Kiitos paljon tästä threadista!
Eli taustoja: Olen useamman vuoden (opiskeluajan) suunnilleen asunut baareissa. Osin johtuen siitä, että olin siellä töissä, mutta myös siitä, että suuri osa vapaa-ajasta tuli kulutettua myös baaritiskillä istuksien. Mietin tuolloin aina, kuinka tylsää ja epätervettä tuollainen rellestäminen on ja lopputulemana oli, että luovuin lähes täysin tuosta päämäärättömästä hengailusta.
Olen kuitenkin aina liikkunut paljon ja syönyt suht terveellisesti, eikä tuo baarielämänikään tarkoittanut useampia kännejä viikossa, mutta viikottaista humaltumista ja krapulapäivää kuitenkin.
Tällä hetkellä, uudelle paikkakunnalle muuttaneena, viikonloput sujuvat mukavasti salilla käyden, hyvää ruokaa laittaen ja leffoja katsellen. En kadu hetkeäkään sitä, että luovuin ns. entisestä elämästäni ja keskityn terveempiin elämäntapoihin ja itsensä kehittämiseen, niin fyysisesti kuin henkisesti. Humalat/krapulat eivät tuo kuitenkaan itselle muuta kuin tiedon pahasta olosta ja hukkaan heitetystä ajasta. En kuitenkaan ole täysin alkoholikielteiseksi muuttunut, mutta entiset viikkoannokset ovat muuttuneet useamman kuukauden annoksiksi.
Kavereiden kanssa on toki mukava istua iltaa. Useimmat ovat kuitenkin edelleen siinä vaiheessa, että baariin pitää päästä. Mutta onneksi muutamat viihtyvät myös leffan parissa, terveellisiä eväitä nauttien. Tai esimerkiksi keilaamassa käyden. On muuten ihan huippu harrastus!
Pelkäsin, silloin kun päätin baareilusta luopua, että myös kaverit jäävät. Mutta eivät ne ole mihinkään hävinneet. Välillähän olen ihmettelyä kuullut, että miksi et lähde. En lähde, koska yöunet ovat tärkeämmät kuin hirmuinen krapula ja monen päivän tauko treenaamiseen.
Enpä tiedä toiko teksitini mitään uutta jo ennestään esitettyihin, mutta toisinaan tämä elämäntapani hieman kummastuttaa itseäänkin, joten kiitos, kun saan huomata, etten ole yksin ajatusteni kanssa
Mitäpä sitten tällä haluan sanoa:
Mayflower, hyvä jos sinua kiinnostavat terveet elämäntavat, eikä baareissa humaltuminen. Ei siinä ole mitään väärää, että menet aikaisin nukkumaan, koska et menetä mitään. Ei siellä baareissa mitään elämää mullistavaa ikinä tapahdu, tai ei ole ainakaan minulle tapahtunut. Minusta on ihailtavaa, että on olemassa tuollaisia nuoria, jotka uskaltavat valita oman elämänsä suunnan.
Ja mielestäni minulla on erittäin vilkas sosiaalinen elämä.
Tai ainakin on kauhea kiire, töiden ja saleilun puolesta. Olisihan se täysin eri asia, jos tavoitteena olisi maata illat himassa, kyllä sitä siinä vaiheessa kaipaisi jotakin aktiviteetteja, mutta nyt kun aktiivisuus suuntautuu liikuntaan ja ravintoon sekä niiden suunnitteluun, niin ei sitten kauheasti ylimääräistä kaipaa..