GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Vapaa-ajan viettämiseen liittyvät ongelmat

Vähän tähän samaan aiheeseen liittyen musta on täysin käsittämätöntä että JUOMATTOMUUTTA joutuu selittelemään, eikä päinvastoin. Jos ollaan kavereiden kanssa vaikka pe- iltana syömässä ja sitten joku / jotkut ottaa siideriä ja ovat, että "mitä sinä otat" ja itse vastaa, vaikka, että "kaakaon" niin siitä saa oikeasti katseita ja kyselyjä.

Viimeks eile törmäsin juuri tälläseen tilanteesee. Olin viel etukätee sanonu että tulen kyllä ja lähden baariinkin, mutta en juo. Koko illan joutu selittelee miksi en juo. Lisäksi oli inhottava kuunnella kavereiden valitusta, ku en käy enää ryyppäämässä heidän kanssa. Tämän lisäks kaverini joskus syyllistävät minua siitä kun en juo, joka on mielestäni erittäin inhottavaa, mutta myös typerää.

Mutta huvittavaa on että pelkästään ei ole kyse juomisesta vaan myös muista elämäntavoistani... Esimerkiksi jos mennään porukalla syömään ja otan salaatin, saan kuulla tästä koko illan. Harmillista että minulla ja ystävilläni on niin erillaiset elämän arvot.

Juomattomuuden ihmettelystä vielä lisää..

Äsken soitti eräs vanha tuttu parin vuoden takaa ja kyseli heti puhelun alkuun, että onko krapula?

Totesin, että ei, eikä ole vähään aikaan ollut..

Tähän tuttavani kysyi, että ootko tullut uskoon?:eek:

Vastasin, että jos punttisalilla käyntiä ja muutenkin terveitä elämän tapoja voi verrata uskoon tulemiseen, niin kyllä.

Miksi tarvitsisi aina olla jokin pätevä, elämän mullistava muutos, että voisi jättää alkoholit juomatta. Miksi ei riitä vain omatahto ja omasta kehosta huolehtimisen halu?

On se kumma juttu, että ihmisten on vaikea käsittää, että joitakin ihmisiä ei kiehdo joka viikkoinen rellestys. Jos olisin vastannut, että helv.. krapula, niin tuskin se olisi aiheuttanut lisäkysymyksiä.. Ja on se sääli, että nykyajan normi, nuorten keskuudessa, on tuo joka viikkoinen humalatila.

Enkä voi myöskään käsittää miten ihmiset jaksavat viikottaisia krapuloita. Tai ainakin itse olin biletyskautenani aina väsynyt ja huono vointinen, mistä syystä elämäntapojani muutinkin.

Olen miettinyt ihan samaa. Enemmän ja enemmän alkaa tuntua siltä, että haluaisi vaan treenata. Alkoholista tulee ehkä hieno fiilis vähäksi aikaa, mutta kaikesta muusta onkin sitten haittaa treenin ja terveyden kannalta.

Musta on lähinnä omituista että jos täällä kaikkien suhtautuminen alkoholiin on ihan aikuisten oikeasti noin mutkatonta ettei tee edes mieli niin miksi sitä sit pitää jauhaa ja päivitellä. Ja sit ihmetellään kun kaverit ihmettelee vaikkei itsekään oikein ole sinut asian kanssa vaan pitää jotain syitä ja tekosyitä keksiä. Oma suhtautuminen asiaan kuitenkin lopulta vaikuttaa muiden reaktioihin ja siihen päivittelyn ja kyselyn määrään aivan suunnattomasti. Tai jos itse vaikutat kysyttäessä vaivaantuneelta niin miksi kaverit suhtautuisi juomattomuuteen mutkattomasti...?

Näitä lukiessa tulikin mieleen,
että kovimmat treenit on tullut vedettyä deejiikeikoilla klubbaillen (ihan selvinpäin, kun alkoholi kuivattaa kropan niin mukavasti). Esim. muutama vuosi sitten (taitaakin olla jo 6 vuotta tai jotain) RMBn keikalla tuli tanssittua noin 4 tuntia PUTKEEN, pari vessataukoa ja vedenostotaukoa välissä. Pikkasen kramppas jalat tuon session jälkeen. ;)
Eli jos liikuntaa haluaa, niin baariin vaan!
Samat sanat. Noita monen tunnin tanssiputkia tulee vedettyä useinkin, erittäin hyvää aerobista treeniä tällaiselle juoksua kammoavalle ihmiselle :thumbs: .

Miksi ihmeessä kaikille tuntuu olevan baarissa käynti = ryyppääminen? Tai baarissa käynti = epäterveelliset elämäntavat?! Itse olen lähes aina baarissa autolla ihan vain tanssimassa ja tapaamassa ihmisiä, usein jopa ihan yksinkin. Eikä ainakaan itselläni se valvominenkaan tuota ongelmia kuin seuraavalle päivälle, kun ei ole alkoa ottanut. Ajoittaa sitten vaan sen lepopäivän siihen, niin ei jää sen takia treenejäkään väliin.

Jos läheisesi oikeasti ovat läheisiä ei heille tarvitse selitellä.Minä voin vaikka vetää perseet punttaavan ystäväni edessä ja meillä on silti sairaan hauskaa, eikä selityksiä tarvita. Häntä ei häiritse siiderini eikä minua hänen kahvinsa ja sama pätee toisin päin.Jos toisella on seuraavana päivänä suunnitelmis armoton maratoni aamul ni hittojakaan siinä,sehän tekee sen ja menee vesilinjalla ja aikasin nukkumaan...ilman muuta ymmärrän:)

Jos läheisesi oikeasti ovat läheisiä ei heille tarvitse selitellä.Minä voin vaikka vetää perseet punttaavan ystäväni edessä ja meillä on silti sairaan hauskaa, eikä selityksiä tarvita. Häntä ei häiritse siiderini eikä minua hänen kahvinsa ja sama pätee toisin päin.Jos toisella on seuraavana päivänä suunnitelmis armoton maratoni aamul ni hittojakaan siinä,sehän tekee sen ja menee vesilinjalla ja aikasin nukkumaan...ilman muuta ymmärrän:)

Musta on lähinnä omituista että jos täällä kaikkien suhtautuminen alkoholiin on ihan aikuisten oikeasti noin mutkatonta ettei tee edes mieli niin miksi sitä sit pitää jauhaa ja päivitellä. Ja sit ihmetellään kun kaverit ihmettelee vaikkei itsekään oikein ole sinut asian kanssa vaan pitää jotain syitä ja tekosyitä keksiä. Oma suhtautuminen asiaan kuitenkin lopulta vaikuttaa muiden reaktioihin ja siihen päivittelyn ja kyselyn määrään aivan suunnattomasti. Tai jos itse vaikutat kysyttäessä vaivaantuneelta niin miksi kaverit suhtautuisi juomattomuuteen mutkattomasti...?

Vastaan vain omasta puolestani.

Minä olen täysin sinut. En keksi syitä enkä tekosyitä, sanon yksinkertaisesti ettei tee mieli. Nykyään en enää edes vaikuta vaivautuneelta, olen ymmärtänyt ettei kukaan voi kieltää miuta ajattelemasta siten kuin ajattelen. Mutta sitä ihmettelen, että miksi miulta kysytään niin paljon sitä, miksi en juo, kun en ole kuullut kovin monen kysyvän muilta kavereiltani, miksi he puolestaan juovat.

Miksi ihmeessä kaikille tuntuu olevan baarissa käynti = ryyppääminen? Tai baarissa käynti = epäterveelliset elämäntavat?! Itse olen lähes aina baarissa autolla ihan vain tanssimassa ja tapaamassa ihmisiä, usein jopa ihan yksinkin. Eikä ainakaan itselläni se valvominenkaan tuota ongelmia kuin seuraavalle päivälle, kun ei ole alkoa ottanut. Ajoittaa sitten vaan sen lepopäivän siihen, niin ei jää sen takia treenejäkään väliin.

Baarissa voi hyvinkin käydä ja olla kuskina tapaamassa ihmisiä, mutta itelleni juuri tuo valvominen tuottaa ongelmia. En mielelläni aina sälyttäisi lepopäiville niitä huonoja yöunia, koska silloin lepopäivä menee huonoista yöunista palautumiseen (en oikein osaa nukkua vastaavasti pidempään jos valvon myöhempään). Tapaan ihmisiä mieluummin muualla.

En halua tuomita niitä, jotka käyvät baarissa tai juovat. Se on oma asia, eikä miun ole pakko hengata niiden kanssa jotka eivät muuta tekemistä keksi. Mutta se ei ole oikein, että miut tuomitaan sen vuoksi, etten halua juoda, kuten väitän ainakin osan omista tutuistani tekevän.

Musta on lähinnä omituista että jos täällä kaikkien suhtautuminen alkoholiin on ihan aikuisten oikeasti noin mutkatonta ettei tee edes mieli niin miksi sitä sit pitää jauhaa ja päivitellä.

Koska tämä on KESKUSTELUpalsta, jossa on tarkoitus KESKUSTELLA mimmejä kiinnostavista / ihmetyttävistä / puhuttelevista asioista. Itse ainakin nostin esille ihmetyksen aiheen, en sen kummemmin kommentoinut sitä, olenko itse sinut asian kanssa vaiko enkö.

Mielestäni kukaan ei sanonut keksivänsä tekosyitä juomattomuudelleen..? Itse tosiaan vaan ihmettelen ihan vilpittömästi tätä kulttuuria, että juomattomuuttaan saa selitellä, mutta sitä, että juo, ei. Ts. juomista pidetään "normaalinpana" kuin juomattomuutta. Se on mielestäni kummallista ja halusin keskustella aiheesta, koska se ihmetyttää minua ja sainkin hyviä kannanottoja asiaan.

Jos toisella on seuraavana päivänä suunnitelmis armoton maratoni aamul ni hittojakaan siinä,sehän tekee sen ja menee vesilinjalla ja aikasin nukkumaan...ilman muuta ymmärrän:)

Niinniin, mutta kun se vitsi piilee juuri tässä, että "pitää" olla joku armoton maratoni tms. että "saa" olla juomatta. Ts. sitä juomattomuutta pitää kuitenkin selitellä jotenkin. "mulla on huomenna maraton" on vähän eri luokan argumentti, kuin "ei vaan huvita juoda".

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Mää ainakin sanon vaan monesti tuntemattomille ja puolitutuille että oon absolutisti ja siksi en juo, vaikka en oikeasti edes ole:) Yleensä ne tuntemattomat on sitten että vähän siistiä ja aihe jää siihen. Käytin tätä aika paljon kun reppumatkasin viime vuonna.

Muuten mun kaveripiiri on kyllä semmosta ettei niille mitään sen kummempaa syytä tartte sanoo jos ei ota alkoholia, se on aivan normaalia. Mun kaverit onkin kyllä aika urheilullisia mutta kyllä ne silti ottaa sillo tällöin kuten itekin. Ihmettelekin sitä että miten kaverit muka voi jauhaa paskaa toisen juomattomuudesta niin kuin täällä monella näyttää olevan asia niin:rolleyes: Jos kavereitten kaa menee elämänarvot aivan erilaisiksi ja se ahdistaa, niin miksei luo sitten uutta ystäväpiiriä tai jotain...

Ratkeaako Threadin tekijä useinkin baariin kaverien painostuksesta? Itselläni alkavat kaverit aina painostaa, mutta en jaksa yleensä välittää. Vaikka kyllä sitä usein tulee siltikin käytyä, mutta ei nyt ihan kokoajan.

Ei ratkea baariin ei. Kun ei ole rahaa ja on päättänyt että ei mene, niin ei kyllä tuu mentyäkään. Eilen sain nauttia ihanasta illanvietosta, katottiin teeveestä kun kaveri oli yhdessä ohjelmassa, eikä puhettakaan alkomaholeista kun oli sunnuntai :)

Oon alkanut sanoa että oon absolutisti, vaikka en kyllä ole. En halua sanoa olevani "mikään" koska se on sitten mielestäni ehdotonta. Mutta ei jaksa aina selitellä kaikkea. Ehkä tämä on sitten luovuttamista.

Samaa mieltä! :)

Viime aikoina treenaamisesta/ terveellisistä elämäntavoista on tullut minulle entistä tärkeämpiä, eikä baariin tee edes mieli lähteä. On ollut saunailtoja yms. mutta olen ollut selvinpäin ja minulla on siitä huolimatta ollut aivan älyttömän hauskaa, jopa hauskempaa kuin aikaisempina kertoina, jolloin olen juonut alkoholia!

Vielä ei ole tarvinut selitellä mitään, mutta luulen, että sekin aika koittaa vielä. Toivon vaan, että mahdollisimman monet ymmärtäisivät kantani eivätkä tuomitsisi ainoastaan sen takia ettei tee mieli olla humalassa.

Se harmitti yhdesti kun kaveri soitti aika myöhään illasta minulle ja kysyi että tultaisiinko me käymään avokkini kanssa heillä. Keli oli muistaakseni aika huono ja eräs ystävä olisi halunnut tulla kyydissämme, koska olisi halunnut juoda. Itseäni ja puolisoani painoi väsymys salin jäljiltä, joten sanoin että ei taideta jaksaa tulla kun menee niin vaikeaksi kuskaamisten kanssa ja väsyttää. Hän sitten jotenkin suuttuneen kuuloisesti tokaisi vain että: "Niin ja ettehän te tietenkään olisi edes juonu!" Hetken aikaa tuntu kyllä vähän oudolle. Entä sitten! Olisiko siellä ollut pakko sitten juoda!? Minä aloin harrastamaan salia parisen vuotta sitten ja nykyään en juo kun ehkä kerran kolmessa tai neljässä kuukaudessa, mutta voin minä toki tulla selvinpäinkin iltaa viettämään. Mutta näköjään kaverini eivät halua kutsua kun en juo.

Toinen tapaus oli kun kaksi ystävääni soitti yhtäkkiä minulle, että voisinko viskata heidät kaupunkiin yhdeksän aikaan kun ovat juomassa. Minä sitten sanoin, että kerkeän vasta kymmeneksi, joten kaverini pyysivät voivansa tulla meille odottelemaan lähtöä. No he tulivat sitten tänne, mutta tässä asiassa minua ärsytti se, että he eivät ollenkaan kutsunee minua mukaan illanviettoon. He vain pyysivät minua viemään heidät baariin, ei muuta. Olisi ollut niin mukavaa jos he olisivat kysyneet minua mukaan vaikka olisinkin ollut selvinpäin. Varmaankin he ajattelivat, että minä en kuitenkaan juo. Mainitsin kyllä heille myöhemmin asiasta, että osaan kyllä pitää hauskaa ilman viinaakin. He pahoittelivat ja toivottavasti ymmärsivät asian.

Muutenkin kun liikuntaharrastuksen ja terveellisemmät elämäntavat olen aloittanut, ei paras kaverini ole oikein missään yhteyksissä minuun enää. En tiedä mikä siinä mättää, mutta tuntuu että ajatuksemme eivät vain enää kohtaa niinkuin ennen. Hän on muutenkin muuttunut todella passiiviseksi kun sai netin. Ei liiku, ei näe oikeita ystäviä, on vain netissä nettituttujen kanssa yms... :(

Eli kyllä täälläkin on vaikeuksia sovittaa ystävät ja terveelliset elämäntavat yhteen. En tiedä miksi...??

Itseäni ei tuo humalahakuinen juominen kiinnosta, toisin kuin suurinta osaa kavereista. Sitten se älytön viinan tuputtaminen. Joka kerta pitää sanoa ainakin viisi kertaa ettei halua. Onneksi on niitäkin kavereita jotka ei juo tai ne ei kiinnitä huomiota minun juomattomuuteeni. Miekin voisin ruveta käyttämään tuota absolutismia syynä tähän. Ei tarttis selitellä, toivottavasti.

Miekin voisin ruveta käyttämään tuota absolutismia syynä tähän. Ei tarttis selitellä, toivottavasti.

Joutuu sitä selittelemään sittenkin, valitettavasti. Tiijjä sitten, onko siinä eroa, että onko ollut koko ikänsä absolutisti vai myöhemmin päättänyt olla juomatta.

Miun ei viime aikoina ole tarvinnu viettää aikaani muuten kuin hyvässä seurassa mutta ootan pienellä epäluulolla sitä, jos ja kun seuraavan kerran tulee vastaan tilanne missä muut juo eivätkä "kestä" sitä, että mie en juo...

Luulin jo etten joudu tähän ketjuun kirjoittamaan, että kaverini olisivat siis sen verran fiksuja, että "ymmärtäisivät valintojani", mutta toisin kävi :(. Täällä on siis samoin kohdattu muutaman kerran kavereiden kanssa viihteelle lähdettäessä, että "Mitä, etkö sä juo? Kyllä sun nyt pitää juoda! Mikset muka juo??" -tyylisiä kommentteja, ja välillä on mennyt siis inttämisen ja taistelun puolelle. Mikä ihme siinä on, että jollet juo, pitää kauheasti selitellä, ja kun kertoo olevansa dieetillä, niin katsotaan kuin halpaa makkaraa ja käsketään juoda kirkasta, "eihän siinä paljon kaloreita ole...". Ja eipä kyllä vissiin kelpais selitykseksi muu kuin että on paksuna ;). Tosin sekin olisi aika epäuskottavaa mun kohdalla... ;).

Mutta tosiaan osaan pitää hauskaa ilman viinaa (olen ollut mm. Goomilla selvinpäin :hyper: ja hauskaa oli), mutta tuntuu etteivät muut sitä usko/ymmärrä että osaan pitää yhtä hauskaa selvinkin päin. En ole myöskään koskaan vetänyt elämässäni "kauheita perseitä", ja siitäkin olen saanut kuulla muutaman otteeseen "Kyllä sut nyt täytyy juottaa kunnon känniin!". Miks ihmeessä?? Enkö saa tehdä sellaisia valintoja kuin haluan? Miks ihmeessä nyky-yhteiskunnassa on väärin lähteä baariin ilman viinaa? Eihän sitä tietenkään voi ottaa rennosti ja pitää hauskaa ilmankaan... Toistaiseksi ei sentään minua ole olettu ns. syrjimään, eli mukaan sentään vielä pyydetään. En tiedä kyllä miten vaikeaksi "selittelyt" sitten menee kun ns. dieetti loppuu ja alan kasvattamaan lihasta, aion nimittäin kyllä edelleenkin pysyä samassa suhtautumisessa viinaan.

Parhaille ystäville en joudu selittelemään mitään, ovat vain tyytyväisiä kun yhdellä on auto ja joku aina vähän katsomassa perään.:D Puolitutut taas eivät voi ymmärtää, miksi olen lähes aina autolla tai jos juon, niin se jää siihen max. 3 lonkeroon. Pahinta oli, kun täytin 20 ja sain aivan tolkuttoman paljon syyttelyä osakseni, kun en muka ollut pitämässä hauskaa ja juomassa. En osaa tanssia, joten yleensä vain istun ja ilmeisesti vaikutan ihmisistä tylsältä.. Olen ehkä vähän eristäytynyt sosiaalisistapiireistä baareilemattomuuteni takia, etenkin kun porukka muutenkin on ollut hajalla lukion jälkeen, mutta tarvittaessa kaikki tärkeät ystävät saan kiinni ja kahville. Mutta paras ystävä ja mieheke ovat vilpittömästi aina iloisia, kun heidän kanssaan lähden, join tai en.

Mutta tosiaan osaan pitää hauskaa ilman viinaa (olen ollut mm. Goomilla selvinpäin :hyper: ja hauskaa oli), mutta tuntuu etteivät muut sitä usko/ymmärrä että osaan pitää yhtä hauskaa selvinkin päin. En ole myöskään koskaan vetänyt elämässäni "kauheita perseitä", ja siitäkin olen saanut kuulla muutaman otteeseen "Kyllä sut nyt täytyy juottaa kunnon känniin!". Miks ihmeessä?? Enkö saa tehdä sellaisia valintoja kuin haluan? Miks ihmeessä nyky-yhteiskunnassa on väärin lähteä baariin ilman viinaa? Eihän sitä tietenkään voi ottaa rennosti ja pitää hauskaa ilmankaan... Toistaiseksi ei sentään minua ole olettu ns. syrjimään, eli mukaan sentään vielä pyydetään. En tiedä kyllä miten vaikeaksi "selittelyt" sitten menee kun ns. dieetti loppuu ja alan kasvattamaan lihasta, aion nimittäin kyllä edelleenkin pysyä samassa suhtautumisessa viinaan.

Juurikin tuo on rasittavaa, etteivät kaikki aina usko että kaikki eivät tarvitse viinaa pitääkseen hauskaa. Tai jos juo vain vähän eikä ole koko ajan hakemassa uutta lasia. En minäkään muille marmata heidän juomisistaan. Yleisesti koitan vain jotain lasia pitää kädessä, oli se sitten vettä tai kahvia, sillä selviää kysymyksistä jo aika hyvin silloin kun joskus harvoin olen baariin asti jaksanut lähteä, normaalisti kun nukkumaanmenoaika on jo siinä vaiheessä kun muut vasta harkitsevat juottolaan lähtöä :D Eräs kaveri kysyi yhden illan jälkeen, miten en ollut yhtään humalassa, vaikka join koko ajan. Taisi olla mennyt toiselta ohi, että join 99% vettä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom