Varmistaja helvetistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jkk
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
keijo s sanoi:
havaitsin viiden sentin päässä naamastani housujen lahkeesta tuijottavan terskan nupin. Sinä päivänä en tehnyt penkkiennätystä, myös muuten rutiininomainen iltarunkuttelu jäi suorittamatta
:hyper:

Itse tulee treenailtua yleensä jopa kolmen tosissaan treenaavan kaverin kanssa ja näin noita varmistamisongelmia ei ole kyllä esiintynyt. Siltikin pyydän melkein aina sen kaverin varmistamaan jonka kanssa ollaan treenattu ihan niistä puntinkolistelun alkuhetkistä saakka, jotenkin sitä luottaa aina vaan siihen eniten vaikka 2 muutakin osaavat homman täysin..
Jos ei tosiaan ole treenikaveria, niin itse pyytäisin jonkun vanhemman/kokeneemman oloisen kaverin salilta varmistamaan ja kertoisin miten on hyvä tapa toimia. Penkkipunnerruksessa esimerkiksi on tosiaan niin paljon eri tyylejä, että ihan fiskua on alussa sanoa miten haluaa homman hoidettavan.
Mitä itse sanoisin:
- Nosta alussa tanko _varovasti_ käsille, mutta ei liian korkealta ettei asento mene
- Oma heikkous nostossa ovat ojentajat, joten ei saa heti auttaa kun se hidastuu ylös tullessa
- Jos liike näyttää seisahtuvan/seisahtuu, avustaja nostaa sen verran että paino nousee tasaisesti ylös, ei mitään riuhtomista
- Lopuksi avustaja auttaa painot telineeseen

Penkit nyt on yleensä helppo varmistaa ja siihen kykenee vammaisempikin, kunhan kertoo omat vaatimuksensa. Maksimikyykkyä sen sijaan on paskamainen lähteä tekemään, jos varmistajat ovat newbie tasolla. Nykyään jos sellaiset varmistajat joutuu ottamaan, niin painotan aina, että KYYKÄTKÄÄ SIINÄ MUKANA ja olkaa niin helvetin valmiina kokoajan. Jos seisoo tumput suorana vieressä, niin ei siitä ehdi tarpeeksi nopeasti hätiin jos nostajan selkä pettää, mikä ainakin itsellä tapahtuu melko usein jos nosto epäonnistuu.

Raven sanoi:
Kyykkyyn olisi aina hyvä ottaa 2 varmistajaa. Mun mielestä sivuille ennemmin kuin taakse. Jos jotain sarjaa ja pakkoja, niin sitten takana helpompi auttaa.
Mutta maksimeissa aina sivuille, koska jos se jää ja jotain sattuu, niin ne sivulle olevat pystyvät paremmin auttamaan.
Juu, itseasiassa maksimeissa tai lähellä maksimeita onkin ollut juuri näin.

Ensimmäisen ja viimeisen kerran pyysin ventovierasta varmistamaan ilman kunnon briiffausta siitä, mikä on hänen toimenkuvansa, kun yksi kunnon kynis otti tiukan penakolmosen vikaa toistoa tehdessäni painon ylös liian aikaisin. Meinasin kyllä räjähtää sen naamalle oikein kunnolla. On nimittäin kaksi asiaa, jotka vituttaa mua ehkä kaikkein eniten. Huonot yöunet/tarpeeton herätys ja sitten (toisen toimesta) pilalle mennyt treeni.

Eikö ne nyt perkele tajua, että jos ottaa t-paidalla kolmosta niin isoilla painoilla kuin mahdollista, niin ei se tanko sieltä räjähdä ylös enää viimeisellä sarjalla, vaan se vauhti saattaa lähes pysähtyä siinä matkalla. Tai siinä tapauksessa tangossa ei ole niin paljon rautaa kuin mahdollista ja varmistajaakaan ei tarvittaisi...

Kyllä penkissäkin olisi hyvä olla 2 varmistajaa. ( päissä ) Lähinnä on tullu itselle mieleen kun varmistaa jonkun penkkiä joka on hitusen pienempi kuin oma MaVe tulos. Siinä olet kuitenkin aika v.mäisessä asennossa jne jos sattuu joku haaveri. Esim repeää rintalihas tai jotain...

Itekin oon miettiny, että olis aivan loistava saada joku tuttu varmistaja/treenikaveri kenen kans sais ihan erilaisen meiningin siellä salilla. Kyllä mun messissä muutama kaveri käykin salilla, mutta ei vaan oikein onnistu treeniaikojen sovitus ja saman ohjelman teko muiden menojen vuoksi.

Entä minkälaisia varmistajia pakkislaiset ovat itse? Se on aika rasittavaa, koska ainakaan mä en ole koskaan törmmänny sellaseen henkilöön joka olisi sanonut mitä haluaa. Mutta koska olen salien herrasmies kyselen aina, mitä herra/rouva/neiti toivoo. Yleensä kysyn vaan montako toistoa pitäisi mennä ja sen perusteelta luon "varmistus-taktiikan" ;) Jos kaveri sanoo, notta kerran pitäs nousta, niin se ei todennäköisesti tykkää että siinä ollaan heti avittamassa.. jos taas tekee pitempää sarjaa, niin viimeistä toistoa voi jo vähän avittaa jos pahalta näyttää. Sellasta.

Se ois tänää jalkapäivä. :evil:

hash pipe sanoi:
Entä minkälaisia varmistajia pakkislaiset ovat itse? Se on aika rasittavaa, koska ainakaan mä en ole koskaan törmmänny sellaseen henkilöön joka olisi sanonut mitä haluaa. Mutta koska olen salien herrasmies kyselen aina, mitä herra/rouva/neiti toivoo.

Omalle kohdalle on sattunut niin että suurin osa on kertonut minkälaisen sarjan tekee. Penkissä kysäisen yleensä, että otetaanko pakkoja vai suoraan pois.

Raven sanoi:
Joka myös usein se kaikkein huonoin ja loukkaantumis altis vaihtoehto.

Paino sanalla "tarvittaessa". Soveltuu ainoastaan tilanteisiin, joissa usko loppuu ennen kuin voimat. Sepustukseni oli nopeasti kirjoitettuna epäselvä ja riittämätön - pahoittelen.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Paras varmistaja, kaaret.... ja ite käytän niitä lähinnä pakon sanelemana, kun reenaan yksin autotallissa. :rock:

edit: ja kyykkyä teen häkissä.

rahkanaama sanoi:
Paras varmistaja, kaaret.... ja ite käytän niitä lähinnä pakon sanelemana, kun reenaan yksin autotallissa. :rock:

edit: ja kyykkyä teen häkissä.
Hehe kaaret ja kaaret.. muistan kyllä monia tuskallisia hetkiä kun alkutaipaleen penkkisessiot varastossa päättyivät aina rullailuhommiin :D
Edit: Ja mikään muu ei pistä sapettamaan enemmän ku varmistaja nostaa puolessavälissä olevan tiukan noston telineeseen :curs:

Silloin harvoin kun varmistamaan menen, jos ei erikseen mainita, niin kysyn kuinka monta ja avitetaanko hiukan vai rykäistäänkö painot heti ylös. Jos joku haluaa tehdä pakkotoistoja niin oletan että se kerrotaan jo itsekin.

J.Jake sanoi:
Kyllä penkissäkin olisi hyvä olla 2 varmistajaa. ( päissä ) Lähinnä on tullu itselle mieleen kun varmistaa jonkun penkkiä joka on hitusen pienempi kuin oma MaVe tulos. Siinä olet kuitenkin aika v.mäisessä asennossa jne jos sattuu joku haaveri. Esim repeää rintalihas tai jotain...
Nimimerkillä; Tapahtui Mulle Kaks Viikkoa Ennen Edellisiä Kisoja

Olin maksiminhaku vaiheessa treeneissä ja paidalla tietty tehtiin (oli vielä uus paita johon totuttelin). Eka varsinainen Nosto oli kevyttä ja kuormasin sitten 5 kg lisää tankoon. Sanoin varmistajalle (eräs varttuneempi ja hyvin kokenut voimanostaja) "käyn kysymässä noita kahta kaveria päihin varmistamaan niin sä saat kattoa tekniikkaa". Tähän mies vastasi "ei tarvi, kyllä mä varmistan". Joten eikun nostamaan! Kävipä sitten kuitenkin niin että nostin tangon naamalleni ja siihenhän jämähti. Varmistaja tarttui kiinni, mutta huonosta nostoasennostani johtuen joutui vetämään tosi kovaa ja veti kuin vetikin tangon telineisiin. Kun nousin penkiltä huomasin että rintalihas oli tosi kipeä, eikä aikaakaan kun oli ihan tummansininen. No, kisoihin mentiin revähtäneellä rintalihaksella ja muutaman buranan voimin tulos, mutta ei mikään hepponen. :(

Mitä tästä opimme?
1. SINÄ nostat joten SINÄ päätät miten se tehdään.
2. Minä käytän tästä lähin kahta varmistajaa maksimeissa.

Force sanoi:
Penkit nyt on yleensä helppo varmistaa ja siihen kykenee vammaisempikin, kunhan kertoo omat vaatimuksensa. Maksimikyykkyä sen sijaan on paskamainen lähteä tekemään, jos varmistajat ovat newbie tasolla. Nykyään jos sellaiset varmistajat joutuu ottamaan, niin painotan aina, että KYYKÄTKÄÄ SIINÄ MUKANA ja olkaa niin helvetin valmiina kokoajan. Jos seisoo tumput suorana vieressä, niin ei siitä ehdi tarpeeksi nopeasti hätiin jos nostajan selkä pettää, mikä ainakin itsellä tapahtuu melko usein jos nosto epäonnistuu.
Tää vituttaa muakin. Välillä oikein pelottaa nuo tampiot jotka seisoskelevat kolmen metrin päässä tumput suorina... EI SIELTÄ KYYKKYÄ VARMISTETA!!

Kannattaa vilkaista se "Intoduction to Powerlifting"-video mikä löytyy täältä pakkikseltakin! Siinä on muutama aivan loistoesimerkki tonttuvarmistajista.

Mä käytän samaa taktiikkaa kuin joku muukin joka tähän vastasi aiemmin, eli sanon varmistajalle että aion ottaa noin x toistoa, ja rääkäisen kyllä sitten kun haluan että tankoon tartutaan. Toistaiseksi olen pystynytkin puhahtamaan että "EI TUU".

Meikätyttö nyt harvemmin pääsee toisia varmistelemaan, mutta ainakaan en tarraa tankoon ennenkuin se lähtee takaisin alaspäin tai alkaa kallistua pahemmin sivulle.

Sehän mikä kyllä ärsyttää on se, että suurin osa penkeistä on suunniteltu varmistamisen kannalta huonosti. Eikö sen nyt pitäisi olla itsestäänselvyys, että penkin päässä on varmistajalle seisomakoroke?? Tai itsestäänselvyys ja itsestäänselvyys, mutta parempihan se korokkeelta on avittaa kuin lattiatasolta.

Ja kyykkyvarmistaminen.. Vieläkin kylmää kun nuorena tyttönä otin elämäni ensimmäistä (ja toistaiseksi viimeistä :D ) kyykky-ykköstä, ja silloin luulin että kaikki tajuavat sen verran, että ei sieltä kolmen metrin päästä apuun kerkiä. Varmistaja tosiaan seisoi kädet puuskassa pari metriä takana ja katseli sieltä varmaan meikäläisen persettä :curs: Nostin silti, hullu kun olin, ja sanoin kyllä jälkikäteen pari valittua sanaa.

Mou sanoi:
Ensimmäisen ja viimeisen kerran pyysin ventovierasta varmistamaan ilman kunnon briiffausta siitä, mikä on hänen toimenkuvansa, kun yksi kunnon kynis otti tiukan penakolmosen vikaa toistoa tehdessäni painon ylös liian aikaisin. Meinasin kyllä räjähtää sen naamalle oikein kunnolla. On nimittäin kaksi asiaa, jotka vituttaa mua ehkä kaikkein eniten. Huonot yöunet/tarpeeton herätys ja sitten (toisen toimesta) pilalle mennyt treeni.

Eikö ne nyt perkele tajua, että jos ottaa t-paidalla kolmosta niin isoilla painoilla kuin mahdollista, niin ei se tanko sieltä räjähdä ylös enää viimeisellä sarjalla, vaan se vauhti saattaa lähes pysähtyä siinä matkalla. Tai siinä tapauksessa tangossa ei ole niin paljon rautaa kuin mahdollista ja varmistajaakaan ei tarvittaisi...

Tästä on turha varmistajaa syyttää. Jokainen haluaa eri tavalla autettavan, joten olisit voinut kertoa hänelle miten tehdään, eikä vain olettaa hänen osaavan lukea sun ajatuksia.

Hyvä pointti Raven, välillä salilla joku tulee pyytämään varmistamaan, mutta ei kerro mitä pitäisi tehdä, miten ja missä vaiheessa haluaa että tanko otetaan ylös.
Itse nykyään pyrin kysymään mahdollisimman tarkkaan, tai ainakin:
  • Otatko tangon itse telineestä vai avustettuna?
  • Montako toistoa aiot tehdä?
  • Teetkö pakkotoistoja?
  • Miten haluat että tanko nostetaan pois, mikäli nosto pysähtyy?
Muutamalla kysymyksellä on huomattavasti helpompi auttaa toista treenaajaa.

Pari ikimuistoista penkkipunnerruksen varmistajaa on sattunut matkanvarrelle, toinen ei viitsinyt tulla varmistamaan ja toinen tempaisi painot telineestä siinä vaiheessa kun toinen jalka oli vielä penkin päällä ja toinen jalka ilmassa :D

Se on kylla totta etta jos salilla ei kay sita vakiporukkaa niin on vaikea saada kunnollinen varmistaja. Saat selittaa asiat vaikka kuinka huolella ja siltikaan se varmistaja ei valttamatta ymmarra pointtia.
Yksi parhaista varmistajista mita minulla on ollut on ttopi. Saattaa tosin johtua siita etta poika on joutunut varmistamaan melko paljon minun nostoja ja tietaa tismalleen kuinka haluan varmistuksen toimivan.

iivili sanoi:
...
1) katsella naisia tai miehiä Sillä Silmällä
2) vastata kännykkään
3) katsella yleensäkään yhtään mihinkään muualle kuin siihen kaveriin ja nostoonsa
4) tehdä yleensäkään mitään, mikä jotenkin veisi keskittymisen tai huomion varmistamisesta...

Eikä saatana pieretä niitä proteiini pieruja kesken tiukan sarjan! :curs: :urjo: :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom