet ilman palautuksia. Kotona sitten keskityn tekniikkaan, saan jopa perusrutistukset ja "pyörällä polkemisen" tuntumaan.

Hmm mulla on tai siis oli sama ongelma kuin wirehandilla.
Eli tuntuu siltä kuin vatsat ois liian vahvat ja treeni menee kestävyyden puolelle. Mutta noista kaikista vatsalihasliikkeistä saa puolet kovemmat, kun "vetää" vatsaan samaan aikaan sisälle, hulmin oppien mukaan.

Jeps, juuri noin. Toinen juttu on se, että lopettaa nykimiset ja tekee liikkeet rauhallisesti. Lihasmassa kasvaa parhaiten kun toistomäärät on sarjoissa maksimissaan 20 eli kannattaa kun lihasmassaa tavoittelee käyttää näitä ym. kikkoja jos tarve on.

Omasta mielestä voimakestävyys on ok. Tosin ongelmana on tuo hienoinen rasva kerros siinä päckin päällä :D jonka vuoksi lihakset eivät erotu kunnolla.

Rasvan lähtöön ei auta vatsojen reenaaminen sen paremmin kuin saman kalorimäärän kuluttaminen vetämällä leukoja kuten varmaan tiedät (alueellisen rasvanpolton tehokkuutta ei siis olla todistettu, vaikkakin jotain pientä lähinnä kai merkityksetöntä eroa voi olla olemassa itseasiassa). Ja toisilla ei suorien vatsalihasten sidekudossyyt erotu vaikka rasvat olisi tosi alhaalla mitenkään hirmu hyvin...Tosin kun noiden syiden väliin saa lihasta, niin erottuminen toki parantuu.

Juuh tuo rasvanpoltto on kokonaan aivan toinen asia, eikä olisi pitänyt sekoittaa sitä tähän... itsekään en usko mihinkään paikalliseen rasvan palamiseen.

Ja ongelma juuri on se että vaikka kuinka puhtaasti, hitaasti ja pysäytyksiä käyttäen liikkeitä tekee menee sarjat sinne 40 toistoon, ennen kuin alkaa olla tuskaista. Palautus ajat olleet sitten 30-60 sek, mutta toistoja tulee silti yli 30.

Juuh tuo rasvanpoltto on kokonaan aivan toinen asia, eikä olisi pitänyt sekoittaa sitä tähän... itsekään en usko mihinkään paikalliseen rasvan palamiseen.

Ja ongelma juuri on se että vaikka kuinka puhtaasti, hitaasti ja pysäytyksiä käyttäen liikkeitä tekee menee sarjat sinne 40 toistoon, ennen kuin alkaa olla tuskaista. Palautus ajat olleet sitten 30-60 sek, mutta toistoja tulee silti yli 30.

Kokeile vielä sitä että vedät vatsan sisään liikkeen aikana koko ajan. Aika friikki taidat olla ;) Mulla on se hyvä puoli että kestävyys on heikko lenkki ja anaerobinen puoli taas se vahvuus eli väsymys tulee nopeasti ja hapot nousee korkealle eli sun ongelmaasi ei useissa liikkeissä ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom