Vasarakääntö vs. hauiskääntö tangolla myötäotteella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Kumpaa pidätte parempana forkkuliikkeenä, käsipainoilla tehtyä vasarakääntöä vaiko tangolla tehtyä hauiskääntöä myötäotteella.

Vasarakääntöä ainakin näkee salilla huomattavasti useammin tehtävän kuin myötäotekääntöä.

Eivät kaikki edes treenaa erikseen forkkuja millään myötäotteilla. Toisekseen hammer-kääntö ei tietääkseni ole mikään forkkuliike.

Ahaa, okei. Hauista oon kyllä pyrkinyt tuolla liikkeellä treenaamaan. :confused:
Ehkä sanoisin sitten omalla kohdallani tuon myötäotekäännön?

fat bar

Omienkokemusteni mukaan ns. fat barilla (=normaalia paksummalla levytangolla) tehty hauiskääntö jo vastaotteellakin tehtynä on AIVAN LOISTAVA :thumbs: liike forkuille. Tangosta joutuu puristaan siinä määrin lujaa :evil:, että poweri loppuu ainakin meikäläisellä ennen forkuista kuin habasta...

Edit: Toki jos tuollaista tankoa ei ole käytettävissä, niin teen ehkä mielummin sitten hammerkääntöä KP:illa. hauiskääntö myötäotteella tuntuu meikläisen ranteissa jotenkin ikävältä, ts. en saa ranteiden kipuilun takia tuntumaa kovin hyvin forkkuihin..

Ahaa, okei. Hauista oon kyllä pyrkinyt tuolla liikkeellä treenaamaan. :confused:
Niinhän ne useimmat tekee, ja sen takia tota näkyy tehtävän aika paljon. Tosta liikkeestä tuntuu olevan monella sellainen omituinen käsitys, että se ottaa hauikseen jotenkin eri tavalla kuin tavallinen hauiskääntö ja pidentää hauista. Siksi sitä tehdään.

Ottaahan se hauikseenkin jonkin verran, mutta en näe syytä tehdä tota hauisliikkeenä, koska se perinteinen vastaotteella tehty ottaa joka tapauksessa paremmin. Ja itselläni ainakin loppuu forkuista ennen poweri kuin hauiksesta. Senkin pitäisi jo kertoa, ettei se ihan hauisliike ole.

Ja itselläni ainakin loppuu forkuista ennen poweri kuin hauiksesta. Senkin pitäisi jo kertoa, ettei se ihan hauisliike ole.

Mietin joskus itsekin tän ottamista hauis liikkeeksi. Kuitenkin pari kertaa tehtyä huomasin, ettei tossa hauikset ota mitään dmg kun taas forkut oli jo palanu loppuun. Ei paljon ole tarvetta treenata forkkuja kun ne on ~85% käsivarren ympärysmitasta

Niinhän ne useimmat tekee, ja sen takia tota näkyy tehtävän aika paljon. Tosta liikkeestä tuntuu olevan monella sellainen omituinen käsitys, että se ottaa hauikseen jotenkin eri tavalla kuin tavallinen hauiskääntö ja pidentää hauista. Siksi sitä tehdään.

Ottaahan se hauikseenkin jonkin verran, mutta en näe syytä tehdä tota hauisliikkeenä, koska se perinteinen vastaotteella tehty ottaa joka tapauksessa paremmin. Ja itselläni ainakin loppuu forkuista ennen poweri kuin hauiksesta. Senkin pitäisi jo kertoa, ettei se ihan hauisliike ole.
Mä oon lähinnä tehnyt kyseistä liikettä loppupumppailuna, joten se ehkä selittää sitten sen, miksen ole huomannut mihin se tarkalleen ottaa eniten? Toki sen olen havainnut, että hauiksen alaosassa tuntuu aina eniten tuota tehtäessä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Savolainen taisi dvd:llä sanoa että tekee hammeria koska ottaa brachialikseen, ja saa täten käden näyttämään leveämmältä. Teen kyllä itsekin tuota hauikselle, ei se mulla forkuille ota.

Minä ihmettelen sitä, että miten jotku voivat pitää myötäotekääntöä forkkuliikkeenä? Se käsien asentokin on semmoinen että tuskin Brachioradialis jännittyy yhtään, ainakaan minulla. Ja ranteenojentajat/-koukistajatkaan tuskin rasittuu juurikaan kun ranne on liikettä tehdessä paikoillaan.

Minä ihmettelen sitä, että miten jotku voivat pitää myötäotekääntöä forkkuliikkeenä? Se käsien asentokin on semmoinen että tuskin Brachioradialis jännittyy yhtään, ainakaan minulla. Ja ranteenojentajat/-koukistajatkaan tuskin rasittuu juurikaan kun ranne on liikettä tehdessä paikoillaan.
No voi lollotiloo. Mihin se sitten ottaa? Pakaroihin vai? Se on ihan fysiologinen fakta, että tossa liikkeessä brachioradialis tekee työtä aika tavalla, ei mikään mileipidekysymys.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom