vatsalihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rooqie
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
miten on järkevintä tehdä vatsalihaksia? vatsalihaksethan palautuvat nopeasti, joten jos komean sixpack:in haluaa kannattaako esim. tehdä vatsalihaksia joka päivä vai pitää lepopäiviä välissä? miten tuloksia saa kaikkein parhaiten?

ja hävittää rasvaa ja nestettä kropasta, niin ne myös näkyvät

Originally posted by rooqie
vatsalihaksethan palautuvat nopeasti

Mä luulisin, että ei ne palaudu yhtään sen nopeammin kuin muutkaan lihakset, jos vaan treenaa kunnolla. Kokeile voimapyörää.

toistojen määrä

välillä pääsen tekemään vatsalihaksia painojen kanssa ja välillä ilman. toistoja olen tehnyt 3x15 ja välillä kun laiskottaa 4x12, mielen manipuolointia...riittävätkö nämä toistomäärät?
tekniikka on hallussa, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että teettekö kerralla esim. kierrot 3x15 ja sitten vinot vai kierrot 15, vinot 15 jne. jonka jälkeen toinen kierros? tästä olen lueskellut niin monta vaihtoehtoja, mutta itse vatsalihasten omaavilta olisi kiva kuulla ihan käyttännöntietoja..

Re: toistojen määrä

Originally posted by rooqie
välillä pääsen tekemään vatsalihaksia painojen kanssa ja välillä ilman. toistoja olen tehnyt 3x15 ja välillä kun laiskottaa 4x12, mielen manipuolointia...riittävätkö nämä toistomäärät?
tekniikka on hallussa, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että teettekö kerralla esim. kierrot 3x15 ja sitten vinot vai kierrot 15, vinot 15 jne. jonka jälkeen toinen kierros? tästä olen lueskellut niin monta vaihtoehtoja, mutta itse vatsalihasten omaavilta olisi kiva kuulla ihan käyttännöntietoja..

No jossain noilla toistoilla jotakuin, eka rutistukset, sitten kierrot.

Ja ilmeisesti kannattaa lisätä painoa ja pitää toistot siinä 10-20 välillä...eikä tehä ilman painoa niin montaa kun menee (olettaen että menee kymmeniä)

Eeeh, itse olen tehnyt ennen treenia 150 rutistusta ja treenin jälkeen 100 rutistusta ja tietenkin 5-6 kertaa viikossa.

Aika isoltahan tuo maha näyttää......:curs:

Originally posted by Cthulhu
Eeeh, itse olen tehnyt ennen treenia 150 rutistusta ja treenin jälkeen 100 rutistusta ja tietenkin 5-6 kertaa viikossa.

Ei kyllä itsellä tulisi mieleenkään vetää yli 20 sarjoja kun en niin pitkiä sarjoja muillekaan lihaksille tee ja muutenkin olen tottunut tekemään vatsat vain kerran kierron aikana.

Sarjoja vatsoille tulee saman verran kuin muillekin lihaksille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olen viimeiset treenit tehnyt niin että haen ensin tuntumaa ja sen jälkeen otan niin kovan vitosen kun on mahdollista... moni ei treenaa sillä tavalla vaan vetävät itsensä puhki pitkillä sarjoilla. No joo, painoilla ei ole IMHO niin pirun suurta väliä; kun ottaa alussa aina hyvällä venytyksellä jokainen toisto, niin silloin vasta tulee sitä tuntumaa... Itse en usko hirveen pitkiin sarjoihin jos haluaa voimaa ja jonkinlaista massaa.

2 -3 kertaa viikossa riittää hyvin, kerran viikossakin voi vetää ilman että vatsa löystyy, riippuu myös mitä muuta vetää... itselleni on toimineet hyvin istumaan nousut lisäpainoilla ja jalkojen nostot.

Mä teen hauista käyrätangolla 250 toiston sarjoja ja ilman painoja tietenkin. 14-46 kertaa viikossa.

Mun enkka on nyt 378 toistoa eli kehitystä on tullut kun aloitin 4 vuotta sitten enkkojen rikkomiset 374 toistosta. Ens talvena olis tarkoitus rikkoa maaginen 380 toiston raja. :worship:

Aika turhaa touhua... yli 20 toiston sarjoja kokeilisin vain jaloille vaihteluksi...
Aivan liikaa treenata 5-6 kertaa päivässä vatsoja, ei vatsalihakset eroa esim. jalkalihaksista mitenkään.
1-4 kertaa lihasryhmä/viikko on tarpeeksi, mitä useammin treenaa niin sitä vähemmän sarjoja. esim. 1 viikossa lihasryhmä läpi 6 sarjaa lihasryhmä. 3 kertaa viikossa lihasryhmä läpi 2 sarjaa per treenikerta. Vaikka ei noikaan kiveen oo kirjoitteu.

2 kertaa viikossa 2x30 ilman lisäpainoja rutistuksia tai kiertoja treenin päätteeksi. Loppu on kiinni rasvaprosentista. Jos tuntuu liian suffelilta niin voi pysäyttää rutistuksen ylhäällä ja todella rutistaa...

Mä teen hauista käyrätangolla 250 toiston sarjoja ja ilman painoja tietenkin. 14-46 kertaa viikossa.

Mun enkka on nyt 378 toistoa eli kehitystä on tullut kun aloitin 4 vuotta sitten enkkojen rikkomiset 374 toistosta. Ens talvena olis tarkoitus rikkoa maaginen 380 toiston raja. :worship:

Originally posted by Neuvostoliitto

Kyllä se tuli selväks jo ekalla kerralla, mutta voihan sitä varmuuden vuoks postata kaks kertaa, että varmasti kaikki huomaa..:worship:

Originally posted by JJokke
Kyllä se tuli selväks jo ekalla kerralla, mutta voihan sitä varmuuden vuoks postata kaks kertaa, että varmasti kaikki huomaa..:worship:

Kertaus on opintojen äiti ;)

Re: Re: vatsalihakset

Originally posted by Kuul
Kokeile voimapyörää.
Miten tuo toteutetaan? Kuulema sitä pystyis tekemään käsipainoilla polvillaan. :confused: Mutta miten? Kuva olis mukava. :whip:

Välillä kannattaa tehä lyhyitä sarjoja lisäpainojen kanssa ja välillä pidempiä ilman.se on kyllä ihan paskaa,että pidemmät sarjat kannattaisi.ite teen ilman lisäpäinoi aina aika pitkiäkin sarjoja.Esim painijoilla on vatsan seutu hirveessä kunnossa ja ne tekee usein helvetin pitkiä sarjoja

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom