Vatsalihasreeniklippi by jhulmi - part II

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jhulmi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miksi vatsat palautuvat paljon nopeammin?
Tuntuu hassulta moinen, mutta enhän minä mitään ihmiskehosta tiedäkkään vielä sen kummallisemmin :P

Mikäs siinä voimapyörässä on ettet pidä siitä? Eikös se ole aika must-liike keskivartalolle?

On mulla tuo voimapyörä kotona ja on se tutkimusten mukaan erittäin tehokas liike suoralle vatsalihakselle ja jopa vinoille ja poikittaiselle vatsalihakselle oikein tehtynä. Lisäksi se rasittaa sopivan vähän lonkan koukistajia, joten monille se on selän kannalta hyvä toisin kuin monet penkillenousut sun muut missä alaselkä pyöristyy ja paine kasvaa välilevyjen ympäristössä ym. Itse olen saavuttanut kuitenkin oman kuntoni käytännössä ilman tuota liiketta ja mulla tuo liike kaikista suosituksista huolimatta ottaa hieman selkään välillä ja lisäksi se kuormittaa turhan paljon esim. leveää selkälihasta ja mielestäni myös käsiä ollakseen puhtaasti vatsaliike.

Enivei, kyllä mä sitä siis suosittelen tekemään. Mutta ilmankin pärjää jos tekee muita liikkeitä missä eksentrinen eli negatiivinen ja toisaalta isometrinen eli staattinen lihastyö korostuu, mitkä ovat tuossa liikkeessä tärkeitä. Esim. mun videoilla on muita hieman vastaavia liikkeitä ja toisaalta mulla on varastossa muitakin isometristä ja eksentristä lihastyötä korostavia vatsaliikkeitä mitä teen. Vois joskus tehdä yhden uuden videon...

Tee ihmeessä, olis ihan mielenkiintosta nähä noita liikkeitä, kun ei nuo termit sen enempää kerro, mitkä niitä liikkeitä olis.
Itsellä myös menee selkä notkolle viimisissä sarjoissa eikä tunnu hyvältä :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom