Vanhempienne mielipide treenaamisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kimi
  • Aloitettu Aloitettu
Ei niitä pahemmin minun reenailut kiinnosta. Tärkeintä niille on että mä vihdoinkin harrastan jotain liikunnallista... Joskus nuorempana kun intouduin nostelemaan äipän pieniä käsipainoja, se opetti minulle liikkeitäkin :) mm. viparit rinnalle (tms...), hauiskääntö, viparit sivulle...
Lisäravinteet aiheuttaa lähinnä lievää huvitusta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Faija kyl tykkää kun ite on vanha painonnostaja (tais olla pohjois-Suomenmestari) ja myöhemmin penkkimies (182.5kg varusteitta
paino n.95kg). Joskus maksaa salikortin. Lisäravinteista mutsi ei sano mitään ja faija joskus kuittailee jotain hassunhauskaa:D

yleisimmät kommentit

Äiti: meetkö salille/ootko käyny
Isä: no onko tuo nyt niin naisellista nostella niitä puntteja.
Broidi: paljo nousee penkistä,
onko tumppu kasvanu
:lol2: :lol2: :lol2:

Aikas hiljasta on! Joskus tulee kehuja faijan puolelta, mutsi taasen vetää aikas hiljasta linjaa. Sali käynnit faija maksaa yleensä.

Isoisä kannustaa treenaamaan yhä kovemmin ja kovemmin, kun itse oli painonnostaja ja kuuleman mukaan aika hyväkin (piirinmestari ainaski ollu aikoinaan).
Isä kannustaa treenaamaan koska itse nostellut kans puntteja ahkeraan nuorempana.
Äitikin kannustaa treenaamaan, koska ennen tätä mulla ei ollut mitään liikuntaharrastusta ja olin tietokoneen äärellä 24/7 :D .
Lisäravinteista kun tulee juttua niin porukat kyllä ymmärtää täysin, etenkin isä. Äipältä joskus tulee jotain juttua tietyistä aineista, kuten tribuluksesta jotain huomauttelee, mut on alkanut ymmärtämään lisäravinteita paremmin kun oon sepustanut mitä niillä on vaikutuksia jne..
Isoveikkakin on tyytyväinen mun harrastukseen koska itse kans joskus aikoinaan harrasti punttaamista :) .
Mun tilanteessa kyl on sillai et koko perheeltä tulee tuki mun treenaamiseen ja avustavat rahallisestikin mua silloin tällöin.

Äidin kanssa ei kannata treenaamisesta tai ravintoasiosita puhuakaan, isän kanssa voi treenaamisesta mutta ei ravintoasioista.

"Poika vetäny taas kaikki ruuat jääkaapista" On varmaan se yleisin. Lisäravinteista on mutsi sanonu sen verran että "noillako ne lihakset sitte kasvaa" :D

Isä ei sano paljoo ite lajista, mutta sanoo aina välillä kun jotenkin kyrsii, että turhaan niitä rahoja sinne salille pistän. Äiti sitten on eri maata ja sponssaa minua sillon kun ei oo omaa rahaa, ja ymmärtää sekin lisäravinteiden ja horkan eron.

Äiti kilpaillut aikoinaan aerobick:ssa ihan sm tasolla ja kai kävi fitnesspuolellakin jossain kisoissa. Isä ollu aikoinaan myös kovassa tikissä ja mielstäni vielä ny kyäänkin. Kyykky edelleen parin satkuin pintaa ja penkki 160kg .. mave maximeja ei kuulemma selä ntakia oikein pysty kokeilemaan. Että kannustavasti ovat suhtautuneet.

Faija sanoo että "mene salille läski!" mutta vähän hellävaraisemmin, mutsi samoin muttei ihan yhtä hellävaraisesti.

edit: Ravinnosta faijalla ei mielipidettä, äitini taas puhuu itsensä pussiin useasti jokaisessa ravintoa koskevassa keskustelussa.

ovat iloisia että harrastan liikuntaa.

Suhtautuivat alussa melkoisen epäilevästi koko hommaan ja varsinkin lisäravinteisiin eli "lisäaineisiin". :D
Luulen, että nykyään alkavat jo ymmärtää hyödyt, oon edelleen meidän sisarusparvesta ainoa, jolla ei ole ollut pahempia ongelmia alaselän kanssa. (toiselle veljelle ja siskolle jo jouduttu tarjoamaan puukkoa)

Huvittavaa näin jälkikäteen miettiä, kuinka kymmenisen vuotta sitten pari sukulaista, äiti mukaan luettuna yrittivät kovasti ampua alas treenihommiani. Sai kuulla moralisointia, kuinka varmasti käytän horrmooneja ja sellainen ei ole terveellistä. Ja sama homma protskujauhojen kanssa, eli alkuun niitä luultiin horpaksi, sitten kun koitin valistaa, etten käytä ja protsku nyt on vaan ruokaa, ja vihdoin käsittivät edes osan asiasta, niin kuitenkin mielipide pysyi samana, vaikka eri asiasta olivat alunperin puhuneet, eli "ei tuo voi olla terveellistä".

"Sä treenaat liikaa!" "Miksi rääkätä itteänsä tuolla tavalla?" Ja kaikkea tuollaista sai kuunnella.

En oikein viitti alkaa tilittämään, mutta kieltämättä joskus tulee mieleen, että pitäis mennä nykyään juttusille kysymään, että "tätäkö te halusitte kun yrititte torpedoida mun treenejäni?"

Nykyään kun sitä on ihan normaali läski paska, niin vituttaa aika huolella. Olis mukava tietää, että kelpaisinko nyt paremmin. Vai tajuaisivatkohan, ettei se kunnostaan huolehtiminen nyt kuitenkaan ihan niin sairasta ollut, jos sitä vertaa tämmöiseen perisuomalaiseen paskamahaan.

Ei vaan viitti alkaa sotkemaan pakkaa ja mennä kysymään, kun en varmaan osaisi sopivalla huumorimielellä suhtautua, vaan menisi helposti ikäväksi tilittämiseksi, mikä ei nyt lopulta enää palvelisi ketään.

nimim. "Kannan läskini ylpeänä"

joopa joo. :jahas:

15 -vuotiaana kiinnostuin treenaamisesta ja diabeetikko kun olen, näimme vanhempien kanssa fiksuimmaksi kysäistä hoitavan lääkärin mielipidettä treenaamisen aloittamiseen.
Lääkärillä ei ollut mitään sitä vastaan, ja vanhemmatkin ovat kannustaneet alusta asti tässä hommassa.
Lääkäri oli muutenkin mukava tyyppi ja muisti kysellä penkki- ym. tuloksia kontrollikäyntien yhteydessä. :D
Nykyään kun näen vanhempiani muutaman viikon välein, niin isä kyselee kuulumisten ohella salihommien edistymisestä. Yleensäkään lähipiirissä ei ole ollut minkään sortin negatiivista suhtautumista saliharrastukseen.

äitini joskus kauhistelee habaani mutta yleensä on ihan positiivisellä mielellä mun touhujani katellut vierestä. anoppini on se kuka oikeasti kannustaa ja heittää positiivista kommenttia tyyliin: onhan tullut komeesti lisää lihasta... tai kun puhutaan ruokailusta se osaa jo heittää että: sähän kulutat paljon enemmän tuin tavikset kun lihakset kuluttaa enemmän. On asiaan ihan omalla tavalla perehtynyt- lukee t-nationia ja pakkistakin- 68v nainen sitten :)- luv

Isä on kansainvälisen tason voimanostaja ja äiti on tosi liikunnallinen joten "aika" kannustavasti ovat suhtautuneet. Raahaavat kotiin rahkat, tonnikalat ja palkkarit :D

Aluks porukat huomautteli lisäravinteista jatkuvasti, ja totes niiden olevan "hormoooneja", mutta nykyisin hyväksyvät treenaamisen jä lisäravinteet. Kaikki lisäravinteet ja muut saliin liittyvät kulut ne maksavat kun olen vielä ammattikoulussa, enkä näin ollen tienaa rahaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom