Vatsalihasreeniklippi by jhulmi - part II

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jhulmi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hm... tota seiväshyppääjä I'stä olen itsekin tehnyt, "tosin hiukan" eri taktiikalla. No tuosta klipistä voi opetella oikean tekniikan, sillä en tiennyt että tällä liikkeellä on nimeä :D.

Hm... tota seiväshyppääjä I'stä olen itsekin tehnyt, "tosin hiukan" eri taktiikalla. No tuosta klipistä voi opetella oikean tekniikan, sillä en tiennyt että tällä liikkeellä on nimeä :D.

Ei sillä tollaista nimeä olekaan, kunhan heitin mielestäni sopivan :D Jalkojen nosto penkillä tms. käy ihan yhtä hyvin...

Staattisten pitojen siis syvien vatsalihasten treenausko auttaa pömpöttävään vatsaan? Rasvaa ei ole ja päkki näkyy, mutta sivuprofiilista katsottuna näyttää kuin olisi nielaissut jalkapallon. Pahin alue on nuo ylävatsalihakset, eli navan ja rintalihasten välissä oleva alue. Kun jännitän vatsalihakset ja vedän vatsaa sisään, siihen ylös muodostuu tuollainen kohouma, mikä näyttää tyhmältä.

Tämäkö ongelma siis katoaa jos jaksaa ahkerasti tehdä staattisia pitoja, esim. lauta-asennossa olemista (kyynärpäiden ja varpaiden varassa) tai sitten niitä pilates-liikkeitä jossa nostetaan jalat n. 45 asteen kulmaan ja niska ylös ja vedetään napaa sisään ja esim. pumpataan käsillä samalla halutessaan.

Aiheuttaako vatsalihasten treenaus istumaannousuilla, rutistuksilla tai tuon videon liikkeillä itsessään tätä ongelmaa vai voiko ihan huoleti treenata jos vaan treenaa myös noita syviä vatsoja?

Sä et toki saa syviä vatsalihaksia reenaamalla niitä kylkiluita menemää kasaan jos tuo on se ongelma???

Staattisten pitojen siis syvien vatsalihasten treenausko auttaa pömpöttävään vatsaan? Rasvaa ei ole ja päkki näkyy, mutta sivuprofiilista katsottuna näyttää kuin olisi nielaissut jalkapallon. Pahin alue on nuo ylävatsalihakset, eli navan ja rintalihasten välissä oleva alue. Kun jännitän vatsalihakset ja vedän vatsaa sisään, siihen ylös muodostuu tuollainen kohouma, mikä näyttää tyhmältä.

Mikähän näistä liikkeistä mahtaa olla noihin ala-vatsoihin kohdistuvaa? Itselläni kun on ylä-vatsa vähän paremmassa kunnossa ala-vatsaan verrattun.
Mutta eipä tässä tuu kyllä vähään aikaan treenattua kun on paskatauti, vittumaista!

Ei siihen alavatsan kuormittumiseen pysty kovinkaan paljoa vaikuttamaan jollei sitten tarkoita lonkankoukistajia jotka toiset mieltää vatsalihaksiksi ;) Sellaisilla venyttävillä laajoilla vatsalihaksilla saa joka tapauksessa kuormittumaan parhaiten myös tuon alaosan, ei siis niinkään millään "pallomaharutistuksilla". Eli hyviä liikkeitä esim. nuo "seiväshyppääjän" kaltaiset liikkeet, linkkuveitset sun muut missö vatsa venyy jossain määrin.

Rasittaako voimapyörä syviävatsalihaksia? Miten olis hyvä lähteä etenemään voimapyörässä, kun saat puhtaita toistoja tasan 0 :jahas:

Rasittaako voimapyörä syviävatsalihaksia? Miten olis hyvä lähteä etenemään voimapyörässä, kun saat puhtaita toistoja tasan 0 :jahas:

Jonkunverran ja kun laaja liike niin on hyvä venyttäväkin liike. Ei tosin ole koskaan ollut henk.koht suosikkini.

Kannattaa aloittaa lyhyellä liikeradalla ja periaatteessa esim. voi kokeilla vaikka toinen jalka hieman edempänä esim.

Pakko kysyä Hulmin mielipidettä liikkeestä, jonka itse olen kokenut ainakin raskaaksi, jos ei muuta: nilkkapainot jalkoihin ja siitä tekemään perusjalkojennostoja lattialla tai penkin päällä maaten. Tuohon voi vielä ottaa pienet käsipainot mukaan ja tehdä linkkareita (en itse ole vielä kokeillut). Mahtaako toimia?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikäpä ettei, perusliikkeillä pääsee pitkälle, mutta kyllähän sitä on aina kiva myös kikkailla tuonkaltaisilla hyvillä ideoilla. Nimimerkillä kaikenlaisia vetokumi- ym. kikkailuja kokeillut ;)

Ja muistakaa vaihtelu! Ittellä rupes janda tökkimään, niin heitin voimapyörän tilalle sekä muuta vähän erikoisempaa. Että on taas vatsa raiskatun olonen, hyvä että sängystä ylös pääsee :rock:

Minkäs verran jhulmi suosittelisi treenaamaan vatsoja päivittäin, siis vaikka minuuteissa. Saa toki muutkin vastata. :david: Myöskin vinkkejä varsinaisen treenin liikkeiden toistoihin olisi kiva saada, varmasti jaksaisi puurtaa ne läpi, mutta tällä hetkellä sen verran hukassa että tahtoo se into loppua jo muutaman eri liikkeen jälkeen, jonka jälkeen salaa toivoo jo tuloksia. :) Olen kuitenkin huomannut, että vatsalihakseni eivät pahemmin edes kipeydy, joten toistoja selvästikin uupuu.

Olen aamuisin tehnyt 2x sata toistoa tuota pilates 100 jonkinlaisella tekniikalla sekä ensimmäisen videon ensimmäistä liikettä kerran. Varsinaiseen treeniin, jonka pituutta siis kyselen, olen jättänyt nuo loput liikkeet.

Varsinaiseen treeniin liittyvä ongelma on myöskin se, että alaselkä kipeytyy turhan helposti, pilates 100 mm. aikamoista kidutusta, kipuun toki turtuu mutta treenin jälkeen käy :itku: . Onko syynä mahdollisesti selkäliikkeiden puute ? En nimittäin ole pahemmin niihin panostanut. Yleensä se on juuri se alaselkä mikä estää toistojen teon, on toki poikkeusliikkeitäkin.

:worship:

Minkäs verran jhulmi suosittelisi treenaamaan vatsoja päivittäin, siis vaikka minuuteissa.

Ja miks hemmetissä vatsoja pitäis tehä ees päivittäin? :confused:

Treenaatko haukkaria päivittäin???

Ja miks hemmetissä vatsoja pitäis tehä ees päivittäin? :confused:

Treenaatko haukkaria päivittäin???

Vastaus kysymykseen: En tee vatsoja tai haukkaria päivittäin, pikku moka vaan sattui kysymyksen muotoiluun kun nopeasti kirjoittelin.

Eli paljonko pitäisi käyttää aikaa per vatsatreeni, jos tähtää suhteellisen näkyviin tuloksiin. :jahas:

Jospa teksti olisi nyt enemmän ymmärrettävämmässä muodossa. :D

Vatsoja tulisi treenata kuten muitakin lihaksia.Lyhyitä sarjoja,lisävastusta,negatiivisia.

Lisävastusta ei tietenkään kaikissa liikkeissä voi käyttää.

Edittaillaas vielä.Itsellä vatsaan ottaa parhaiten janda rutistukset ja dragon flaggi,muita ei olekkaan viime aikoina tarvinnut tehdä.

Minkäs verran jhulmi suosittelisi treenaamaan vatsoja päivittäin, siis vaikka minuuteissa. Saa toki muutkin vastata. :david: Myöskin vinkkejä varsinaisen treenin liikkeiden toistoihin olisi kiva saada, varmasti jaksaisi puurtaa ne läpi, mutta tällä hetkellä sen verran hukassa että tahtoo se into loppua jo muutaman eri liikkeen jälkeen, jonka jälkeen salaa toivoo jo tuloksia. :) Olen kuitenkin huomannut, että vatsalihakseni eivät pahemmin edes kipeydy, joten toistoja selvästikin uupuu.

Olen aamuisin tehnyt 2x sata toistoa tuota pilates 100 jonkinlaisella tekniikalla sekä ensimmäisen videon ensimmäistä liikettä kerran. Varsinaiseen treeniin, jonka pituutta siis kyselen, olen jättänyt nuo loput liikkeet.

Varsinaiseen treeniin liittyvä ongelma on myöskin se, että alaselkä kipeytyy turhan helposti, pilates 100 mm. aikamoista kidutusta, kipuun toki turtuu mutta treenin jälkeen käy :itku: . Onko syynä mahdollisesti selkäliikkeiden puute ? En nimittäin ole pahemmin niihin panostanut. Yleensä se on juuri se alaselkä mikä estää toistojen teon, on toki poikkeusliikkeitäkin.

:worship:

Muutamat vatsaliikkeet ovat sellaisia että jos ei aloita liikettä vetämällä vatsaa sisään ja aktivoimalla näin syvät vatsalihakset, helposti tulee murjottua selkää. Kaikki vatsaliikkeet ei siis todellakaan ole erityisen turvallisia selälle, varsinkin tuo toinen seiväshyppääjäliike tangolla riippuen. Kannattaa siis olla varovainen ja välttää liikkeitä joissa kipeytyy. Tee niitä vasta kun pystyt tekemään niitä ilman selkäkipuja.

Sellainen 2-3 x viikossa kovempi vatsareeni ja sitten muitten reenien yhteydessä muiden sarjojen välissä muutama sarja vatsoja on mielestäni aika lailla optimaalinen. Tällöin voi tehdä myös välillä ihan maksimivoimaakin vatsoihin esimerkiksi taljassa n. 3-5 toiston sarjoilla. Kun teet silloin tällöin näitä ja sitten noita negatiivisia, niin saat myös kipua aikaiseksi. Vatsoihin kunnon lihasarkuuden saaminen 1-2 vuorokautta reenin jälkeen ei ole mitenkään välttämätöntä, vatsat kun palautuu hirmu nopeasti eikä kipeydy helposti (jos kipetyy, niin se on usein jopa huono merkki). Vatsareenin kestoksi riittää komeasti jopa sellainen 10 minuuttia jos tekee oikein kunnolla asenteella. Vatsareenistä on vaikea yleistää kaikille, koska riippuu niin yksilön tavoitteista, pohjatasosta, jne.

Vatsoja tulisi treenata kuten muitakin lihaksia.Lyhyitä sarjoja,lisävastusta,negatiivisia.

Lisävastusta ei tietenkään kaikissa liikkeissä voi käyttää.

Edittaillaas vielä.Itsellä vatsaan ottaa parhaiten janda rutistukset ja dragon flaggi,muita ei olekkaan viime aikoina tarvinnut tehdä.

Yleisesti ottaen noin. Tosin syviä vatsalihaksia pitäisi treenata vähintään lähes päivittäin muutama sarja. Ja koska vatsat palautuu nopeasti, niin niitä voi reenata useammin kuin monia muita lihaksia.

Miksi vatsat palautuvat paljon nopeammin?
Tuntuu hassulta moinen, mutta enhän minä mitään ihmiskehosta tiedäkkään vielä sen kummallisemmin :P

Mikäs siinä voimapyörässä on ettet pidä siitä? Eikös se ole aika must-liike keskivartalolle?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom