Itselläni tuohon varmistushommaan penkissä on kelvannut lähes kuka tahansa ja suht hyvin on mennyt. Keventää ei kuitenkaan tarvitse kuin se muutama kilo ja sen jälkeen nousee reippaasti. Parilla sormella varmistaminen oikeasta kohtaa yleensä riittää, jos on tarkoitus vetää tiukille. Hankaluudet on toistaiseksi tulleet lähinnä lähempänä rintaa. Ojentajilla riittää sitten puhtia, kun se piste ylitetään. Kun stoppi tulee niin tanko pysyy muutaman sekunnin paikallaan, jolloin sitten varmistaja voi vähän avittaa liikkeelle. Loppu tulee omilla :whip:
Homma ajateltuna toisinpäin, kun itse olen ollut varmistamassa. Itselleni ja minua isokokoisemmalleni kaverille on käynyt sama juttu joskus. Eli pyydetään varmistamaan penkkisarjaa. Muutama toisto tulee kevyesti itse ja sitten, kun alkaa hitusen työntö hidastua penkkaaja yllättäin lopettaa täysin työntämisen
Eli tyyppi siis suurinpiirtein häippäsee alta ja käytännössä jättää painot kokonaan varmistajalle. Voi sanoa, että tuli vähän yllätyksenä sitten. No painot ei tietenkään ole olleet isoja, mutta kyllähän se 50-60 kilookin, kun heitetään käsille penkin takana seistessä teettää hetken hommia.
Yritetään siis kaikki sopia etukäteen mitä ihmeitä siltä varmistajalta oikein halutaan...
Kyykyssä muuten toi mukavasti varmuutta failure 180 kilossa, kun sai sen laskettua tukiraudoille ja huomasi, että ei käynyt kuinkaan. Pelko siitä, että aina failuren tullessa paukkuu paikat hävisi saman tien ja uskaltaa nyt paremmin puskea loppuun asti. Pitkiin aikoihin ei ole ollut kyykyssä varmistajia käytössä, joten mitenkähän niihin nyt sitten taas tottuisi, kun ykkösiä vois jossain vaiheessa taas kokeilla. Huonoja kokemuksia on tosiaan siltä ajalta, kuin toinen lähti nostamaan liian aikaisin ja toinen ei ollut vielä "hollilla" :(
Selkäni olen rikkonut ainoan kerran kyykätessä 80 kilolla eli ei se painoista ole kiinni...