Varmistaja helvetistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jkk
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jylli81 sanoi:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että missä salilla tämä on tapahtunut?

Uskaltaako tuota sanoakkaan...:rolleyes: No. Nummelan Lukion/ Vihdin kunnan sali. Mimmi on ainakin joskus ollut liikuntaohjaajana paikallisessa liikuntatoimessa... :whip:

006 sanoi:
Uskaltaako tuota sanoakkaan...:rolleyes: No. Nummelan Lukion/ Vihdin kunnan sali. Mimmi on ainakin joskus ollut liikuntaohjaajana paikallisessa liikuntatoimessa... :whip:
Ok, no ei sitten mitään.

Yks kaveri kenen kanssa kävin salilla pari kuukautta, niin siinä sitte tein maksimisarjaa penkissä ja neljännellä ja viimesellä nostolla se jannu tunki naamansa mun naaman yläpuolelle, Pyöristi silmät kahvitassin kokoseks :hyper: ja möläytti :" ONKS RANKKAA??!!". Siinä tipahti rinnalle ja sillä oli sitte kiire auttaa sitä ylös.

Sama kaveri kerran taas maksimisarjassa tuli varmistaa. Siinä se möllötti takana ja katteli tyhjyyteen. Sitte alotin nostamisen. Sattu radio cityltä soida joku tilulilu kitarasoolo ja se sitten menee ja kyselee:" Aika PIRUN hyvä kitarasoolo, vai MITÄ!" Siinä meni taas keskittyminen ihan reisille. :curs: Eihän siitä mitään sitte enää tullu. :wall: En kyllä kyseisen henkilön kanssa enää käy salilla. :urjo:

Kerran alko penkissä tanko laskea ja yks heppu hädissään hyökkää nostamaan. No ei siinä mitään, mutta kun kyseinen äijä tulee tangon etupuolelle viereen ja alkaa nostaa 0toista puolta tangosta.
Koita siinä nostaa ite kun kaveri vääntää toisen puolen tangosta 10 cm ylöspäin... ja oli vielä oikean käden puolelta tämä "varmistus." :)

Joskus alkuaikoina ku kokeilin penkistä maksimia, niin tanko alko tippumaa ja varmistamassa ollu kaverini yritti sitte vähä auttaa siinä ja sanoi "en mä jaksa nostaa tätä" tässä vaiheessa jaksoin sentää itekki punnertaa viel vähä avuks. Sit se kaveri ei ees osannu pyytää jotai vahvempaa äijää siit vierest apuu, mut onneks sielt sit joku kiltti jeppe huomas hädän ja tuli auttamaan.

Ja kaverin penkki tais olla vaa joku 10 kiloo vähemmä ku silloin kokeiltu maksimi, eli ei varmaankaan voimien puutteesta johtunu sillä toi ettei jaksanu jelppiä ylös sitä tankoa. Ehkä sil ei vaa motivaatio riittäny päästämää mua pulasta :rolleyes:

ehkä sitä ei kaikki tosiaan tiedä miten pitäs varmistaa.. vaikka sanois.. minkäs sille voi.. sitten tehdään niinku menee... ei kai siinä sen ihmeellisempää.. en ees itse haluais varmistaa jos joku käy kilaroimaa noston/pienen avustuksen jälkeen!

Jylli81 sanoi:
Ok, no ei sitten mitään.

Heh, Jyllillä taisi olla mielessä joku kuvausta vastaava tissiparin omistaja... :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kaikille fiksuille taas:

varmistaminen on helvetin helppoa kun saatte sen tuppisuunne auki ja kerrotte mitä haluatte varmistajalta. Näitä kopeita mörköjä on sali täynnä. Suusta ei saa selvää sanaa, ei sitten millään. Ja jokaisen varmistajan pitäisi tietää heti kättelyssä, mitä tämä kuningastreenaaja haluaa. "Puhallatko kevyesti huulien välistä mun kasvoille aina kun tanko koskettaa rintaa.."

Eli saatte pääsääntöisesti syyttää itseänne. Tuo asenne on sama kuin menisi hakemaan pitsaa ja tilaisi "laita joku pitsa" ja sitten märistään kun tulee vegaanipizza haaveillun triplakinkkusalamin sijaan.

neutraali sanoi:
itse kun olen nostamassa niin mua tympii kun jotkut varmistajat tunkee käpälät samantien väliin kun pikkasen rupeaa junnaan painot, ei tarvi auttaa ennen kuin tanko tulee alaspäin :)

Jos "väliin" tarkoittaa sitä, että kädet tulee asemiin lähelle tankoa: älä tuu tähän topikkiin sitten seuraavaksi itkeen kun varmistaja ei ehtinyt mukaan. ;)

[/QUOTE]
Jos "väliin" tarkoittaa sitä, että kädet tulee asemiin lähelle tankoa: älä tuu tähän topikkiin sitten seuraavaksi itkeen kun varmistaja ei ehtinyt mukaan. ;)[/QUOTE]

Tarkottaa varmaa et hetiku vähäse hidastuu noston tahti ni varmistaja tulee jo väliin, joka on perseestä. Eli ei valmiusasento vaan suoraan kiinni tankoon. ;P

Pari kertaa olen tuntemattomalle varmistanut mutta nostaja on ennen sitä sanonut että pistetään pari p-toistoo jne. Silloin varmistaja tietää mitä ollaan tekemässä ja sekaannuksia ei tule, se on tosiaankin melkein aina niiden nostajien vika jos ei kerro montako mennään.

Meiksi treenaa kahen kaverin kans, treenannu toisen kans kohta vuoden ja toinen kohta muutaman kuukauden keikkunu mukaan, varmistamiin pelittää ainaki hyvin, eli ei liian aikasin eikä myöhää. Kannustetaa sarjaa tehdes että viel menee/kevyen näköst jne, varmistetaa vasta, kun se tanko tosiaa pysähtyy ja jää junnaa paikallee.

Jkk sanoi:
No, onneksi salilla käy tarpeeksi niitä "vakinaamoja" eli niitä voi aina pyytää varmistamaan jos on sellanen meininki. Eilen kuitenkin koin aikamoisen yllätyksen kun penkkiykköstä varmistamassa ollut kaveri tempaisi painon ylös heti kun se oli rinnalta noussut ~10 cm ja OLI VIELÄ LIIKKEESSÄ! Pikkasen huilattuani sain kerrottua kaverille, että pikkasen hätänen varmistus :rolleyes: Onpa kerran varmistaja jutellut kesken sarjani muulle salille: "Kyl tiukkaa tekee jos tää meinaa kuus saada!" Voi hilpeyden huippua.

Voi kun joskus joku kavereista innostuis treenamisesta sen verran, että sais hyvän "kirittäjän" salille.

Toi on vitun ärsyttävää, jos mulla on tuntematon spotteri, sanon että älä työnnä sormia sinne väliin ennenkuin tanko menee alaspäin, tai jää rinnalle.
Joskun annan vielä ohjeet pakkotoistoon, eli jos sanon keskensarjan "pakko" pitää spotterin auttaa hitusen sormenpäillä. tämä ei tosin kaikilta varmistajilta onnistu.

ennen oli vakituinen treenikaveri, nykyään ei. ylivoimaisesti paskin varmistaja oli n.50v mieshenkilö. Ensin se tuli penkin taakse seisoskelemaan, aloitin sarjan ja kun alkoi voimat hiipua niin tämä oli jo hiipinyt penkin sivulle.
Siinä hukkuu voimat aika nopeasti, kun pitelee tankoa paikallaan noston puolivälissä n.4sek.
Sitten tämä "varmistaja" kurotti penkin sivulta yhdellä kädellä tangon toiseenpäähän ja sanoi että nosta. Kyllä se tanko sitten telineisiin saatiin mutta eipä tullut seuraavista sarjoista sitten yhtään mitään..
Kun pyysin tätä varmistamaan, niin sanoin: kun meinaa tanko pysähtyä, niin auttaa vähäsen sormilla. Kuuli kai että töki yhdellä sormella tangon toiseen päähän. Tavoite oli muistaakseni 8 toistoa.

Joskus junnuna sanoin, että "viititkö katella".. no varmistaja todellakin vain katseli tangon alla rimpuilua..

tuon jälkeen oon sanonut tarkasti miten pitää varmistaa, monta menee suurinpiirtein, teenkö pakkotoistoja tai negatiiviisia vai otetaanko heti pois...

Jos jotain pyydetään varmistamaan, niin sitä pyydetään sitten vain varmistamaan, ei kannustamaan. Kerran pyysin jotain tyyppiä kattomaan mun penkkisarjan ja jossain kolmannen toiston kohdalla - tarkoitus oli tehdä seitsemän - alkoi jo kauhea hirnuminen hinttimäisellä äänellä. Eihän siinä mulla pokka pitänyt ja sarja jäi siihen.

Sepsis sanoi:
Heh, Jyllillä taisi olla mielessä joku kuvausta vastaava tissiparin omistaja... :D
No yksi punttimimmi oli mielessä, joka ei ainakaan olisi suuremmin hätkähtänyt 130 kilon penkin varmistamisesta, koska omakin raakapenkki on satasen paremmalla puolella, mutta tässä tapauksessa ei ollut kyse samasta henkilöstä.

pahin virhe mitä oon tehny oli pyytää 2 nuorta varmistamaan kyykkysarjaa - yksi kummallekin puolelle. sitten viimesessä toistossa toinen alkoi hätäilemään ja tempasi painot takas ylös. sai vähän aikaa rimpuilla että pysy pystyssä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom