GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Vapaa-ajan viettämiseen liittyvät ongelmat

Mulle on kasvanut tosi korkea kynnys sille, että mitkä bileet on "tarpeeksi kiinnostavat" että menisin sinne mieluummin kuin jäisin kotiin. Juopottelupäivä kun ainaski minulle tarkottaa salipäivän jäämistä väliin. Sitten jos kuitenkin päätän lähteä niin olen oikeasti tosi innoissani, energinen ja iloinen ja pääasiassa on jäänyt hyviä juhlimismuistoja käteen. Tykkään mä silloin joskus käydä ulkonakin ja syödä sitä krapulakebabia.

Mun kaveripiirissä ei kyllä oikeastaan kukaan juo joka viikonloppu, suurimman osan aikaa vietän kavereiden kassa just kahvilla, leffaa katsoen, kävelyllä tms. Suurimmalla osalla on aika sama mentaliteetti tossa juhlimisessa, sillon ku käydään niin hauskaa pidetään ja kunnolla, mut ei joka viikko.

Selvin päin en enää jaksa lähteä lähes ollenkaan, vaikka sitäkin tein yhteen väliin. Musta tuntuu, että monia kännisiä sellainen ärsyttää: ensin puhuvat normaalisti, mutta kun huomaavat, ettet ole juomassa niin suhtautuminen muuttuu. Ja voi sitä saarnaamisen määrää! Musta tuntuu, että monet kokee terveellisiä elämäntapoja noudattavat ihmiset uhkana, ihan kuin sillä omalla terveellisyydellä jotenkin tuomitsisi örveltäjät.

Ehka vahan :offtopic:, mutta.. jos saisin vapaasti valita, viettaisin aikalailla paljon aikaa yksikseni. Esimerkiksi tama viikko on ollut liian sosiaalinen, kaikenlaisia kissanristiaisia. En vaan jaksa aina viettaa aikaa ystavien(kaan) seurassa, mieluummin mietin asioita ja puuhastelen yksin (ja tietysti kaikista mieluiten urheilen:D). Mikaan ei ole puuduttavampaa kuin olla mielenkiinnottomassa serassa, kun meinaa kuolla tylsyyteen. :jahas:

Tanaan luin sanomalehtea ja siella kysyttiin, onko omituista kun ei halua viettaa aikaa muiden (ystavien) kanssa - vastaus oli, etta yleensa onnettomat ihmiset haluavat koko ajan ymparoida itsensa muilla ihmisilla, kehotettiin ihan rauhassa viettamaan aikaa yksin. Oli vaan mukava lukea, etta muut ovat samaa mielta.

Niin.. aiemmin myos valitin, etta ymparilla olevat ihmiset eivat 'ymmarra', etta urheilu on minulle tarkeaa ja olikin pienia konflikteja ystavien kanssa joskus. Tilanne on muuttunut taysin, luulen, etta oli kyse vain pienesta sisaanajosta ja ihmisten (ystavien, perheen) piti saada tajuta rauhassa, etta pinko viettaa nyt aikaa mieluummin salilla kuin baarissa. Nykyaan kaikki ovat todella kannustavia, kyselevat treenikuulumisia, olenpa saanut lahjaksikin uuden salipyyhkeen ja muuta kivaa. Yha useammin ystavat pyytavat minua kavelylle, kun tietavat, etta siihen tulee todennakoisemmin myontava vastaus kuin baarikutsuun. Olen ollut itse asiassa pitkalla kavelylla kerran tai kaksi viikossa jonkun ystavan kanssa - huomenna taas. Se on mukavaa, tulee raittiissa ilmassa kerrottua kuulumiset kunnolla.

..ja jopa isukkini on valitsemani lajini puolella, vaikka pelkasin, etta se ei sen paalle ymmartaisi kun on aina ollut niin kovin suojelevainen 'ettei satu'. :lol2:

Noihin edellisiin posteihin, jotka lainasivat minua viitaten.

Uskon kuitenkin, että jonkinlainen välittäminen ja tietynlaiset rajat, edes sellaiset, että ne on kerrottu luovta kotiin sitä turvallisuuden ja perheen tuntua, sitä että vanhemmat ovat ne, jotka päättävät ja sanovat kapin paikan, eikä lapset. Tarkoitin omalla kohdallani lähinnä sitä (aika pitkä aika kun tuon kirjoitin), että meillä on ollut sellaiset rajat, joilla on osoitettu välittämistä. Toisilla tämä merkitsee kotiintuloaikoja, toisilla jotain muuta. Yhtä kaikki, ei luonnollisestikaan ole yhtä ainoaa tapaa kasvattaa ja tulla kunnon kansalaiseksi (?) mutta tuo oli oma esimerkkini siitä, kuinka tietynlainen turvallinen, välittävä ja vanhempia kunnioittava kasvatus voi vaikuttaa. Aina ei toki näin ole.

Tää ei nyt ehkä ihan liippaa tän ketjun alkuperästä tarkotusta, mutta kirjotetaan kummiskiin.. Miulla ongelma ei oo bilettäminen tai että (opiskelu)kaverit kattos kieroon, kun en oo ikinä missään. Tykkään käyä ulkona, juoda joskus enemmän, joskus olla juomatta ja sitä rataa :)

Nytten kuiteskiin probleema on se, että kun ite bilettää viikolla (opiskelijaelämää :D), niin "vanhat" (yläaste/lukio) kaverit ei hirveemmin tykkää siitä, että en niin usein sitten oo viikonloppusin menossa. En jättäydy tarkoituksella pois heidän riennoistaan, vaan en yksinkertasesta satu olemaan kotipaikkakunnalla samaan aikaan heidän kanssaan välttämättä. Tai jos tuun käymään kotona parin kk:n tauon jälkeen, niin en välttämättä jaksa heilua baareissa, vaan haluisin mieluummin vaan viettää ihan koti-iltaa :) Ja vaikka lähtisinkin kavereitten kanssa baariin, niin sitten tulee hirveet nalkutukset siitä, jos en juo kun muutaman.. Tosin tällänen nalkutus on ollu alusta asti, ilmeisesti mie en oo hauskaa seuraa baarissa, jos en juo.

Nytkin tuli soitto kaverilta, että ovat päättäneet porukalla lähteä läheiseen isompaan kaupunkiin baariin kun kerrankin suurin osa meistä on samaan aikaan käymässä kotipaikkakunnalla, ite suhtauduin asiaan aika penseästi, koska ens viikolle on luvassa omien synttäreitten juhlintaa näillä näkymin kahteen otteeseen. Tarjouduin kyllä kuskiks, mutta ei kelvannu, koska on kuulemma jo kaks kaveriporukasta kuskiks lupautunu. Jäi jotenkin sellanen kuva, että mie en vois olla kuskina vaan miun pitäs juua, muut saa juoda tai olla juomatta ihan miten tykkäävät :jahas: Sanoin kyllä, että jos lähen, niin en taida oikeen mitään juoda, vastaukseks tuli vaan, että miks et voi olla sitten ens viikolla juomatta.

Tässä päivän avautuminen, ärsyttää nyt vaan tää homma.

Hahaa, Noopa, ketjun aloittaja (elikkäs minä) kärsii nykyään myös juuri tuosta ongelmasta enemmän kuin alkuperäisestä. Lisäksi sekin vielä, että kun opiskelijariennoissa juhlii suht halvalla, ei ole viikonloppuna mielekästä laittaa sitä 7 euroa sisäänpääsyyn etc. Ja sitten kun opiskelijana on oikeasti budjetti tiukalla, ei oo kiva kuulla vanhempiensa luona asuvilta ihmisiltä et miks et muka voi tulla ja mennä taksilla. Huoh.

Mullakin nykyään sama ongelma kuin Noopalla. Jos on jo viikolla juhlinut, niin haluaisi mennä vklopuksi rentoutumaan rauhassa porukoitten luokse. Vanhat kaverit eivät sitten muuta keksi kuin sen ainaisen baariin menon. Eivät ole suoraan sanoneet, mutta musta tuntuu että pitävät mua kans ihan tylsänä kun en jaksa juoda ja en haluaisi valvoakaan kauheasti. Haluaisin jaksaa lukea seuraavana päivänä koulujuttuja, joita en ole viikolla ehtinyt tekemään.

Minulla on lähipiirissä vain ihmisiä jotka a) ymmärtävät sitä etten juo b) harrastavat itsekin liikuntaa ja sitä kautta samaistuvat siihen etten juo. En tiedä, minä en vain koskaan ole kokenut alkoholia tarpeelliseksi. Olen aina osannut pitää hauskaa ilmankin sitä. Ja alkoholi ei tekisi minulle hyvää, sillä jo energiajuomatkin menevät päähän :D. Olisin varmasti hyvin nopeasti pahassa kunnossa.

Kotikasvatuksesta sen verran, että meilläkin oli aina kotiintuloajat, joskin kukaan ei kuollut jos niitä ei aina noudatettu. Äiti ja isä eivät polta tupakkaa tai käytä alkoholia. Isä on jopa absolutisti atiivisen urheiluharrastuksensa takia. Äiti juo ehkä pari kertaa vuodessa jonkun yhden siiderin juhlissa. Eli ehkä vanhemmatkin ovat osoittaneet että jokainen voi tulla toimeen ilman alkoholia.

Elämäntapani eivät ole koituneet missään tilanteissa 'ongelmaksi'. Synttärijuhlissakin kaverit tietävät etten juo mitään. Voin pitää hauskaa ihan selvänä, vaikken alkoholia paheksukaan :).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom