Hm... tota seiväshyppääjä I'stä olen itsekin tehnyt, "tosin hiukan" eri taktiikalla. No tuosta klipistä voi opetella oikean tekniikan, sillä en tiennyt että tällä liikkeellä on nimeä :D.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hm... tota seiväshyppääjä I'stä olen itsekin tehnyt, "tosin hiukan" eri taktiikalla. No tuosta klipistä voi opetella oikean tekniikan, sillä en tiennyt että tällä liikkeellä on nimeä :D.
Staattisten pitojen siis syvien vatsalihasten treenausko auttaa pömpöttävään vatsaan? Rasvaa ei ole ja päkki näkyy, mutta sivuprofiilista katsottuna näyttää kuin olisi nielaissut jalkapallon. Pahin alue on nuo ylävatsalihakset, eli navan ja rintalihasten välissä oleva alue. Kun jännitän vatsalihakset ja vedän vatsaa sisään, siihen ylös muodostuu tuollainen kohouma, mikä näyttää tyhmältä.
Rasittaako voimapyörä syviävatsalihaksia? Miten olis hyvä lähteä etenemään voimapyörässä, kun saat puhtaita toistoja tasan 0 :jahas:
Minkäs verran jhulmi suosittelisi treenaamaan vatsoja päivittäin, siis vaikka minuuteissa.
Ja miks hemmetissä vatsoja pitäis tehä ees päivittäin?
Treenaatko haukkaria päivittäin???
Minkäs verran jhulmi suosittelisi treenaamaan vatsoja päivittäin, siis vaikka minuuteissa. Saa toki muutkin vastata. Myöskin vinkkejä varsinaisen treenin liikkeiden toistoihin olisi kiva saada, varmasti jaksaisi puurtaa ne läpi, mutta tällä hetkellä sen verran hukassa että tahtoo se into loppua jo muutaman eri liikkeen jälkeen, jonka jälkeen salaa toivoo jo tuloksia. Olen kuitenkin huomannut, että vatsalihakseni eivät pahemmin edes kipeydy, joten toistoja selvästikin uupuu.
Olen aamuisin tehnyt 2x sata toistoa tuota pilates 100 jonkinlaisella tekniikalla sekä ensimmäisen videon ensimmäistä liikettä kerran. Varsinaiseen treeniin, jonka pituutta siis kyselen, olen jättänyt nuo loput liikkeet.
Varsinaiseen treeniin liittyvä ongelma on myöskin se, että alaselkä kipeytyy turhan helposti, pilates 100 mm. aikamoista kidutusta, kipuun toki turtuu mutta treenin jälkeen käy :itku: . Onko syynä mahdollisesti selkäliikkeiden puute ? En nimittäin ole pahemmin niihin panostanut. Yleensä se on juuri se alaselkä mikä estää toistojen teon, on toki poikkeusliikkeitäkin.
Vatsoja tulisi treenata kuten muitakin lihaksia.Lyhyitä sarjoja,lisävastusta,negatiivisia.
Lisävastusta ei tietenkään kaikissa liikkeissä voi käyttää.
Edittaillaas vielä.Itsellä vatsaan ottaa parhaiten janda rutistukset ja dragon flaggi,muita ei olekkaan viime aikoina tarvinnut tehdä.